Poštovani, iako vjerujem da ste i sami svjesni problema (ali ništa ne poduzimate), molim da mi se odgovori kada ćete nešto učiniti po slijedećem pitanju:

Osim pješakih prijelaza na semaforima, za prelazak ulice Ivana Zajca kod tržnice postoji i pothodnik.

Zanima me zašto se toleriraju, često vrlo opasni, prelasci ceste van pješačkih prijelaza. Nerijetko se radi o osobama starije životne dobi i slabije pokretljivosti.
Osim što smanjuju protočnost prometa, ugrožavaju svoju sigurnost!

Rješenje vidim:
a) ili u fizičkim preprekama koje bi otežale prolazak pješaka na cestu, u kombinaciji s čestim policijskim patrolama koje bi kažnjavale prelazak ceste
b) ili u iscrtavanju pješačkog prijelaza, kako bi pješaci dobili puno sigurniji prijelaz ceste, a vozače upozorilo na pješake

Molim konkretan (!) odgovor – što ćete učiniti i kada?

PAR NAPOMENA:
1. Nemojte odgovor započinjati da znate za taj problem. Naravno da znate, svi znamo.
2. Ne zanima me je li cesta državna, lokalna, županijska ili nesvrstana. Radi se o sigurnosti građana grada Rijeke.
3. Ne želim slušati opravdanja zašto ništa nije učinjeno. Moje pitanje je jasno (neka takav bude i odgovor) – što ćete učiniti i kada?

Backgammon klub Rijeka / 15.07.2011.

Vezano za nered u prometu… A ekipa koja autom zatvori parkirane? Jos mi ostavi broj mobitela na sajbi, kao da svi imamo love na racunu ili mobitele uopce. Krajnji bezobrazluk, a ekipu iz RP ne mozes naci ni svijecom iako pricamo o skoro pa najprometnijoj ulici u gradu.

@Stipe:

Nakon dvije neuspjele tužibabe na portalu (Prometni redari 1 i 2) te nedavnog neuspješnog razgovora s policijiom na 112, odustajem (zasad) od bilo kakvog pokušaja upozoravanja na probleme s nepravilno parkiranim vozilima.

Zaključak ta tri slučaja? Parkiranje na prometnom traku i time ometanje drugih sudionika u prometu nije kažnjivo!

Sto se parkinga tice – mislim da je to pat pozicija.
Na G.Vezici u ulicama R. Petrovica i F. Belulovica, na Krnjevu u Crncicevoj – se “dozvolja” parkiranje na cesti.
Po meni stvar je jednostavna – ljudi iz “Plavog niza” i “Kineskog zida” nemaju gdje parkirati – i te ceste koje prolaze pokraj zgrada su postale pomocno parkiraliste… promet se odvija naizmjence po jednoj traci jer su na drugoj parkirani auto…
Uredno postoje znakovi da je zabranjeno parkiranje i zaustavljanje, ali u 7 godina koliko sam vozac, nikad nisam vidio da je itko u tim ulicama dobio kaznu ili da je dosao pauk po neki auto…

… mislim da je ista stvar i s pjesacima… ako se ne varam prije par godina su oni iz prometne mladezi bili i zvizdali na svakog tko je tamo prelazio cestu – to je trajalo mozda tjedan dana i postiglo samo da su ljudi zivcani prelazili cestu zbog stalnog zvizdanja 🙂
po meni – tamo trebaju stajat 2 policajca i mjesec dana naplacivat kazne…

baš me zanima odgovor,,,,jedino riješenje je postavljanje fizičkih prepreka i kažnjavanje…..neki dan vozim i nonić od 80 godina sa štapom maše da mu se stane da prijeđe cestu ….da nema lijepo uređen pothodnik ne bi ništa rekao….

Teško im je ići po stepenicama. Možda ne bi bilo da one pokretne stepenice češće rade.

@nelchee:

Oni koji imaju problema sa stepenicama, mogu birati pješački kod kazališta ili onaj paralelan s Rivom Boduli.
Lako je za pretpostaviti da oni kojima su stepenice problem nisu baš u fizičkoj spremi da mogu trčati kad naiđe automobil (iako oni valjda misle da mogu).

Svaka čast na postavljanju tužibabe, neka bude još ovakvih. 🙂

Poštovani,

slažemo se s Vama da svi znamo za problem nepropisnog prelaska pješaka preko Ulice Ivana Zajca, odnosno na cesti kod Tržnice. No isto tako za njega zna i Prometna policija, a prije svega treba istaknuti da ona jedina ima zakonske ovlasti kažnjavati prelazak pješaka izvan obilježenog pješačkog prijelaza. Također, Hrvatske ceste d.o.o., upravljaju tom cestom jer je riječ o državnoj cesti, a Rijeka promet d.d., u ime Grada Rijeke upravlja i održava sve nerazvrstane ceste na području Rijeke. Grad Rijeka, odnosno Rijeka promet ne može intervenirati ili korigirati na samoj cesti ili prometnim znakovima na cestama s kojima ne upravlja, već može samo sugerirati.

Prema saznanjima Rijeka prometa, Policija je u više navrata poduzimala razne akcije u cilju kažnjavanja, ali i sprečavanja prelaska pješaka preko ove ceste, no to nije spriječilo pješake da i nadalje prelaze. Dakle, Policija već duže vrijeme ne provodi akcije sankcioniranja nepropisnog prelaska preko ceste, čime se zaključuje da su i „oni digli ruke od pješaka koji prelaskom preko ceste u značajnoj mjeri ugrožavaju život sebi“, ali i vozačima koji moraju zaustaviti svoje vozilo nasred ceste kako bi pješak prošao, pri čemu se izlažu riziku da ih drugo vozilo iza njih udari.

Sa aspekta prometa i prometne sigurnosti ova je cesta u cijelosti uređena. Na udaljenosti od 200 metara (od raskrižja Ulica Ivana Zajca-R. Boduli do Kazališta postoje dva semaforizirana raskrižja sa dva pješačka prijelaza, pri čemu se na sredini ove dionice nalazi i pješački pothodnik, koji je također u funkciji sigurnog prijelaza pješaka. Rijeka promet smatra da je to više nego dovoljno da bi se pješacima omogućio siguran prelazak preko ceste.

Budući da cesta u Ulici Ivana Zajca spada u jednu od najprometnijih ulica u središtu Rijeke, svaki novi pješački prijelaz znači smanjivanje prometne protočnosti, koja je sada zadovoljavajuća. Istina je da je sadašnja protočnost prometa i sada smanjena jer pješaci nepropisno pretrčavaju cestu, no to se događa samo u jutarnjim satima između 9 i 12 sati.

Također, Rijeka promet smatra da nikakve fizičke prometne prepreke koje bi otežale prolazak pješaka na cestu ne bi donijele rezultate jer ukoliko pješak doista želi prijeći cestu on će ju i prijeći na bilo koji način.

Stoga možemo zaključiti da su Grad Rijeka i Rijeka promet d.d. poduzeli sve što je u njihovoj ingerenciji da se omogući sigurna komunikacija pješaka sa Tržnicom (izgradnja pješačkog podhodnika). Sa aspekta prometa i prometne sigurnosti sve je učinjeno da se pješaku omogući siguran prelazak, neovisno o tome što je riječ o državnoj cesti na kojoj nema ingerencije, a prema zakonskim odredbama, pravo sankcioniranja ima isključivo Policija.

“Istina je da je sadašnja protočnost prometa i sada smanjena jer pješaci nepropisno pretrčavaju cestu, no to se događa samo u jutarnjim satima između 9 i 12 sati.”

Nije istina da se to događa “samo” u navedenom razdoblju. A čak i kad bi bila, to nije opravdanje.

——

“Također, Rijeka promet smatra da nikakve fizičke prometne prepreke koje bi otežale prolazak pješaka na cestu ne bi donijele rezultate jer ukoliko pješak doista želi prijeći cestu on će ju i prijeći na bilo koji način.”

Poručite Rijeka prometu neka se ne bave astrologijom.
Koristeći ovu logiku, mogli bismo se upitati ima li Rijeka promet ikakvu svrhu i ne bi li zapravo cijelo to poduzeće raspustiti.
Ali srećom da tu logiku koristimo (koristite) samo jednosmjerno – opravdavajući nedostatak volje da se nešto učini.

—–

Molim da se Gradskoj upravi i Rijeka prometu pošalje odgovor da njihovim odgovorom NISAM zadovoljan.

Izvrsno Backi, moj prijedlog jest da se postojeća ograda u obliku okrenutog slova “U” te ispod koje građani samo prođu ispod, tj. sagnu se nekako ili dogradi, možda postavi reklame u sredinu ili kao što je slučaj kod svih pothodnika u Zagrebu, da se postavi veća ograda sa obje strane (znači i one nasuprot tržnici i parku) ili ako blokira one nepropisno parkirane automobile u lijevim trakama neka se onda postavi nešto bolje.
Ovo je kao primjer Crusera, Rijeka promet (tj. grad) optužuje Hrvatske ceste i policiju, policija govori da periodično ima akcije i da ne mogu tamo vršiti 24 satni nadzor dok Hrvatske ceste govore da je na njima samo cesta dok se za okolno uređenje obrati gradu.

Odgovorite