Poštovani,

Ovo vam pišem potaknut natprosječno velikim gužvama na raskrižju Martinkovac (sa ulicom M. Krleže), a koje su nastale zbog radova na cesti. Naime, svima je poznato da se i inače radi o vrlo prometnom i zakrčenom raskrižju, a u jednom od vaših odgovora u ovoj rubrici (iz travnja 2011.) je navedeno da je projekt kružnog toka u pripremi, ali nisu navedeni rokovi – poznavajući hrvatski tempo rješavanja stvari, nećemo još godinama vidjeti izgradnju pravog kružnog toka.

Zato mene zanima da je li moguće da se na tom raskrižju napravi privremena horizontalna signalizacija i privremeni kružni tok, kao što je to primjerice slučaj na križanju Kvarnerske ceste i Nove ceste (kod skretanja za Opatiju odnosno Matulje iz smjera Kantride) gdje jedan takav kružni tok stoji i olakšava život vozačima već godinama.

Ukoliko je izvedba takvog nečeg moguća na Martinkovcu, siguran sam da bi svim vozačima laknulo, ne samo zbog veće protočnosti nego i zbog veće sigurnosti prometa.

Hvala unaprijed!

dt / 22.09.2011.

Vidim da ima još žitelja Srdoča koji kao i moja malenkost podupiru rješenje ovog križanja izgradnjom kružnog toka. Ne znam stručnu terminologiju, ali znam da je već izrađen nekakav inicijalni plan odnosno izvid i da su ta dva-tri papira NAPLAĆENA, to je bilo prije par godina a do dan-danas i dalje ništa… ne preostaje drugo već svako jutro krenuti na posao preko Grbaca koji su također u prometnom smislu zona sumraka… Srdoči kao najveće riječko naselje su praktički odsječeni od grada.

Definitivno… Ona ruta preko Grbaca je trenutno mozda i bolji izbor ako se ne mora direktno na zaobilaznicu, ali kao što kažeš, treba tri dana jahanja da se po njoj izbije na glavnu cestu sjeverno od zaobilaznice.

Ma pola grada bi trebalo rijesiti sa kružnim tokovima, samo što po raznim gradskim i županijskim odborima izgleda sjede ljudi koji ne shvaćaju prednosti takvih prometnih rješenja, ili pak inženjeri prometa po raznim projektantskim firmama to nisu učili na faksu pred 30 godina, pa ne znaju da tako nešto postoji. Najbanalniji primjer je križanje Prvomajske, Osječke i Tizianove; umjesto one monstruoznosti od raskrižja, jedan kružni tok bi utrostručio protočnost.

I tako dalje, i tako dalje…

Potpisujem, odličan primjer si naveo (Osječka). Ja ću dodati još jedan, novo križanje famozne D404 iza kazališta… no naši gradski oci i stručnjaci iz Rijeka prometa se uporno oglušuju na ideje o kružnim tokovima, nedavno su tek sramežljivo najavili izgradnju jednog kružnog toka i to kod (buduće) Baptističke crkve na Zametu gdje uopće nema velikog opterećenja… dakle sve naopako…
Moje mišljenje o ignoriranju rotora od strane Grada je sljedeće: kružni tok jednom izgradiš i miran si, tu nema nekih naknadnih troškova, eventualno bojanje crta i obnova znakova. Ali kod semaforiziranih raskrižja, e tu je prava lova: semafore treba naručiti i uvesti, prije toga “srediti” javni natječaj, zatim ih instalirati i održavati, umrežiti ih u sustav i opremiti skupi nadzorni centar iz kojeg će se upravljati tim “pametnim” semaforima… koliko se tu provizija i ručkova može isposlovati… pametnome dosta.

I samo da napomenem, direktno vezano za prvi dio teme i spominjanje radova: možda ste primjetili da je dva puta, dakle nakon što je asfaltirana, ponovo kopana trasa od križanja s T. Ujevića do Europetrol pumpe jer su neke službe zaboravile postaviti svoju infrastrukturu! Tko će platiti penale za takvu nekoordiniranost i produženje trajanja radova?!

Evo samo da dodam..mislim da je montažni kružni tok izvediv,nagledao sam ih se po Istri ovoga ljeta (okolica Poreča).Izvedu ih sa onim crveno-bijelim barijerama (mislim da ih pune vodom)…

Što se tiče kružnih tokova, nedavno je na Građevinskom fakultetu održana tribina, kojoj je prisustvovala i jedna korisnica ovog portala. Nadam se da će se i ona uključiti u raspravu i napisati vam stavove grada, odnosno stručnih službi, koji su šokirali i nju i mene kad sam to čuo.

Ukratko – puno izmotavanja i isprika zašto se ne može (neće) napraviti kružni tokovi. Sramota!!

Održana prezentacija je bila izvrsna. Naime, grupa stručnjaka sa građevinskog fakulteta dala je prijedloge za izvedbu manje i više složenih kružnih raskrižja na poznatim problematičnim raskrižjima u Rijeci. Neka predložena rješenja su bila zaista znanstvena fantastika za naše prilike: npr. prohodno eliptično kružno raskrižje sa signalizacijom i prolazom u sredini za buseve “harmonike”. Bila kakva bila, sva rješenja su predložena tako da se uzme u obzir skučenost prostora koja obilježava naš grad. Svi prijedlozi (mislim da je bilo desetak prijedloga) projektirani su uz minimalno zahvaćanje okolnog prostora raskrižja. Treba uzeti u obzir da su u neposrednoj blizini svih prikazanih raskrižja zgrade koje se ne mogu samo tako srušiti.

Moj dojam nakon održane prezentacije: LJUDI MOJI, KRUŽNA RASKRIŽJA SU MOGUĆA U RIJECI!

Bilo je tamo i stručnjaka iz IGH i Rijekaprometa u publici koji su također dali svoje mišljenje. Postavila sam pitanje zašto se to ne izvede. Naravno, skupo je. Argument? “Kolegice, znate li vi koliko košta jedan rubnjak??”

Ne sjećam se jesam li ih pitala zašto ne mogu nacrtati horizontalnu signalizaciju i na taj način riješiti problem, vjerojatno su i za to rekli da je preskupo.

U svakom slučaju, mislim da je Fran Supil pogodio u srž problema. Kada se prisjetim te prezentacije i tih nebuloznih odgovora neke stvari mi postaju jasnije.

Poštovani,

vezano uz ovu tužibabu nažalost ne možemo vam dati konkretne informacije budući da ovaj projekt vode Hrvatske ceste kojima se možete obratiti na sljedeći kontakt:
HRVATSKE CESTE d.o.o., Ispostava Rijeka
Nikole Tesle 9/IX, tel. 213 – 260, odgovorna osoba Matija Glad, e-mail: matija.glad@hrvatske-ceste.hr

Sram vas bilo!!! 18 dana za ovakav odgovor! Sramite se!!

“odlicno” mi je rjesenje u ulici 1.maja gdje se desno ide za kozalu ravno za skurinje … na tom je raskršću jedno 10ak trotoara ukupne površine 20m2 … svaka čast majstoru koji je to projektirao … ako ćemo tako – naravno da je skupo radit i mjenjat

Poštovani,
donosimo odgovor koji je stigao iz Hrvatskih cesta, ispostava Rijeka:

„Krajem prošle godine proveden je javni natječaj za radove projektiranja raskrižja javnih cesta D304/L58044.
Posao projektiranja je dodijeljen tvrtki RIJEKAPROJEKT d.o.o.
Izrađen je idejni projekt za RASKRIŽJE NA DRŽAVNOJ CESTI D304 S ULICOM MARTINKOVAC I ULICOM M.KRLEŽE (LC58044) U RIJECI, zbog uvjeta KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. izradio se i posebni projekt OBORINSKE ODVODNJE I PRELAGANJA VODOVODA I KANALIZACIJE u koji je morala biti uvrštena i rasteretna građevina (retencija) oborinske odvodnje.
Isti su upućeni na postupak izdavanja lokacijske dozvole početkom godine (3. mjesec).
Rješenje od Odjela gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja nismo dobili iz razloga što se postupak zakomplicirao radi primjedbi vlasnika čestica koje graniče sa cestovnom.
Nastavno na ovaj problem dogovoren je sastanak u Odjelu gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja Grada Rijeka sa namjerom nalaženja rješenja koje bi zadovoljilo obje strane i omogućilo Odjelu izdavanje lokacijske dozvole.
Smatramo da bi montažni kružni tok povoljno utjecao na protočnost prometa na predmetnom raskrižju, ali uz znatna financijska sredstva, dok je istovremeno u fazi trajno rješavanje ovog problema. Zato bi osiguranje tih istih financijskih sredstava za potrebe privremenog rješenja usporilo konačno rješavanje problema“.

Vezano uz to, zatražili smo i očitovanje našeg Odjela za provedbu dokumenata, prostornog uređenja i građenje. Naime, za raskrižje Martinkovac trenutno je u postupku izdavanje lokacijske dozvole za rekonstrukciju tog dijela prometnice. Njome se predviđa izgradnja rotora sukladno prometnom rješenju određenom Detaljnim planom naselja Martinkovac. Postupak lokacijske dozvole produžio se zbog pritužbi na idejni projekt uključenih stranaka u tom postupku, a to su vlasnici nekretnina koje su obuhvaćane zahvatom.

Naime, u postupku izdavanja lokacijske dozvole Odjel je radi izjašnjenja, dužan pozvati sve vlasnike nekretnina na kojima se gradi, kao i vlasnike susjednih čestica u odnosu na parcele na kojima se gradi. Izdavanje lokacijske dozvole očekuje se do kraja ovog mjeseca. Međutim, stranke u postuku imaju pravo žalbe na izdano rješenje te se ne može predvidjeti da li će lokacijska dozvola biti ujedno i pravomoćna, što je preduvjet za daljnje vođenje postupka (izdavanje dozvole za gradnju) o čemu ovisi početak izvođenja radova. U svakom slučaju, dokumentacija je u pripremi i ti će radovi započeti nakon izdavanja potvrde glavnog projeta (dozvola kojom se odobrava gradnja).

Privremeno rješenje kojom bi se horizontalnom signalizacijom izveo kružni tok prometa vjerojatno nije moguće zbog tehničkih elemenata zbog čega se i pristupilo rekonstrukciji raskrižja. Vezano uz tu mogućnost ponovno Vas upućujemo na Hrvatske ceste d.o.o. Ispostava Rijeka.

Nadležne gradske i državne službe bi trebale organizirati stolnoteniski turnir jer je očito ping-pong jedino u čemu su dobri… reketi su odgovorne osobe, loptica predstavlja projekte a mrežica je napeta poput živaca građana…
A sad ozbiljno; mene zanima gdje (postoji li link?) se može pogledati gore spomenuti (c/p) “idejni projekt za RASKRIŽJE NA DRŽAVNOJ CESTI D304 S ULICOM MARTINKOVAC I ULICOM M.KRLEŽE (LC58044) U RIJECI”. Pretpostavljam da je to javni dokument a gradska vlada se voli podičiti transparentnošću projekata, pa bi bilo zanimljivo vidjeti koliko se spomenutih čestica nalazi na spornom terenu.
Također molim urednika ovih stranica ako mi može pojasniti zašto rubrika “Tužibaba” nema funkcionalnost klasičnog internetskog foruma – zašto npr. ova tema, kod svakog odgovora ne dođe na vrh popisa tema? Ovako se često dogodi da teme u kojima se aktivno piše budu potisnute na kraj popisa, što ih često sakrije od samog autora ili sudionika rasprave. Time ostaje sumnja da je možda upravo to i u interesu Gradske uprave koja, usput rečeno, često odgovara s velikim vremenskim kašnjenjima.

Pitanje sam ponovo poslao u Gradsku Upravu. Sto se tice dodatnih funkcionalnosti rubrike, primijecene su manjkavosti u koje spada i ovo sto ste sami sugerirali. Redakcija je poslala zahtjev za nadopunama u WebBurzu koja odrzava portal i nadamo se da ce ih se uskoro rijesiti. Sto se sporosti odgovora tice, o tome sam vrlo detaljno pisao u nekoliko navrata, pa mogu jos jednom ukratko. Vase upite saljem u Gradsku Upravu gdje tri djelatnice zaprimaju i sortiraju upite prema odgovornim sluzbama. Ukoliko odgovor kasni ja saljem pozurnicu. Pristigli odgovori koji stizu nazad u GU dolaze pocesto nepotpuni ili pisani „pravnickim jezikom“ pa se takvi salju natrag na nadopunu. Citav niz mehanizama usporava odgovore, najmanje je tu krivnje na ovom portalu i na Gradskoj Upravi. I tu postoji citav niz sugestija koje sam uputio prema GU da se korisnicima da do znanja da je odgovor na cekanju ili da je vracen na nadopunu i slicno, no nije na meni odgovornost da se takvo sto i pocne provoditi. U medjuvremenu imam informaciju kako je Ured Gradonacelnika pokrenuo edukativni kruzok na kojemu se odgovorne educira na koji nacin odgovarati na pitanja iz Tuzibabe.

Hvala na razumljivom i promptnom odgovoru te na vašem strpljenju u posredovanju između korisnika portala i GU.

Poštovani,

s obzirom da smo dobili informaciju da je idejni projekt rekonstrukcije raskrižja Martinkovac u postupku izdavanja lokacijske dozvole u kojem su moguće izmjene i dopune, taj se projekt može mijenjati i u odnosu na dostavljeni idejni projekt. Stoga u ovom trenutku ne bismo objavljivali idejno rješenje, ali svim zainteresiranima može se omogućiti da ga pogledaju u Odjelu za provedbu dokumenata, prostorno uređenje i građenje ponedjeljkom, srijedom i petkom od 8.30 do 13.00 sati.

Dobiti neku informaciju iz Hrvatskih cesta ispostava Rijeka i gospodina Glada, to je isto kao da si dobio na lotu, ali ono, doslovce.

Da ne radim novu tuzibabu za isto pitanje, postavit cu ga ovdje, u nadi da ce urednik primijetiti posto se radi o godinu i pol staroj izvornoj tuzibabi:

Dakle, posto je prosla godina i nekoliko mjeseci od zadnjeg izvjestaja o situaciji, da li se sto pomaknulo po pitanju izgradnje kruznog toka na Martinkovcu?

Nevjerojatno …. bravo Srdoci … zasluzili ste barem jedan “pravi” rotor a ne neki “montazni”… iako ne kuzim u cemu je razlika…. dapace, meni je montazni u Rijecui i okolici simpaticniji jer ga mozes preko noci sastavit, a po potrebi, ako treba nesto sire proci, i privremeno rastavit
Evo vam link za sada vaseg lijepog Martinkovca, mjesto najnovijeg rijeckog rotora.
Projektirat cu ga veceras, sutra ga mozete postavit….steta sto ovo nisam vidio za Bozic… ipak sam ja Djedica Rotornjak. HO, HO… lijepi pozdrav
Hm … mislio sam da mi je u galeriji rotora grada Rijeke. Nema veze …

Hvala, urednice!

Zdravax – Ma dobro, tema je pocela o montaznom, ali se preko gradske uprave razvila u temu o “pravom” kruznom toku. Nadam se da se uspjelo barem nesto u medjuvremenu pomaknuti, a posto je krenula i nova godina, mozda su budzeti jos otvoreni za jedan zahvat ovakvog tipa.

provjereno.
Bas kako sam se nadao.
Savrseno. Blagi pravilni nagib olaksava obilazak rotora onih iz grada za Kastav.

“Stoga u ovom trenutku ne bismo objavljivali idejno rješenje, ali svim zainteresiranima može se omogućiti da ga pogledaju u Odjelu za provedbu dokumenata, prostorno uređenje i građenje ponedjeljkom, srijedom i petkom od 8.30 do 13.00 sati. ”
Ovo nikako nemogu opravdati. Pa sta nije jednostavnije i efikasnije ovdje postaviti jednostavnu slikicu idejnog rijesenja koji se moze mijenjati , nego da svi zainteresirani idu tamo…. Ja sigurno necu iako sam rotomanijak
Osim toga, zasto i mi nebi znali, kad se vec interesiramo, zbog kakvih sporenja sa vlasnicima cestica rotor kasni, te vidjeli na vrijeme moguce idejne probleme i propuste strucnih sluzbi. Ovo bi sigurno bolje pripremilo javnost za nove projekte, olaksalo komunikaciju i ubrzalo izgradnju … svega.

Poštovani,

temeljem Vašeg upita vezanog uz rekonstrukciju raskrižja Ulice Martinkovac, Ulice M. Krleže u gradu Rijeci – raskrižje „Martinkovac“ ovim putem Vas obavještavamo da je u prosincu 2012. godine došlo do promjene zakona i propisa koji reguliraju nadležnost nad pojedinim cestama. Tako se, nakon stupanja na snagu Odluke o razvrstavanju javnih cesta i Odluke o cestama na području velikih gradova koje prestaju biti razvrstane u javne ceste državna cesta D304 više ne nalazi u popisu državnih cesta. Nakon prekategorizacije državne ceste D304 investitor izrade projektne dokumentacije ovog raskrižja su ostale Hrvatske ceste d.o.o. Na projekt je dobivena lokacijska dozvola te je u fazi izrada glavnog projekta i predaja na postupak izdavanja potvrde glavnog projekta pri Odjelu gradske uprave za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja u Gradu Rijeci što bi trebalo biti izvedeno tijekom siječnja/veljače 2013. godine.

Potrebno je istaknuti da su se stupanjem na snagu Zakona o cestama, Odluke o cestama na području velikih gradova koje prestaju biti razvrstane u javne ceste te Pravilnika o prijenosu javnih cesta i nerazvrstanih cesta, stekli uvjeti da Grad Rijeka preuzme na upravljanje ceste koje prestaju biti razvrstane kao javne ceste i koje postaju nerazvrstane ceste, a čija ukupna duljina iznosi 64,18 km. Budući da su sve ceste na području grada Rijeke koje su postale nerazvrstane imale oznaku županijske ceste, stručne službe Grada Rijeke, Odjela gradske uprave za komunalni sustav i Županijska uprava za ceste Primorsko-goranske županije bez odgode su pristupili provedbi postupka prijenosa tih cesta, ali, s obzirom da se radi o zahtjevnom i kompliciranom procesu još uvijek postoje dijelovi, odnosno ceste, među kojima je i ova cesta, čiji status nije do kraja definiran te se u ovome trenutku radi na njihovom rješavanju. Nadamo se da će se realizacija ovoga projekta ubrzati čim Grad Rijeka preuzme u svoju nadležnost ovu cestu.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Nadam se i ja da ce se ubrzati realizacija tog projekta. Hvala na odgovoru.

jedan upit za urednika, ZAŠTO UKLANJATE MOJE KOMENTARE ,VEZANE UZ IZGRADNJU ROTORA MARTINKOVAC?????očito neželite da javnost zna u čemu tj.bolje rečeno u kome je problem,ko je kriv što je rotor na sada LOKALNOJ cesti D-304 samo u planu.Bilo bi ljepo građanima Rijeke a još više građanima Srdoča objasniti skime točno vode spor,sa čovjekom koji je rođen na tom zemljištu a sada ima 45 godina,tu su mu živjeli i preci od davnih 1900 -ih godina da ne pominjem da je na spornom zemljištu bila granica sa italijom za vrijeme rata.Sada ti isti kojima paše dase spore u nedogled tog istog čovjeka izbacuju sa njegovog vlasništva pokušavajući dokazati da su oni vlasnici spornog zemljišta mada dopred malo nisu znali ni gdje se nalazi zemljište niti ih je bilo briga za isto,.gospodo draga moliću Vas da neuklanjajte komentare koji kazuju radi čega kasni izgradnja rotora Martinkovac

berto nitko nikada nije uklonio komentar koji se oslanja na suvislu komunikaciju i koji nudi ideje za poboljšanje postojećih stanja. Osobne stvari, prozivke i optužbe nemaju mjesta u ovoj rubrici.

nitko ovdje nikoga ne optužuje samo se upućuje javnost na činjenice a sve u cilju poboljšanja postojećeg stanja a koje očito nekome nije u interesu.Mislim da je smisao ovoga foruma ukazivanje na nepravdu i probleme koji spadaju u osobne stvari građana Grada Rijeke,među kojima sam i ja a također i prozivke pojedinaca koji svojim ponašanjem ugrožavaju građanima njima zagarantirana ljudska prava.

Berto ovo nije forum. Gore desno Vam piše sve što se tiče rubrike. Pozdrav.

Odgovorite