Sto ce Grad Rijeka poduzeti sa ovom vijesti?
Zasto se Grad Rijeka ne zauzima za otvorenost Grada prema ostalim gradovima i drzavama?
Imali li SDP kao stranka nekoga u HZ redovima koji radi za dobrobit naseg Grada?
Rijecani su omogucili mnogim politicarima iz vodece stranke puno ugodnih fotelja a dobivaju knock out udarce u obliku ovakvih i slicnih vijesti.
Zasto stranka koja je na vlasti ne uzvraca svojim glasacima za dobiveno povjerenje?
Mislite li da je izgubljeno povjerenje lako vratiti?
Hvala.
Po pisanju Novog lista, linija Rijeka – Ljubljana je jedna od 46 međunarodnih linija (od ukupno njih 58) koje HŽ ukida jer im stvara ogromne gubitke. Što Grad Rijeka misli poduzeti; kako pitate, doznat ćemo čim stigne odgovor. Upit je poslan.
Nije ni cudno da se ukida. Vozim se tim vlakom 2 puta tjedno; petkom i nedjeljom i do prije mjesec dana NIKADA nisam vidio da na toj relaciji koja je vec dugi niz godina elektrificirana, prošla elektro lokomotiva već uvjek ide ona stara smrdljiva dizel lokomotiva koja sigurno mora trošiti puno više od one elektro.
Onda nije ni čudno da je linija skupa :S
Mene više zanima zašto nije uspostavljena neka željeznička linija od zaleđa Rijeka prema centru i nazad, uvjeren sam da bi to građani dobro prihvatili, a vjerujem da bi se i isplatilo, ali koga je to briga, tko to nema viziju ovog grada?
Poštovani,
umjesto odgovora dajemo Vam na uvid pismo koje je gradonačelnik Obersnel nakon najave ukidanja željezničke linije Rijeka – Ljubljana uputio upravi HŽ-a, točnije predsjedniku Uprave g. Valčiću i direktoru HŽ-a g. Grgiću, a iz kojega je vidljiv stav Gradske uprave.
Poštovani gospodine Valčić,
Poštovani gospodine Grgić,
obraćam Vam se nakon medijskih najava o namjeri HŽ – Putničkoga prometa o ukidanju dviju linija između Rijeke i Ljubljane, a dodatno potaknut pismima i ogorčenim reakcijama građana koje sam nakon toga primio.
Moram odmah reći da sam ovakve najave, za koje se zaista nadam da će se ozbiljno preispitati, primio s nevjericom. Naime, one se događaju u trenutku kada se kroz niz drugih projekata dodatno naglašava važnost riječkoga prometnoga čvora i riječke luke te dobre povezanosti Rijeke sa svojim europskim zaleđem, kako za prijevoz roba, tako i putnika. Iz svih do sada poduzetih aktivnosti, može se zaključiti kako je upravo to jedna od strateških gospodarskih razvojnih odrednica Vlade Republike Hrvatske. Nerazumljiva mi je stoga najava odluke kojom se ukidaju čak dvije linije Rijeke prema Ljubljani iz razloga nerentabilnosti, a da nemamo baš nikakve pokazatelje o tome što je HŽ poduzeo kako bi ove linije postale rentabilnije. Naravno, razumijem da procesi restrukturiranja podrazumijevaju preispitivanje svih prihoda i rashoda HŽ–a i potrebu racionalizacije troškova zbog gospodarskog trenutka u kojem svim poslujemo i živimo. No, bitno je u procesu racionalizacije voditi brigu i o potencijalima koje pojedine linije imaju, odnosno, u ovom slučaju, uzimajući u obzir razvojne projekte koji se realiziraju ili će se realizirati u Rijeci.
Vezano uz željezničku liniju, a potaknut upravo pismom jednoga od naših građana, moram podsjetiti da će se iduće godine navršiti punih 140 godina neprekidnoga prometovanja tzv. Šempetarskom prugom kojom je Rijeka od tada povezana sa Srednjom Europom, a ta se linija nikada, pa čak u i vrijeme ratova i mnogih režima koji su se ovdje izmjenjivali, nije ukidala.
S druge strane, ovakva politika ukidanja nekih željezničkih linija, nije u skladu s iznimnom podrškom koju je Grad Rijeka dobio od HŽ –a u projektu SETA (South-East-Trnsport-Axis), kojim se definira i obrađuje europski transportni pravac od Jadrana s ishodištem u Rijeci, praktično s ulazom tereta u luci Rijeka, prema srednjoj i sjevernoj Europi, i to preko Zagreba, Koprivnice, Varaždina, zapadne Mađarske prema Beču i Bratislavi te dalje prema sjevernoj Europi. Na iznimno razumijevanje i podršku HŽ-a naišli smo i u pripremama za ostvarenje projekta promotivnog dizel-električnog motornog vlaka (DEMV) na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Geykeneyes – Szombhalety – Sopron – Mattersburg – Wien s projektiranim vremenom putovanja od 5 sati, čime se Europi i svijetu jasno daje do znanja značaj željeznice u raspodjeli tereta u ovom dijelu Europe, što direktno utječe ne samo na razvoj luke Rijeka nego i na sveopći razvoj naše zemlje.
Ovo ističem zbog činjenice da iznimno snažni, osobito talijanski lobiji žele pravac SETA koridora pomaknuti prema Milanu, Genovi i Torinu i tako izmaknuti Rijeku iz iznimno važne pozicije koju bi dodatno ostvarila realizacijom ovog projekta, s najvećim učinkom upravo na razvoj gospodarstva i riječke luke. Odluke koje najavljujete išle bi u prilog upravo takvim lobističkim nastojanjima.
Vjerujem da ćete uzimajući u obzir sve ove činjenice prije svega preispitati ovakve najave ukidanja željezničkih linija prema Ljubljani, te poduzeti aktivnosti kojima bi se ova linija promocijom i ulaganjem dalje razvijala. Također, a s obzirom na opisane okolnosti u definiranju europskih prometnih koridora, vjerujem da nam je zajednički interes osnažiti Rijeku kao najveću hrvatsku luku i veliko gospodarsko središte šire regije, a to je bez kvalitetne željeznice i drugih prometnih veza nemoguće realizirati.
Očekujući Vašu povratnu informaciju, srdačno Vas pozdravljam
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel
Pismo PDF: http://www.mojarijeka.hr/repository_files/file/120/
Donosimo odgovor HŽ-a na pismo Gradonačelnika koje smo objavili 03.08.2012.
http://www.mojarijeka.hr/repository_files/file/132/
Meni konkretno nije jasno zasto HŽ uopće mora svojim vlakom ići do Ljubljane – dovoljno je da dođe do Ilirske Bistrice 10-ak minuta prije polaska vlaka Slovenskih železnica za Ljubljanu i pusti putnike da nastave tim vlakom. Mislim da čak istovremeno tamo stižu vlakovi za Koper i Ljubljanu, dakle dvije muhe jednim udarcem.
Na taj nacin bi, umjesto jednog vlaka dnevno koji ide skroz do Ljubljane (cca 120 km), mogli uvesti više vlakova za Ilirsku Bistricu (40 km udaljenu od Rijeke).