Za ovo fali WTF kategorija.

Parkiram auto ovako – evo vidite na fotografiji (nisam fotkao svoj auto). Vratim se nakon posla – nema auta. Dignuo ga pauk, u Rijeka prometu mi pokazuju fotografiju – šleper ne može izaći iz kontejnerskog odlagališta. Doista, ne može, ne sporim to. Ali pogledajte moju fotografiju još jednom i primjetite betonske blokove između ceste i tog odlagališta. Znači, vozilo nije smetnja sve dok se po potrebi betonski blokovi ne pomaknu i stvore se drugačiji uvjeti – preko noći, doslovno, jer dan prije i dan poslije blokovi su na mjestu odnosno cijelo vrijeme su postavljeni samo su taj dan bili očigledno pomaknuti. A kažnjen sam za, citiram “…smetnju za normalni tok prometa…” i to s 300 kn + 500 kn premještanje vozila i sve to saznajem post festum kada se već cijela scena odigrala i kada sam doveden pred gotov čim s 800 kn troška.

Da li je ovo pravedno?

Još nisam ništa platio, sada mi je stigla prva opomena, gledam te kazne i pitam se – tko je tu lud (ja koji ne mogu i neću platiti mjesečnu parkirnu kartu koja mi ionako ništa ne ragantira osim da će mi se parkiranje sigurno naplatiti, ili sustav koji te preko noći opali po džepu jer si se našao na krivom mjestu u krivo vrijeme).

Evidencije radi, broj prometnog redara je 0409, broj prekršaja 030373205695, a prilažem i plan grada s gradskog portala gdje se vidi što je cesta (bijelom bojom, ispod crvene).

Zanima me, krajnje ozbiljno, imam li pravo na žalbu te kako i kome?

sanjinc / 27.02.2013.

Naravno da se imate pravo žaliti na adresu odgovornih koji su vam stavili kaznu.

U redu, bio sam u komunalnom redarstvu, tamo mi pokazuju istu fotografiju kao u Rijeka prometu i drže se toga da šleper nije mogao proći. Objašnjavao sam kako ti šleperi inače prolaze preko drugog mosta te kako je ovo apsurdna situacija u koju sam doveden. Na to mi je rečeno da je to bolje nego da me šleper ogrebao pa da je policija dolazila riješavati situaciju. Osim toga pokazane su mi fotografije na istoj poziciji s drugim vozilima zbog istog problema (znači nije prvi, a valjda ni zadnji slučaj). I to su jedini argumenti. Izbjegava se bilo kakva diskusija oko same ulice i načina na koji se se izvodi promjena toka prometa – bez upozorenja, signalizacije, znaka…

Nisam još bio u Rijeka prometu, ali što ću tamo, da im kažem kako mi nisu smjeli naplatiti premještaj vozila?!? Pa komunalni redar je naložio premještanje i mogu očekivati da će me poslati natrag u komunalno redarstvo. Mogu možda moliti da mi smanje taj račun za premještanje vozila jer je također apsurdno koliki trošak naplaćuju za 300 metara do najbližeg odlagališta vozila, ail zašto da uopće plaćam bilo kakvu kaznu pa makar i ublaženu kada smatram da sam zapravo oštećen zbog stvorenih troškova.

Dakle upao sam u zatvoreni sustav, opomene će dolaziti, možda i kamate, a to što se imam pravo žaliti onome tko radi u interesu Grada je još jedan apsurd jer ispada da se zapravo nemam kome žaliti.

I što da sada radim? Mogu li ovo slati na sud? Zanima me što je iznad komunalnog redarstva i Rijeka prometa? Hoće li pomoći ako šaljem pismenu žalbu?

@Marin_85 to se dogodilo 20. prosinca, preuzeo sam vozilo na deponiju Rijeka promet kod Brajdice, tamo su mi urucili zapisnik za preuzimanje vozila odnosno racun i obavijest o prekrsaju od komunalnog redarstva.

Jos da napomenem – nigdje na tim papirima se ne spominje mogucnost zalbe, ali su navedeni rokovi u kojima se mora platiti (8 dana za premjestaj, 3 dana za komunalno) s time da se u protivnom Rijeka promet naplacuje sudskim putem a komunalno ce izdati prekrsajni nalog. Sve skupa zvuci kao “plati, ili…” 🙁

Ako sam dobro razumio tamo nije postavljen nikakav prometni znak koji bi branio zaustavljanje ili parkiranje vozila? Postoji li bilo kakva oznaka iz koje je vidljivo da se taj dio povremeno koristi za promet velikih kamiona?

Napisali ste da ste nakon posla došli po auto? Mene osobno fascinira kako se svi žale da se parkira nepropisno, po cesti i slično dok kada se nekome usude dignuti auto ovako nasred ceste, on piše žalbe. U blizini imate nekoliko parkirališta, postoje mjesečne karte, niste bili na obilježenom mjestu, na početku ulice postoji znak zabranjeno parkiranje…
Fascinanto, cijeli dan tako parkirate, ne plaćate parking, i umjesto da ste taj dan potrošili 20 kuna i parkirali na propisnom mjestu, eto vi ste za 800kn. Meni osobno drago i nadam se da vas je ovo opametilo da počnete parkirati propisno.
Što da radite? Platite kaznu i sljedeći put budite pametniji.

… Gorka cokolada. Ovo je anti reklama za zdravi i ukusni proizvod, a sleper je ipak mogao proc.. 20 x 20 radnih dana je 400 kuna. Covjek je za te novce mogao kupit 40 gorkih cokolada i djeci podjelit … ovako sigurno vise nece nikada, jer mu je prisjela.

@urednik tako je, za tu ulicu nema prometnog znaka zabranjeno parkiranje, nema nikakvog znaka, nikakve oznake radova, nista, kao lovacka prica – preko noci se promijeni pravilo, drugi dan kao da nista nije bilo

p.s. sada je netko na jedan blok ispisao sprejom “ne parkiraj” i samo fali “acme”

Članak 84.
(1) Policijski službenik ili službenik jedinice lokalne samouprave, naredbom će odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto ako je zaustavljeno ili parkirano na cesti na kojoj ugrožava sigurnost prometa ili ometa normalan tok prometa i kad je parkirano ili zaustavljeno:
1) na mjestu rezerviranom za zaustavljanje i parkiranje vozila osoba s invaliditetom,
2) na obilježenome pješačkom prijelazu, pješačkom otoku i pješačkoj zoni,
3) na nogostupu ako pješak prilikom kretanja mora zbog vozila silaziti na kolnik ili drugu površinu (slobodan prolaz između parkiranog vozila i zgrade manji od 100 cm), 4) na prijelazu ceste preko željezničke ili tramvajske pruge u istoj razini ili u blizini tih pruga ako se time sprječava promet vozila koja se kreću po tračnicama,
5) na raskrižju i na udaljenosti manjoj od 5 m od najbližeg ruba poprečnog kolnika, ako smanjuje preglednost prometa, 6) u tunelu, na mostu, u podvožnjaku, na nadvožnjaku te na dijelu ceste ispod mosta i nadvožnjaka,
7) na dijelu ceste u blizini vrha prijevoja i u zavoju gdje je preglednost ceste nedovoljna i gdje se vozila ne bi mogla obići bez opasnosti,
8) na mjestu na kojem bi parkirano vozilo onemogućilo pristup drugom vozilu radi parkiranja ili izlazak nekom već parkiranom vozilu i ispred kolnog ulaza u zgradu, garažu ili dvorište,
9) na biciklističkoj stazi ili traci, ili na prijelazu biciklističke staze, odnosno trake preko kolnika,
10) na dijelu kolnika koji je kao stajalište za vozila javnog prijevoza putnika obilježen oznakama na kolniku ili postavljenim prometnim znakom,
11) na mjestu na kojem bi vozilo zaklanjalo postavljeni prometni znak ili uređaj za davanje znakova prometnim svjetlima,
12) na dijelu ceste gdje bi širina slobodnog prolaza od zaustavljenog ili parkiranog vozila do neisprekidane uzdužne crte na kolniku ili do neke zapreke na cesti, bila manja od 3 m, odnosno do suprotnog ruba kolnika manja od 4 metra.
(2) Vozilo koje je nepropisno zaustavljeno ili parkirano na mjestima iz stavka 1. ovoga članka ne može se blokirati na tome mjestu u smislu odredaba članka 5. stavka 1. točke 8. ovoga Zakona.
(3) Prije izdavanja naredbe za premještanje vozila po stavku 1. ovoga članka, položaj nepropisno zaustavljenog ili parkiranog vozila utvrđuje se fotografijom, skicom ili video zapisom.

Ne mora biti uvijek znak zabrane parkiranja da bi se auto premjestio, kao i što nije uvijek dozvoljeno premjestiti auto iako postoji znak zabrane parkiranja. Mislim da će vam o tome ako ne platite odlučivati sudac za prekršaje, kako će on procijeniti tu situaciju ne znam mislim da se u praksi priklanjaju ( ako je dvojbeno) procjeni službene osobe.

Iako se nevidi najbolje, jos uvijek mislim da je sleper mogao proc. Ja bi isao na vjestacenje, jer … ako je mogao proc onda nije trebalo dizat auto, ako stvarno nije mogao proc, onda je trebalo premjestit auto tako da moze proc, a ne ga vozit u zicu.
Marine … koji su to elementi za kaznu, pa cak i da sleper nije mogao proc.
Rijeka promet bi sa svojim Paucima mogao nekada i pomoci ljudima, ako vec nije postavio odgovarajucu signalizaciju. Ovako ispada kao neka zgodna trapula

Sva ova citiranja zakona i teorije dali je šleper mogao ili nije mogao proći bez premještanja vozila mi nisu toliko zanimljivi. Ono što mene zanima, i za što molim uredništvo da kontaktira nadležne službe od kojih očekujem odgovor, je slijedeće…

Kako to da se u roku od par sati, bez ikakvih najava, prometne signalizacije i dozvola od nadležnih službi, može samo tako (na divlje) otvoriti pristup javnoj prometnici, i to gdje se nekome prohtije? Ako su i imali dozvole trebali su upozoriti korisnike prometnice i zašto nisu?

Da pojasnim. Mjesto gdje je čovjek bio parkiran je javna cesta. Dali je smio biti tamo parkiran ili ne radi kršenja nekih drugih pravila, u to ne ulazim. Ali kažnjen je za “ometanje toka prometa”. Iza betonskih blokova je područje luke Rijeka i njihovog parkinga/odlagališta kontejnera. Pristup tom ograđenom prostoru je kroz službeni ulaz u zonu luke, gdje i policija i Protect provjeravaju tko ulazi. Ovo njihovo pomicanje betonskih blokova je ništa drugo nego “skraćivanje” puta, i smanjivanje gužve na glavnom ulazu/izlazu.

I sada bi netko rekao, “pa da, zašto ne?”. E pa zato jer npr. moja kuća ima okolo zid. Zid koji graniči sa javnom cestom je ujedno i najkraći put do mojeg dvorišta. Ali ja u dvorište ulazim “okolo”, po drugoj cesti i sa druge strane. Pitanje za “stručnjake” i nadležne… Smijem li i ja probiti zid (koji je moj, ne javni) iz dvorišta na javnu cestu, zatvoriti “prolaz” betonskim blokom, koji ću kada mi se prohtije svojim bagerom pomicati, a ako je netko parkiran sa druge strane (na javnoj cesti) zvati pauk da ga ukloni jer mi smeta na mojem divljem izlazu? Molim odgovor. Ako ono nije divlji izlaz nego luka ima na to pravo tj. ako je tamo i na urbanističko/cestovnim/kakvim god planovima stvarno ucrtan izlaz, molim link/slike/uputu gdje to mogu (katastar/ured za urbanizam/nešto treće?) pogledati i provjeriti, i zašto nema nikakve prometne signalizacije (horizontalne ili vertikalne) koja bi upućivala na (povremeni) izlaz tj. zabranu parkiranja? Hvala.

Uz sve dužno poštovanje i suosjećanje, ipak se čovjek nepropisno parkirao. Kao i bezbroj drugih Riječana koji svakodnevno ometaju promet parkiranjem po pločnicima. Po mojem mišljenju, pauk bi trebao puno češće ordinirati riječkim ulicama i postao bi najbogatija firma u gradu, a ljudi bi možda odustali od ostavljanja auta gdjegod im padne na pamet. Žao mi je Sanjina, jer se parkirao negdje gdje nikome ne smeta zapravo, ali to na kraju krajeva nije prostor za parkiranje.

Evo nekoliko slika toga prostora sa Googla samo radi dojma o kakvom se prostoru radi i koliko se tu ljudi parkira da bi izbjegli plaćanje parkiranja, tu je prostor skladišta, pruga kojom prolaze vlakovi, most, nema nogostupa, skladište za kontejnere. Na slikama se vidi da ljudi parkiraju i pored ovih kupova dasaka i unutar tog ograđenog prostora ispod kontejnera ( valjda su iz tog razloga i postavljeni betonski blokovi) .
Moje osobno mišljenje je da malo pretjerujemo kada je riječ o parkiranju svoga auta. Dali se netko zapita kako je tim ljudima što tamo rade i voze te kamione kada se moraju provlačiti između tako ostavljenih auta, ne može mi niko reći da kada tamo ostaviš auto nisi svjestan da je to područje luke i skladišta i da to nije parkiralište.
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Torpedo/slike/

Zanimljivo je vidjeti koliko razlicito ljudi razmisljaju, pozdrav svima koji su se ukljucili u temu, ocigledno je parkiranje jedna bolna tocka u gradu, ali Zakon je Zakon pa cemo pricekati sluzbeno ocitovanje.

Da malo rezimiram…

1. Ne vrijedi pravilo da je parkiranje zabranjeno svugdje osim gdje je izričito dozvoljeno. Da je sistem takav, nebi uopće postojali znakovi zabranje parkiranja, nebi bilo potrebe, jer svugdje je zabranjeno… osim gdje izričito nije… ali nije tako (zakon o cestama NN 84/11).

2. Nastavljeno na ovo pod 1., po zakonu je u biti parkiranje dozvoljeno svugdje, ako se zadovoljavaju određeni uvjeti (poštivanje znakova, a ako ih nema onda udaljenosti vozila od središnje crte ili suprotne strane kolnika, udaljenost od ruba nogostupa itd.)

3. Čovjek nije smjeo biti kažnjen ni po jednom gore (u zagradi i gornjem postu od Torpedo) navedenom kriteriju “ometanja normalnog toka prometa”.

Kriteriji su slijedeći (ponavljam dio posta od Torpedo):

Policijski službenik ili službenik jedinice lokalne samouprave, naredbom će odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto ako je zaustavljeno ili parkirano na cesti na kojoj ugrožava sigurnost prometa ili ometa normalan tok prometa i kad je parkirano ili zaustavljeno:

1) na mjestu rezerviranom za zaustavljanje i parkiranje vozila osoba s invaliditetom,
Ovo nije zgriješio…

2) na obilježenome pješačkom prijelazu, pješačkom otoku i pješačkoj zoni,
Ni ovo..

3) na nogostupu ako pješak prilikom kretanja mora zbog vozila silaziti na kolnik ili drugu površinu (slobodan prolaz između parkiranog vozila i zgrade manji od 100 cm),
Ni ovo…

4) na prijelazu ceste preko željezničke ili tramvajske pruge u istoj razini ili u blizini tih pruga ako se time sprječava promet vozila koja se kreću po tračnicama,
Ni ovo…

5) na raskrižju i na udaljenosti manjoj od 5 m od najbližeg ruba poprečnog kolnika, ako smanjuje preglednost prometa,
Ni ovo…

6) u tunelu, na mostu, u podvožnjaku, na nadvožnjaku te na dijelu ceste ispod mosta i nadvožnjaka,
Ni ovo…

7) na dijelu ceste u blizini vrha prijevoja i u zavoju gdje je preglednost ceste nedovoljna i gdje se vozila ne bi mogla obići bez opasnosti,
Ni ovo…

8) na mjestu na kojem bi parkirano vozilo onemogućilo pristup drugom vozilu radi parkiranja ili izlazak nekom već parkiranom vozilu i ispred kolnog ulaza u zgradu, garažu ili dvorište,
Ni ovo*…

9) na biciklističkoj stazi ili traci, ili na prijelazu biciklističke staze, odnosno trake preko kolnika,
Ni ovo…

10) na dijelu kolnika koji je kao stajalište za vozila javnog prijevoza putnika obilježen oznakama na kolniku ili postavljenim prometnim znakom,
Ni ovo…

11) na mjestu na kojem bi vozilo zaklanjalo postavljeni prometni znak ili uređaj za davanje znakova prometnim svjetlima,
Ni ovo…

12) na dijelu ceste gdje bi širina slobodnog prolaza od zaustavljenog ili parkiranog vozila do neisprekidane uzdužne crte na kolniku ili do neke zapreke na cesti, bila manja od 3 m, odnosno do suprotnog ruba kolnika manja od 4 metra.
Ni ovo…

Kod stavka 8. sam stavio * jer su ga vjerojatno kaznili radi “onemogućavanja pristupa drugom vozilu radi parkiranja ili izlazak nekom već parkiranom vozilu i ispred kolnog ulaza u zgradu, garažu ili dvorište”. Kojeg pristupa? Gdje je tamo raskršće? Gdje je tamo parkiralište? Gdje su znakovi zabrane parkiranja? I najbitnije, gdje je tamo službeni (propisno značeni) ulaz/izlaz? Nigdje. Nema apsolutno nikakve signalizacije, ni vertikalne, ni horizontalne na cesti. Samo zid od betonskih blokova. Kaznili su ga jer im se taj dan sprdnulo skratiti put i jednostavno su maknuli svoj montažni zid (nakon što je čovjek parkirao) i odlučili da je tamo izlaz. Što je isto kao da ja izvedem scenarij iz svojeg prijašnjeg posta. S druge strane, ako je tamo stvarno prolaz/ulaz, onda je pitanje tko, zašto i sa kojim pravom je postavio montažni zid, a ne rampu i portira, ili makar samo lanac između dva bloka. Jer u tom slučaju (kada vidiš rupu u zidu i lanac) bi morao biti glup da tamo parkiraš.

Na slici br.3 u postu od Torpeda se lijepo vidi taj zid i maknuti betonski blok, što ljudi odmah iskoriste i parkiraju unutar luke, što JE kažnjivo i JE opravdano da ih pauk premjesti. Ali Sanjin je tamo parkirao kada blok nije bio maknut i sa vanjske strane luke, i nije mogao znati da će netko odrediti da je tamo izlaz, samo tako jer im paše. Ponavljam još jednom nema nikakvih znakova.

Slika br. 2 pokazuje legalno parkirana vozila. To je prostor zgrade bivšeg Ivex-a gdje je sada par firmi i za parkirati tamo treba imati ključ, da bi se skinuo lanac i omogućio ulaz na “parking”.

Slika br. 1 pokazuje prastaro stanje, tamo su već odavno betonski blokovi.

Moj zaključak… Dignut na osnovu “ometanja toka prometa”, iako nije zadovoljio niti jedan od kriterija koji se odnose na ometanje toka prometa. Ovo nije ništa drugo nego treniranje strogoće jačega (luka) nad slabijim (generic građanin). Luka je odlučila ograditi svoj prostor ogradom (na što vjerojatno imaju pravo), ali si isto tako uzima za pravo da otvara i zatvara prolaz kako im se sviđa, kada im se sviđa i gdje im se sviđa, i naravno zove pauk ako im netko pri tome “smeta”.

A što se tiče pauka, zadnji put kada sam ja zvao pauk jer je BMW 530 bio parkiran na mjestu rezerviranom za dostavu, u centru grada, prvo su me izrešetali pitanjima (nakon što sam rekao da se radi o BMW-u 530, ZG tablica) kako se zovem (ime i prezime), za koju firmu radim, kakav kombi vozim, što dostavljam i koliko dugo je taj BMW već tamo !!?? I sugerirali da napravim krug po gradu jer se možda u međuvremenu makne… Kao da ja radim prekršaj. Da je bio Yugo, maknuli bi ga odmah.

A što se tiče prometnog redarstva i kako općenito rade svoj posao, vidi se svaki dan u strogom centru, ulici Matije Gupca (ona slijepa što završava kod Gradske biblioteke). U krugu od 50m, svaki dan je 10ak autiju u prekršaju. Parkirani na par centimetara od zebre, zakljanjaju pogled vozačima i pješacima, ugrožavaju siguran prijelaz zebre, parkirani na mjestima za taxi i dostavu, a često napune i sredinu ceste (gdje se ne plaća) i ostavljaju brojeve mobitela na staklu ako netko tko je legalno parkirao i platio želi izaći. Znači parkiraj, plati, a onda kada želiš otići zovi 5 mobitela i čekaj dok izplaze iz okolnih trgovina, zlatarni, mjenjačnica i kafića. A prometni redari, jedan deblji od drugoga, se za to vrijeme ljeno gegaju gradom i laprdaju na mobitel ili međusobno. Sada mene zanima jesu li nesposobni za posao ili imaju direktivu da ne obavljaju svoj posao? U napasti sam da snimim dokumentarac “Jedan dan u životu i radu prometnog redara u Rijeci”. Bio bi hit.

Wow … Bravo Alex. Pauk je u ovom slucaju definitivno torpediran iako zbog ovoga nisu trebala stradati ona dva zadnja komentara bez kojih je narusena autenticnost ove tuzibabe, pa mi se vise nesvidja…pogotovo ako se slozimo da nikome nisu smetala…osim uredniku 🙁 , ili jos nekome na drugoj strani telefonske zice 🙂
Alexa, sta ti ono nedaju na cestu iz tvog dvorista preko tvoga zida na svaciju cestu … iz ocito nekog razloga. Aj otvori novu tuzibabu i postavi slicicu :)… dok ne stigne ovdje ocitovanje valjda Rijeka prometa.

@Zdravax da nisam lajkao tvoj (pred)zadnji komentar ne bi ni skuzio da je nestao, zato moram ponoviti da mi se svidjela tvoja konstatacija – pogotovo ono sa stavljanjem auta iza zice – mislim da se nije mogla bolje opisati divljina u kojoj zivimo.

@Alex sve lijepo rezimirano… bojim se da nakon svega moj slucaj ne bude samo drugacije kategoriziran i upadnem pod neki drugi clanak/tocku kako bi kazna bila opravdana… ali mislim da se takav preokret ne bi mogao nazvati legitimnim.

Podsjecam da je redar izdao nalog za prekrsaj po clanku 78. stavak 1. – Vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo na mjestu na kojem bi ono ugrožavalo sigurnost drugih sudionika u prometu ili predstavljalo smetnju za normalan tok prometa ili kretanje pješaka – a sumnjivo je da li na spornom mjestu ima uvjeta za taj prekrsaj.

Ja strpljivo iščekujem očitovanje, ali kako vrijeme ide bojim se da će stići još jedna opomena, možda i ovrha kako to ide…

U međuvremenu svaki dan vidim potencijalne žrtve koje i ne slute kako se situacija i kod njih može okrenuti – preko noći.

Ima li pomaka oko ovog slučaja evo kroz proteklih mjesec dana?

Pa neznam … Mozda moze proci kao “pojeo vuk magare ” a ? Sta kazes.? Mozda je moguca ova situacija: Mjesec dana ovdje cekas odgovor, a oni neznaju o cemu se radi jer se tvoj slucaj negdje zagubio ……
Dali bis ti pristo na to, ili bis se dodatno zalio kako niti kaznu nisi primio
🙂

Molio bih urednika, administratora, koga god tko već prati ovaj slučaj da mi javi vodi li itko računa o žalbi koju sam iznio? Htio bih znati gdje je nakon više od mjesec dana stvar zapela. Sve činjenice sam napisao, a idu kontra činjenice da sam dobio kaznu. Želim pročitati službeni stav gradske uprave u plavom okviru, štogod pisalo, samo neka se netko izjasni i stoji iza napisanoga.

Ja na žalost više ne mogu više čekati pa idem osobno, opet, u komunalno redarstvo, a za premještaj vozila u Rijeka Promet, pa što bude. Hvala na dispečiranju, to je jedino što vidim da promptno reagira, a birokratski dio je kao i kada naručim paket iz Kine – za par dana je na Hrvatskoj carini, a onda mjesec dana skuplja prašinu.

Poštovani,

temeljem Vašeg pitanja pokušat ćemo pojasniti postupak pri izdavanju Obavijesti o počinjenom prekršaju i daljnji postupak po toj obavijesti te kroz pojašnjenje postupka odgovoriti na postavljeno pitanje:
Prometni redari u svom svakodnevnom poslu većinom obavljaju djelatnost nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila. Nadzor se obavlja u skladu sa dnevnim rasporedom i planom. Budući da prometni redari nemaju ovlast utvrđivanja identiteta počinitelja prekršaja, na mjestu počinjenja prekršaja, na vozilima se ostavlja Obavijest o počinjenom prekršaju kojim se počiniteljima ostavlja mogućnost plaćanja predviđene novčane kazne u određenom roku. Ukoliko je počinjen prekršaj za koji je predviđeno premještanje vozila na drugo mjesto, policijski službenik ili službenik jedinice lokalne samouprave naredbom će odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto.

Način i ovlasti premještanja određeni su Zakonom o sigurnosti prometa na cestama (“NN” 67/08, 48/10 i 74/11) i Pravilnikom o uvjetima i načinu obavljanja poslova nadzora nepropisno zaustavljenih ili parkiranih vozila te uvjetima za obavljanje poslova premještanja nepropisno zaustavljenih ili parkiranih vozila (“NN” 134/08).

Bitna razlika između novčane kazne za počinjeni prekršaj i troškova premještanja je u tome što kaznu za počinjeni prekršaj plaća vozač koji je prekršaj počinio, dok troškove premještanja snosi vlasnik, odnosno korisnik vozila. Dakle, novčanu kaznu trebao bi platiti vozač koji je nepropisno parkirao vozilo. Ukoliko vozač smatra da nije počinio prekršaj koji mu se stavlja na teret nije dužan platiti ponuđenu novčanu kaznu niti o tome obavijestiti izdavatelja Obavijesti, već će izdavatelj Obavijesti nakon proteka roka za plaćanje novčane kazne od Ministarstva unutarnjih poslova zatražiti podatke o vlasniku vozila, a nakon toga temeljem čl.229 st.3 Zakona o sigurnosti prometa na cestama vlasnik ili korisnik vozila dužan je na zahtjev dati vjerodostojan podatak o identitetu osobe kojoj je dao vozilo na upravljanje. Kada zaprimi podatke o identitetu vozača izdavatelj Obavijesti protiv vozača izdaje Obvezni prekršajni nalog zbog počinjenog prekršaja, sa istom kaznom jer je ona Zakonom određena u fiksnom iznosu. Nakon što primi Obvezni prekršajni nalog okrivljenik temeljem članka 192 st.2 Prekršajnog zakona ima pravo prigovora nadležnom prekršajnom sudu u roku od osam dana. Nakon prigovora koji bezuvjetno stavlja van snage Obvezni prekršajni nalog, Prekršajni sud provodi žurni postupak i donosi presudu protiv koje nije dopuštena žalba.

Dakle, Obavijest o počinjenom prekršaju samo je prvi akt u postupku i naravno da u daljnjem postupanju dolazi do faze u kojoj je moguće prigovoriti na činjenice, a osnove za prigovor su poricanje prekršaja i/ili izrečena odnosno primijenjena prekršajnopravna sankcija, s time da je presuda Prekršajnoga suda konačna.

U konkretnom slučaju vozač koji je parkirao vozilo smatra da nije počinio prekršaj, dok izdavatelj Obavijesti smatra da su ispunjeni elementi prekršaja koji mu se stavljaju na teret. O suprotstavljenim mišljenjima odlučuje sud kao treća i neovisna institucija.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Odgovorite