Poštovani,

Nakon što ste novom regulacijom (bolje rečeno, neuspjelim pokušajem regulacije prometa) u gradu stvorili apsolutni kaos, većina gradskih i županijskih linija prometuje izmjenjenim trasama uz masovna kašnjenja (a ovaj put Autotrolej za to nije kriv, već isključivo Vi i vaš kaos koji ste stvorili). O tome govori i činjenica da su dva i više dana prometni znakovi bili krivo postavljeni, semafori svjetle tamo gdje netrebaju a pješaci lete okolo i naokolo jer je regulacija prometa loša. Uz sve to, intervali na semaforima ne valjaju, a potrebe za pješačkim prijelazom i semaforom kod skretanja u Veslarsku Ulicu nema, pa se stvara dodatan kaos. Naravno, sve je to doprinjelo protoku prometa u Rijeci, koji je ovako i onako katastrofalan.

Osim što autobuse dovodite u stanje gdje ih tjerate da skreću amo-tamo pod kutevima od 90 stupnjeva i ugrožavate vozače, putnike, pješake i ostale sudionike u prometu, uvedeno je i novo autobusno stajalište “Riva”, kod zgrade Jadrolinije. S obzirom da su ukinuta SVA TRI stajališta na kojima su linije prije prometovale (Pallazo Modello, Trg RH i Riječki neboder) u smjeru Opatije, cijela ta masa ljudi sada je prisiljena čekati autobus na jednoj jedinoj stanici – kod Jadrolinije. S obzirom da stanica ne liči na apslutno ništa, već je to komad šetališta sa dva-tri stabla, je li Grad Rijeka sposoban putnicima koji čekaju autobus omogućiti autobusno stajalište kakvo se očekuje, ili putnici moraju okolo i naokolo čekati kao krumpiri na kiši, vjetru i zimi? Oznake privremenog stajališta nema, klupica nema, čekaone nema. Zašto toga nema? Zar se takve stvari nisu mogle postaviti prije početka radova?

Radovi su najavljeni mjesecima unaprijed, no idalje se sve radi u “zadnji tren”, pa ispadne ofrlje, loše i jadno. Područje autobusne stanice loše je osvjetljeno, nema koševa za smeće, klupica i svega ostalog što je krajnje potrebno putnicima koji čekaju autobuse koji kasne po 10-ak, nekad i 30 minuta, pa se s vremenom na istoj stanici akumulira sve veći i veći broj ljudi koji zahtjevaju barem minimum infrastrukture koji je na tom području trebao biti omogućen. Autobuse ljudi čekaju s kolicima, starije osobe s vrećicama, mladi sa torbama i tako dalje.

Ovim Vas putem molim da na navedenoj stanici postavite (ili barek pokušate postaviti) klupice, koševe za smeće ili autobusne čekaonice koje su natkrivene, kako bi se ispunio minimum očekivanja od strane putnika. Autobusne karte se idalje plaćaju, a uvjeti su nepostojeći i sramotni.

Unaprijed zahvaljujem i nadam se brzom odgovoru od strane nadležnih službi.

Marko111 / 02.02.2024.

Još veća sramota je da se autobusna stanica nalazi na dva mjesta za invalide.
Mjesta za invalide su uvijek puna u centru, a nisu se dodala nova zamjenska.
Autobusno stajalište se moglo i na mjestu za motore napraviti, ne na mjestu za osobe s invalididtetom.

Poštovani,

Da uz sve navedeno nadodam – postoji li logično objašnjenje zašto je autobusna stanica Riječki neboder uklonjena? Prilikom skretanja iz Zadarske ulice lijevo, krajnje desna prometna traka dovoljno je dugačka da se autobusi zaustave skroz do kraja ulice, a zatim prije pješačkog prijelaza ponovno uključuju u svoju traku? Umjesto da je to mjesto vraćeno u prvobitno stanje, stajalište je bez razloga uklonjeno iako ima dovoljno mjesta za zaustavljanje autobusa bez da se remeti promet. Stanica postoji, samo bi pješaci trebali duže prošetati nakon što se autobus zaustavi, a postojeća čekaona omogućuje zaštitu od kiše i vjetra (iako sam i o tome pisao u prethodnim objavama no vlasti ne odgovaraju iz nepoznatih razloga).

S poštovanjem

Poštovani,

u Odjelu gradske uprave za komunalni sustav i promet ističu kako je, temeljem predloženog rješenja od strane šireg tima stručnjaka, među kojima su investitor i izvođač radova, nadležni upravitelji prometnica, stručnih i interventnih službi te gradska komunalna društva, izrađen prometni elaborat za vrijeme izvođenja radova u Adamićevoj ulici. Njime je osigurana optimalna trasa za vozila i kretanje pješaka, dok su dodirne točke pješaka i vozila smanjene na minimum, odnosno između sjevernog i južnog dijela središta grada osigurani su, kako prometni, tako i pješački koridori. Za istaknuti je da su, nakon uvođenja nove preregulacije prometa na području Ulice Riva Boduli i Ivana Zajca, prometni stručnjaci svakodnevno na terenu ta da nadziru i korigiraju te koridore gdje je to moguće, prvenstveno vodeći brigu o tome da se osigura protok vozila, ali jednako tako i sigurnost pješaka.

U Trgovačkom društvu Rijeka plus d.o.o. navode da su svi semafori u Ulici Riva međusobno koordinirani te da rade u planu od 90 sekundi. Na svim semaforiziranim raskrižjima vozila prođu za vrijeme trajanja jednog ciklusa. Takvo stanje u prometu traje cijeli dan , pa i u vrijeme vršnog prometnog opterećenja. Djelatnici nadležne službe Rijeka plusa ističu da je prometno opterećenje spomenutom ulicom relativno nisko, tako da je protočnost prometa i više nego zadovoljavajuća. Kako se očekivalo da će se veći dio prometa kretati ulicom Riva, tako je i semafor na raskrižju Riva – Veslarska bio programiran prema planiranoj prometnoj situaciji. U okolnostima preusmjeravanja prometa vozačima je potrebno određeno vrijeme za prilagodbu novoj regulaciji: Za to vrijeme prometni stručnjaci svakodnevno na terenu prate promet te korigiraju ta privremena prometna rješenja ukoliko se za to ukaže potreba. Tako je, primjerice, temeljem uočenog, prošli tjedan obavljena tzv. preraspodjela zelenog svijetla na raskrižju Veslarska – Riva na način da 39 sekundi zelenog svijetla otpada na Veslarsku ulicu, a 39 sekundi na Ulicu Riva. Novi način rada semafora na tom raskrižju za sada se pokazao kao zadovoljavajući. Naime, unutar jednog ciklusa, eventualno dva, raskrižjem prođu vozila na oba privoza i ne dolazi do stvaranja kolona čekanja do susjednih raskrižja.

U načinu rada semafora, pješački prijelaz kod skretanja na Veslarsku ulicu, ne stvara nikakvu otežanu okolnost. Njegovo zeleno svijetlo ide istovremeno sa sporednom grupom, Veslarska – Jelačićev trg, tako da kad tu i ne bi bilo pješačkog prijelaza, opet bi vozila na glavnom privozu morala stajati, radi propuštanja autobusa sa Jelačićevog trga. Osim toga, vozila na glavnom prometnom pravcu imaju 56 sekundi zelenog svijetla, što je za 17 sekundi više zelenog snopa u odnosu na Veslarsku ulicu. Prema svemu navedenom, taj semafor ne može predstavljati problem u regulaciji i protočnosti prometa na tom pravcu kretanja.

U spomenutom, Upravnom odjelu za komunalni sustav i promet naglašavaju kako su svjesni da radovi koji se odvijaju po cijelom gradu narušavaju svakodnevicu mnogih sugrađana, kao i to da bez njih ne bi bilo ni unaprjeđenja komunalnog standarda, primjerenog dobu u kojemu živimo. Stoga i ovim putem ljubazno apeliraju na građane za strpljenje i razumijevanje, a posebice da poštuju prometne znakove namijenjene pješacima, koriste osigurane pješačke koridore, točnije označene pješačke prijelaze i pothodnik prema tržnici, a sve u cilju sigurnijeg prometovanja pješaka i vozila za vrijeme trajanja radova.

S poštovanjem,
Gradska uprava.

Poštovani,
Prije svega, zahvaljujem na ovako detaljnom odgovoru. Kako sam dugo vremena čekao na odgovor, tako sam i očekivao da ćete odgovoriti na postavljena pitanja, no to opet nismo dočekali. Umjesto da pročitate poruku gospodina/gospođe i mene, nabrojali ste samo hrpu informacija koje su zapravo beskorisne i koje mi, obični građani, ne možemo utvrditi i provjeriti, barem što se intervala na semaforima tiče. Nitko ne osporava da promet navedenom relacijom teče sporije, pogotovo u vršnim satima dana kada je prometno opterećenje puno veče. S obzirom da veličinu zahvata, to je i očekivano. Naravno, nije očekivano da Grad Rijeka i sve nadležne službe za potrebe građana ne poduzmu ništa što se tiče minimalne komunalne infrastrukture, s obzirom da radovi neće trajati 2 dana, nego više mjeseci, a svi znamo da se rokovi neće poštovati (dokaz Vam je rupa na Žabici i podvožnjak 3. maj). S obzirom da niste odgovorili na niti jedno pitanje, postaviti ću ih redom, pa i od Vas (ovoga puta) očekujem da na ista odgovorite:
1. zašto autobusna stajališta “Pallazo Modello” (i gradskih i prigradskih linija) i stajalište “Jadrolinija” nemaju minimalnu infrastrukturu za putnike koje čekaju autobus (osvjetljeno područje autobusne stanice, privremenu oznaku autobusnog stajališta, koševe za smeće, zaljepljene vozne redove, vrlo bitne klupe zbog ogromnog broja građana ili pak nadstrešnice)? Putnici po 20 i više minuta čekaju autobuse na kiši, magli, vjetru i suncu bez ikakve zaštite od vremenskih uvjeta. (Pitanje na koje niste odgovorili)
2. zašto se autobusno stajalište “Jadrolinija” nalazi na mjestu gdje su označena mjesta za invalide? (Poruka od gospodina/gospođe koju ste također izostavili)
3. zašto i zbog čega je ukinuto stajalište “Riječki neboder” u smjeru istok-zapad? (Pitanje na koje niste odgovorili)
4. zbog čega semafor na ulazu (skretanju) u Veslarsku Ulicu radi, kada se peroni autobusa 32 i kompletno područje Jelačićevog trga ne koristi kao početno stajalište autobusa? (Pitanje na koje niste odgovorili)

Uz sve to, jako ste nahvalili “širi tim stručnjaka, među kojima su investitor i izvođač radova, nadležni upravitelji prometnica, stručnih i interventnih službi te gradska komunalna društva” koji su danonoćno radili na prometnom elaboratu, no idalje su žute rubne prometne crte kod novog kružnog toka (skretanje Ulica Riva/Riva Boduli) su prefarbane PREKO UTVRĐENE BANKINE (NOGOSTUPA) sa svih strana, pogotovo kod trgovine “Spar” gdje je to posebno izraženo. Naime, ukoliko se krećete automobilom u smjeru zapad-istok (smjer Brajdica) u Ulici Riva i vozite u desnoj prometnoj traci, potom uđete u kružni tok i pratite desnu žutu liniju koja označava rub desne prometne trake, prilikom ulaska u kružni tok (ako pratite liniju, naravno) pogoditi ćete semafor, stup od semafora, metalnu ogradu koja sprječava prolaz pješacima i po mogućnosti par pješaka, jer drugačije ne možete. Naravno, to se još nije dodogilo s obzirom da ljudi prate promet i doslovno izbjegavaju ono što su stručnjaci napravili (jer nisu dobro napravili), no ako radimo po Vašim elaboratima, netko će stradati. Ovim Vas putem pozivam da iziđete na teren i pogledate žute linije sa svake strane bankine kod novog kružnog toga, pa isto popravite, kako bi sramota bila barem malo manja.

Nažalost, s obzirom da prilikom odgovaranja ne mogu priložiti fotografije Vaših žutih linija koje idu po bankinama, neću ih priložiti, no bilo bi odlično da mi proslijedite neku adresu da Vam jasno ukažem o ovom vrlo zanimljivom i stručnom problemu koji tim stručnjaka nije previdio ili prilikom iscrtavanja linija nisu primijetili da farbaju nogostup.

Unaprijed zahvaljujem i nadam se brzom odgovoru od strane nadležnih službi.

Odgovorite