Ne znam postoji li poseban razlog (stvar navike?) ili samo nedostatak jasne prometne signalizacije zašto vozači šlepera ne koriste dugoočekivanu cestu D404 kako bi ušli na Brajdicu, već rade ogromnu gužvu u ulicama Ivana Zajca i “Šetalištu” A.K. Miošića.

Ne znam tko je zadužen za navedene prometnice, ali molim gradsku upravu da pod hitno reagira na nadležne da:
– poboljšaju signalizaciju kako bi vozači šlepera otišli na D404 te onda skrenuli desno u Brajdicu
– upozore nadležne u Brajdici da šleperi rade veliku i opasnu (stvara se umjetni treći prometni trak posred ceste u Š.A.K.M.) kolonu te da ih onda i oni upozore/upute da ubuduće koriste D404

Cesta D404 ima više prometnih trakova u smjeru istoka, od kojih je jedan namijenjen upravo skretanju udesno na Brajdicu te je stoga puno bolje opcija za kamione koji čekaju na ulazak.
Odnosno, parkirani kamioni ne predstavljaju opasnost u prometu, kao što to čine u Š.A.K.M. gdje vozači, u želji da dođu na D404, pretiču parkirane kamione po vrlo uskoj dvosmjernoj cesti, ugrožavajući sebe i druge.

Unaprijed hvala.

Backgammon klub Rijeka / 12.09.2011.

Jedan od razloga je zato što je naša država uvela “pametni” sustav E-Carine koji bi trebao ubrzati cijeli proces za te vozače, tako da sada umjesto 2 sata čekanja na carini , kamioni čekaju 4 sata, a ljudi normalno nemaju gdje parkirati i čekati, a gorivo im nitko neće platiti, tako da se tamo parkiraju i normalno blokiraju cijeli promet. Toliko o ubrzanju procesa

Nečuveno, svaki dan su tamo gužve. Šta ne smetaju te gužve i radnicima koji idu tamo na posao , zar ne vide da nešto nije u redu. Šta čekaju da nešto poduzmu?
Gradske službe bi hitno trebale ragirati na ovaj problem.
Luka i grad bi se trebali dogovoriti da se nađe prikladan parking za te kamione dok čekaju a ne da ometaju promet i stvaraju opasne situacije.

Poštovani,

MUP-prometna policija, Hrvatske ceste kao vlasnik prometnice, Grad Rijeka i Rijeka promet, Lučka uprava te Luka Rijeka dobro su upoznati sa problemom nagomilavanja teških kamiona i stvaranja gužvi kod njihovog ulaska na područje kontejnerskog terminala Brajdica.

Gužva i red čekanja kamiona počinje na glavnom ulazu u terminal, često se proteže Šetalištem A.K.Miošića do Cindrićeve, zatrim Cindrićevom do raskrižja sa cestom D404, po dionici ceste D404 do raskrižja sa Šetalištem A.K. Miošića, a ponekad i po cesti D404 u smjeru istoka prema ulazu u tunel Pećine. Time je bitno smanjena sigurnost prometa u središtu grada jer zaustavljena teška vozila u dugačkim kolonama blokiraju prometni trak i smanjuju protočnost prometa i preglednost.

Razlog za ovakvo stanje je loša organizacija upućivanja vozila na kontejnerski terminal. Najveću odgovornost za to snose špediteri, koji vozače upućuju na terminal sa neispravnim ili nepotpunim papirima, te stoga vozači imaju problema sa ulazom na terminal. Na sastanku svih sudionika koje smo naveli na početku, a kojega je sazvao Rijeka promet 13.9.2011. zaključeno je da će se od svih špeditera zatražiti maksimalna odgovornost u pripremi carinskih dokumenata i izdavanju naloga za utovar, jer se gužve i kolone čekanja na red za ulazak na kontejnerski terminal više neće tolerirati te će policija provoditi rigorozno kažnjavanje vozača sa neispravnim dokumentima za utovar.

U odgovoru grdske-uprave navedeno je nekoliko netočnih podataka.

Točno je da je za navedeno stanje loša organizacija ali ne upućivanja od strane špeditera (koji su ovdije proglašeni najvećim krivcima) već sama organizacija načina ulaska kamiona na terminal od strane vlasnika terminala i carinske uprave.
Gotovo niti jedan kamion već duže vrijeme ne dolazi na terminal sa neispravnim i nepotpunim papirima jer je već svim vozačima i špediterima poznato da bez tzv. “najave” nemaju što tražiti na Brajdici.
Očito da pojedini sudionici spomenutog sastanka nisu objasnili proceduru ulaska na terminal pa da pojasnim.
Kamion dolazi na ulaz terminala gdje se vozač:
1. zaustavlja kod djelatnika zaštitarske tvrtke koji kontrolira posjedovanje valjane ulaznice
2.javlja se carinskom djelatniku koji rukom (kemijskom olovkom) upisuje u knjigu podatke sa “najave” koju vozač prethodno dobiva od špeditera (carinski djelatnik je dužinu kamiona udaljen od zaštitara)
3.pomiče kamion za još 20-tak metara gdje se javlja djelatnicima terminala koji kontroliraju stanje kontejnera.
4.javlja se dispečeru terminala koji mu daje smještaj kontejnera kojeg će natovarat.
Tek tada ulazi na područje terminala.
Neka sve ove radnje traju 5 min izračunajte koliko treba da npr. 100 kamiona uđe na terminal s time da ulaze 1 po 1, nema dvije trake, nema posebne trake za pune i prazne kamione itd. Postoje prazni hodovi (smjena, marende )

Ulaz na terminal je cca 150 m od križanja sa D404 pa nije ni čudo da se kolone protežu na D404 pa i dalje.

Još jedna napomena.
Svi kamioni stižu cestom D404 iz pravca tunela Pećine jer moraju kupiti ulaznicu na terminalu Škrljevo da bi uopće ušli na Brajdicu pa im je to prirodni i najkraći put. Dolaskom na križanje sa A.K. Miošića zabranjeno je skretanje lijevo prema terminalu pa produžuju ravno, skreću u Ivana Zajca pa opet desno u AKM pa dolaze opet do križanja (gdje su već prošli) pa nakon dugog crvenog svijetla produžuju ravno prema terminalu

Ovakvo stanje će potrajat dok se ne napravi “pravi” ulaz na terminal koji je odmah nakon tunela Pećine.
Ukoliko se tamo ne napravi pravi parking za barem 30 šlepera situacija će biti još gora i opasnija jer će se kolona stvarati u tunelu.

Zato molim, ne krećite na rigorozno kažnjavanje vozača nego organizirajte izlet u Kopar i pogledajte kako se to tamo radi (carinski sustav je isti)

Odgovorno tvrdim da ima dana kad vozači provedu na D404 i terminalu duže nego što voze na relaciji RI-ZG-RI

Hvala

Dragi VM – sad mi je više toga jasno. Nisam uopće razmišljala o tome da kamioni dolaze iz smjera Škrljeva. Prema ovome što si opisao gotovo je nemoguće da kamioni ulaze u terminal direktno s D-404 (zapravo, bilo bi moguće da naprave cijeli krug po gradu, ali sumnjam da će to oduševiti ikoga).

Neki dan sam stajala iza duge i opasne kolone šlepera u Šetalištu A. K. Miošića i zapitala se je li moguće da ova tužibaba još nije riješena. Nakon što sam pročitala odgovor VM postalo mi je jasno da nije krivnja u špediterima, a budimo realni, vozači kamiona su ipak profesionalci kojima je u interesu doći nekamo što brže, što kraće i sa što manje ometanja drugih sudionika u prometu.

Slijedom svega navedenog imam vrlo realan i izvediv prijedlog: PRIVREMENO (dok se ne otvori posebni ulaz) omogućiti lijevo skretanje iz D-404 direktno u kontejnerski terminal.

U iščekivanju odgovora, lijep pozdrav svima!
M.

Poštovani,

Naša razmišljanja u vezi rješenja ovog problema već su od samog početka bila skladu sa Vašim prijedlogom. Međutim, problem nije tako jednostavan kako se čini na prvi pogled i zato treba sagledati njegov uzrok. Kamioni čekaju na Šetalištu A.K.Miošića zbog toga jer im procedura kontejnerskog terminala brani da izravno ulaze u prostor terminala, što ukazuje na totalno ignoriranje prometnih problema u gradu od strane Uprave terminala. Prema tome, kada bi se kamionima i dozvolilo lijevo skretanje iz D-404 prema terminalu, zbog dugotrajne procedure puštanja da uđu u terminal, kamioni bi opet morali čekati, i to na cesti D404, s čime se vlasnik ceste (Hrvatske ceste), iz razloga sigurnosti prometa, nije složio. To je i razumljivo budući da je to glavna ulazna prometnica u centar grada i ona je višeg ranga u odnosu na Šetalište A.K.Miošića.
Međutim, koliko smo informirani, radovi na uređenju novog carinskog ulaza u kontejnerski terminal idu po planu pa bi on trebao biti uskoro i dovršen. Puštanjem u promet novog ulaza više neće biti čekanja kamiona na Šetalištu A.K.Miošića.

S poštovanjem,
Direktorica:
Spomenka Mičetić, dipl. oec.

Odgovorite