Linija 5a je bila dobra u staroj ruti, no danas se njome prevoze samo duhovi. Većinom stariji autobus linije 5a se može vidjeti na stanici kod Mercatora kako stoji ili kod stanice za Lidl.
No, kada netko i uđe, to je većinom zabuna jer misli da može doći do grada i često kada se vozim tom linijom, vidim iznenađenja na licima putnika kada se autobus okrene na rotoru, tj. ne nastavi prema gradu.
Nedavno sam baš razgovarao s vozačem jer sam bio jedini putnik u autbusu i pitam ga “Je li uvijek ovako” on mi odgovara da nažalost jest, ponekad se zna dogoditi da napravi dva kruga a da nikoga ne pokupi. Kako je govorio, sada kada je ljeto, to je sve češće, ali i prije je bilo u najvećoj špici samo nekoliko putnika u relativno velikom autobusu.
Sami putnici linije 5a su isto nezadovoljni, ali i oni koji se voze linijom 5.

Sve zna i mjesni odbor Škurinje, pisale su se peticije, kontaktirao se i Autotrolej no od svega toga se ništa nije dogodilo.
http://www.rijeka.hr/Sastanak_izmjene_5A

“Gospodin Mrvčić je konstatirao da su brojanja putnika pokazala da jako mali broj građana ionako koristi liniju 5A, na što su građani uzvratili da bi najbolje bilo da linija uopće ne vozi, pa da se tada prebrojavaju putnici, budući da je ona ovakva kakva je poprilično neupotrebljiva.
Nažalost, Vijeće MO je bilo prisiljeno realno se složiti sa takvom konstatacijom. Pregovori sa KD Autotrolej su u tijeku.”

Bilo je i prijedloga da linija 5a vozi do autobusnog kolodvora, čime bi rasteretila liniju 5 i možda jedini putnik ne bi bio vozač. No, Autotrolej nije ništa odgovorio, sve je na mrtvoj točki. Ne razumijem kako je isplativo Autotroleju prazan autobus umjesto da samo malo produži rutu.

Nešto čudno je i prva stanica linije 5 na Jelačićevu trgu, koja nema ni klupice ni ničega, znak da privremena regulacija koja je tako više od godinu dana. Starijim ljudima je pogotovo teško stajati i čekati autobus a mjesta za montažu ima.

Također, ako grad i Autotrolej može nekako stati na kraj razgovoru vozača na mobitel za vrijeme vožnje. Svi znamo da to rade i svi su toga svjesni no nitko ne čini ništa da to prestanu raditi. Primjer je vozač linije 5-vozilo 702 jučer oko 12h, kratko je i tiho razgovarao ali uz praktički pun autobus, svi smo primijetili.

Marko79 / 04.08.2011.

Poštovani,
Kada se govori o današnjoj liniji 5A treba se osvrnuti na reorganizaciju mreže lokalnih linija javnog gradskog prijevoza odnosno na proces koji je započeo 11. siječnja prošle godine i koji je još uvijek u tijeku. Između ostalih, tada je izmijenjena i trasa linije 5A i to na način da se udovoljilo dugogodišnjim zahtjevima korisnika ove linije, odnosno uvedeni su dodatni polasci na ovoj liniji ali na način da je linija postala kružna te da omogućava korištenje linije 5 i to presjedanjem kod rotora na Škurinjama. Polasci linija 5A i 5 su usklađeni na način da linija 5A kod rotora „čeka“ liniju 5 tako da korisnici linije 5A imaju konstantu vezu sa Tibljašima i obrnuto.

Može li se poslati upit što je sa čekaonicom i koji su budući planovi za ovu liniju? Na jednom stručnom forumu vidio sam raspravu o ovoj liniji i njezinoj ekonomskoj isplativosti, trojici vozača kao i neadekvatnom te prevelikom autobusu za prijevoz tako malog broja putnika.

Vidite što se događa, kakva klupica ili čekaonica na mjestu gdje ima prostora. Znate li vi u kojem gradu živite? To je borba protiv vjetrenjača. Čak je i početkom škole ovaj autobus prazan u većini vremena.
Linija 5a jedino što radi jest smeta na stanici Lidla ili Mercatora gdje je parkirana i vozač valjda u nekom kafiću blizu.
Prije bi rodila vrba nego gradska uprava produži liniju u grad ili samo odgovori i učini nešto.

Poštovani,

novi vozni red, odnosno jesenski red po pitanju linije 5A doživio je korekcije u smislu još većeg usklađivanja sa linijom 5, te građani koji se voze ovom linijom nisu imali primjedbi, kao niti mjesni odbor. Dapače, u Autotrolej pristiglo je nekoliko pohvala, i to pretežno starijih korisnika kojima ova linija odgovara zbog blizine trgovačkih centara, budući da u nabavku ne moraju do grada. Međutim, prema informaciji iz Autotroleja, u dogovoru s mjesnim odboorom pokušat će se zadovoljiti potrebe svih putnika.

Na posljednjem u nizu sastanaka sa Vijećem Mjesnog odbora Škurinje, koji je održan u veljači ove godine i to na samom terenu, odnosno na stajalištu ispod crkve na Škurinjama, predstavnici MO Škurinje iznijeli su nove primjedbe i prijedloge u vezi linije 5A. Tako je od KD Autotrolej zatražena suglasnost za izgradnju ugibališta na stajalištu Osječka – crkva za dva autobusa, što će u budućnosti značiti da će na ovoj lokaciji biti moguće obavljati korekciju voznog reda za liniju 5A. Nadalje, MO Škurinje predložio je da se trasa linije 5A produži do Plodina u Viškovu, kao i da se polasci linije 5A u vršnim periodima produže do centra grada ili do Željezničkog kolodvora. Što se tiče prvog prijedloga, KD Autotrolej sugerirao je mjesnom odboru da se sa ovim prijedlogom obrati Općini Viškovo, s obzirom da bi trasa linije prolazila kroz Općinu Viškovo, a jedinice lokalne samouprave su te koje sudjeluju u kreiranju voznog reda autobusnih linija i financiranju istih.

Što se tiče komentara iz upućene “Tužibabe” o mjestu čekanja putnika na početnoj stanici linije 5, prema mišljenju Odjela gradske uprave za komunalni sustav, Direkcije zajedničke komunalne djelatnosti, postoji minimalno potrebno prostora za postavu klupe. Međutim, s obzirom da je u pitanju izdignuti, i površinom mali otok oko kojeg se kreću i autobusi i pješaci, procjena je da prostor nije pogodan za postavu klupe.

Vezano uz primjedbe na korištenje mobitela vozača autobusa, na svaku konkretnu dojavu reagira se sukladno internim pravilnicima Autotroleja, pa je isto postupljeno i u dojavi koju ste iznijeli u dodatnom komentaru na tužibabu.

Odgovorite