Zašto KD Kozala na svojim web stranicama ne objavljuje Poziv za dostavu ponuda Jednostavne nabave?
Naime, primjer Energo na veoma transparetan način objavljuje na vlastitim web stranicama (prije na Poslovnim sustavima) poziv za dostavu ponuda.
Npr nabavlja ventile, ili neke cijevi ili xx stvar, stavi na web stranice pod Nabava plan, opis što im treba, jave se jedna ili deset tvrtki.
Nakon toga javnost vidi i tko se sve javio, koju cijenu je ponudio i tko je pobijedio.
Energo je primjer transparentno vođenog poslovanja i nabava kakav bi trebali i ostali raditi.
Zašto gotovo niti jedna gradska tvrtka ne objavljuje više svoje jednostavne nabave i pobjednike na Poslovnim sustavima?
Čistoća, Energo, RijekaPromet sada objavljuju na vlastitim, zašto ne koriste Poslovne sustave?
No onda imamo primjer netransparentnih nabava, poput onih RijekaPrometa:
da biste vidjeli sadržaj nabave, morate se registrirati i ostaviti Ime, Prezime, Naziv tvrtke, broj telefona, email itd.
Istu proceduru morate napraviti i za pregled tko je pobijedio.
Na ovaj način, građani ali i tvrtke moraju ostaviti hrpu podataka i sada direktor ili osobe koje vode RijekaPromet imaju uvid, tko je pogledao dokumentaciju, koja tvrtka se registrirala i preuzela dokumentaciju.
Postoji opravdana sumnja da RijekaPromet i osobe koje imaju u uvid te podatke to mogu zlorabiti itd.
Molim da se omogući preuzimanje natječaja i pregleda pobjednika natječaja, bez registracije koja uvjetuje Ime, Prezime, naziv tvrtke i broj telefona.
Gdje onda RijekaPromet pohranjuje informacije koji građanin ili tvrtka je gledala koju dokumentaciju ili pobjednika, što je i kršenje GDPR-a i totalno nepotrebno prikupljanje svih tih podataka.
Molim da RijekaPromet počne objavljivati i tko se sve javio na natječaj i po kojoj cijeni (ne samo i pobjednik), kao što objavljuje Energo, Čistoća i ostali.
To dovodi u sumnju da se samo jedna osoba javila i da je namješten natječaj.
Nadalje, imamo KD Kozala, primjer netransparentnosti i sve u suprotnosti kako rade ostale gradske tvrtke.
Dok kod ostalih, makar imamo informacije kada i kakve natječaje objavljuju, razni gospodarstvenici se mogu javiti KD Kozala na ovaj način posluje:
Za proizvode tipa Urni ili nečeg sličnog, raznih poslova i proizvoda, umjesto javno objavljenog natječaja, KD Kozala bira 2-3 tvrtke kojima će poslati ponudu tj upit (opet jako netransparentno, brojni gospodarstvenici se onda ne znaju i ne mogu javiti na natječaj niti znaju da su ovi raspisali i traže), među te 3 probrane tvrtke (možda i međusobno povezane) kojima su poslali upite, ako odgovori i javi samo jedna tvrtka odabire se među te 3 “odabrane” (moguće po prijateljskoj ili stranačkoj pripadnosti, velika sumnja u takve nabave) onu najjeftiniju.
Zamislite da nabavljate 20 komada mramor za spomenike, da recimo koštaju realno 300kn/kom. Ukupno 6000kn
Vi kao direktor KD Kozala pošaljete upit u 3 tvrtke (s kojima surađujete i možda pogodujete) koje su povezane ili u međusobnim partnerskim odnosima ste i onda A tvrtka ponudi 700kn, B tvrtka 800kn i C tvrtka 900kn (a sve su međusobno prije toga dogovorile po kojoj cijeni će vam odgovoriti).
Ovaj puta pobjeđuje A tvrtka, 700kn, iako realno, da je objavljeno na webu KD Kozala bi se postigla cijena od 300kn/kom.
Zašto i može li ubuduće KD Kozala na vlastitim web stranicama objavljivati poziv za dostavu ponuda pojedine jednostavne nabave? Također javno objaviti tko se sve javio i po kojoj cijeni za pojedinu pobjedniku, odnosno staviti i odabir pobjednika.
Sada KD Kozala, tek na vlastitom webu objavi s kime je potpisala i ugovorila te jednostavne nabave i po kojoj cijeni na kraju godine. A i to su prestali raditi 2017!
Zašto KD Kozala unatoč brojnim traženjima građana, kao i činjenici da većina građana koristi račune Erste banke i kreditne kartice Erste Card Cluba, KD Kozala ne omogućuje plaćanje na rate karticama Erste grupe?
Citat KD Kozala:
“vezano za načine plaćanja, ono je moguće putem svih vrste debitnih i kreditnih kartica svih banaka, a putem kreditnih kartica VISA, MASTERCARD i debitne Maestro Zagrebačke banke d.d. Zagreb u obrocima do 6 rata. Provizije koje zaračunava Erste&Steiermarkische bank d.d. su, nažalost, vrlo visoke te njihove uvjete za sada KD Kozala nije u mogućnosti prihvatiti, a da se pritom poslovanje Društva ne dovede u teškoće.”
Molim vas jasan i nedvosmislen odgovor, zar bi oko 2% provizije, koliko uzmu kartice Erste card kluba dovelu u financijske poteškoće KD Kozalu?
Brojni Riječani, kod sprovoda i popratnih plaćanja, moraju platiti iznose preko 10.000kn ili 20.000kn ako kupuju i grobno mjesto.
Puno bi im značilo kada bi mogli dio ili icjeli iznos platiti na rate.
Kako većina Riječana ima račun ili karticu Erste banke, zašto KD Kozala odbija surađivati s ovom bankom i prihvatiti plaćanje na rate?
Naime, kartice Erste banke, koristeći POS Erste grupe uzmu oko 2% provizije u prosjeku, koliko vam uzmu kartice izdavatelja Zaba kojeg prihvaćate?
Plaćanje jednokratno karticom Erste Card CLuba (uklj Diners, prema iskustvu drugih poduzetnika ima u prosjeku 1.7% provizije za jednokratno, 2.6% za do 6 rata i 3.2% do 12 rata).
Zašto se KD Kozala ne želi na iznos od recimo 10.000kn kada korisnik kupuje grobno mjesto ili drugu uslugu, odreći malog postotka od 3% i surađivati s Erste grupom?
Koliki postotak za rate dajete ostalim bankama a koliko biste morali dati Erste grupi?
Ako plaćamo u Konzumu, Sparu, Pevecu, možemo platiti i do 12 rata, trgovine i svi ostale tvrtke, gospodarstvenici to mogu raditi a samo KD Kozala odbija poslovati s Erste grupom?
Nadalje, cjenik KD Kozala, kada ukucate u google (slika u prilogu) ne možete naći, makar ne aktualni, postavili ste čak i Google NO-Index postavku, da je sakriven i od Googla.
Na Googleu je moja tužibaba iz 2020. iste tematike, gdje isto niste promijenili ništa, jasnije objavili cjenik, niti uveli plaćanje na rate Erste bankom.
Na vlastitom webu, umjesto posebne kategorije u lijevom izborniku, građanin treba pretpostaviti da treba kliknuti na “Služba za pogrebničke i grobarske poslove”.
Na toj stranici nema nigdje uputa da je tu cjenik, ali vi ste ga vješto sakrili i na stranici veličine 1900px, građanin bi samo na toj stranici trebao pretpostaviti da treba kliknuti na spajalicu.
Čak i na stranici u lijevom izborniku “zakup grobnih mjesta” gdje bi logično objavili ako ne na posebnoj stranici cjenik, ili cjenik za zakup mjesta, nema spajalice ili kakvog cjenika. Nego prosječni građanin treba čitati misli i otvoriti jedno 100 stranica dok negdje ne vidi spajalicu? I onda pretpostaviti da ne treba kliknuti na neku sliku, slovo da mu se nešto otvoriti već sliku spajalice?
Da to niste napisali u odgovoru na prethodnu tužibabu, ni ja ne bi znao.
Zašto tako sakrivate cjenik od javnosti i medija?
Možete li jasno i nedvosmisleno objaviti cjenik kao posebnu stranicu u lijevom izborniku, bez sakrivenih spajalica i sličnih stvari?
Možete li omogućiti indeksaciju Google-u cjenika i ukloniti opciju no-index na cjenik? Zašto ste namjerno isključili Googleu pristup cjeniku?
Jeste li tako na neku sliku spajalice, da li na nekoj stranici tipa Ured uprave, na forografiju zgrade uprave, se treba kliknuti na navedenoj slici, na četvrti prozor s lijeva da se vidi i otvori stranica kojoj Google ne smije pristupiti za pregled i traženje ponuda jednostavne nabave KD Kozale?
Tako na stranici Nabave, morate stisnuti na sliku visibabe da biste vidjeli plan za 2021. ali svugdje bez poziva i točnih datuma niti pojašnjenja. Ako stisnete sliku lista, otvori vam se za 2020. ali opet bez poveznica. Opet se treba pretpostaviti da se treba kliknuti spajalica i onda neke izmjene nabave ali opet bez nečega konkretnog, niti su objavili s kim su sklapali nabave.
Po ovoj logici, Rijeka Promet je trebao poziv za nabavu staviti ako mu netko klikne na sliku semafora na crveno svjetlo u stranici “O nama”, a Rijeka Plus cjenik parkirališta i parkinga, svojih usluga ako mu netko na fotografiji automobila ili autobusa na stranici “Ured uprave” klikne na fotografiji autobusa na dio kod ulaznih vrata. To nije smiješno nego neprihvatljivo i zahtjeva hitne izmjene.
Planirate li i kada mijenjati ovaj jako netransparentan način poslovanja KD Kozala?
Zbog ovakvih stvari i weba, možda bi negdje direktori dali ostavku.
Mogu li sve gradske tvrtke omogućiti preuzimanje dokumentacije i odabira pobjednika natječaja (kao i svih pristiglih i cijena koje su ponudili), bez registracije i ostavljanja broja telefona?
Na ovaj način biste dokazali da je Rijeka transparentan grad, da nema namjeru nešto skrivati a ovo što sada rade pojedine tvrtke u gradskom vlasništvu pobuđuje veliku sumnju da ono što rade nije transparentno, moguće namješteno i nešto skrivaju.
Priložene fotografije
Priloženi dokumenti
- cjenik-google-kozala.png 100,92 KB