Godinama se policija, HAK i građani žale Rijeka prometu na neadekvatnom kružnom raskrižju na Pećinama kod Tower centra.
Naime, privoz iz trgovačkog centra izveden je sa dva traka koja se ulijevaju u jednotračno kružno raskrižje??? Što je sa prometno-sigurnosnog stanovišta potpuno neprihvatljivo rješenje. U ovako apsurdnoj situaciji teško je i utvrditi koji vozač ima prvenstvo ulaska u raskrižje, pa vozači stoje jedan pored drugoga dok se ne dogovore koji će prvi ući u kružni trak, iako je kružni trak slobodan.
Ovakvo prometno rješenje kružnog raskrižja zasigurno je raritet u širim razmjerima, naravno u negativnom kontekstu. Prometni stručnjaci koji dozvoljavaju ovakvu situaciju bi trebali biti optušteni. Ovakvu situaciju potrebno je čim prije ukloniti, a rješenje se može provesti vrlo jednostavno, vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, da se dva traka prije raskrižja svedu u jedan i tako uvedu u raskrižje. Na taj način povećat će se sigurnost i protočnost na privozu, obzirom da vozači neće gubiti vrijeme u »dogovaranju« tko ima prednost.

U prilogu je i trenutno stanje kao i prijedlog novog rješenja.

dorina / 13.02.2013.

Ne mogu vjerovati. Već je bilo govora o ovome upravo na ovom portalu, te je ovo odgovor Rijeka prometa.

27.01.2012.
Poštovani,

Hvala na Vašem pitanju. Kružno raskrižje kod Tower centra je dimenzija koje su primjerene raspoloživom prostoru i projektirano je prema važećim standardima za kružna raskrižja. Za formiranje takvog raskrižja ključan je raspoloživi prostor, koji je na ovoj lokaciji skučen između željezničke pruge i samog prostora Towera odnosno njegovih prilaznih cesta. Smatramo da je tamo projektant naprosto napravio jedino moguće rješenje, jer bi smanjenjem promjera raskrižja bio onemogućen promet teškim vozilima koja imaju veći radijus zaokretanja.
Oba prometna traka na cesti koja se spaja na kružni tok iz smjera Towera imaju jednako pravo uključivanja i po nama veću preglednost ima vozilo u lijevom traku, pa se može i brže i lakše uključiti od onog u desnom traku. Naravno, to ovisi i o spretnosti samih vozača tako da smo tamo u praksi doživjeli različite situacije.

S poštovanjem,
Direktorica:
Spomenka Mičetić, dipl. oec.

Ovo je u potpunosti pogrešno tumačenje i obrazloženje te molim pojašnjenje zašto vozila u lijevoj traci prema mišljenju direktorice Rijeka prometa imaju prednost te koja bi osoba bila odgovorna/kriva kada bi istodobno krenula oba vozila iz obje trake u kružni tok te se suradila.

Također, prema kojem zakonu i pravilniku direktorica smatra da lijevi trak ima prednost.

Jednom tjedno vozim tom cestom i nikad nisam vidio problem u ovakvom rješenju. Promet nije kompljuteriziran vozači nisu roboti i inače vrijedi pravilo u prometu da se kod specifičnih situacija vozači propuštaju dogovorom. Ne razumijem gdje je tu problem.

U potpunosti se slažem sa Dorinom. Ako dođe do sudara dvaju vozila iz istog pravca, tko je kriv?
U kružni tok vozila i onako mogu ući samo jedan po jedan. Bolje bi bilo ispred kružnog toka spojiti trake u jednu pa neka se vozači tu dogovaraju tko će prije (prema uputstvu gđe. direktorice Spomenke), a ne u samom kružnom toku.
Još bolje bi bilo da se strelicama označi tko je u prednosti da se riješe buduće nesuglasice.
Poznavajući kulturu naših vozača bilo bi dobro i jednu od traka fizički odvojiti od kružnog toka(mislim na kulturu preticanja cijele kolone ukružnom toku Škurinje i uguravanje na izlazu iz kružnog toka prema gradu).

Slažem se sa Dorinom,na raskrižju kada nema znakova važi pravilo desne strane,a ne dogovor vozača (druga stvar je ako baš želimo nekoga propustiti unatoč prednosti).
Još je zanimljivija činjenica da se na tako malenom prostoru postavio rotor,a na drugim mjestima nije (npr.kod ZTC-a)
Ali o tome je već podosta tužibaba napisano.

Slažemo se, ovo je nedopustivo i vrlo opasno prometno “rješenje”. Kada bi barem granitne kocke u rotoru bile popravljene, onda bi se još moglo zamisliti dvije trake pa oba auta mogu istovremeno ući u rotot – lijevi auto nastavlja vožnju u rotoru a desni se isključuje na prvom odvojku (prema Plumbumu). Ali tko imalo prati ovu rubriku, zna u kakvom su stanju kocke… Danas sam prošao tim pravcem, kocke su na kolniku i u samom rotoru, rupe na sve strane… Sramota za Grad i RP.

Pitanje: Ako vrijedi pravilo desne strane kako sugerira Srebrni letač…. u čemu je zapravo problem?
Pitanje 2: Koliko se gore često događaju sudari?

Nedo,sve u redu,mislio sam na pravilo desne strane na raskršću,a ne kada dvije trake ulaze u rotor koji ima samo jednu traku.
Mislim da se u slučaju rotora ne može to primjenjivati.
Također koliko često automobili stoje i stvaraju kolonu jer ne znaju tko ima prednost-ne zbog neznanja prometnih pravila.
Nadalje,vozač u lijevoj traci koji prilazi rotoru mora prije ulaska u rotor paziti na vozila sa lijeve strane i vozilo u traci sa desne strane pa i to izaziva dodatnu opasnost i smanjuje prvobitnu funkciju rotora-brzu protočnost vozila.

Da nam nebi Spomenka drzala lekciju, odustanimo od asfaltiranja kocki za dodavanje drugog traka. Zbog malog dijametra rotora, nebi bilo uputno dodavati drugi trak obzirom na kratku udaljenost medju kriticnim ulazno – izlaznim tockama razvrstavanja vozila unutar samog rotora…
Za jednotracni rezim prometa, kao sto je sad, ali ogranicene sirine voznog traka razvaljenim kockama sredisnjeg trolisa, ipak, vise nego dovoljan … dijametar

Inace, predlozeno rjesenje kolekice Gorke cokolade je apsolutno korektno, jednostavno i efektno … ako bas zelimo traziti dlaku u jajetu, ipak malo pretjerano …
Naime, obzirom na brzinu prilaza Rotoru kojega se svi boje, i moc procesuiranja podataka o prometu danasnjih pametnih vozaca, dovoljna ce biti jedna strelica.

… ma kako je samo makla onaj trokut u lijevoj traci gore … vrlo napredna painterica

I za kraj da malo pomazimo Spomenku… Ne tvrdi Ona dakle da vozila u lijevoj traci imaju neku zakonsku prednost, vec samo misli (ona zajedno snjima) da vozila u toj traci imaju bolju preglednost ulaska u rotor, sto je, morat ce te se ipak sloziti sa njom, htjeli nehtjeli, apsolutno tocno.

… pogotvo ako cekate u desnoj traci pa vam neko stane slijeva do.
Usput, volio bi stvarno znati ko je projektirao ovaj Rotor … imenom i prezimenom

Dvije strelice bi stvarno mogle iziritirati ljude … prvenstveno mislim na sebe, pa bi tako revoltiran mogao zainat Dorini gaziti po njima, da joj se smuci. Zato inzistiram na ukidanju jedne strelice, kako bi preostalu za promjenu mogao ipak postovati, a u slucaju nezgode, biti potpuno nevin.
Sto se tice tipa rotora, moglo bi se o tome prilicno razglabat na danasnji dan koji nasrecu istice za par minuta, jer smo ocito svi zaljubljeni u njega. I muski i zenski. svako unjemu vidi ono sto mu fali

… malo kruzno raskrizje … la muzika di note. Pravit cu se da nisam vidio
:-/

Mislis ako necu postovati one strelice , da cu paziti na onu zutu liniju trake za autobuse … pa neznam … mozemo probati … jos ako nas Spomenka lijepo zamoli

Sta miislis, u kojoj traci imas vece izglede da se ubacis u rotor…?

Poštovani,

Grad Rijeka preuzeo je od 1. siječnja 2013. u svoju nadležnost županijske i lokalne ceste, pa tako i cestu oko Tower centra te kružno raskrižje o kojemu je riječ u tužibabi.
U tijeku je postupak izrade novog prometnog rješenja i pribavljanja potrebnih suglasnosti za preregulaciju kružnog raskrižja, te će nedostatak o kojemu je riječ time biti ispravljen.

S poštovanjem,
Spomenka Mičetić, dipl. oecc.

…vidjet cemo koliko ce ta “nova prometna rjesenja”(skupljanje dvije trake u jednu), i “preregulacija kruznog raskrizja” (dodavanje jedne strelice) samo na kraju kostati … strah me i pomisliti 🙁

Jada,jada, jada … sinuc sam sanjo da provaljujem kroz prozor u drvarnicu kako bi kroz nju usao u zgradu i pozvonio na vrata, jer nisam imao kljuc od portuna … i to vise puta … iz noci u noc … onda, jedno jutro kad sam konacno usao, usla je gospodja sa prvog kata i uhvatila me u razbojnistvu …. jer sam uso u njenu supu … poceo sam se pravdat, ali ona me blagonaklono umirila i nije zazvala policiju … Sto iz ovoga mozemo zakljuciti?
Mogu se dakle kladiti da ce oni poslusati tvoj prijedlog, i stvarno prosirenjem trotoara suziti ulaz u rotor iz ove dvotracne obilaznice Towara na jednu traku.
To nesmijemo dozvoliti … to bi bilo protuprirodno i protupravno … Ako bas zele biti dosljedni, onda neka odu u Liburnijsku i tamo suzuju cijelu jednu ulicu tzv Liburnijsku, kako su je suzili na pocetku … prema gradu.
Ovdje je dovoljna strelica, kako kaze Dorina, i ako bas zelimo bit dosljeedni, iscrtati suzenje u desnu traku i postaviti odgovarajucu vertikalnu signalizaciju…
Nemojte da se moramo svadjati i oko ovoga
Ps
dabi neko punio proracun, mora najprije zaraditi za sebe … kako drugacije?…a da bi zaradio za sebe, mora najprije zaraditi za drugoga … interesantna je ta uzrocno posljedicna veza sta ne ?

I jos nesto…
Pogresno tumacenje navedene direktorice se sastoji u pokusaju da obrani razloge postavljanja tako “velikog” rotora, (a ne kruznog raskrizja), jer bi postavljanjem valjda primjerenijeg manjeg rotora bio onemogucen promet TESKIM vozilima koja imaju, odnosno trebaju veci radius zakretanja …
PA TO NITKO NE DOVODI U PITANJE … kao ni samu izvedbu rotora koji je jos jedanput ponavljam … ODLICAN
Netocna je ipak tvrdnja da radius zakretanja ovisi o TEZINI vozila … Ja bi rekao o DUZINI … izvolite me demantirati, jer tezina nemoze automatski podrazumjevati i tezinu vozila pogotovo ako znamo da postoji i specificna tezina, za razliku od duzine koja je uvijek duzina … jeli … duza i kraca

Dorina ! Makla si onaj trokut tako savrseno da se uopce ne primjeti niti kod najveceg zumiranja, a nisi isprekidala punu liniju … kako se ti to mislis prestroit gospodjo ?

Nadam se da će se nešto doista i rještiti jer je problem prisutan godinama.
Nisam dobila komentar tko po sadašnjem stanju ima prednost pri uključivanju u promet i tko bi bio odgovoran u slučaju sudara dvaju vozila koje istodobnu krenu u jednu traku.

Pa evo… ako ce te zadovoljiti moj odgovor … Savrsenstvo ovog rotora se ogleda i u tome da, koliko je meni poznato, usprkos ovoj nelogicnoj situaciji da dva traka ulaze u jednotracni rotor, dosad tamo nije bilo nikakvih neprimjernih ispada, sto ne znaci da treba odustat od nekih sitnih preinaka upravo zbog ovakvih pitanja i ipak mogucih sumanutih situacija .
Razlog ove sretne okolnosti na ovome predivnom rotoru (koda sam ga ja zamislio) se moze sagledati iz pticje perspektive (vidi link) ako obratimo paznju na sljedece:
Lagana devijacija prilazne dvotracne jednosmjerne obilaznice towara NIZ smjer kretanja vozila unutar rotora omogucava u startu, na ulazu u rotor, formiranje kolone 2 u 1 … tako da vozila na ulazu u rotor nikada nemogu doci u situaciju istovremenog ulaska … uvjek je vozilo u desnom traku ispred vozila u lijevom traku i samim time u fizickoj prednost za ulazak u rotor.
To bi stoga trebalo bit dovoljan razlog da vozaci izbjegavaju koristiti lijevu traku ako zele ostvariti tu prednost…
E sad … Tvrdnja direktorice Rijeka prometa, koja misli isto kao stovana ekipa 🙂 , da je lijeva traka preglednija, mogla bi sugerirati vuzacima da koriste upravo tu traku kao povoljniju traku ulazaska u rotor, sto bi bila kardinalna pogreska sa nesagledivim posljedicama … Zasto?
Pa zato sto je pjesacki prelaz oznacen onako kako su cestari to proizvoljno sami sebi, a u nedostatku detaljnih uputa i presutno slaganja odgovornih RIJEKA PROMETA zamislili u svojoj neukoj glavi…. NEVJEROJATNO
Ovo nije samo problem ovog rotora … pogledajte onu smutnju na Skurinjama … trebali onda dodatno objasnjavat o cemu se tu radi. Treba znaci…
Pjesacki prelazi su oznaceni rutinski … i predstavljaju najkracu, znaci najsigurniju dionicu za prelazak kolnika kada nebi bilo ove novotarije i cuda od rotora na ciju geometriju direktno i nepovoljno utjecu tako sto je prividno mjenjaju i izvrcu ruglu …
Ako smo konacno to uvidjeli, onda nije tesko zakljuciti, da bi samo iscratavanje pjesackog prijelaza uz vanjski rub ovog i svih drugih rotora postiglo zeljeni efekt oznacavanja ne samo pjesackog prelaza, NEGO I ROTORA …
Vjerujem da bi tada svaka sumnja i dilema u vezi ovog problema, Ko ima prednost i cija bi bila greska, jednostavno nestala …
Dorina … jesi zadovoljna … ako nisi, onda si nimfomanka 🙂 … ako nisi mene pitala, onda si trebala to definirat, a ako jesi, onda barem reci hvala … pls
Kao sto si mogla primjetiti, svidja mi se ova tuzibaba …

Sa posebnom dopustenjem za ovu inrtervenciju vezanom za sigurnost prometa u ovom gradu, osto sam duzan pojasniti sljedece:
Obiljezavanje pjesackih prelaza uz obodnu kruznicu rotora, a samim time i samog rotora, se moze i treba izvesti samo na spojevima jednosmjernih kolnika koji ULAZE u Rotor kao sto je ovdje slucaj… To je ujedno i najbolje (i najeftiniaje) rjesenje ovog problema …BEZ ICEGA DRUGOGA
Pjesacke prelaze na izlazima iz rotora bi dakle trebalo odmicat od rotora barem za duzinu automobila … iz razumljivih razloga
Zahvaljujem nadleznima da su mi to omogucili … Stipe nemogutiodgov.,,?Uaaaghhh1/!lwiere dobro, dobro …>?LJ.ANB;CL

Odgovorite