Poštovani,
Kako su regulirane turističke zone u gradu Rijeci?
Tko daje suglasnost iznajmljivačima apartmana ili soba i koji su minimalni tehnički uvjeti za pružanje usluga iznajmljivanja apartmana?
Da li se usluga može obavljati u stambenim zgradama građana Rijeke?
Tko je nadležan za kontrolu jer broj carinske ispostave koja je za to zadužena nije u funkciji, u policiji kažu da nisu nadležni, predstavnik stanara također.
Meni su računi za vodu povećani zbog ukupne povećane potrošnje. Drugim riječima, plaćam tuširanje nekom bugarinu ili rumunju…. Kako da to zaustavim? Pomozite
Poštovani,
prema Zakonu o članarinama u turističkim zajednicama, u turistički A razred razvrstavaju se sva naselja koja imaju više od 30.000 stanovnika, pa temeljem navedenog cijeli grad Rijeka svrstan je u razred A.
Suglasnost, odnosno rješenje o iznajmljivanju izdaje Ured državne uprave u Primorsko- goranskoj županiji, Služba za gospodarstvo – Odjel za turizam koji ujedno regulira i propise za minimalne tehničke uvjete. http://www.udu-pgz.hr/sl_gosp.htm
Odjel za turizam obavlja upravne i druge stručne poslove koji se odnose na:
– upis novog obrta, statusnih i ostalih promjena iz djelatnosti ugostiteljstva i turizma u obrtni registar,
– utvrđivanje propisanih minimalnih uvjeta u ugostiteljskim i turističkim objektima, te razvrstavanje i kategorizaciju ugostiteljskih objekata i turističkih agencija, objekata u domaćinstvu i seljačkom domaćinstvu,
– izdavanje odobrenja i iskaznica za rad turističkih vodiča,
– utvrđivanje propisanih minimalnih uvjeta za vrstu i kategoriju plovnih objekata i luka nautičkog turizma koje se ne kategoriziraju,
– izdavanje odobrenja za pružanje turističkih usluga u ostalim oblicima turističke ponude,
– utvrđivanje propisanih minimalnih uvjeta ugostiteljskih objekata kampova za vrste koje se ne kategoriziraju,
– vođenje propisanih upisnika iz djelatnosti ugostiteljstva i turizma (upisnik turističkih agencija i turističkih vodiča, plovnih objekata, objekata koji se ne kategoriziraju, objekata koji se kategoriziraju i objekata zatvorenog tipa).
Usluga se može obavljati i u stambenim zgradama. Za sve detalje potrebno je kontaktirati Odjel za turizam (354 259, venera.kriskovic-fafandel@udu-pgz.hr).
Za kontrolu prijave ukoliko netko iznajmljuje sobu ili apartman, a da pritom ne posjeduje rješenje o iznajmljivanju, nadležna je Carinska uprava (525 148, pisarnica_pcu_rijeka@carina.hr).
Ukoliko netko, pored registriranih kapaciteta, iznajmljuje i dodatne, treba ga prijaviti Turističkoj inspekciji (444 750, marija.vukelic@mint.hr i turisticka.inspekcija@mint.hr.
Kako u Vašem upitu nije navedena adresa stanovanja, u nastavku Vam dostavljamo pojašnjenja obračuna za više mogućih situacija u višestambenim zgradama.
Što se potrošnje vode tiče, predlažemo Vam da se po tom pitanju obratite ovlaštenom predstavniku suvlasnika Vaše zgrade, s obzirom da se obračun vodnih usluga temelji na očitanju glavnog vodomjera i ovisi o načinu rasporeda utrošene vode koju korisnici odnosno suvlasnici donose i dostavljaju RI-STAN-u d.o.o. ili KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. putem ovlaštenog predstavnika suvlasnika zgrade.
U zgradi s više korisnika vodnih usluga za koju je lokacijska dozvola izdana prije 2000. godine, odnosno koja je građena u vrijeme kada su se primjenjivali drugi građevinski propisi i standardi, nije moguće precizno mjeriti količinu isporučene vode svakom stanu kao samostalnom uporabnom dijelu građevine. U takvim je zgradama moguće izmjeriti jedino ukupnu količinu vode koja je isporučena svim suvlasnicima zgrade i koja se mjeri se na glavnom vodomjeru (sastavni dio vodovodnog priključka zgrade).
Obim pruženih vodnih usluga utvrđuje se i obračunava na temelju očitane količine isporučene vode na glavnom vodomjeru, a suvlasnici zgrade – korisnici određuju način na koji će im se raspodijeliti količina pruženih vodnih usluga koja je izmjerena na glavnom vodomjeru. Odluka o načinu raspodjele na glavnom vodomjeru utvrđenog obima isporučenih vodnih usluga mora biti donesena većinom stanara u suvlasničkim udjelima u zgradi. Raspodjela utvrđene količine isporučenih vodnih usluga između pojedinih korisnika vodnih usluga može se odrediti prema:
• broju članova obiteljskog domaćinstva,
• očitanoj količini vode na individualnom vodomjeru,
• veličini stambenog ili poslovnog prostora (u postotku ili paušalu),
• namjeni poslovnog prostora (u postotku ili paušalu) ili kombinacijom navedenih načina, odnosno na neki drugi način, sukladno dogovoru korisnika vodnih usluga.
Očitanja na vodomjerima koji su ugrađeni u stanovima, tzv. individualnim vodomjerima, samo su pomoć u raspodjeli ukupne količine vode na svakog korisnika, jer ti vodomjeri ne mogu izmjeriti količinu vodu u zajedničkim dijelovima instalacija ili onu koja je istekla (ili istječe) zbog kvara na zajedničkim vodovodnim instalacijama, a u čijem podmirenju i održavanju moraju solidarno sudjelovati i odgovarati svi korisnici – suvlasnici.
U slučaju da u zgradi s više korisnika vodnih usluga koja ima ugrađen jedan glavni vodomjer samo neki od korisnika vodnih usluga imaju ugrađene individualne vodomjere, tada se količina isporučenih vodnih usluga utvrđenih na glavnom vodomjeru raspodjeljuje na način da se korisnicima vodnih usluga koji imaju ugrađene individualne vodomjere obračunava usluga prema očitanom stanju na individualnim vodomjerima, a razlika koja nastane između očitanog stanja na glavnom vodomjeru i zbroja stanja na individualnim vodomjerima se raspodjeljuje na preostale korisnike vodnih usluga koji nemaju ugrađene individualne vodomjere u visini do 7m3 po članu domaćinstva. Ukoliko i nakon raspodjele isporučene vode ostane još neraspodijeljene vode, obim isporučene vodne usluge se povećava svim korisnicima vodnih usluga za iznos razmjeran potrošnji vode iz prethodnog stavka, odnosno u jednakim dijelovima sukladno odluci korisnika vodnih usluga o raspodjeli isporučene vodne usluge.
U slučaju da svi stanari u višestambenoj zgradi imaju ugrađene individualne vodomjere oni moraju, ne samo podmiriti količinu potrošene vode koju su očitali na svojim vodomjerima u stanovima, već moraju snositi i razliku nastalu između stanja očitanog na glavnom vodomjeru i zbroja stanja na individualnim vodomjerima – proporcionalno očitanom stanju na individualnom vodomjeru ili na neki drugi način, a sukladno odluci suvlasnika – korisnika o raspodjeli isporučenih vodnih usluga.
Točnost raspodjele na glavnom vodomjeru očitane količine vode na svakog od korisnika ovisna je o načinu na koji je u zgradi uređeno življenje u suvlasničkoj zajednici te o odgovornosti samih korisnika i ovlaštenog predstavnika suvlasnika zgrada. Tako točnost raspodjele ovisi o točnosti podataka koja se prijavljuje, očitanjima individualnih vodomjera na isti dan, što je moguće bliže danu očitanja glavnog vodomjera, redovitom i pravovremenom kontroliranju i umjeravanju individualnih vodomjera ili njihovoj zamjeni svakih pet (5) godina prema trenutačno važećim propisima, vođenju evidencije o tome, provjeri prijavljenih očitanja i sl.
U zgradama s više korisnika za koje je lokacijska dozvola izdana nakon 2000. godine za svaki stan (zasebnu uporabnu jedinicu) ugrađuju se pomoćni vodomjeri. Korisnici su i u ovom slučaju dužni snositi i eventualnu razliku nastalu između stanja očitanog na glavnom vodomjeru i zbroja stanja na pomoćnim vodomjerima, proporcionalno očitanom stanju na pomoćnom vodomjeru, odnosno na drugi način, sukladno odluci korisnika vodnih usluga o raspodjeli isporučenih vodnih usluga.
S poštovanjem, Gradska uprava.