Postovani !
Iz dosadasnjih informacija koje su bile dostupne javnosti pa tako i meni, proizlazi da je novi kompleks Autobusne stanice na Zabici, koji izgleda ulazi u zavrsnu fazu planiranja, namjenjen iskljucivo za prihvat medjugradskih autobusa. To je teski promasaj. Vjerujem da je u Rijeci odvajanje Medjugradskog od Prigradskog autobusnog kolodvora bila vise stvar kompromisa u skucenim rijeckim uvjetima, nego stvar nekog ozbiljnog promisljanja ili planiranja. Konacnom izgradnjom ovog novog centralnog gradskog autobusnog kolodvora ocekujem konacno rjesavanje svih problema vezanih za transfer ne samo medjugradskih autobusnih putnika, nego i prigradskih pa cak i gradskih, ukljucujuci i zeljeznicki, pomorski, pa cak i zracni promet, koji su u ovako skucenom centru grada morali klipsat izmedju cak cetiri putnickih terminala: Zeljeznicki, Autobusni medjugradski, pomorski te prigradski na Delti.
Kakve li sretne okolnosti u ovome gradu, da sve to, te gradski zeljeznicki i autobusni , imamo, te nadopunjeno raznim popratnim sadrzajima dostojnih svjetskih metropola, objedinjeno na samo jednom mjestu. Novoj Zabici.
Hoce li mi mozda neko opet reci, poput clana komunalne komisije na Kantridi uvezi povezivanja Bazena i Stadiona cestom uz more i mostica preko portica, Ili predsjednika istog MO i nekih uvazenih kolegica na ovom portalu u vezi suzavanja Liburnijske da je i to nerealno, da ne kazem suludo, i nemoguce… Suludo ce biti to ako propustite uciniti isto.
1 Odmah isplanirati pristajanje i prigradskih autobusa na ovoj savrsenoj, vise nego dovoljnoj, prostranoj lokaciji.
2 Povezivanje iste pjesackim natkrivenim nathodnicima sa
a Medjugradskom i gradskom (za pjesake puno blizoj) Zelj. stanicom,
b jednom i drugom stanicom kod indexa, (razmisliti o produzenju te staze nathodnika do nivoa gornje paralelne La Gvardije,
c novom Ro Ro i ostalom putnickom lukom gdje bi se sa istog nivoa nathodnika moglo, ne silazeci na rivu, jednostavno i sigurno ukrcat na brod.
Rekao sam planirajte i onda to javno objavite, a napravite ono sto trenutno mozete…. i ne samo ovdje
Pitanje: Jeste li planirali preseljenje prigradskog autobusnog kolodvora na Zabicu ?
Drugo pitanje: Ako niste … Hocete li ?
Trece pitanjue (dok nije kasno): Ako Necete, ZASTO Necete? Sta vam nije jasno? Recite

zdravax@gmail.com / 08.10.2012.

Ujedno cestitam praznik svima onima kojima to znaci nesto vise od neradnog dana.

Poštovani,

prije svega je potrebno naglasiti da projekt Kompleks Zapadna Žabica nije ušao u završnu fazu planiranja, već upravo suprotno, zahvat na Žabici nije samo isplaniran već je i isprojektiran. Ono što je ušlo “u završnu fazu” odnosi se na pripremu pokretanja realizacije putem modela javno-privatnog partnerstva. Nadalje, na Žabici je, planirana i projektirana izgradnja Kompleksa Zapadna Žabica koji obuhvaća autobusni terminal i javnu garažu (940 mjesta) te brojne druge sadržaje (trgovački, poslovni, uredski, zabavni i dr.) koji bi trebali obogatiti gradsko središte.

Radi osjetljivosti lokacije, gradnja na njoj zamišljena je u obliku novog gradskog bloka koji udomljuje nove sadržaje. Jedan od njih je i autobusni terminal pod kojim se, u skladu s odredbama Zakona o cestovnom prometu (Narodne novine, 178/20004.), podrazumijeva autobusni kolodvor izveden i opremljen (sa svim obveznim i pratećim sadržajima), također u skladu sa zakonom. Na takvom kolodvoru omogućuje se prihvat i otpremanje autobusa u posebnom “linijskom, povremenom i naizmjeničnom prijevozu putnika” u skladu s raspoloživim brojem perona. Drugim riječima, bez takvog kolodvora nema mogućnosti uspostave i odvijanja prijevoza u tkzv. međugradskom prometu.

Kompleks Zapadna Žabica projektiran je tako da se omogućuje transfer putnika između teminala daljinskog prijevoza tj. s autobusnog na željeznički i pomorski terminal i obrnuto, a u sklopu perona bit će osigurano i mjesto za transfer u zračnu luku Krk. Također, terminalu će se moći neposredno pristupiti i s linija javnog prijevoza. Međutim, površina na kojoj se gradi Kompleks nije dovoljna da se na istom mjestu locira i terminal tkzv. “prigradskih” linija. Štoviše, to nije ni potrebno. Dugoročno rješenje reorganizacije linija javnog prijevoza počiva na ukidanju tkzv. sustava gradskih i prigradskih linija u korist jedinstvenog sustava javnog prijevoza u kojem će se uspostaviti niz točaka transfera tzv. terminusa javnog gradskog prijevoza na kojima će se omogućiti promjena korištenja javnog/osobnog prijevoznog sredstva (autobus, minibus, gradska željeznica, osobni automobil). Ovaj je sustav detaljno izložen u tekstualnom dijelu važećeg Generalnog urbanističkog plana (dostupan je na http://www.rijeka.hr ). Nije, dakle, riječ ni o kakvom teškom promašaju. U planiranju i projektiranju korišteni su i primijenjeni primjeri dobre prakse te ćemo nastojati što prije pokrenuti i izgradnju Kompleksa.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Uf … pao mi je kamen sa srca. Ovo se zove olaksanje. Imao sam nocne more u vezi ovog pitanja … ipak: HOCE LI NA NOVOJ ZABICI BITI DOVOLJNO PERONA I ZA TRENUTNI PRIGRADSKI VOZNI PARK kako bi gradjani Rijeke i okolice odmah mogli koristiti blagodati nove centralne gradske autobusne stanice. dok ne dodje do one reorganizacije gradskog prijevoza za ohoho godina (posebna tema o kojoj sam govorio u misljenjima) Obzirom na prostor koji imate na raspolaganju, i nadam se suglasja oko preseljenja, oko ovoga zaista nebi trebalo biti dileme niti problema.
” Međutim, POVRSINA na kojoj se gradi Kompleks NIJE DOVOLJNA da se na istom mjestu locira i terminal tkzv. “prigradskih” linija. Štoviše, TO NIJE NI POTREBNO. Dugoročno rješenje reorganizacije linija javnog prijevoza počiva na ukidanju tkzv. sustava gradskih i prigradskih linija ”
Ova vasa izjava ipak mi i dalje neda mira. Dapace jednako me UZASAVA samo na ograniceni broj godina dok se DUGOROCNO ne provede potpuna reorganizacija javnog gradskog prijevoza.
Iako vidim da dugorocno jednako razmisljamo, kratkorocno se IPAK bitno razilazimo.
KAKO NEMA MJESTA ??? Pa svima je vidljivo i posve razvidno da mjesta ima ko u nekoj prici kada govorimo o Rijeci, i ovoj njenoj lokaciji
KOLIKO PERONA CE BITI NA NOVOJ ZABICI ?
Vjerujem da nece biti dovoljno samo zato sto niste predvidjeli ovu itekako potrbnu mogucnost. Mozda ipak nije kasno …
Ovaj portal Moja Rijeka je idealno mjesto za multimedijalno predstavljanje svih gradskih aktualnosti, ali i prezentaciju svih gradskih projekata njegovim gradjanima na uvid i diskusiju. Ja Zabicu vidio nigdje nisam, barem njenu funkcionalnu stranu. Vidio sam samo neko cudno zdanje koje se nadvija nad krov one nize zgrade, i dominira prostorom ogrobnim Led Ekranom.
Da zakljucim : Iako nisam vidio planove, vjerujem da jos uvijek mozete osigurati dovoljan broj mjesta i za prigradske autobuse dok se ne provede potpuna reorganizacija gradskog prijevoza. U svakom slucaju Dvadesetak perona viska na ovakvoj lokaciji nemogu nikom smetati, pogotovo ne prizemlju garaze sa devetstotina mjesta, i uvjek se mogu iskoristiti.
Ne budete li to ipak osigurali, smatrat cu da je Zabica, i prije nego je konacno pocela njezina dugi niz godina najavljivana gradnja, upravo ono iz naslova: PROMASAJ
Hvala na odgovoru, i srdacan pozdrav…idem plakat sad

Dok sam ja ovo pisao DT je uskocio sa svojim linkom. Hvala DT. !
18 PERONA dakle …
Pa tolko ih skoro ima i sada na staroj zabici koja je prostorno sest puta manja…

Uzmimo recimo liniju 32. Iako “prigradsja” ona se sigurno nece nikad ukidat ili reorganizirat preko nekog terminusa. Uredjenjem Trga Bana Jelacica, nece imat kamo stat. Hoceie li i nju tjerat preko mrtvog kanala, ili cete je pustit na Zabicu da odmara ? Jeste li predvidjeli ulaz Harmonika? Kladim se da niste, i da ceie je pustit na Delti, na kojoj ce nakon reorganizacije prigrada camit usamljena, ili sa jos par sllicnih slucajeva kao npr autobusima sa Grobnika, Kraljevice, pa i udaljenijeg prigrada koji ce ipak morati stizat direktno u grad.
Olaksavajuca okolnoist tamo je ta da nema harmonika, osim na puckim festama…. a Autotrabsova harmonika za crikvenicu ? Ocel i ona na Deltu.
Bit ce tu problema vidim ja, a vidite i Vi samo necete narusavati mir u kuci.
Osamnaest perona djeluje dovoljno, ali kad se vec gradi konacno rijesenje autobusnog kolodvora, barem desetak perona je jos moglo sigurno stati tamo.

http://www.rijeka.hr/lgs.axd?t=16&id=42100
Upravo sam vidio filmic. Autobusi se izgleda penju na kat. Pa to je tipicna LHD ova sprdnja kao i onaj komplex Zamet, ili bazen koju samo ….. rijecani mogu ispusiti. Nevjerojatno. Nije ni cudo da nema mjesta nego samo za 18 perona. Sad mi je sve jasno. Aj zdravo. Sad sam siguran da harmonika nece moc onuda
A i ono bolesno poprecno izduzeno kruzno raskrizje… mozda neko misli da ce moc proc bez semafora? Ni govora. Izmedju dvije dvosmjerne ulice , nema kruznog toka . Znam da je problem i da nemoze bez semafora
http://www.rijeka.hr/lgs.axd?t=16&id=42099
I sta je ovo? Neka naopaka kino dvorana kao postolje velikog led ekrana. Odvratno. Dali bi ondasnji autor ovo i danas potpiso, ili je u medjuvremenu sazrio?
Ipak… autobusi na kat…. ne duble deckeri, nego doslovno … na kat … up, and down. Nemogu vjerovat. A sta ce bit u prizemlju? neke tockice u koloni gmizu, pa se onda rasprsuju…nisam uspio vizualizirat

Zao mi je sto nisam stavio neke tagove poput “Autotrolej”, “Jelacicev trg”, “Delta” “Autobusni kolodvor” “Prigradske linije” “Gradske linije” itd

VAZNO ! Preneseno sa misljenja

16. 02. 2014.

Redovitim pracenjem i danasnjim obilaskom terena te nedavnim iskustvom sa ostalih rjeckih “zarista” “nevidjenih” ulaganja u rijecki prometni pravac, dosao sam do sljedecega :
Cijela ova prica oko novog autobusnog kolodvora-garaze u Rijeci je megalomanska, nepotrebna i besmislena ako usvojimo ova povrsna zapazanja:
Postojeca dva skladista na lokaciji zapadne Zabice su u odlicnom stanju i podesna za adaptaciju, konzervaciju i prenamjenu. Rusiti ova skladista bi mogli usporediti sa rusenjem skladista 33 ili Metropolisa … sto se nebi dozvolilo vjerojatno nikada. Pa to su jos uvijek iako nedostupne, najgrandioznije rijecke gradjevine
Juzno skladiste tako postaje zgrada autobusnog kolodvora oko koje se sa jedne i druge strane pod originalne nastresnice nekako postavlja cak 36 perona medjugradskog I PRIGRADSKOG saobracaja
Na katu je vjerujem moguce organizirati auto garazu sasvim dovoljnog kapaciteta … ipak je to skladiste, a u prizemlju sve moguce sadrzaje jednog svjetskog central stationa.
Povisene rampe nebi trebale biti presudne za odbijanje organiziranja i realizaciju ove jednostavne ,jeftine, funkcionalne i atraktivne autobusne stanice
Sjevernija uza i kraca zgrada moze cijela biti garaza nathodnicima vezana sa svim ostalim okolnim lokacijama …
Bilo bi ugodno ako bi se ovdje omogucio i prihvat putnika sa svih vlakova koji prolaze ovuda bez obzira na blizinu Zagrada i zelj. stanice Rijeka
Prilazi i trg su potpuno rjeseni . Vidi tag Zabica – slike – Kruzni tok sa misljenja:

I konačno u vezi ovog nesuvislog odgovora koji ustvari svjedoči o sljedećim spoznajama razloga bezuvjetne propasti ovog vašeg projekta …. Pravi razlog sumanutog dizanja 18 perona autobusnog kolodvora na kat, ipak u dva reda, krije se u činjenici kako niste znali ni mogli nakon upornog besmislenog forsiranja dvosmjerne Rive prometno riješiti izlazak autobusa ispod volte na trg Žabica …

Evo vam onda gotovog idejnog prometnog rješenja trga Žabice, Rive, Obalne rive i željezničkih skladišta za izlaz iz ovog bezizlaznog stanja tipične riječke pat situacije.
Znam da Vam nije lako nakon svega stati pred ljude ovoga grada

http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Zdravax/slike/rotori-u-planu/42103/

Provalio sam vas

A sada na posao kako utrošenih barem 20 miliona kuna za željeznička skladišta od čitavih 50 neznam za šta, nebi bilo bačeno ui vjetar.

Odgovorite