Dobar dan,

zanima me da li komunalni redari izlaze na teren isključivo po dojavi građana ili imaju neke rute koje obilaze. Naime, u većini vaših odgovora ispada da komunalni redar izađe na lokaciju tek nakon zaprimljene tužibabe. Moram pohvaliti što se stvarno brzo reagira nakon tužibaba, ali nije mi jasno kako komunalni redar, ili bilo tko drugi iz Odjela za komunalni sustav, sam ne uoči preočito: da je kolodvor u komi i da hitno treba pranje, da su telefonske govornice razbijene ili ono čudo od svjetleće reklame u Krešimirovoj ulici (za koje je ispalo da frajer niti nema dozvolu). Kako da onda uoči pasji drek? Zapravo je uvredljivo da mi građani, koji plaćamo komunalnu naknadu i prirez, upozoravamo na očite i osnovne stvari!Iritantno je kada nam se zahvalite na konstruktivnim kritikama- trebate nam se ispričati za nebrigu. Isto tako, jako je jadno izmotavanje na koncesionare koje se stalno ponavlja. Iako su neki dijelovi grada u koncesiji – oni su i dalje dijelovi grada koji je pod vašom upravom. Dakle, vi trebate lupiti šakom po stolu, a ne prepustiti građane da budu taoci koncesionara, „Čistoće“ d.o.o., vandala i neodgovornih vlasnika pasa.
Za kraj, želim vama osobno (koji stvarno dobro radite svoj posao, ozbiljno mislim, ne provociram) i svima koji tužakaju, sretne blagdane i da bude manje tužakanja u 2017. 😉 Živjeli!

teta / 23.12.2016.

Poštovani,
u Direkciji za komunalno redarstvo zaposlen je dvadeset i jedan komunalni redar, od kojih trinaest svakodnevno nadzire područje 34 mjesna odbora, obavljajući poslove iz svoje nadležnosti, dok jedan komunalni redar nadzire provedbu propisa kojima se uređuju nerazvrstane ceste, a jedan pravne i fizičke osobe kojima je dodijeljena koncesija, radi obavljanja komunalne djelatnosti, djelatnosti na pomorskom dobru ili druge djelatnosti. Ujedno, taj komunalni redar nadzire i provedbu propisa kojima se uređuje autotaksi prijevoz putnika, rad komunalnih i trgovačkih društava koji obavljaju poslove iz područja komunalnog i vodnog gospodarstva te prikupljanja i postupanja s otpadom, kao i primjenu propisanih mjera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, mjera na sprečavanju širenja ambrozije i drugih mjera koje se tiču zaštite zdravlja pučanstva iz djelokruga jedinica lokalne samouprave. Nadalje, jedan komunalni redar nadzire provedbu propisa u nadležnosti jedinica lokalne samouprave kojima se uređuje postupanje građevinske inspekcije, dok je jedan komunalni redar zadužen za kontakt sa strankama u dežurnom centru. I naposljetku, četiri komunalna redara obavljaju poslove kontrole korištenja stanova i poslovnih prostora u vlasništvu Grada danih u najam i zakup te provođenja deložacije stanova i poslovnih prostora u vlasništvu Grada.
Komunalni redari obavljaju nadzor i poduzimaju odgovarajuće mjere, sukladno ovlastima iz 30-ak propisa, a njihovi poslovi obuhvaćaju nadzor i kontrolu u djelokrugu poslova Odjela gradske uprave za komunalni sustav, kao i drugih upravnih tijela Grada. Nadzor se obavlja prije svega, temeljem godišnjeg Plana Direkcije kojim se utvrđuje cjelokupno područje nadzora, a zatim i temeljem dnevnih planova rada svakog komunalnog redara koji se određuje sukladno potrebama i prioritetima. Vjerujem da ste i sami svjesni činjenice da, s obzirom na široko područje koje je obuhvaćeno samim nadzorom i to ne samo u prostornom smislu, fizički nije moguće postići da svaki komunalni redar bude na više mjesta odjednom. Upravo iz tog razloga nam je dragocjena pomoć građana koji svojim prijavama ukazuju na neki problem, a koji su komunalni redari iz opravdanih razloga, nenamjerno propustili utvrditi. Dakle, komunalno redarstvo je ponajviše terenska služba čiji se rad temelji na obilasku cijelog područja grada Rijeke, a intervencije se obavljaju, kako po službenoj dužnosti, tako i temeljem prijava građana.
Svakako je važno napomenut da je postupanje komunalnih redara propisano važećim propisima, a što podrazumijeva poštivanje odgovarajuće formalne procedure. Pritom također ne treba zanemariti činjenicu da su ovlasti Grada Rijeke ograničene tim istim propisima, što se u praksi očituje na način da prekršitelji komunalnom redaru ne žele dati podatke, često su arogantni i nasilni prema redaru te napuštaju mjesto prekršaja, pa je utvrđivanje identiteta počinitelja gotovo nemoguće bez suradnje policijskih službenika. Ali napominjemo da, unatoč tome, u situacijama gdje komunalni redari uspiju prikupiti osobne podatke o počiniteljima prekršaja, bilo kad ih se zatekne u počinjenju prekršaja ili na neki drugi način, protiv njih se pokreće odgovarajući prekršajni postupak, izdavanjem obveznog prekršajnog naloga i izricanjem novčane kazne za počinjeni prekršaj.
Nadamo se da smo ovime pojasnili Vaše nedoumice u pogledu načina rada Komunalnog redarstva, kao i da ono što se Vama čini kao razlog za ispričavanje za nebrigu, mi smatramo svojevrsnom suradnjom s građanima. Slažemo se da bi svatko trebao obavljati poslove za koje je plaćen i u tome se trudimo, međutim, isto tako nam je drago kada se građani uključuju u brigu o našem gradu, jer je u konačnici to naš grad i stoga pozdravljamo svaku inicijativu, kako stručnih osoba, tako i svakog pojedinca, a koja je usmjerena na zajednički cilj – čuvanje i unaprjeđenje kvalitete života svih nas.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Hvala na opširnom odgovoru! Komunalnih redara je definitivno premalo i imaju stvarno pune ruke posla. To se, na žalost, i vidi već pri jednoj šetnji gradom.. Ono što mene jako ljuti je to što građani moraju prijavljivati očite i velike nepravilnosti koje bi dobar gospodar (Gradska uprava) trebao sam prepoznati i riješiti. Dakle, nije to prijava npr, razbijenog malog izloga u nepoznatoj uličici, nego je to prijava turbo neurednog glavnog gradskog kolodvora u centru grada. Hej!
Lijepi pozdrav!

Odgovorite