Poštovani,
Novim izmjenama uvjeta naplate parkiranja u Gradu Rijeci tvrtke Rijekaplus d.o.o. ukinute su “povlaštene parkirne karte” vlasnicima elektičnih vozila na način da se ono sad naplaćuje kao i ostalim korisnicima (što je u redu ali ne pod još gorim uvjetima nego vlasnicima vozila na fosilna goriva), te je navodno omogućeno umanjenje troškova za do maksimalnih 3 sata korištenja na punionici istih nakon kojih je potrebo vozilo parkirati na drugo parkirno mjesto.
Moje pitanje glasi tko i na koji način će vršiti naplatu, odnosno odbitak troška tih tri sata besplatnog parkinga na automatskim blagajnama?
Tko i na koji način će u garaži Zagrad bilježiti i vršiti kontrolu koliko je vozilo bilo na punjaču te odbiti od automatske parkirne karte iznos za tri besplatna sata?
Također punionice električnih vozila na parkiralištu Gomila i Delta su vlasništvo Hepa i ono vrši naplatu, što znači da osim punjenja plaćamo i parkirnu kartu jer je automatska blagajna i kako bi dokazali i kome da smo parkirali 3 h na punionici?
Što faktički znači da smo mi vlasnici električnih vozila u biti zakinuti jer infrastruktura za elektično punjenje Grada Rijeke ne prati razvoj i količinu električnih vozila na cestama i stvaraju se gužve, ovim načinom izmjene niste postigli da se to promjeni već nas stavili u još goru situaciju oiz slijedećih razloga.
Ukoliko se kupi mjesečna parkirna karta isključivo za neko određeno parkiralište (više nema drugih opcija kao što je bilo do sada za povlaštenu kartu) dolazi do slijedećih problema:
Npr. vozilo je prazno, a ne možemo pomaknuti vozilo ukoliko nije napunjeno, isto tako doći do potrebnog punjača usred gradske vreve je lutrija. Moram kružiti po cijelom gradu u nadi da ću uspjeti doći do punionice čime ukoliko imam parkirnu kartu primjerice za garažu Zagrad, a tamo ne mogu napuniti auto, već mi se osobodi mjesto na Delti i primorana sam otići tamo parkirati ja u biti plaćam 800 kn mjesečnu kartu u garaži Zagrad, punjenje vozila Hepu za vrijeme koje je vozilo na punjaču tih 3 h, izgubim parkino mjesto u garaži, te platim parking po 3x gdje i ako uspijem naći slobodno parkirno mjesto. Uz sve to potencijalno izgubim i radno mejsto jer pola radnog vremena tražim slobodnu punionicu i parking u centru grada.
Dakle niti ste riješili pitanje automobila koje redovno zauzimanju mjesto na punionicma koje koriste kao parking (svakodnevno se susrećemo s tim problemom), punionica je malo, a nerijetko su u kvaru što nije prikazano na aplikacijama, niti se kvarovi redovno održavaju (primjer garaže Zagrad) vlasnike električnih vozila ste oštetili na sve moguće načine. Upravo se sprema nova serija poticaja za kupovinu električnih vozila i mogu samo reći da ni uz sve dostupne poticaje nismo spremni na prelazak na energetski učinkovita vozila i da je žalosno da se ne vodi računa o Pravilnicima i zakonima koji propisuju da novogradnje, trgovački centri i sve što se planira izgraditi mora imati u “pripremi” ključna riječ predviđena mjesta za punjenje električnih vozila. Takve punionice uglavnom ne “zažive” jer se uglavnom radi o stranim investitorima koji zadovolje formu, a koncesiju za punionice ne realiziraju…dakle infrastruktura je očajna, a mi plaćamo višestruko odluku da pridonosimo energetskoj učinkovitosti.
Zaključak:
Umjesto da ste ostavili mogućnost kupnje mjesečne karte za gradska parkirališta po simbolično umanjenoj cijeni (ukoliko se već oduzima 3h od cijene parkirne karte) i mogućnost za parkiranje na više parkinga otvornog/zatvorenog tipa Vi ste donesenim izmjenama vlasnicima električnih vozila stvorili dodatan trošak, stres i probleme.