Zašto i kako pristupna cesta do Kauflanda Škurinje, više od mjesec dana od otvorenja još nema uporabnu dozvolu?

Ona je zatražena još 13.10. ali nije dobivena. Uporabna dozvola UP/I-361-05/22-01/000146 još nije dobivena, nema pravomoćnost niti datum izvršenja.
Kako Kaufland ima uporabnu dozvolu a pristupna cesta do njega nema?

Također, na pristupnoj cesti koja je financirana novcem Grada Rijeke, nije dovršena kako je bilo u projektu.
Tako je predviđena zaustavna isprekidana linija (koja se nalazi na svim semaforima i raskrižjima koja su semaforizirana) ali ispred konzolnog stupa nedostaje zaustavna linija.

Također, Grad nije odgovorio na prethodne tužibabe, vezane uz okoliš i zelenilo.
Neslužbeno se može saznati da Grad nije predvidio u projektu to što će se ukrasni grmovi morati ukloniti radi kabela, niti sadnju trave, pa trava nije posijana, niti posađeni grmovi.

Isto tako, izvođač, Izgradnja Crikvenica, nije čak ni izravnao zemlju, a zašto nedostaje zaustavna bijela linija ispred konzole?
Zašto trava nije posijana?

Zašto Sladis, odnosno pravni sljednik, prema citatu grada, zaključak Gradonačelnika KLASA: 023-01/20-04/2-58

Sladis d.d., Osječka ulica 39, Rijeka, OIB: 07414713567 u svrhu rekonstrukcije nerazvrstane ceste – privoza Osječke ulice na k.č. 688/1 i druge k.o. Stari Grad o svom trošku a u ime Grada Rijeke izgraditi će kompletnu projektnu dokumentaciju, te će ishoditi građevinsku dozvolu za rekonstrukciju nerazvrstane ceste – privoza Osječke ulice. 2. Grad Rijeka i Sladis d.d. zaključiti će Ugovor kojim će se regulirati međusobna prava i obveze, vezano za realizaciju točke 1. 3. Grad Rijeka rekonstruirati će nerazvrstanu cestu iz sredstava komunalnog doprinosa obveznika izgradnje trgovačkog centra sukladno dinamici izgradnje trgovačkog centra. 4. Grad Rijeka i Sladis d.d. zaključiti će poseban ugovor vezan za rješavanje imovinskopravnih odnosa nad zemljištem u zahvatu nerazvrstane ceste – privoza Osječke ulice. 5. Sladis d.d. ili investitor izgradnje trgovačkog centra u obvezi su o svom trošku izvršiti semaforizaciju raskrižja Osječke ulice i privoza – nerazvrstane ceste sve u suradnji s TD Rijekapromet d.d.. Ugrađena semaforska oprema donirati će se Gradu Rijeci.

Uređenje samog raskrižja Osječke ulice izvan je zone zahvata rekonstrukcije nerazvrstane ceste – privoza te će se provesti posebnim postupkom sukladno prometnim uvjetima Hrvatskih cesta. Uvjeti Hrvatskih cesta temelje se na potrebi semaforizacije samog raskrižja vezano za veliku prometnu opterećenost Osječke ulice. Podnositelj zahtjeva ili po njemu ovlaštena treća osoba u obvezi je snositi troškove i izvršiti semaforizaciju raskrižja u suradnji s tvrtkom Rijekapromet d.d. Rijeka, a semaforske uređaje će obveznik donirati Gradu Rijeci.

Dok u PROMETNIM UVJETIMA, koju je Odjel za komunalni sustav propisao za Kaufland Škurinje stoji:

Postavljena samaforska oprema mora biti na razini suvremenih sustava automatskog upravljanja u prometno ovisnom radu te kompatibilna i usklađena sa sustavom automatskog upravljanja prometom (AUP- om) Grada Rijeke. Rad semafora mora biti potpuno prometno ovisan. Upravljački semaforski uređaj mora se programirati i povezati u koordinaciju sa susjednim semaforiziranim raskrižjima u nizu (Osječka — Corrada ilijessicha). Pri povezivanju predvidjeti i potrebu preprogramiranja postojećeg semaforiziranog raskrižja Osječka — Corrada lilijasicha radi usklađivanja sa novonastsiom prometnom situacijom koju će uzrokovati novo semaforizirano raskrižje…ova potreba može se ustanoviti tek po puštanju novog raskrižja u rad, nakon što se definiraju stvarni novi prometni tokovi i prometna opterećenja. Na raskrižje treba postaviti nadzorne video kamere radi uvida u cijelu prometnu sliku predmetnog područja koje je preoptarećeno prometom te je obavezno povezivanje novog semaforiziranog raskrižja na sustav automatskog upravljanja prometom u Prometnom centru grada Rijeke (Rijeka promet).
___

Kako je propisano da Sladis (odnosno pravni sljednik Kaufland Hrvatska) mora postaviti nadzorne kamere radi uvida u prometnu sliku, zašto nadzorna kamera nije postavljena?

U Osječkoj postoji nadzorna prometna kamera na raskrižju Osječka-Tizianova, ali ne i ovdje te svaki dan je prometna kolona u dužini od preko 1km od raskrižja Osječka-Plodine i Osječka-Kaufland sve do Škurinjskog rotora, kompletno kolona u 7h ujutro do 17h auto do auta.

Zašto se nije izvršila, usluga preprogramiranja postojećeg semaforiziranog raskrižja Osječka — Corrada lilijasicha, koja je trebala biti na trošak Kauflanda, jer se svaki krug nepotrebno dugo drži crveno glavnom smjeru, unatoč senzorima a iz bočnih ulica nema nikoga niti pješaka drži crveno koje uzrokuje te kilometarske gužve prema Gradu.

Da li se sada ne želi postaviti nadzorna kamera kako se ne bi vidjele te kilometarske gužve i zar Grad nije svjestan problema koji traje mjesecima ili godinama a ne želi ništa poduzeti da ga riješi?
Potrebno je samo reprogramirati semafor Osječka-Corrada I. da se osposobe tipkala koja postoje i senzori koje postoje i skrate bočni privozi ako nema vozila.

Da li grad i zašto pogoduje Kauflandu, da nema trošak postave nadzorne kamere, koje je prethodno tražio a investitor pristao?

Zašto na navedenom raskrižju Kauflanda, investitor (Kaufland) postavio da su zvukovi za slijepe osobe na oba semaforizirana raskrižja, koja su jedan od drugog udaljena 6m istog zvuka?

Na svim ostalim raskrižjima su različiti zvukovi za susjedne prijelaze i slijepa osoba, kada se spusti stepenicama od Kauflanda može biti zbunjena kojim smjerom mora ići
jer oba prijelaza proizvode isti ton i zvuk.

Zašto je samo na semaforiziranom raskrižju koje je investirao i platio Kaufland ton i zvuk na oba pješačka prijelaza jednak, a na ostlaim raskrižjima, čak kada su i odaljeniji pješački i kada se ni ne može čuti susjedni, različiti tonovi?

Zašto samo na ovom semaforu koji je platio Kaufland, semaforske lanterne puno manje nego na svim ostalim susjednim semaforima? Koja je razlika u cijeni između dimenzija lanterni?

Zašto na raskrižju Osječka-Spar već više od 1 godine ne rade zvukovi za slijepe?

Tko je platio tvrtci Swarco Croatia (koja je postavila ovaj semafor, na ovaj način) izmještaj semaforskog uređaja koji su prvotno postavili nasred pločnika?

Zašto je tvrtka Swarco postavila stup semafora za pješake gdje je prvotno tipkalo bilo smješteno do poda, a lanterna za pješake na razini prsa odrasle osobe?
Tko je odobravao i kontrolirao radove?

Koliko je na kraju koštala pristupna cesta do Kauflanda Škurinje i je li došlo do poskupljenja, ako da, kojih i zašto?

gost-18 / 28.11.2022.

Poštovani,

u Odjelu gradske uprave za komunalni sustav navode da su radovi na pristupnoj cesti izvedeni sukladno projektnoj dokumentaciji i ishođenim aktima za gradnju. Po završetku radova održan je tehnički pregled te se očekuje ishođenje uporabne dozvole na način i u roku utvrđenom odgovarajućim propisima. Vezano za uporabnu dozvolu za objekt Kaufland Škurinje podsjećamo na odredbu Zakona o gradnji koja glasi:

Uporabna dozvola za građevinu izgrađenu, odnosno radove izvedene na temelju građevinske dozvole izdaje se u roku od osam dana od dana obavljenoga tehničkog pregleda ako se utvrdi da:

1. je uz zahtjev za njezino izdavanje priložena propisana dokumentacija,
2. je građevina izgrađena u skladu s građevinskom dozvolom, u pogledu ispunjavanja temeljnih zahtjeva za građevinu, lokacijskih uvjeta i drugih uvjeta određenih građevinskom dozvolom,
3. je građevina priključena na prometnu površinu i druge građevine i uređaje komunalne ili druge infrastrukture određene građevinskom dozvolom i
4. su privremene građevine izgrađene u okviru pripremnih radova, oprema gradilišta, neutrošeni građevinski i drugi materijal, otpad i sl. uklonjeni, a zemljište na području gradilišta i na prilazu gradilišta dovedeno u uredno stanje.

Sukladno Zakonu o prostornom uređenju, prometna površina definirana je kao površina javne namjene, površina u vlasništvu vlasnika građevne čestice ili površina na kojoj je osnovano pravo služnosti prolaza u svrhu pristupa do građevne čestice. Slijedom navedenih odredaba jasno je da nije bilo zapreke izdavanju uporabne dozvole za objekt Kaufland Škurinje.

Izvođač radova na pristupnoj cesti, Izgradnja d.o.o. iz Crikvenice, unutar zone obuhvata pristupne ceste izveo je sve ugovorene radove, sukladno projektu, a navedeno iscrtavanje horizontalne signalizacije na Osječkoj ulici bit će obavljeno do kraja idućega tjedna. Što se pak okoliša i zelenila tiče, odgovarajuće zelenilo je posađeno.

Nadalje, vezano za citirane dijelove zaključka Gradonačelnika, za istaknuti je da su utvrđene obveze trgovačkog društva Sladis d.d. izvršene. Pritom napominjemo da je prometnim uvjetima u dijelu koji se odnose na semaforizaciju utvrđeno da će se, a kako i sami citirate, potrebe za određenim aktivnostima ustanoviti tek po puštanju novog raskrižja u rad, nakon što se definiraju stvarni novi prometni tokovi i prometna opterećenja. Uz to, sukladno Ugovoru po pitanju nabave i ugradnje semaforske opreme za raskrižje na lokaciji Osječka ulica, zaključenom između Grada Rijeke i Kauflanda Hrvatska k.d., izvršene su obveze te je Kaufland ugradio semaforsku opremu koja će biti donirana Gradu Rijeci.

Što se tiče gužve u Osječkoj ulici, ona je evidentna ujutro od 7 do 9 sati i poslijepodne od 15 do 17.30 sati. Razlog tomu je izuzetno visoko prometno oterećenje koje se događa u vrijeme dolaska i odlaska ljudi na posao. Takva prometna situacija bila je i prije semaforizacije priključka Kaufland. Jednostavno je nemoguće očekivati da dvotračna dvosmjerna prometnica ima toliku količinu vozila u tako kratkom vremenu. Tu su još i vrlo opterećeni sporedni privozi, osim na raskrižju Osječka – Corrada Illijasicha, tako da se duljina zelenog svijetla na glavnom smjeru ne može više produljivati na račun sporednog smjera. U ostalim razdobljima dana Osječkom ulicom se prometuje normalno, bez ikakvih većih gužvi i zastoja, kao i na svim ostalim prometnim pravcima u gradu Rijeci.

Pješačka tipkala su popravljena i zamijenjena novima, u tijeku je popravak detektorske petlje kako bi se optimizirao rad semafora i izbjeglo nepotrebno zaustavljanje glavnog smjera, ukoliko na sporednom privozu nema nikoga.

Na svim semaforizirnim raskrižjima postavljena su pješačka tipkala koja proizvode isti zvuk i imaju mogućnost smanjivanja ili pojačavanja, ovisno o buci koju stvara okolni promet. Zvuk se mijenja ovisno o tome je li na semaforu crveno ili zeleno svjetlo. Sva ta oprema postavljena je u dogovoru sa Udrugom slijepih i slabovidnih osoba. Ukoliko se na istom semaforskom stupu nalaze dva tipkala koja daju signal za dva različita pješačka prijelaza, onda se postavlja različiti zvuk. Budući da su semaforski stupovi na ovom raskrižju poprilično udaljeni jedan od drugog, situacija je potpuno jasna i nedvosmislena, tako da nema nikakve potrebe na provođenjem navedenog.

Lanterne na svim semaforiziranim raskrižjima imaju dimenziju od fi 210 mm ili fi 300 mm, ovisno o tome jesu li postavljene na ravnom dijelu stupa ili konzoli. Lanterne na ovom raskrižju također su tih dimenzija. Lanterne drugačijih veličina se ni ne proizvode.

Pješačka tipkala na raskrižju Osječka-Spar su popravljena i neka od njih zamijenjena novima.

Kaufland Hrvatska k.d. je o svom trošku izvršio sve radove vezane uz nabavu i ugradnju semaforske opreme.

Radovi su se, sukladno prethodno navedenom sporazumu, izvodili u kontinuiranoj suradnji i uz nadzor predstavnika Trgovačkog društva Rijeka plus d.o.o. Za sva eventualno dodatna pitanja vezana uz semaforizaciju kontakt osoba je Ana Tomljanović, d.i.p., broj telefona 051/352-535 ili info@rijeka-plus.hr.
Vezano za upit o cijeni izgradnje pristupne ceste do Kauflanda Škurinje, u Odjelu gradske uprave za komunalni sustav navode da je ugovorena vrijednost radova iznosila 1.142.739,00 kuna bez PDV-a. Radovi su sufinancirani od strane i HEP-ODS d.o.o., u dijelu nove infrastrukture. Iznos ugovorenih radova koji se odnosi na Grad Rijeku iznosi 1.019.529,00 kn bez PDV-a, dok je sukladno okončanom obračunu ukupna vrijednost obavljenih radova 1.013.224,78 kn bez PDV-a.
Svakako je važno naglasiti da, temeljem Zakona o komunalnom gospodarstvu, Gradonačelnik Grada Rijeke podnosi Gradskom vijeću Grada Rijeke izvješće o izvršenju programa građenja komunalne infrastrukture za prethodnu kalendarsku godinu, istodobno s izvješćem o izvršenju proračuna. Izvješće o izvršenju programa građenja sadrži podatke o iznosima prema programu građenja te o iznosima izvršenja, a objavljuje se u Službenim novinama Grada Rijeke, dakle dostupno je javnosti.

S poštovanjem,
Gradska uprava.

Odlučili ste ignorirati dio upita pa ga ponavljam:

U Prometnim uvjetima GRADA RIJEKE, navedeno je da INVESTITOR (SLADIS) mora postaviti nadzorne kamere:

https://ibb.co/wp8XV0r

Zašto investitor (sada KAUFLAND) NIJE postavio kameru na ovo raskrižje?

Odgovorite