Poštovani, s obzirom na to da je sve više biciklista na cesti, je li moguće postavljanje biciklarnika na pojedinim lokacijama u Gradu (npr. Korzo, Knjižnica, kao i postavljanje u javnim komunalnim poduzećima)?
U Njemačkoj se ljudima koji idu biciklom na posao mjesečno plaća nagrada za očuvanje životne sredine, je li moguće tako što regulirati i kod nas?

elizabeta / 02.07.2024.

Poštovani,

prije svega, ispričavamo se zbog kašnjenja s odgovorom i uistinu nenamjernog propusta. Kao što i sami znate, Rijeka ima specifičnu konfiguraciju terena i uske prometnice, zbog čega vožnja biciklom, sve donedavno, nije bila toliko aktualna kao danas. Iznimno mali broj ljudi bicikl je koristio kao prijevozno sredstvo do svog radnog mjesta, što se do danas nije značajnije promijenilo. To je i glavni razlog što važećim gradskim propisima nisu definirane potencijalne lokacije i postavljanje biciklarnika, što će nadležne gradske službe u dogledno vrijeme svakako razmatrati.

Pravilnikom o biciklističkoj infrastrukturi propisana su osnovna načela planiranja te elementi za projektiranje, izgradnju i održavanje biciklističke infrastrukture. Istim Pravilnikom je definirano da biciklističku infrastrukturu čine biciklističke prometnice, prometna signalizacija i oprema, parkirališta za bicikle i njihova oprema, spremišta za pohranu bicikla te sustavi javnih bicikla. Navedenim Pravilnikom su također utvrđeni uvjeti koje površine za parkiranje bicikla moraju zadovoljavati.

Koristimo ovu priliku podsjetiti da Grad Rijeka, kako bi stvorio što bolje uvjete sve brojnim biciklistima u našem gradu, gradska uprava priprema „Projekt označavanja biciklističke trase od Preluka do središta grada“. Projektirana biciklistička trasa prati koridor državne glavne biciklističke rute pod nazivom EuroVelo 8, glavne prometnice grada na relaciji Preluk-Opatijska–Istarska–Liburnijska–Zvonimirova Krešimirova –Žabica –Adamićev gat –Splitska -Jadranski trg. Kao što i sami znate, do sada u gradu Rijeci nisu uređene biciklističke trase, već se biciklisti kreću uz desni rub kolnika u skladu sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama. No, unatoč tome, svakako se razmatraju načini i mogućnosti uvođenje ove vrste prometne infrastrukture, ondje gdje je to dakako, moguće učiniti.

S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite