Što ako invalidna osoba, turist, majka sa teškim kolicima želi ući ili izaći iz vozila Autotroleja.

Sva novija vozila imaju rampe za kolica na srednjim vratima ali nikada ih nisam vidio da se koriste.
Noviji, a pogotovo CNG autobusi (plavi) imaju posebna mjesta za osobe u invalidskim kolicima, posebne pojaseve, posebne plave gumbe za najavu izlaska a stav gradonačelnika u jednom intervjuu je bio da “vozači ne trebaju pomagati invalidima, spuštati rampe, gdje je tu sigurnost putnika ako izađe sa svog mjesta”. A kako vozač može ugasiti vozilo, zapaliti, kada je na krajnjoj stanici, okretištu. Otići po burek dok su putnici unutra itd?

Bi li vozač ovo mogao napraviti:
https://www.jutarnji.hr/vijesti/zagreb/sramotan-video-iz-zagreba-vozac-zet-ovog-autobusa-napao-putnicu-u-invalidskim-kolicima-sto-ja-sve-moram-raditi/7321974/

Zašto se uopće nabavljalo posebna vozila sa rampama, zašto su ugrađena, posebna mjesta za invalide, posebne oznake, dugmadi itd?

Može li ženska osoba, npr moja žena koja ima dječja kolica spustiti rampu za invalide da kolica izađu ili uđu?
Da li je njena dužnost da nakon izlaska navedenu rampu opet vrati u vozilo ili će to vozač učiniti?

Molim vas nemojte mi govoriti da imate posebno vozilo-kombi za invalide, neki žive u blizini autobusnih stanica, žele se samostalno kretati a ne dogovarati termine i voziti se odiza kombija.

Zašto vozač ne ugasi motor autobusa, te spusti rampu inv osobi koja želi izraći iz vozila. Jesu li uopće vozači educirani o tome?

gost-2 / 05.05.2018.

Poštovani,
vjerujemo da je upit koji ste nam uputili potaknut zagrebačkim slučajem koji nije primjereno komentirati s naše strane.
No, možemo Vas upoznati kakva je situacija po pitanju prijevoza osoba s invaliditetom javnim gradskim prijevozom. Naime, istina je kako su novi autobusi opremljeni rampama koje olakšavaju ulazak i izlazak osobama sa invaliditetom i teško pokretnim osobama. No, treba imati na umu kako trenutačno u voznom parku KD Autotrolej ima 50 takvih vozila, od ukupnog broja od 175 vozila. Od tog broja riječ je o 22 solo, 10 minibusa i 18 zglobnih vozila. U Komunalnom društvu naglašavaju da su svjesni činjenice da se navedenim brojem takvih autobusa ne mogu zadovoljiti potrebe svih korisnika, odnosno osoba s invaliditetom. Drugim riječima, primjerice ako korisnik koristi liniju 2, postoji mogućnost da u odlasku na Trsat naiđe autobus sa rampom, ali nije sigurno da će pri povratku na toj liniji opet biti autobus koji ima ugrađenu rampu za prijevoz osoba sa invaliditetom. Takva situacija bila bi izrazito neugodna za korisnika i za Autotrolej koji pruža uslugu javnog gradskog prijevoza. Nadalje, treba imati i na umu konfiguraciju terena na području grada Rijeke i okolnih gradova i općina, tako da se na vrlo malom broju stajališta može obavljati ukrcaj, odnosno iskrcaj osoba u invalidskim kolicima, s obzirom da se veliki broj stajališta nalazi na takvim nagibima na kojima je nemoguće osigurati vozilo i postaviti rampu da se na siguran način može ući i izaći iz vozila.
Slijedom svega navedenog, ipak moramo spomenuti kombi za prijevoz osoba sa invaliditetom, odnosno činjenicu kako je upravo zbog navedenih razloga još 1998. godine Grad Rijeka osigurao prijevoz osoba s invaliditetom putem kombi vozila. Upravo zbog velikog interesa, sukladno potrebama korisnika u funkciji su dva takva vozila, a navedeni oblik prijevoza dostupan je na poziv tako da je u prednosti pred javnim prijevozom, zbog toga što ga je moguće naručiti gotovo u bilo koje vrijeme, radnim danom, subotom, nedjeljom i blagdanom te se isto obavlja prijevoz od vrata do vrata, što znači da korisnici ne moraju ići do autobusnog stajališta.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite