Poštovani,

Parkiralište Delta sa svoja 496 parkirna mjesta najveće je parkiralište u Rijeci. Osim što je parkiranje neograničeno i donekle skupo sa svojih 0.80EUR po satu, tako je Delta postala sramota parkirališta u Rijeci. Na niti jednoj drugoj lokaciji u gradu ne vlada toliki nered, kaos i konfuzija. Za to nije odgovoran Grad Rijeka, već TD Rijeka plus, koje nije u stanju najveće parkiralište u Rijeci dovesti u red.

Naravno, parkiralište je to koje je u samom centru grada, pa nije nikakvo čudo da na njemu parkira najveći broj građana. Problem je tijekom ljeta, kada kapacitet od 469 parkirnih mjesta ne vrijedi, jer je broj pakiranih vozila na području parkinga puno veći, a vozila su parkirana na sve moguće strane.

Naime, Rijeka plus, (ne)odgovorno društvo koje upravlja parkingom Delta, tijekom veljače prošle godine postavio je novi sustav naplate parkirališta, tj. uvelo je LPR sustav naplate. Cijeli sustav, zajedno sa dvije naplatne i automatske blagajne i pet ulaznih/izlaznih rampi platio je masnih 265.000,00 eura. Pitanje je vrijedi li sustav koji ne radi toliko?

Problem sa tih 265.000,00 eura je u tome da sustav parkinga na Delti ne kontrolira i ograničava broj vozila koje ulaze i izlaze sa područja parkinga, što znači da Vaš skupi sustav od 265 tisuća eura ne radi. Sukladno tome, informacije koje se prikazuju na internetskim stranicama Rijeka plusa (https://www.rijeka-plus.hr/parkiraliste-delta/) i displejima u gradu uz važnije prometnice su netočne, jer Rijeka plus ne kontrolira i broji vozila koja ulaze i izlaze na parking. Tu činjenicu ne možete demantirati, s obzirom da je u više navrata ta informacija provjerena kod nekog od osoblja koje radi na parkingu.

Uz skupu sramotu i sustav koji postoji ali ne radi, vremensko ograničenje od (ako se ne varam) 10 minuta besplatnog parkinga za ulaz i izlaz sa Delte nije dovoljno, s obzirom da na Delti vlada kaos, opsadno stanje i ratna zona parkinga.
Ukoliko uđete na parking (sustav Vas u parkiralište pušta iako nema mjesta), od parkiranih automobila, kampera, dostavnih vozila i nepropisno parkiranih sugrađana, na manevriranje i pronalazak parkinga potrošite više od dopuštenog vremena, a zatim, nesvjesni da je vrijeme prošlo, dolazite do rampe koja se ne otvara, s obzirom da ste svoje vrijeme izgubili. Zatim morate ostaviti svoj auto ili u se u rikverc pomaknuti da ostali auti prođu i napuste parking, no mjesta za negdje stati nemate, pogotovo ako je gužva, a iza vas je više vozila. Tada nastaje prometni čep na parkingu, i osoba koja je iza vas i koja nije potrošila svojih 10 minuta besplatnog parkiranja čeka vas koji ste ispred nje, pa onda i ona mora plaćati parking. I tako redom.

Uz sve navedeno, prometna signalizacija ne Delti je nepostojeća, a parking je tijekom noći u mraku, hodanje je neugodno, područje je prljavo i puno smeća (posebice uz Rječinu, oko izlaza sa parkinga, prema Export drvu i parkiću te kod samog automata za parking), a kamera za videonadzor nema (osim blagajne). Bolje da nema, pitanje je koliko bi to koštalo. Jasno je da ljudi nepropisno odlažu smeće, no nije jasno zašto se to ne čisti redovno ili uopće.

U razgovoru sa vrlo bezobraznom djelatnicom Rijeka plusa o ovom problemu, osim što je poklopila slušalicu na pola razgovora (i dalje ne znam zašto), rekla mi je da “sukladno Zakonu mi ne možemo kontrolirati ulaz i izlaz vozila jer bi onda nastao zastoj”. Pogledao sam Zakon o sigurnosti prometa na cestama (https://www.zakon.hr/z/78/Zakon-o-sigurnosti-prometa-na-cestama) i takvu informaciju nisam pronašao nigdje, s toga Vas lijepo molim da navedete točno mjesto u Zakonu gdje navedeno piše. Smatram da bi Vaši djelatnici trebali sve informacije koje javno iznose korisnicima podruprijeti, osim ako na telefonu ne izmišljaju informacije.

Također, ukoliko na područje parkiralište uđe pauk kako bi uklonio vozilo koje je nepropisno parkirano, nastaje još veći raspad sustava. Razmislite ima li smisla da pauk ulazi na Deltu, na kojoj od kaosa jedva prometuju auti.

Za sve gore navedeno odgovoran je isključivo Rijeka plus (i njihova nesposobnost upravljanja parkingom) i nitko drugi, a lopticu odgovornosti ne možete i ne smijete prebaciti na građane. To je vaše parkiralište koje uredno naplaćujete, vrijeme je da to što naplaćujete i održavate. Ne plaća se parking jer je građanima dosadno.

Također, o ovim se problemima i javno pisalo. Članak Novog Lista možete pronaći ovdje: https://www.novilist.hr/rijeka-regija/rijeka/spustena-rampa-revoltirala-vozace-punih-pola-sata-smo-cekali-da-izademo-s-parkiralista-delta/. Sve navedeno u tekstu NL-a je istina, a odnosi se i na ovaj problem. Izdvajam nekoliko djelova teksta NL-a:
– “Gotovo svakodnevno u jutarnjim satima stvara se gužva kako pri ulazu, tako i pri izlasku s parkirališta, pa mnogi korisnici, nakon što plate parkiranje i za izlaz čekaju duže od 10 minuta moraju ponovo platiti parkirališnu kartu kako bi mogli izaći iz prostora parkirališta.”
– “Naš je čitatelj više od pola sata čekao ispred rampe koja se nije dizala, on i ostali vozači ostali su »zarobljeni« na Delti, a posebno su bili revoltirani zbog činjenice što na parkiralištu ne postoji osoba koja bi rješavala takve probleme. Nekoliko puta su bezuspješno pokušavali telefonskim putem doći do operatera parkirališta, a kada se ovaj napokon javio, podignuo je rampu i kolona vozila mogla je izaći s Delte.”
– “To stvara probleme ne samo pri ulasku i traženju mjesta za parkiranje već i pri izlasku, pa mnogi korisnici imaju problema jer im istekne »dozvoljeno« vrijeme od plaćanja parking karte do izlaska s parkirališta.”

S obzirom na sve navedeno, od Rijeka plusa očekujem odgovore na sljedeća pitanja
1. Zašto sustav koji košta toliko puno ne radi? Kako je moguće da ne kontrolirate ulaz i izlaz vozila sa parkinga? Zašto na svojim stranicama objavljujete netočne podatke?
2. Iz kojeg razloga sustav ne radi? Na koji se Zakon pozivate?
3. Smatrate da je pravedno da zbog Vaše nesposobnosti ljudi koji nisu u stanju naći parking moraju dodatno plaćati samo zato jer ne možete održavati red na svojem parkingu?
4. Kako, kada i na koji način planirate riješiti problem Delte, manjka mjesta, uskih prolaza itd? Parkiralište “Srednja Delta” može riješiti problem, no i dalje očekujem odgovor na sve navedeno. Fokus je parkiralište Delta, a ne drugo parkiralište koje planirate koristiti kao izliku da će se problem riješiti.
5. Kada ćete na Delti pobojati signalizaciju (parking linije, mjesta za kampere, punionice itd), postaviti novu ili sanirati trenutnu signalizaciju? Napominjem kako parkiralište nije adekvatno označeno svom potrebnom signalizacijom.
6. Zašto područje parkinga nije osvjetljeno? Zašto svjetlost nije dovoljno jaka da osvjetli parking, već je na dkjelovima potpuni mrak? Kada planirate osvjetliti parking u potpunosti?
7. Zašto na Delti nema videonadzora (osim blagajne)?
8. Tko, kada i koliko često obavlja radnje čišćenja parkinga?
9. Čija je odgovornost da parking u Rijeci predstavlja sramotu ogromnih razmjera?
10. Planirate li produžiti slobodno vrijeme od 10 minuta, ili možda omogućiti da se u 10 minuta nesmetano napusti parking, kako je to u drugim gradovima ili uređenim europskim državama, s obzirom da Rijeka nije napredovala u zadnjih par godina, osim projekata koji obaraju svjetske rekorde (rupa na Žabici je i dalje otvorena)

Rijeka plus, uhvatite se posla.

Od TD Rijeka plus očekujem vrlo detaljan i argumentiran odgovor na svako postavljeno pitanje. Pritom Vas molim da odgovori ne vrijeđaju inteligenciju zdravog čovjeka.

Iskreno se nadam da je Rijeka plus barem sposoban odgovorit na postavljena pitanja.

S poštovanjem

Marko111 / 27.06.2024.

Bravo, svaka cast! Sva pitanja su na mjestu i nazalost ista se mogu postaviti i vrijede za sve druge javne povrsine kada je u pitanju cistoca, rasvjeta i redovito odrzavanje, a i za sva javna otvorena i zatvorena parkiralista kojima upravlja TD Rijeka plus d.o.o. koje u svim godinama poslovanja biljezi znacajne dobite.
Znaci para IMA, ali sustava, odgovornosti i znanja za upravljanje NEMA!

Poštovani,
u Rijeka plusu d.o.o. izražavaju žaljenje zbog Vašeg nezadovoljstva te ističu da se uistinu nastoji učiniti sve kako bi se navedeni problemi sveli na najmanju moguću mjeru. No, pritom je svakako važno da se i svi korisnici ove površine, kao i oni koji se u noćnim satima tu zadržavaju, pridržavaju određenih pravila, prije svega po pitanju odlaganja sitnog komunalnog otpada. Kao što i sami navodite, Delta je najfrekventije riječko parkiralište, tim više jer se nalazi u centru grada. Za istaknuti je da na svakom parkiralištu, pa tako na parkiralištu Delta, vrijede prometna pravila, kao i na svakoj drugoj prometnici. To znači da su uredno označeni smjerovi kretanja, vertikalna i horizontalna signalizacija i pješački prijelaz koji je nedavno obnovljen. Prilikom ulaska na Deltu, korisnici su obaviješteni je li Delta zauzeta ili nije. Unatoč upozorenju „popunjeno“ korisnici i dalje čekaju na red na ulaz, što je, navode u Rijeka plusu, sasvim u redu, ali tada treba znati da se rampa mora podignuti, jer bi na prilaznim prometnicama koje vode Delti, nastala kolone u slučaju da se rampa zatvori. Prema važećem prometnom rješenju, na parkiralište Delta vozila se stalno propuštaju, zbog potrebe stalnog kretanja prometa. Ukoliko bi se rampe spustile nastali bi prometni čepovi na prilaznim cestama, čime bi se onemogućio promet glavnim cestama, što je nedopustivo. Upravo zbog toga, ističu u Rijeka plusu, postoji besplatnih deset minuta u okviru kojih korisnik uđe na parkiralište i ukoliko ne nađe parkirno mjesto izlazi s njega, bez plaćanja.

U nastavku dostavljamo očitovanje Rijeka plusa na svako pojedino pitanje.

LPR sustav, odnosno sustav prepoznavanja tablica, zajedno s automatskim blagajnama, u potpunosti je ispravan i radi. Na automatskoj blagajni jasno su navedene upute kod plaćanja, a u slučaju potrebe za pomoći na raspolaganju je broj Nadzornog centra koji je dežuran 24 sata. Sustav Delte je pod video nadzorom i na taj način dežurni djelatnici mogu utvrditi i riješiti eventualni problem, ako se dogodi. Rijeka plus u potpunosti kontrolira ulaz i izlaz vozila. Fluktuacija vozila na Delti mijenja se svake sekunde, i na ulazu i na izlazu, te je nemoguće svake sekunde informatički mijenjati podatke. Upravo zbog toga postoji znak koji korisnicima prije ulaska daje informaciju je li parkiralište slobodno ili ne.

Delta

Dakle, korisnici koji se zadrže duže od deset minuta i krenu prema izlazu bez plaćanja, nažalost stvaraju gužvu. Rijeka plus se poziva na prometno rješenje parkirališta Delta, odnosno na važeće Zakone o sigurnosti prometa na cestama, važeće Pravilnike o signalizaciji i Odluci grada Rijeke o uređenju prometa.

Manjak parkirališnih mjesta, nastaje u trenutku kada se poveća stupanj motorizacije vozila, što je evidentno u svim urbanim središtima, pa tako i u Rijeci. Trenutačno Rijeka na raspolaganju ima oko 5.500 parkirnih mjesta kojima upravlja Rijeka plus, na što treba dodati i određen broj ostalih parkirališta kojima upravljaju druge pravne osobe ili tvrtke. Rijeka, odnosno njezin centar, sa svih je strana okružen parkirališnim mjestima, odnosno sve lokacije na kojima je moguće označiti parkirna mjesta, prema tehničkim mogućnostima i važećem Pravilniku, iskorištene su za označavanje parkirnih mjesta.

Parkiralište Delta je napravljeno prema projektu kojim je omogućeno kretanje i parkiranje vozila, a sva je signalizacija označena sukladno važećim Pravilnicima. Osigurana je i pješačka komunikacija, kao i izlaz, odnosno laz sa svih strane.
Srednja Delta će svakako sa dodatnih 600 parkirnih mjesta ublažiti problem kroničnog nedostatka ovih površina, na način da će se smanjiti pritisak na Deltu. To, ističu u ovom Društvu, nije opravdanje, već činjenica.

Signalizacija se obnavlja prema dinamičkom planu te je na Delti nedavno označen pješački prijelaz, s obzirom da su pješaci i dalje najugroženija skupina u prometu. Signalizacija se, nadalje, obnavlja na svim lokacijama u gradu, a ne samo u Centru te kada struka procijeni da je to potrebno. Tako je nedavno kompletno obnovljena signalizacija na parkiralištu Školjić. U Rijeka plusu navode da se ne slažu s Vašim navodom da nema adekvatne signalizacije, već ista s vremenom, pod utjecajem vremenskim prilika i habanja površine uzrokovane vožnjom, izblijedi.

Što se pak rasvjete tiče, stanje će se svakako provjeriti i utvrditi jesu li sva rasvjetna tijela na parkiralištu u ispravnom stanju.

Na Delti postoji video nadzor kojim su pokriveni svi ulazi i izlazi , automatske blagajne te također postoji panoramska kamera koja pokriva cijelo parkiralište.
Čišćenje parkirališnog prostora obavlja se prema potrebi ili od strane djelatnika Rijeka plusa ili vanjskog partnera. Ističe se da Deltom dnevno prođe tisuće ljudi i neminovno je da otpad koji neodgovorni pojedinci ne odlažu na odgovarajući način, završi tamo gdje ne treba, čime se stvara slika da Delta nije čista. Tomu dodaju da je nemoguće u svakom trenutku čistiti lokaciju ove veličine.

Vezano za posljednje pitanje, u Rijeka plusu navode da svaki korisnik unutar deset minuta može nesmetano napustiti parkiralište, što je prethodno već naglašeno.

Svakako će se razmotriti prijedlog da se to vrijeme produži, premda će i u tom slučaju biti onih koji će smatrati da bi to vrijeme trebalo biti 20 minuta ili pola sata.

S poštovanjem, Gradska uprava.

Poštovani,

Zahvaljujem na odgovorima. Naime, iako je Rijeka plus dostavio očitovanje, moram postaviti sljedeća pitanja (s obzirom da nisu shvatili, razumjeli ili pročitali, što nije ništa neuobičajeno). Evo pitanja na koja također očekujem pisani odgovor od Rijeka plusa:

1. Vaši djelatnici (više njih u više navraza na samom parkingu tijekom razgovora) ističu da se ne kontrolira ulaz i izlaz vozila, a Vi navodite kako “Rijeka plus u potpunosti kontrolira ulaz i izlaz vozila”. Tko tu laže, ljudi koji za Vas rade, ili Vi, nesposobna firma koja masno naplaćuje parking svim građanima Rijeke, a nije u stanju najveće parkiralište dovesti u red?

2. kako je moguće da se kontrolira ulaz izlaz vozila kada “Prema važećem prometnom rješenju, na parkiralište Delta vozila se stalno propuštaju, zbog potrebe stalnog kretanja prometa.” Na koji se to način broje vozila, kad i sami ne znate koliko je vozila na parkingu u jednom trenutku? Shvaćate li da su Vaše izjave međusobno kontradiktorne?

Primjerice, na parkiralištu Delta popunjeno je 494 od 496 mjesta (2 su mjesta slobodna). Rampe se podižu kako se ne bi stvorila kolona vozila na prilaznim cestama (gdje to piše?) i tijekom podizanja rampi na parkiralište unutar par minuta uđe 10 vozila. U međuvremenu, nakon ulaska vozila popunila su se dva parkirna mjesta i kapacitet Delte sada je popunjen. Molim Vas da široj javnosti opištete i pojasnite kako je moguće kontolirati broj vozila koje ulaze i izlaze, kad i sami ne znate koliko je vozila na parkingu i je li kapacitet popunjen, a vozila se propuštaju unutar i izvan parkinga bez nadzora, a LPR sustav služi samo kako bi prepoznao registarsku oznaku vozila. Ako vozilo uđe na parking i u 10 minuta nije izašlo (nije očitana reg. oznaka na izlaznoj rampi parkinga), vodi li se onda jedno mjesto kao popunjeno? Molim Vas da opištete kako funkcionira sustav brojanja i kontrole vozila na Delti.

2. “Tako je nedavno kompletno obnovljena signalizacija na parkiralištu Školjić.”
Tako je, obnovila se signalizacija nakon što je putem aplikacije Gradsko oko PROŠLE godine prijavljeno da nema signalizacije, tj. da je ona požmarila. Za sanaciju jednog parkirališta potrebno Vam je bilo više od 7 mjeseci. Uostalom, zar nema Rijeka plus svoju mašineriju za farbanje linija? Radite li Vi to sami ili plaćate nekome drugom da farba za Vas?

3. “Čišćenje parkirališnog prostora obavlja se prema potrebi ili od strane djelatnika Rijeka plusa ili vanjskog partnera.”. S obzirom da se naglasili kako je “Delta najfrekventije riječko parkiralište, tim više jer se nalazi u centru grada”, bilo bi sasvim primjereno da se toliko veliko i skupo parkiralište redovitije čisti, s obzirom da vreće smeća i krupni otpad prema Rječini tamo stoji mjesecima, osim ako to radnicima Rijeka plusa nije promaklo. Parkiralište nije prljavo samo kod blagajne, već je prljavo sa svih strana, a Vi, Rijeka plus, to ne čistite.

4. “U Rijeka plusu navode da se ne slažu s Vašim navodom da nema adekvatne signalizacije, već ista s vremenom, pod utjecajem vremenskim prilika i habanja površine uzrokovane vožnjom, izblijedi.”
Tako je, što jeftinija farba, to se brže ispere.

5. “Što se pak rasvjete tiče, stanje će se svakako provjeriti i utvrditi jesu li sva rasvjetna tijela na parkiralištu u ispravnom stanju.”
Rasvjetna tijela su djelomice u kvaru, a na dijelu parkirališta ne postoje. Pješački prijelaz od Mosta hrvatski branitelja do Delte je u mraku, ne zato jer rasvjetna tijela nisu ispravna, već zato jer ih nema. Planirate li osvjetliti cijelo područje Delte, ili je bolje da građani hodaju po mraku?

6. “Svakako će se razmotriti prijedlog da se to vrijeme produži, premda će i u tom slučaju biti onih koji će smatrati da bi to vrijeme trebalo biti 20 minuta ili pola sata.”
Bilo bi krajnje potrebno da se produži, isto tako, bilo bi vrlo korisno da počnete kontrolirati ulazak i izlazak vozila s parkinga. Jedna slika da je parkiralište popunjeno ne dokazuje da sustav kontrole ulaza i izlaska vozila ne radi.
Idealno vrijeme bi bilo 15 minuta, s obzirom da parkiralište sadrži 496 mjesta, a površine je oko 12.036,86 m² (satelitski gledano, nije točna informacija)

S poštovanjem

Također, molim Vas da priložite sve potrebne dokumente koji potvrđuju da je zabranjeno zadržavanje vozila pred rampama, kako se ne bi stvarao zastoj na prometnici, s obzirom da toga u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama nema.

Citiram: “Rijeka plus se poziva na prometno rješenje parkirališta Delta, odnosno na važeće Zakone o sigurnosti prometa na cestama, važeće Pravilnike o signalizaciji i Odluci grada Rijeke o uređenju prometa.”

S poštovanjem

Poštovani,
Parkiralište Delta, navode u Rijeka plusu d.o.o., kako je prethodno već navedeno, opremljeno je novom suvremenom opremom te se kontrola uzlaza i izlaza vozila obavlja pomoću sustava senzora ugrađenog u kolniku na ulazima i izlazima parkirališta. Vozila se broje pomoću senzora i u svakom trenutku je poznat broj vozila na parkiralištu. Korisnici parkirališta o njegovoj popunjenosti informirani su obavijesnim semaforom, no bez obzira na popunjenost, vozila se propuštaju na ulazu, kako bi se glavna prometnica rasteretila i izbjegla prometna gužva.
Nakon izvršenog plaćanja korisnici imaju pravo na deset minuta unutar kojih mogu napustiti parkiralište, no Vaš prijedlog da se to vrijeme produži na 15 minuta, dodaju u Rijeka plusu, svakako će se razmotriti.
Djelatnici Rijeka plusa svakodnevno obilaze navedeno parkiralište koje se redovito održava. Nadalje, horizontalna signalizacija na parkiralištu vremenom izblijedi, zbog raznih čimbenika koji na to utječu te se obnavljanje obavlja redovito od strane nadležne službe ovoga Društva. Tomu dodaju kako je postojeća rasvjeta dostatna za parkiralište Delta s tim da će neispravne žarulje svakako biti zamijenjene novima.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite