Linija 5a je bila dobra u staroj ruti, no danas se njome prevoze samo duhovi. Većinom stariji autobus linije 5a se može vidjeti na stanici kod Mercatora kako stoji ili kod stanice za Lidl.
No, kada netko i uđe, to je većinom zabuna jer misli da može doći do grada i često kada se vozim tom linijom, vidim iznenađenja na licima putnika kada se autobus okrene na rotoru, tj. ne nastavi prema gradu.
Nedavno sam baš razgovarao s vozačem jer sam bio jedini putnik u autbusu i pitam ga “Je li uvijek ovako” on mi odgovara da nažalost jest, ponekad se zna dogoditi da napravi dva kruga a da nikoga ne pokupi. Kako je govorio, sada kada je ljeto, to je sve češće, ali i prije je bilo u najvećoj špici samo nekoliko putnika u relativno velikom autobusu.
Sami putnici linije 5a su isto nezadovoljni, ali i oni koji se voze linijom 5.
Sve zna i mjesni odbor Škurinje, pisale su se peticije, kontaktirao se i Autotrolej no od svega toga se ništa nije dogodilo.
http://www.rijeka.hr/Sastanak_izmjene_5A
“Gospodin Mrvčić je konstatirao da su brojanja putnika pokazala da jako mali broj građana ionako koristi liniju 5A, na što su građani uzvratili da bi najbolje bilo da linija uopće ne vozi, pa da se tada prebrojavaju putnici, budući da je ona ovakva kakva je poprilično neupotrebljiva.
Nažalost, Vijeće MO je bilo prisiljeno realno se složiti sa takvom konstatacijom. Pregovori sa KD Autotrolej su u tijeku.”
Bilo je i prijedloga da linija 5a vozi do autobusnog kolodvora, čime bi rasteretila liniju 5 i možda jedini putnik ne bi bio vozač. No, Autotrolej nije ništa odgovorio, sve je na mrtvoj točki. Ne razumijem kako je isplativo Autotroleju prazan autobus umjesto da samo malo produži rutu.
Nešto čudno je i prva stanica linije 5 na Jelačićevu trgu, koja nema ni klupice ni ničega, znak da privremena regulacija koja je tako više od godinu dana. Starijim ljudima je pogotovo teško stajati i čekati autobus a mjesta za montažu ima.
Također, ako grad i Autotrolej može nekako stati na kraj razgovoru vozača na mobitel za vrijeme vožnje. Svi znamo da to rade i svi su toga svjesni no nitko ne čini ništa da to prestanu raditi. Primjer je vozač linije 5-vozilo 702 jučer oko 12h, kratko je i tiho razgovarao ali uz praktički pun autobus, svi smo primijetili.