Poštovani,

budući da je projektiranje nove dvokolosječne pruge od Matulja do Škrljeva zapelo, te se tek očekuje nastavak projektiranja sa novoizabranim ponuditeljima, zanima me da li postoji mogućnost da Grad Rijeka u suradnji sa konzervatorskim uredom pokrene inicijativu (i uvjetuje u projektu) da se postojeći čelični rešetkasti željeznički most preko Rječine sačuva na način da se iskoristi kao pješački most preko Rječine prema ruševinama mlinova u Žaklju u kanjonu Rječine?
Naime, prema dostupnim starim fotografijama, vidljivo je da je na toj lokaciji u prošlosti bio most vrlo slične konstrukcije/tipologije.

Na ovaj način bi se mogla uštediti značajna sredstva te napokon urediti šetnica kroz kanjon Rječine te približiti cijelo područje kanjona građanima Rijeke i u periodu visokih voda, a također bi se sačuvao dio povijesti Rijeke i njezine infrastrukture.

Hvala i lijep pozdrav,

Stale / 04.03.2024.

Poštovani,

prema informacijama koje smo dobili u Upravnom odjelu za urbanizam, prostorno uređenje i graditeljstvo, izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Škrljevo-Rijeka-Šapjane na području Grada Rijeke predviđena je važećim prostornim, odnosno Generalnim urbanističkim planom grada Rijeke, a investitor su Hrvatske željeznice. Kako se radi o infrastrukturnom projektu od interesa za Republiku Hrvatsku, sve akte za gradnju izdaje nadležno Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine. Prema raspoloživim informacijama, u tijeku je izrada projektne dokumentacije za izgradnju drugog kolosijeka koja mora biti u skladu sa uvjetima za provedbu propisanim prostornim planom, posebnim propisima i uvjetima javnopravnih tijela propisanim posebnim propisima, između ostalih i Konzervatorskog odjela u Rijeci. Što se tiče pješačkog mosta Žakalj u kanjonu Rječine, na mjestu starog mosta koji je srušen u II. svjetskom ratu planira se graditi novi pješački most. Grad Rijeka je investitor izgradnje pješačkog mosta Žakalj preko Rječine na lokaciji Matešićevih mlinova, a taj projekt realizira se u sklopu projekta „Riječke šetnice“. Za građenje, odnosno revitalizaciju pješačkog mosta Žakalj Upravni odjel za urbanizam, prostorno uređenje i graditeljstvo izdao je građevinsku dozvolu, a daljnju realizaciju projekta vodi Upravni odjel za komunalni sustav i promet.

Dio željezničke pruga Škrljevo-Rijeka-Šapjane nalazi se u Urbanističkoj cjelini grada Rijeke koja je Rješenjem Ministarstva kulture proglašena kulturnim dobrom Republike Hrvatske. Za poduzimanje radnji na svakom kulturnom dobru, prema Zakonu o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, potrebno je pribaviti posebne uvjete zaštite kulturnog dobra i prethodno odobrenje nadležnog tijela. Radnje koje bi mogle prouzročiti promjene na kulturnom dobru te koje bi mogle narušiti cjelovitost kulturnoga dobra su restauriranje, premještanje kulturnoga dobra i drugi slični radovi, rad industrijskih i drugih postrojenja i radilišta, kao i rekonstrukcija, sanacija i adaptacija kulturnoga dobra. U Studiji okvirnih mogućnosti izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge u dionici Škrljevo-Rijeka-Šapjane, koju je izradila tvrtka „Željezničko projektno društvo d.d.“, a čiji je naručitelj HŽ infrastruktura, dostupne na mrežnim stranicama Grada Rijeke, navedeno je da se „..postojeći most preko Rječine zadržava na postojećem kolosijeku s obzirom da se radi o kulturnom dobru pod zaštitom konzervatorskog odjela, dok se za novi kolosijek planira izgradnja novog mosta, odnosno nadvožnjaka.“ Stoga je Konzervatorski odjel u Rijeci uključen u cijeli proces ishođenja potrebne dokumentacije, točnije lokacijske i građevinske dozvole, te kasnije kao nadzor u građenju novog kolosijeka.

S poštovanjem,

Gradska uprava.

Odgovorite