Prometni redari su česta pojava u tužibabi na ovom sajtu. Izdvojit ću dvije tužibabe na koje ću se osvrnuti te dati svoju tužibabu.
Radi se o slijedećim tužibabama: http://www.mojarijeka.hr/korisnik/Meysa/tuzibaba/nema-logike te http://www.mojarijeka.hr/korisnik/backgammonRi/tuzibaba/prometni-redari/
U komentarima na prvonavedenu tužibabu dobili smo link na Zakon o sigurnosti prometa na cestama (http://www.zakon.hr/z/78/Zakon-o-sigurnosti-prometa-na-cestama) gdje se u člancima 82-86 piše o raznim prometnim prekršajima koje osim policijskih službenika mogu kažnjavati i službenici jedinica lokalne samouprave.
U istoj toj tužibabi dobili smo podatak koliko su “obavijesti o počinjenom prekršaju” prometni redari izdali ove godine u Ciottinoj ulici. Radi se o sramotno malom broju. Ali je u skladu i sa sramotno malim brojem ukupno ispisanih “obavijesti” prošle godine koje je gradska-uprava navela u drugonavedenoj tužibabi.
Na stranicama Direkcije za prometno redarstvo (http://www.rijeka.hr/PrometnoRedarstvo) piše slijedeće:
“Direkcija za prometno redarstvo obavlja poslove nadzora nepropisno zaustavljenih i parkiranih vozila te upravljanja prometom, s ciljem učinkovitog rješavanja prometnih problema u gradu, a time i povećanja kvalitete života Riječana.” te da imaju deset djelatnika.
Prometni redari svoj posao obavljaju od 15. kolovoza 2009. godine.
Moja pitanja su slijedeća, te molim kratke, jasne i konkretne odgovore po točkama:
1. Jesu li redari u ovih skoro pa dvije godine svog rada:
a) ispunili svoj “cilj učinkovitog rješavanja prometnih problema u gradu”? (Zašto smo i dalje svjedoci mnogih prometnih prekršaja u Gradu, koje bi prometni redari mogli (i trebali) kažnjavati/spriječavati u skladu sa Zakonom o sigurnosti prometa na cestama?)
b) povećali kvalitetu života Riječana?
2. Je li broj prometnih redara premalen? Razmišlja li se o povećanju broja?
3. Bez obzira na odgovor na pitanje 2 – može li se (i smatrate li to potrebnim) nekako povećati učinkovitost redara i bez povećanja njihovog broja?
4. Zašto smo svjedci da redari mnogo češće nego što pišu “obavijesti” i “upozorenja” samo prolaze pored vozila koja krše Zakon o sigurnosti prometa na cestama, a po tom istom zakonu bi trebali djelovati?
a) Je li to odluka njihovog ravnatelja, g. Roberta Mišana, čije se odluke onda oni pridržavaju?
b) Ako nije njegova odluka, je li to samovolja određenih prometnih redara? Postoje li sankcije za redare koji svoj posao ne rade savjesno?
Da me se ne bi krivo shvatilo, drago mi je da je Grad uveo Direkciju za prometno redarstvo. Ali mislim da način na koji trenutno obavljaju posao nije dobar niti dovoljan.