molio bih da se odgovori na pitanje: zašto grad posrnule industrije koji ulaže u šatro urbani turizam nije još uvijek našao prostora na kolegiju gradonačelnika na temu bicikala za iznajmljivanje i označenih biciklističkih staza? molim vas da mi se odgovor posalje i na mail…i ako može da ne glasi: poduzeli smo čitav niz mjera….hvala
Upit je poslan, a odgovor koji Gradska uprava posalje, biti ce objavljen ovdje, kao komentar na vase pitanje.
nažalost, mislim da ne mogu reći da su poduzeli čitav niz mjera….jer nisu i neće. Slično pitanje sam postavio za staze za rolanje i odgovor je bio bla bla bla…. (izvinjavam se na ovakvom rječniku), svejedno Rijeka nije na takvom položaju da bi mogla imati značajne prostore gdje bi se mogla graditi ili označiti biciklističke staze, tako da sumnjam da će te dobiti drugačiji odgovor.
To da konfiguracija terena grada Rijeke nije pogodna za biciklizam je samo izgovor odgovornih i mišljenje neupućenih. Centar i dijelovi oko njega koji leže uz more u dužini od cca. 7 km su pogodni za biciklistički promet, čak i za one osobe bez kondicije. Sramota je da ovaj grad nema ni centimetar biciklističke staze, niti prometne niti rekreativne. Pri građenju novih prometnica, biciklisti se uopće ne uzimaju u obzir. A biciklizam je definitivno trend u porastu, sve nas je više na cestama, otvaraju se novi dućani, sve je više rekreativaca vikendom po šumama a i ciklo-turisti nas sve više posjećuju. No sve ostaje na individualcima i entuzijastima, gradska vlast nema sluha za puno veće stvari, a kamoli za biciklizam.
Možda je ovaj komentar više za rubriku “Mišljenja” nego za “Tužibabu”, pa dozvoljavam da moderator postupi kako god misli da treba (brisanje, premještanje…).
kako nije pogodna konfiguracija,a npr. u barceloni je? može se napravit od pećina do opatije jedna staza,druga staza od krnjeva do kastva cestom koja se gradi već ohooo…i u rijeku ne dolaze samo penzijoneri koji bi po ravnom nego dolaze i ljudi koji su u formi i koji bi malo težu rutu…
Slažem se sa svim komentarima. Inače na Građevinskom fakultetu je nedavno obranjen diplomski rad “Analiza mogućnosti unaprjeđenja povezivanja zone kampusa na Trsatu s okolnim naseljima biciklističkim stazama” u kojem ima dobrih ideja. (Hoćemo li vidjeti realizaciju?)
Odlično pitanje… Šteta što već 15 dana nema odgovora..
Poštovani,
Generalni urbanistički plan grada Rijeke utvrdio je mogućnosti odvijanja biciklističkog prometa na više načina: označavanjem dijela pješačkoga hodnika za biciklističku stazu širine 1.0 metar, bicklističkom trakom širine 1.0 metar unutar profila ceste, biciklističkom stazom širine 1.60 m smještenom uz površinu postojeće prometnice ili biciklističkom cestom.
Mogućnosti stvarnoga odvijanja biciklističkog prometa ispituju se obavezno u sklopu izrade detaljnih urbanističkih planova, pa je dosad planirana izgradnja biciklističkih traka i staza na području npr. Trsata i Strmice, Rastočina, sjeverne Delte, čime se rezerviraju potrebne površine za budući razvoj.
Međutim, organizirani promet biciklima na području grada Rijeke potrebno je isplanirati, projektirati, izvesti i prometno označiti te uspostaviti sustav trasa biciklističkih komunikacija koje će omogućiti građanima koji se odluče za prijevoz biciklima, logično kretanje i dostupnost svih važnih sadržaja na području grada. Uspostaviti sustav, ujedno znači i riješiti važne probleme savladavanja čestih i velikih uzdužnih nagiba koji nisu primjereni biciklističkom prometu. Poznata su nam tehnička rješenja i za takve probleme, ali ne možemo zanemariti i vrlo zahtjevna financijska ulaganja koja se nažalost mjere u milijunima kuna.
Stoga u ovom trenutku moramo reći da uvođenje sustava biciklističkog prometa ne može imati prioritet pred uvođenjem nekih drugih sustava poput gradske željeznice, koja, iako financijski vrlo zahtjevna, može polučiti vrlo velike učinke ne samo u gradu Rijeci, nego i široj okolici.
Međutim, s obzirom na promjene u organizaciji prometa, koje nas u relativno kratkom razdoblju očekuju na području užeg i šireg gradskog središta zbog izgradnje kompleksa Zapadna Žabica i uređenja područja Rive i dr., nije isključena mogućnost stvaranja uvjeta za organizirani sustav biciklisitičkoga prometa na ograničenim površinama gradskog središta.
S poštovanjem,
Gradska uprava
Barbica…jesi li ti to htio lisiti nas nekih informacija u vezi biznisa oko iznajmljivanja bicikla ? Sreca da imamo dosljednog urednika… inace tema …iako za Rjecke uvjete …odlicna …. sve bicikliste ovog grada pozivam na moj topik u vezi suzavanja Liburnijske, i konacno dostojnoim uvjetima voznje bicikala na prilicno dugoj i atraktivnoj dionici izmedju Kantride i Krnjeva,