Poštovani,
u ponedjeljak 24.04.2023. u 12.36h poslao sam dopis vezan uz ovu problematiku na sljedeće e-mail adrese: komun-sustav@rijeka.hr; miroslav.badric@rijeka-plus.hr; ana.tomljanovic@rijeka-plus.hr
Do današnjeg dana (04.05.2023.) nisam dobio nikakav odgovor na postavljena pitanja. E-mail je očito došao do osobe zadužene za ove radove jer se sve navedeno pod točkom 3. iz dopisa već u sljedećih 1-2 dana do u detalja sprovelo na terenu.
Drago mi je zbog brze reakcije, ali mislim da bi barem minimum poslovne korektnosti i pristojnosti bilo i odgovoriti na e-mail (barem potvrdom primitka).
U nadi da ću ovim putem dobiti tražene odgovore, srdačno se zahvaljujem.
Lijepi pozdrav.
Sadržaj e-maila je u nastavku, a svi poslani prilozi su u privitku.
“Poštovani, nastavno na trenutnu organizaciju/regulaciju prometa/obilaznih pravaca prilikom radova u ulici Tome Strižića, zanima me i htio bih ukazati/upozoriti na sljedeće:
1. Zašto se ne omogući privremeno otvaranje i spoj ulice Kačjak preko ulice Put Bože Felkera te dalje na ulicu Radmile Matejčić?
Mišljenja sam da bi se organizacijom jednosmjernog prometa duž ulice Put Bože Felkera iz smjera ulice Kačjak prema ulici Radmile Matejčić značajno rasteretilo prometnice preko Gornje i Donje Vežice. Skica prijedloga se nalazi u prilogu.
U ovom slučaju bi se zadržala originalna (stara) organizacija prometa ulicom Ivana Matrljana – jednosmjerna od ulice Vjekoslava Dukića prema ulici Kačjak (koja je prema novoj organizaciji prometa sada jednosmjerna u kontra smjeru).
2. Tko je odgovoran i zašto se odobravaju ostali radovi na ovom području dok traje ovakva privremena regulacija prometa?
Konkretno, tu mislim na radove, koje pretpostavljam izvodi HEP, u Kvaternikovoj ulici. Tokom dana (četvrtak 20.04.2023.) je izvođač tih radova vršio prekop ulice uz ručno upravljanje prometom u ulici koja je zbog privremene regulacije postala glavna poveznica Vežice i ostatka grada.
Mislim da je to izrazito neozbiljno, nekoordinirano i samo doprinosi još većim gužvama i testiranju strpljenja građana/vozača.
3. Tko je zadužen/odgovoran i tko vrši nadzor nad postavljenom privremenom prometnom signalizacijom?
Naime, znakovi (privremena vertikalna signalizacija) su postavljeni u najmanju ruku neozbiljno i po mojem mišljenju, nije se uopće vodilo računa o pješacima te o sigurnosti i smislenosti postavljene signalizacije.
Konkretno, uočio sam sljedeće:
a) Postavljeni znak zabrane prometa u jednom smjeru, u ulici Ivana Matrljana, je znak kojega nema niti u jednom važećem pravilniku budući da se radi o staroj oznaci (nije znak B04 koji bi trebao biti) – slika 01 u prilogu
b) Znak „putokaz obilaska (C108)“ postavljen u Radničkoj ulici neposredno prije dolaska na raskrižje/semafor sa Kvaternikovom ulicom označava obilazak pomoću lijevog skretanja iz Radničke u Kvaternikovu ulicu što je zabranjeno (kako semaforima, tako i postavljenom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom) – u prilogu slika 02, slika 03 i slika 04. Ovo dovodi do zbunjenosti vozača, a potencijalno i do mogućih težih nesreća na samom raskrižju.
c) Učvršćenje/postava znakova privremene organizacije prometa je na više mjesta nedovoljna i nesigurna što dovodi do nehotičnog (udari vjetra) ili namjernog (fizičkog) zakretanja/obaranja znakova
Postavljeni znakovi koji nisu uhvaćeni za postojeće fiksirane stupove, imaju premali uteg da spriječi njihovo prevrtanje i zaokretanje prilikom udara vjetra – u prilogu slika 04.
d) Znakovi postavljeni na neprimjerena mjesta
Neki od postavljenih znakova privremene signalizacije su postavljeni na način da ugrožavaju i/ili spriječavaju normalan prolaz pješaka na nogostupima – primjeri u prilogu slika 04 i slika 05.
Predlažem da se znak obilaska na raskrižju kod kafića Ankora – na privozu ulice Brdo (raskrižje ulice Brdo-Zdravka Kučića) premjesti na već postojeći stup vert.signalizacije na u razdjelnom otoku – biti će uočljiviji i neće smetati normalnom prolazu pješaka – zaokruženo crvenom bojom na slici 08.
Također, znak za obilazak („putokaz obilaska (C108)“) na privozu Tome Strižića (raskrižje Strižićeva-Kontuševa-Kumičićeva-Krautzekova) postavljen je na samom raskrižju što ostavlja premalo vremena za pravodobnu reakciju vozača te mogućnost sigurnog prestrojavanja i skretanja u Kontuševu – slika 06.
Mišljenja sam da bi pogodnije bilo da se navedeni znak obilaska pomakne na postojeći vertikalni stup 30-tak metara od raskrižja – zaokruženo crvenom bojom na slici u prilogu (slika 07).
Nadam se da ćete razmotriti i uvažiti moje dobronamjerne primjedbe s ciljem sigurnijeg odvijanja prometa za vrijeme radova.
Za sve dodatne upite i pojašnjenja stojim na raspolaganju.”