Poštovani.
Raskršće ulica V. C. Emina, 1. maja i A. Manzonia često je zakrčeno najviše zbog nepoštivanja prometnih znakova. Na raskršću ulice A. Manzonia i F. La Guardia postavljen je znak obveznog pravca u ulicu 1. maja, ali se vozači toga ne drže već skreću lijevo u pravcu ulice V. C. Emina, gdje ih čeka crveno svjetlo na semaforu i oni blokiraju prolaz vozilima prema ulici 1. maja. Vozači iz ulice A. Manzonia ulaze u raskršće i blokiraju prolaz vozačima u smjeru ulice F. La Guardia.
S druge strane kod većih prometnih gužvi, vozači iz pravca ulice V. C. Emina prođu prvi semafor ali ostaju na drugom i kad se upali svjetlo za ulazak u raskršće vozačima iz ulice 1. maja oni nemaju mjesta za postrojavanje u voznu traku ulice A. Manzonia, te blokiraju raskršće.
Smatram da raskršće ulica V. C. Emina, 1. maja, A. Manzonia i F. La Guardia treba promatrati kao jedno raskršće i maknuti dva semafora usred raskršća tako da se vozila uopće ne moraju zaustavljati u raskršću. U tom slučaju bi trebalo pješački prijelaz preko ulice A. Manzonia pomaknuti 10-ak metara prema ulica V. C. Emina (kod zgrade HEPa).
Hvala na odgovoru.
Ok … Moze … U nedostatku fenomenalnog rotora ispred Elektroprimorja i ostalih rotora oko zone Knjiznice i Muzeja, vidi tag Rotori Brajde https://www.mojarijeka.hr/tag/rotori-brajde/ , tretirati ova raskrizja dvotracnih kolnika prometnim pravilima BEZ SEMAFORA uz ucrtavanje zute linije spoja Manzonijeve i Prvoga maja u kojoj se niko nesmije zaustavljat, te otvaranje lijevog skretanja ulice VCE u Prvoga maja, hvala
Zdravax, kako bi se iz ulice A. Manzonia došlo do rotora (iz pravca place Brajda)?
Zašto se ne vide slike koje sam priložio?
Poštovani,
u Rijeka prometu ističu da su u više navrata razmatrane mogućnosti poboljšanja i drugačijih prometnih rješenja na ovom raskrižju. Između ostalog, razmatrana je i mogućnost izgradnje kružnog raskrižja. No, ni jedno o tih rješenja vezano za neophodna proširenja prometnih površina nije bilo moguće realizirati i to uglavnom zbog skučenih prostornih mogućnosti, problema s vlasništvom i sl. Na kraju se došlo do zaključka da je semaforizirano raskrižje koje funkcionira na ovaj način i u sadašnjim uvjetima ipak trenutačno jedino održivo rješenje.
U Rijeka prometu se slažu sa svim Vašim navodima kojima upozoravate da se ne poštuju prometna pravila. Činjenica je da vozači iz ulice A. Manzonija nepropisno skreću ulijevo, umjesto da zadrže smjer ravno prema ulici 1.maja. Međutim, unatoč takvoj situaciji, do potpune blokade raskrižja nikad nije došlo, kao niti do težih prometnih nesreća. Što se tiče propusnosti raskrižja, ono funkcionira sasvim normalno tijekom cijelog dana, što bi značilo da se kolone vozila na svim privozima raskrižja u pravilu isprazne za vrijeme trajanja jednog semaforskog ciklusa. Stoga takvo stanje u Rijeka prometu smatraju održivim. Visoko prometno opterećenje traje za vrijeme jutarnje i poslijepodnevne „špice“ odnosno vršnih sati, ali ista takva situacija događa se i na svim ostalim raskrižjima u centru grada Rijeke. Tada je izražen problem nedozvoljenog skretanja ulijevo iz ulice A. Manzonija u ulicu Viktora Cara Emina, no ni tada ne dolazi do potpune blokade raskrižja, jer su duljine trajanja zelenih svjetala zadovoljavajuće da bi se ispraznila sva vozila koja uđu i ostanu usred raskrižja.
Ista situacija je i s vozilima koja iz ulice 1. maja skreću ulijevo prema Ulici Fiorella la Giuardia: vozila iz tog smjera se zaista nakupe u raskrižju sve dok ne dobiju zeleno svjetlo. No, sva ta vozila uspiju proći za vrijeme trajanja jednog ciklusa zelenog svjetla, tako da ni predmetni pravac kretanja ne smatramo problemom u smislu načina funkcioniranja semafora.
Za istaknuti je da je prilikom definiranja raskrižja vrlo važno uzeti u obzir i pješačke tokove i njihove smjerove kretanja u zoni raskrižja, tako da izmicanje pješačkog prijelaza nije uvijek i najbolje rješenje. Dosadašnja praksa pokazala je da u urbanim sredinama pješaci uvijek biraju najkraći put, o čemu treba voditi posebnog računa kod promjena u regulaciji prometa. Ako se pješački prijelaz izmjesti izvan uobičajenih pješačkih tokova, često se dolazi u situaciju da ga pješaci ne koriste, već pretrčavaju prometnicu na poziciji koja je za njih najkraći i najprihvatljiviji pravac kretanja. Složit ćete se da smo tada dobili još jedan veliki problem u funkcioniranju raskrižja.
Prema ovom Vašem opisu vrlo je teško zaključiti što je suština Vašeg prijedloga. Ako se radi o pješačkom prijelazu kod zgrade HEP- a, svako njegovo izmicanje dalje od centralnog dijela raskrižja znači dodatno povećavanje zaštitnog vremena koje slijedi poslije faze zelenog svjetla pri radu semafora, a samim time i dodatno smanjenu propusnost semaforizranog raskrižja.
U svakom slučaju u Rijeka prometu spremni su s Vama detaljnije raspraviti Vaše prijedloge te ukoliko smatrate potrebnim slobodno se izravno javite u Rijeka promet putem telefona 352 500, radi daljnjih dogovora.
S poštovanjem, Gradska uprava.
Poštovani.
Iz mog članka se jasno vidi da je suština prijedloga pretvoriti dva bliska raskršća u jedno, skinuti dva semafora u sredini tako da sva vozila koja uđu u raskršće prođu bez zaustavljanja ispred semafora na sredini raskršća.
Ne bi se složio da stvar sada funkcionira zadovoljavajuće jer svakodnevno tu slušam nervozno trubljenje blokiranih vozila. Informirajte se kod vozača AUTOTROLEJA koliko su puta oni blokirani usred raskršća.
Što se tiče pješaka micanjem pješačkog preko ulice V.C. EmIna 20 m na zapad, oni koji idu iz pravca HEPA ili niz ul. 1. maja, ne bi morali više čekati dva semafora, prvi do otoka, a onda drugi preko ulice V.C. EmIna i dalje prema Brajdi ili natrag na parking Benčić.