Poštovani,
Parkiralište Delta sa svoja 496 parkirna mjesta najveće je parkiralište u Rijeci. Osim što je parkiranje neograničeno i donekle skupo sa svojih 0.80EUR po satu, tako je Delta postala sramota parkirališta u Rijeci. Na niti jednoj drugoj lokaciji u gradu ne vlada toliki nered, kaos i konfuzija. Za to nije odgovoran Grad Rijeka, već TD Rijeka plus, koje nije u stanju najveće parkiralište u Rijeci dovesti u red.
Naravno, parkiralište je to koje je u samom centru grada, pa nije nikakvo čudo da na njemu parkira najveći broj građana. Problem je tijekom ljeta, kada kapacitet od 469 parkirnih mjesta ne vrijedi, jer je broj pakiranih vozila na području parkinga puno veći, a vozila su parkirana na sve moguće strane.
Naime, Rijeka plus, (ne)odgovorno društvo koje upravlja parkingom Delta, tijekom veljače prošle godine postavio je novi sustav naplate parkirališta, tj. uvelo je LPR sustav naplate. Cijeli sustav, zajedno sa dvije naplatne i automatske blagajne i pet ulaznih/izlaznih rampi platio je masnih 265.000,00 eura. Pitanje je vrijedi li sustav koji ne radi toliko?
Problem sa tih 265.000,00 eura je u tome da sustav parkinga na Delti ne kontrolira i ograničava broj vozila koje ulaze i izlaze sa područja parkinga, što znači da Vaš skupi sustav od 265 tisuća eura ne radi. Sukladno tome, informacije koje se prikazuju na internetskim stranicama Rijeka plusa (https://www.rijeka-plus.hr/parkiraliste-delta/) i displejima u gradu uz važnije prometnice su netočne, jer Rijeka plus ne kontrolira i broji vozila koja ulaze i izlaze na parking. Tu činjenicu ne možete demantirati, s obzirom da je u više navrata ta informacija provjerena kod nekog od osoblja koje radi na parkingu.
Uz skupu sramotu i sustav koji postoji ali ne radi, vremensko ograničenje od (ako se ne varam) 10 minuta besplatnog parkinga za ulaz i izlaz sa Delte nije dovoljno, s obzirom da na Delti vlada kaos, opsadno stanje i ratna zona parkinga.
Ukoliko uđete na parking (sustav Vas u parkiralište pušta iako nema mjesta), od parkiranih automobila, kampera, dostavnih vozila i nepropisno parkiranih sugrađana, na manevriranje i pronalazak parkinga potrošite više od dopuštenog vremena, a zatim, nesvjesni da je vrijeme prošlo, dolazite do rampe koja se ne otvara, s obzirom da ste svoje vrijeme izgubili. Zatim morate ostaviti svoj auto ili u se u rikverc pomaknuti da ostali auti prođu i napuste parking, no mjesta za negdje stati nemate, pogotovo ako je gužva, a iza vas je više vozila. Tada nastaje prometni čep na parkingu, i osoba koja je iza vas i koja nije potrošila svojih 10 minuta besplatnog parkiranja čeka vas koji ste ispred nje, pa onda i ona mora plaćati parking. I tako redom.
Uz sve navedeno, prometna signalizacija ne Delti je nepostojeća, a parking je tijekom noći u mraku, hodanje je neugodno, područje je prljavo i puno smeća (posebice uz Rječinu, oko izlaza sa parkinga, prema Export drvu i parkiću te kod samog automata za parking), a kamera za videonadzor nema (osim blagajne). Bolje da nema, pitanje je koliko bi to koštalo. Jasno je da ljudi nepropisno odlažu smeće, no nije jasno zašto se to ne čisti redovno ili uopće.
U razgovoru sa vrlo bezobraznom djelatnicom Rijeka plusa o ovom problemu, osim što je poklopila slušalicu na pola razgovora (i dalje ne znam zašto), rekla mi je da “sukladno Zakonu mi ne možemo kontrolirati ulaz i izlaz vozila jer bi onda nastao zastoj”. Pogledao sam Zakon o sigurnosti prometa na cestama (https://www.zakon.hr/z/78/Zakon-o-sigurnosti-prometa-na-cestama) i takvu informaciju nisam pronašao nigdje, s toga Vas lijepo molim da navedete točno mjesto u Zakonu gdje navedeno piše. Smatram da bi Vaši djelatnici trebali sve informacije koje javno iznose korisnicima podruprijeti, osim ako na telefonu ne izmišljaju informacije.
Također, ukoliko na područje parkiralište uđe pauk kako bi uklonio vozilo koje je nepropisno parkirano, nastaje još veći raspad sustava. Razmislite ima li smisla da pauk ulazi na Deltu, na kojoj od kaosa jedva prometuju auti.
Za sve gore navedeno odgovoran je isključivo Rijeka plus (i njihova nesposobnost upravljanja parkingom) i nitko drugi, a lopticu odgovornosti ne možete i ne smijete prebaciti na građane. To je vaše parkiralište koje uredno naplaćujete, vrijeme je da to što naplaćujete i održavate. Ne plaća se parking jer je građanima dosadno.
Također, o ovim se problemima i javno pisalo. Članak Novog Lista možete pronaći ovdje: https://www.novilist.hr/rijeka-regija/rijeka/spustena-rampa-revoltirala-vozace-punih-pola-sata-smo-cekali-da-izademo-s-parkiralista-delta/. Sve navedeno u tekstu NL-a je istina, a odnosi se i na ovaj problem. Izdvajam nekoliko djelova teksta NL-a:
– “Gotovo svakodnevno u jutarnjim satima stvara se gužva kako pri ulazu, tako i pri izlasku s parkirališta, pa mnogi korisnici, nakon što plate parkiranje i za izlaz čekaju duže od 10 minuta moraju ponovo platiti parkirališnu kartu kako bi mogli izaći iz prostora parkirališta.”
– “Naš je čitatelj više od pola sata čekao ispred rampe koja se nije dizala, on i ostali vozači ostali su »zarobljeni« na Delti, a posebno su bili revoltirani zbog činjenice što na parkiralištu ne postoji osoba koja bi rješavala takve probleme. Nekoliko puta su bezuspješno pokušavali telefonskim putem doći do operatera parkirališta, a kada se ovaj napokon javio, podignuo je rampu i kolona vozila mogla je izaći s Delte.”
– “To stvara probleme ne samo pri ulasku i traženju mjesta za parkiranje već i pri izlasku, pa mnogi korisnici imaju problema jer im istekne »dozvoljeno« vrijeme od plaćanja parking karte do izlaska s parkirališta.”
S obzirom na sve navedeno, od Rijeka plusa očekujem odgovore na sljedeća pitanja
1. Zašto sustav koji košta toliko puno ne radi? Kako je moguće da ne kontrolirate ulaz i izlaz vozila sa parkinga? Zašto na svojim stranicama objavljujete netočne podatke?
2. Iz kojeg razloga sustav ne radi? Na koji se Zakon pozivate?
3. Smatrate da je pravedno da zbog Vaše nesposobnosti ljudi koji nisu u stanju naći parking moraju dodatno plaćati samo zato jer ne možete održavati red na svojem parkingu?
4. Kako, kada i na koji način planirate riješiti problem Delte, manjka mjesta, uskih prolaza itd? Parkiralište “Srednja Delta” može riješiti problem, no i dalje očekujem odgovor na sve navedeno. Fokus je parkiralište Delta, a ne drugo parkiralište koje planirate koristiti kao izliku da će se problem riješiti.
5. Kada ćete na Delti pobojati signalizaciju (parking linije, mjesta za kampere, punionice itd), postaviti novu ili sanirati trenutnu signalizaciju? Napominjem kako parkiralište nije adekvatno označeno svom potrebnom signalizacijom.
6. Zašto područje parkinga nije osvjetljeno? Zašto svjetlost nije dovoljno jaka da osvjetli parking, već je na dkjelovima potpuni mrak? Kada planirate osvjetliti parking u potpunosti?
7. Zašto na Delti nema videonadzora (osim blagajne)?
8. Tko, kada i koliko često obavlja radnje čišćenja parkinga?
9. Čija je odgovornost da parking u Rijeci predstavlja sramotu ogromnih razmjera?
10. Planirate li produžiti slobodno vrijeme od 10 minuta, ili možda omogućiti da se u 10 minuta nesmetano napusti parking, kako je to u drugim gradovima ili uređenim europskim državama, s obzirom da Rijeka nije napredovala u zadnjih par godina, osim projekata koji obaraju svjetske rekorde (rupa na Žabici je i dalje otvorena)
Rijeka plus, uhvatite se posla.
Od TD Rijeka plus očekujem vrlo detaljan i argumentiran odgovor na svako postavljeno pitanje. Pritom Vas molim da odgovori ne vrijeđaju inteligenciju zdravog čovjeka.
Iskreno se nadam da je Rijeka plus barem sposoban odgovorit na postavljena pitanja.
S poštovanjem