U priloženoj fotografiji vidi se “paralelni parking” u Ciottinoj ulici. Ništa strašno, svakodnevna pojava, reći će mnogi.

Sve bi bilo u redu da 15 metara dalje nije bio prometni redar.
Otišao sam do njega pitati ga vidi li ovih 6-7 automobila koji su ovako parkirani.

Odgovor me je šokirao.
On je rekao da je svjestan problema ali – da ništa ne može učiniti!! Kaže da kada je više automobila u prekršaju tada ne smije samostalno pisati kazne nego za to mora dobiti naređenje/odobrenje od svog šefa!!

Molim od gradske uprave opširan, detaljan i precizan odgovor na slijedeća pitanja:

1. Tko je šef prometnim redarima, odnosno osoba koja daje dopuštenja za pisanje kazni?
2. Trebaju li građani kontaktirati tu osobu (a ne redare) kako bi upozorili na prometne prekršaje? Kako ga/ju mogu kontaktirati?
3. Zašto prometni redari ne mogu djelovati samostalno pri pisanju (većeg broja) kazni?
4. Koliko je trenutno zaposlenih prometnih redara na području Grada?
5. Koliko su ukupno prometnih prekršaja redari evidentirali u 2010. godini te koliko je kazni naplaćeno i u kojoj visini?

Backgammon klub Rijeka / 03.11.2010.

Nadam se da ti auti nisu ovdje iz razloga zbog kojeg mislim da jesu 🙁

Poštovani,

radom Direkcije za prometno redarstvo upravlja ravnatelj koji u suradnji sa glavnim prometnim redarima, uputama i savjetima planira, koordinira i organizira rad Direkcije. Temeljem plana rada i dnevnim radnim nalozima, prometni redari obavljaju svoju djelatnost na užem i širem području grada. U postojećim zakonskim propisima ne postoje odredbe koje bi ograničavale rad i način obavljanja njihove djelatnosti u smislu traženja dopuštenja za “pisanje većeg broja kazni”. Vjerujemo da to odgovara i na Vaše treće pitanje.

Sa svim konkretnim sugestijama, primjedbama i prijavama Direkciji za prometno redarstvo možete se javiti na besplatni broj telefona 0800 5101 radnim danom u vremenu od 06,30-20,00 sati a subotom od 07,00-14,00 sati.

Od početka svog djelovanja Direkcija za prometno redarstvo obavlja nadzor nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila te upravljanja prometom kako bi se učinkovito riješili prometni problemi u gradu, a na taj način i povećala kvaliteta života Riječana. Te djelatnosti svakodnevno obavlja osam prometnih redara i dva glavna prometna redara. Redari su u organizaciji Policijske akademije iz Zagreba položili program osposobljavanja. Radi se o ispitima iz područja sigurnosti cestovnog prometa, taktike i metodike postupanja u nadzoru i upravljanju prometom na cestama, prekršajne odgovornosti kao i osnove komunikacijske kulture. Svoje radne zadatke izvršavaju u skladu sa odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.

U proteklih 10 mjeseci izdana su ukupno 3246 upozorenja i 11080 obavijesti o počinjenim prekršajima. Konkretno, u Ciottinoj ulici od 1. siječnja pa do 1. studenoga ove godine ukupno je izdano 185 obavijesti i 52 upozorenja o počinjenom prekršaju. Prema vrsti prekršaja o kakvoj govorite u svojoj tužibabi, izdane su 52 obavijesti, a za koji je propisana kazna od 300 kuna. Visina kazni za nepropisno parkiranje i zaustavljanje propisana je u člancima 12., 82. i 83. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08) i naplaćuje se u iznosima od 300, 500 i 700 kuna, ovisno o vrsti prekršaja.

@sax – živjela! Jer iz nje se vrlo lako može saznati efikasnot prometnih redara, pa pokušajmo:

Gradska uprava je napisala radno vrijeme redara pa ćemo računati da redari rade 5,5 dana u tjednu. Ukupno ih je 10, ali neka svatko od njih odmara svaki drugi dan, to je 5 redara dnevno. U 10 mjeseci, redari su imali cca 237 radnih dana.

Gradska uprava kaže da je ukupno izdano 3246 upozorenja.
Kad se to podijeli s 237 radnih dana te s 5 redara koji dnevno rade, ispada da pojedini redar dnevno ispiše MANJE OD 3 UPOZORENJA! (2,74)

Čovjek bi lako mogao pomisliti da su vozači u Rijeci vrlo kulturni te da ne rade prometne prekršaje koje bi prometni redari mogli/trebali kažnjavati.

Ali svi smo svjedoci da se svakodnevno parkira na autobusnim stajalištima i trakovima za buseve (Slavica i Riječki neboder kao vodeći primjeri), slobodno i masovno se koristi prometni trak za parkiranje (Ulica Riva – umjesto tri prometna traka, u prometu su dva + jedan (lijevi) koji služi kao parking), pješački prijelazi služe kao mjesta besplatnog parkiranja, itd itd.

Molim urednika da ovaj komentar također uputi gradskoj upravi kako bi odgovorila – je li Gradu u interesu stati na kraj nekulturnim vozačima?
Ako je – zašto prometni redari nisu efikasniji u svom poslu i zašto su namjerno “slijepi” na neke očite prekršaje?
Ako nije – čemu onda trenuto služe prometni redari i zašto ih financiramo?

@Kjukar – naravno da ne smetaju odvijanju prometa kada su se građani potpuno navikli na činjenicu da lijeva traka Ciottine služi za parking, a ne za promet. Možda se čini banalno jer je fotografirano u trenutku kad nema gužve, ali protočnost prometa bi se zasigurno povećala da nema parkiranja po toj traci (a ni po trakama susjedne Slaviše Vajnera Čiče koja je “zaštićena” stupićima).

Dva tjedna su prošla otkako čekam(o) odgovor gradske uprave…

Automobili su i dalje parkirani u Ciottionoj (što na prometnom traku, što na mjestima za invalide), autobusne stanice su i dalje besplatna parkirna mjesta za one koji su “samo skočili na pet minuta”; prometni redari i dalje dobivaju svoje plaće za svoj nerad, Grad i dalje nije briga za prometnu nekulturu…

Poštovani,

činjenica je da nesavjesni vozači nepropisnim parkiranjem otežavaju promet drugim vozilima i pješacima. Upravo iz tog razloga Grad Rijeka osnovao je Direkciju za prometno redarstvo.

Podaci o efikasnosti rada redara koje ste naveli su točni, odnosno, redari dnevno prosječno izdaju svega 2,74 pisana upozorenja. Međutim, to ne uključuje velik broj usmenih upozorenja i obavijesti o počinjenom prekršjaju – novčane kazne. Tako omjer izdanih obavijesti naspram izdanih upozorenja iznosi 1:3.

Naravno, navike nesavjesnih i nekulturnih vozača nije moguće promijeniti u kratkom vremenskom razdoblju. Ali, rezultati su vidljivi na jednom od prioritetnih ciljeva, a to su mjesta rezervirana za vozila osoba s invaliditetom. Prometni redari tako su tijekom ove godine izdali ukupno 1.920 kazni protiv osoba koje su nepropisno parkirale svoja vozila na mjestima za vozila osoba s invaliditetom i izdali 1.677 naloga za premještanje vozila službi “pauk” Rijekaprometa.

Upravo je zahvaljujući radu Direkcije za prometno redarstvo Grada Rijeke sve manje prekršitelja koji parkiraju svoja vozila na tim mjestima bez odgovarajućeg znaka pristupačnosti, a osobe s invaliditetom, kao najugroženija skupina građana mnogo lakše mogu naći parkirališni prostor, posebno u centru grada.

Željeli bismo također pojasniti razlike između mjera koje izdaju naši prometni redari. Dakle, mjera upozorenja odnosi se na pisano upozorenje koje redar ispisuje i ostavlja na vozilu ili uručuje počinitelju prekršaja ukoliko ga zatekne na mjestu počinjenja. To nije kazna, već se počinitelj upozorava da je počinio prekršaj i uvodi u evidenciju. Cilj je vozača upozoriti i osvijestiti kako ne bi više činio prekršaje. Ova se mjera više koristila u početnoj fazi rada Direkcije, a sada u manjem postotku.

Mjera obavijesti o počinjenom prekršaju je pisana obavijest koja sadrži opis prekršaja i izrečenu novčanu kaznu čiji iznos je propisan Zakonom o sigurnosti prometa na cestama za taj prekršaj. Redar je također ispisuje i ostavlja na vozilu koje je nepropisno parkirano ili zaustavljeno ili uručuje počinitelju zajedno s nalogom za plaćanje kazne (opća uplatnica). Dakle, obavijest je ono što se obično naziva kaznom.

Nalog za premještanje vozila je nalog „pauk“ službi Rijeka prometa da premjesti vozilo sa mjesta na kojem je trenutno parkirano. Nalog izdaje prometni redar kada vozilo ispunjava uvjete prema navedenom Zakonu.

Ovaj način rada jednak je načinu postupanja policijskih službenika Ministarstva unutarnjih poslova.

Na kraju, ponavljamo da navike ljudi nije lako promijeniti, i vjerujemo da ćete u tome složiti sa nama. U svakom slučaju, naši redari se trude obavljati svoj posao te se nadamo da će nepropisnog parkiranja i otežavanja prometa biti sve manje.

Odgovorite