Na cesti, koja ja javna površina, ali u privatnom vlasništvu MERCATOR – H d.o.o. već je dvije godine parkirano napušteno vozilo nasred prometnice u oba smjera koja vodi prema mjestu isporuke Jyska i skladištu Konzuma.

Na prethodne tužibabe, Grad je odgovorio da je riječ o privatnom prostoru i da pauk ovdje neće podignuti navedeno vozilo, već to može samo vlasnik prostora.

Mene onda zanima, zašto Grad na zahtjev prometnog redarstva i policije podiže vozila također sa privatnog parkinga, kada blokiraju jednu stranu ceste ispred Bille, ispred Konzuma na invalidnim mjestima, ispred ZTC-a, sve u privatnom vlasništvu tj kada se također krši članak 84 Zakona.

Naime, člankom 84. Zakona o sigurnosti prometa na cestama
NN 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15 propisano je Članak 84.

(1) Policijski službenik ili službenik jedinice lokalne samouprave, naredbom će odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto ako je zaustavljeno ili parkirano na cesti na kojoj ugrožava sigurnost prometa ili ometa normalan tok prometa i kad je parkirano ili zaustavljeno:

5) na raskrižju i na udaljenosti manjoj od 5 m od najbližeg ruba poprečnog kolnika, ako smanjuje preglednost prometa,
7) na dijelu ceste u blizini vrha prijevoja i u zavoju gdje je preglednost ceste nedovoljna i gdje se vozila ne bi mogla obići bez opasnosti,
8) na mjestu na kojem bi parkirano vozilo onemogućilo pristup drugom vozilu radi parkiranja ili izlazak nekom već parkiranom vozilu i ispred kolnog ulaza u zgradu, garažu ili dvorište, ispred i na vatrogasnim i drugim komunalnim i javnim prolazima i prilazima, odnosno u krugu od 3 m od posebnim oznakama na kolniku označenog podzemnog ili nadzemnog hidranta,
12) na dijelu ceste gdje bi širina slobodnog prolaza od zaustavljenog ili parkiranog vozila do neisprekidane uzdužne crte na kolniku ili do neke zapreke na cesti, bila manja od 3 m, odnosno do suprotnog ruba kolnika manja od 4 metra.
Članak 85.

(1) Izvršavanje naredbe za premještanje vozila iz članka 84. ovoga Zakona obavlja ministarstvo nadležno za unutarnje poslove ili jedinice lokalne samouprave.

Iz navedenog, očigledno je da nepropisno parkirano vozilo smeta preglednosti prometa, smeta prometu vozila, što uključuje osobna vozila, dostavu i kamione, na način da se nalazi na udaljenosti manjoj od 5m od ruba kolnika, zauzelo je čitavu površinu trake za smjer vozila prema skladištu, nalazi se ispred zavoja prema desno i vozila koja dolaze iz zavoja ne vide zaustavljeno vozilo ili vozilo koje pretječe zaustavljeno vozilo.
Vozilo je parkirano na suprotnu stranu od hidranta, ometalo bi i eventualno gašenje požara i promet hitnim službama.

Zbog svega navedenog, a kako vozilo nije parkirano na označenom parkirališnom mjestu ili na mjestu gdje ne bi smetao prometu vozila, može li grad nakon 2g napokon pomaknuti vozilo sa aktivne prometnice Osječke 71?

Mija Pernić / 31.07.2017.

Poštovana,
djelatnici Komunalnog redarstva Grada Rijeke na identičnu prijavu odgovorili su nakon zaprimanja upita, također u rubrici Tužibaba, 25. Travnja ove godine. Tada je pojašnjeno da Komunalno redarstvo ne može postupati vezano za ovo vozilo, jer se ono nalazi na površini u privatnom vlasništvu, a ne na javnoj površini.
Ovo vozilo ukloniti može jedino vlasnik, odnosno korisnik privatne površine.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Ja govorim za postupanje prometnog redarstva, ne komunalnog koje uredno ispisuje kazne na parkirnim mjestima ispred trgovačkih centara na prostoru u privatnom vlasništvu, gdje i pauk podiže vozila. Čak ste dali i statistiku dignutih vozila ispred ZTC-a koje je u privatnom vlasništvu, zašto onda ovdje ne može podignuti pauk vozilo na nalog PROMETNOG redasrtva vozila koja također krši članak 84?

Poštovani,
naši djelatnici obišli su lokaciju koju spominjete, gdje se nalazi napušteno vozilo kojemu je istekla registracija. U ovom konkretnom slučaju riječ je o tehnički neispravnom vozilu što bitno uvjetuje daljnje mogućnosti postupanja gradskih službi.

Naime, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, Direkcija za prometno redarstvo Grada Rijeke ovlaštena je isključivo za obavljanje poslova nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila, fizičkog upravljanja prometom i premještanja nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila. Tim Zakonom jasno su definirane situacije kada se pored kazne može odrediti i premještanje vozila, no to se odnosi na nepropisno parkirana i zaustavljena vozila. U ovom konkretnom slučaju radi se o vozilu koje se ne upotrebljava u prometu, zbog dotrajalosti. Činjenica je da vozilo može predstavljati smetnju za odvijanje prometa, no isto tako je neosporna činjenica da se na radi o parkiranom, već o napuštenom, tehnički neispravnom vozilu, pa njegovo uklanjanje nije u nadležnosti Direkcije za prometno redarstvo, kao niti u nadležnosti Prometne policije.
Naravno da prometni redari, jednako kao i djelatnici Ministarstva unutarnjih poslova, sankcioniraju vozače koji se nepropisno parkiraju ispred trgovačkih centara, sukladno navedenom Zakonu, jer je riječ o javno-prometnoj površini koja je dostupna većem broju korisnika. Najčešći primjer sankcioniranog prekršaja je parkiranje na mjestima za vozila osoba s invaliditetom za koji je i propisano izdavanje naredbe za premještanje vozila.

Nažalost, ni naša Direkcija za komunalno redarstvo u ovom konkretnom slučaju također nema ovlasti za postupanje, jer se tehnički neispravno vozilo ne nalazi na javnoj, nego na privatnoj površini, što znači da ga može ukloniti jedino vlasnik, odnosno korisnik privatne površine.

U tom smislu proslijedit ćemo Vašu primjedbu službi za korisnike Konzuma koji je vlasnik toga prostora, a možete im se i Vi obratiti putem sljedećeg linka: https://www.konzum.hr/O-Konzumu/Kontakt

S poštovanjem,
Gradska uprava.

Odgovorite