Zadnjih nekoliko godina primjećujemo ozbiljnu degradaciju održavanja semafora u Rijeci. Kvarovi se često ne rješavaju u razumnom roku (ili godinama, a neispravan rad ili nesinkronizacija je postao normalan), što dovodi do brojnih problema u prometu, kolona ali i smanjenja sigurnosti na raskrižjima.
Stoga bih želio postaviti nekoliko pitanja kako bih dobio jasniju sliku o trenutnoj situaciji i planovima za poboljšanje.
1. Zadužena služba za održavanje semafora:
Zanima me ima li Grad/Rijeka Plus angažirane vlastite zaposlenike koji su odgovorni za održavanje semafora u Rijeci?
Ako da, koliko ljudi radi na tom zadatku i koji je ukupan iznos novca koji se mjesečno troši na njihove plaće?
2. Angažman privatnih firmi: Ili je za održavanje semafora zadužena neka privatna tvrtka? Ako je tako, koja je firma odgovorna za održavanje, te koji su uvjeti i rokovi popravaka prema ugovoru?
3. Nepopravljeni kvarovi i neispravnost semafora:
Ako Rijeka Plus ima vlastite djelatnike, zašto se kvarovi na semaforima ne rješavaju? Primijetili smo da mnogi semafori više ne rade na detektore, a pješačka tipkala su često u kvaru već više od dvije godine (neka čak i razbijena). To uzrokuje dodatne probleme u prometu, jer pješacima se stalno pali zeleno svjetlo, kao i bočne strelice, bez obzira na stvarnu potrebu.
U nekim slučajevima semafori više ne reagiraju na intenzitet prometa i uopće ne koriste detektore, već rade u fiksnom režimu, što izaziva nepotrebna zadržavanja vozila na glavnim pravcima.
Specifični problemi sa semaforima: Veliki broj semafora, uključujući i one kod ZTC-a, više ne funkcionira prema sustavu detektora, dok su pješačka tipkala još uvijek u kvaru. Na semaforima se često pale bočne strelice i zeleno svjetlo, dok vozila čekaju na crvenom bez ikakve potrebe, jer nema vozila na bočnim pravcima. Također, semafori na novim raskrižjima gdje je sustav semafora potpuno nov, poput onog kod Novog Lista/D403, prije su radili s detektorima i tipkalima, dok sada imaju automatsku najavu za pješake bez obzira na to ima li pješaka ili ne.
Raskrižje Tizianova-Osječka: Spomenuo bih i konkretan primjer raskrižja Tizianova-Osječka, na kojem sam već podnosio prijave u posljednja tri mjeseca. To raskrižje je više od 5 godina funkcioniralo ispravno, s detektorima i tipkalima, prilagođavajući trajanje zelenog svjetla ovisno o intenzitetu prometa. Nažalost, nakon što je vozilo udarilo u semaforski stup s tipkalom, došlo je do problema. Zamijenjen je stup i postavljeni su drugi tipovi tipkala. Od tada, semafor je često prelazio u režim treptanja, da bi potom bio postavljen u fiksan rad, ali i dalje s problemima. Semafor je radio tek kada su sva tipkala bila isključena, što sugerira da je problem možda u oštećenju tipkala ili neispravnosti u instalaciji.
Građani su primijetili da je tipkalo na ovom raskrižju izazvalo lagani udar struje prilikom dodira, što bi moglo biti uzrok treperenja semafora. Ukoliko je točno da je tipkalo neispravno ili električki neispravno, zašto kvar nije saniran već 3 mjeseca?
Je li moguće, barem privremeno, postaviti stariji model tipkala, kakav je bio postavljen prije, ili pak uzeti tipkalo s nekog obližnjeg raskrižja koje trenutno ne pokazuje probleme te vratiti semafor u prometno ovisan rad?
S obzirom na dugotrajne i česte kvarove te jako loše održavanje semafora u Rijeci, razmišlja li Grad Rijeka o mogućnosti angažiranja vanjske tvrtke za održavanje semafora i otpuštanju vlastitih djelatnika?
Stvarno je nevjerojatno da ako grad ima vlastite djelatnike, da se semafori ovako loše održavaju i da nitko ne snosi posljedice i da djelatnici nemaju odgovornost.
Takav pristup možda bi mogao donijeti bolje rezultate u smislu efikasnosti i smanjenja troškova. Možete li podijeliti razmatranja ili planove o ovoj opciji?
Nadam se da ćete shvatiti ozbiljnost ovog problema i poduzeti odgovarajuće korake kako bi se osigurala sigurnost i efikasnost prometne signalizacije u Rijeci.