Poštovani,

U posljednjoj izmjeni Generalnog urbanističkog plana se dodao još jedan južni odvojak na budući čvor Kozala, koji bi prolazio neposredno iznad groblja, umjesto ranije predviđene solucije da se južni odvojak mostom spoji sa sjevernim odvojkom, kao što je to izvedeno na čvoru Rujevica.

Moja pitanja su:

1) Ako će se ići na ovu novu soluciju, zašto, ako to znači izgradnju nekoliko stotina metara nove prometnice po relativno nepristupačnom terenu? Hoće li kulturni spomenici na groblju Kozala ostati netaknuti nakon pristupanja ovom zahvatu?

2) Na GUP-u se to ne vidi, da li je u planu izgradnja kružnog toka na spoju budućeg čvora i lokalne ceste, ili se planira semafor kao manje učinkovita varijanta raskrižja?

Hvala unaprijed na odgovoru!

dt / 28.09.2012.

Srećom, u ovom se slučaju radi tek o prijedlogu izmjena i dopuna prostornog plana uređenja grada Rijeke i prijedlogu izmjena i dopuna generalnog urbanističkog plana grada Rijeke, na čemu će, iskreno se nadam i ostati.
Druga skica koju ste priložili je moja osobna interpretacija objavljena na facebook stranicama Riječka enciklkopedija fluminesia, a prema izvoru idejnog projekta projektanta.

Dakle, kao podloga je korištena satelitska snimka umjesto katastarskog plana, kako je u projektu.

Hvala uredniku na slanju upita i hvala na pojasnjenju, Capiscum! Svejedno bih volio cuti opravdanje za tu izmjenu. Na cemu temeljite nadu da to nece uci u GUP?

Na temelju glasa naroda koji smatra da će tim zahvatom stradati vizura groblja Kozala koje je član međunarodne udruge značajnih povijesnih groblja ASCE (Association of Significant Cemeteries in Europe) i na temelju prava na vlasništvo zajamčeno Ustavom RH.

Bez obzira na cinjenicu da se Ustav RH uglavnom svodi na mrtvo slovo na papiru, nadam se da ce vam inicijativa uspjeti. Jeste li ulozili zalbe i napismeno?

Na GUP u nigdje nisu ucrtani Kruzni tokovi kao rjesenja spojeva prometnica osim na Sv. Ani koji je vec definiran, i treba ga samo zakopcat. Dali to znaci da uopce nisu predvidjeni, ili je to u ovoj fazi planiranja nevazno. Mislim da bi to vec u ovoj fazi planiranja trebalo biti vrlo vazno kao i sama buduca prometnica. Npr Spojevi D4o3 kod N Lista i na skurinjama, te jos stotinjak spojeva po Cijelom gradu

Poštovani,
na Vaše upite koji se odnose na tretman čvora Kozala u izmjeni Generalnog urbanističkog plana, možemo odgovoriti sljedeće:

1. Rješenje koje je uneseno u prijedlog izmjena GUP-a, prethodno je provjereno izradom studije varijantnih rješenja, a potom i idejnog projekta za predloženo rješenje. Ono što je u pristupu rješavanju čvora Kozala važno, svakako je denivelacija trasa tkzv. zaobilaznice (sjeverna trasa bitno je viša od južne), radi koje bi izlazna (zapad-Kozala), i ulazna (Kozala-istok) rampa bile dosta razvučene, budući bi se trebale podizati na visinu prilagođenu svjetlom profilu sjevernog traka. Opisano rješenje dodatno bi remetilo prostorne vizure budući je na ovom potezu zaobilaznica položena na dosta strmoj padini kozalskog brijega. Što se položaja trase južne rampe tiče, ona neće ugroziti objekte groblja Kozala. O tome se doista vodilo računa prilikom projektiranja na razini idejnog projekta, a svakako će biti ponovno u fokusu tijekom daljnjeg projektiranja.

2. Projektnim rješenjem predviđeno je spajanje južne rampe s postojećim raskrižjem Baštijanova-Kozala-A. Kovačića izvedbom rotora. Na GUP-u to nije vidljivo kako zbog mjerila tako i stoga što se tipologija raskrižja ne utvrđuje takvim planom. Međutim, na ovom mjestu rotor je doista posve prikladno rješenje jer se njime povezuju brojni ulični pravci, a za očekivati je da će priključna rampa (kada se izgradi) biti frekventna s obzirom na postojeću koncentraciju stanovnika i blizinu gradskog središta.

S poštovanjem,
Gradska uprava

BRAVO ! Tako vas volim … ko je reko da sam uvjek protiv

Citiram „ Opisano rješenje dodatno bi remetilo prostorne vizure….“. Znači da se vodi računa o vizuri, a to što će se predviđena prometnica dodirivati najmonumentalnijeg dijela groblja Kozala, da nabrojim samo neke od grobnica, familije Luppis, Kobler, Celigoj, Whitehead, jer jednostavno, prometnica nema kamo proći nego neposredno uz njih, što više, dodirivajući ih (potporni zid). A grobna tišina? Kakvim tehnološkim rješenjem se može sačuvati mir? Ako se tako odnosite prema vlastitoj baštini, onda kako očekivati samilost prema ljudima kojima ste prometnicu izprojektirali kroz dnevni boravak?

Capiscum…Bilo je za ocekivati vase nezadovoljstvo, ali ovo je zaista najbolje rijesenje. Ako ne vjerujete gradskoj upravi, mogli bi meni. Nekropolisu i navedenim familijama to sigurno nece smetati, a nama ce ipak lakse biti…dok smo zivi

Ovo je, naprotiv, najgore moguće rješenje, dajte si truda, obiđite sjevernu stranu groblja, zapamtite je dobro, a kada nalegnu nasipi, cesta, bukobrani, onda će biti kasno lupati se po glavi. Ako i vi smatrate da povijest Rijeke prije 45. godine nije vrijedna pažnje, onda mi je vaš stav jasan.

Sta napravit onda … ? Kuda proc ? Onaj nadvoznjak bi stvarno ruzno visio, i vise kostao, a nebi dobili ni ovaj Rotor, za kojega bi ja dao i Keopsovu piramidu da je imamo… Al, to je moj stav koji vjerojatno nevalja.
Dnasnja tehnologija i briga gradskih vlasti za Kozala Nekropolis su sigurno puno bolja garancija da ce sa pocivalistima navedih familija sve bit bas kako treba.

Budu li bukobrani ipak od pleksiglasa, to ce biti dodatna jezovita atrakcija, provozati se onuda … pogotovo na mrtvi dan

Odavno u ovom gradu ne postoji planiranje u zadanom kontekstu. To je problem, karcinom, metastaza, ili što već. Ne može čovjek biti stručnjak u projektiranju prometnica,a da zaboravi na jedan segment u kojem apsolutno nije stručan. Čudi me ogluha komunlnogKozala i općenito šutnja relevantnih. Jamstvo Whitehead neće stradati, groblje se neće oštetiti, to su argumenti da se mirne duše tu nakaradnu građevinu (koja cesta je lijepa?) zalijepiti za takav spomenik kulture.Tako nešto može pasti napamet samo osobama koje se ili srame ili ih nije briga za vlastitu prošlost, ili se nisu nikada saživili sa prostorom na koji su pristigli. Bahatimo se, ne znamo čuvati ono što imamo, a mučimo se stvoriti novu vrijednost. Rušiti da bi stvarali, kakav je to pristup?. Moj je zaključak: ako taj vražji spoj nema bolju lokaciju, neka ga i nema i gotovo.

Ili kako je nona rekla: “Ne bojte se mrtvih, nego živih.”

Ako mogu komentirati … Sta je tuje… Slazem se sa svime osim sa tvrdnjom da cesta nemoze bit lijepa, i zadnjim zakljuckom koji mi zvuci vise uvrijedjeno nego konstruktivno.
Da je postojalo kvalitetnije planiranje u zadanom kontextu, nebi bilo ove preinake … spoj bi se definirao davno prije. Uvjek sam se cudio zasto nije, iako je jasno da je cvor Kozala nezaobilazan dio ove zaobilaznice, glavne gradske prometnice

Capsicum.. ja sam prvi za ocuvanje bastine ali ne pod svaku cijenu.. sve novo sto radimo rusi nesto staro, pitanje je samo koja je steta veca!?
Jer kad bi svi razmisljali kao vi… nebi mi nista dirali..ovisi u kojem bi se stoljecu takvi kao vi rodili vi bi zacementirali to vrijeme ( da ste rodjeni u renesansi jos bi zivjeli u njoj.. a da ste rodjeni u kamenom dobu.. danas nebi imali vise gdje crtati po spiljama jer bi vec sve bilo iscrtano a preko starih se crteza nebi smjelo crtati… ali bar nebi imali problema sa prometom jer nebi jos ni tocak postojao ), svaki napredak nesto rusi.. nazalost..
U krajnjoj liniji ako je u pitanju samo vizura groblja.. neka se sada slika postojeca vizura i kad se sagrade izlazi i ulazi neka se na bukobrane , “vjetrobrane”, “gledobrane” sa vanjske strane zalijepe “gigantske slike”, foto-panoi”, “tapete”.. neznam kako ih nazvati, prijasnjeg stanja… a sa unutarnje strane “slike” groblja…tako da oni na zaobilaznici vide “groblje” koje inace ne vide..a oni sa groblja gledaju na sliku “brda” koje je ustvari zaobilaznica… pa imate lijepu vizuru i praktican spoj na obilaznicu… a sto se tice buke…ona vise smeta zivima nego mrtvima… 🙂

Uf … najfinija okrutnost koju sam vidio da sada … ni bozica sa Olimpa mu ovo nebi bolje srocila … ili bi … dodje mi da skvicim.
Sto se ovih panoa fotografija tice, to bi bilo sjajno dok se nebi neko domislio i poceo da vice ” p r e v a r a ” sto bi naravno bilo dovoljno da fotografije prijasnjeg stanja zamjene reklame za proslavu Valentinova … na groblju

Možda ovdje ima prostora za jednu javnu opomenu Urednika, ali sarkazam koji nije usmjeren prema planerima gradskog života je uglavnom dobrodošao. OK, ja sam na gostujućem terenu.

Sarkazam je pozeljan nacin rjesavanja nemoguce situacije koja je za razliku od sarkazma nepozeljna … kod kuce, ili u gostima

Hm … Vjerovali ili ne svratio sam samo da vam kažem kako ovaj rotor zapravo uopće netreba, kao ni ova pristupna cesta jer sam našao potpuno novi izlaz na zaobilaznicu Istočnog smijera, kada bi gradnja ove, pa makar i jednotračne pristupne ceste iznad groblja pored ovog mogućeg, ali sada samo jednotračnog nadvožnjaka samo izlaza istočnog smjera zaobilaznice postala potpuno besmislena , pa bi i rotor mogao slobodno otpast … Vidi dobro tag “Čvor Kozala”

Odgovorite