Trenutno u Osječkoj ulici, salon namještaja DanKuchen, osiguravajuće kuće i praonica automobila ima preko kolnog prilaza KRAJ pješačkog prijelaza.

Iz navedenog kolnog prilaza, je omogućen normalan rad autopraonice, DanKuchena te ostalim brojnim posjetiteljima kao i pristup parkingu.

Međutim, ono čime su zaposlenici, građani i javnost zgroženi jest što se novim prometnim rješenjem, koje je financirao sam Kaufland, pješački prijelaz misli premjestiti upravo NA izlaz kolnog prilaza.

Kako je ovo logično, zakonito?

Kako bi posjetitelji, trebali trubiti da se pješaci maknu kako bi vozači skrenuli na ovaj kolni prilaz?
Zamislite, čekate zeleno za preći semafor a čovjek iza vas trubi ili onaj na glavnoj cesti jer želi skrenuti u autopraonu ili posjetiti renomirani salon namještaja?

Zašto u prometnom rješenju ovaj prilaz uopće nije označen?

Mogao je čak biti i semaforiziran, sa dodatnim lijevim skretačem i strelicom kao i iz suprotnog smjera.

Možete li komentirati i objasniti ovu situaciju.
Iz slike novog prometnog rješenja, vidljivo je da je pješački prijelaz preko Osječke pomaknut 5m “prema gore” upravo na kolni prilaz.

Može li pješački prijelaz preko Osječke ostati na postojećoj poziciji kako bi kolni prilaz bio prohodan?

Nadalje, jasno je poznato da je ovo prometno rješenje izradio sam investitor (Sladis) ne Grad, te vjerojatno investitora nije briga za ostale, no zašto je Grad onda takvo rješenje i projekt prihvatio?

Nadalje, u samom projektu je sasvim nelogično, da iz smjera Osječke prema gradu se nalazi drvored stabala i samo ravni stup. A prema ovom rješenju, za koju se sada provodi Javni natječaj (Grad će nekome, vjerojatno GP KRK-u) platiti više od milijun kuna za izvođenje radova. U biti malog proširenja ceste jer je sve više manje isto kao i sada te 3 stupa rasvjete. Zar to predviđeno košta više od 1 milijun kuna?

Do sada je tamo zgrada imala struju, plin, vodu, pa kako toliko košta?

Nadalje, u istom dokumentu piše da samu semaforizaciju plaća investitor, koji je sada Kaufland Hrvatska.
Kako sam semafor plaća Kaufland, zašto je iz smjera grada predviđen maleni ravni stup semafora?
Imate drvored stabala i onda tek iz male udaljenosti vidite da je ovdje semafor i da je crveno te morate naglo kočiti. Ovo je apsurdno i smiješno.
Prije tog stupa je drvored stabala, te se uvijek na glavnu cestu ovog inteziteta postavlja u oba smjera, radi preglednosti i važnosti konzolni (viseći) stup.

Kako upravo Kaufland plaća semafore te su prije toga oni sami i izradili ovaj projekt, njima je vjerojatno bilo da ispadne što jeftinije.

Može li se tražiti da su u oba smjera konzolni stupovi sa semaforskim tijelima kao i pružiti ostatak odgovora na ova sramotne ključne stvari?

Hoće li i ovaj semafor, kao i onaj susjedni kod Plodina non-stop paliti crveno glavnom smjeru te iako nema pješaka te niti jednog vozila iz sporednih ulica držati jako dugo crveno glavnom smjeru?
Zašto semafor kod Plodina radi na ovaj način? Ima li on senzore i zašto radi na ovaj način?
Svako jutro kada idem na posao je kolona od semafora zaobilaznice (1km) prema dolje, sve do semafora Plodina jer on non-stop pali crveno a nema nikoga sa strane.
Gotovo 1/3 skreće desno na semaforu kod Plodina (prema ul. Rudolfa Tomšiča) a crveno je iako nema niti pješaka niti vozila. Zašto taj semafor radi na taj način?

Ovo podsjeća kao kod izgradnje parkirališta Podpinjol, kada je čovjeku bila srušena privatna garaža, koju čak ni u projektu bila previđena, pa nitko nije odgovarao.
Sramota i za Filipovića i za “pametni grad” koji je sve samo ne to.

rastocine / 27.04.2022.

Poštovani,

u Trgovačkom društvu Rijeka plus d.o.o. navode da je iz priloženog nacrta lokacije jasno vidljivo da se spomenuti pješački prijelaz ne nalazi na navedenom kolnom ulazu, odnosno izlazu. Postojeći pješački prijelaz je za 1,2 metra pomaknut sjevernije, radi omogućavanja skretanja teških teretnih vozila iz sporednog privoza na glavnu cestu, ali je i dalje položen južnije od kolnog ulaza i izlaza.
Obvezna zaustavna linija iz smjera sjevera nalazi se na istoj poziciji.

Iz priloženih fotografija vidljivo je da će se novi ravni semaforski stup, iz smjera Osječke ulice prema gradu, nalaziti na ravnom preglednom dijelu prometnice i da neće biti zaklonjen drvoredom. Drvored sa zapadne strane kolnika završava 30 m ispred pozicije na kojoj će se postaviti novi ravni semaforski stup. Obvezno postavljanje konzolnog semaforskog stupa, prema Pravilniku o svjetlosnoj prometnoj signalizaciji, je na privozima s više prometnih traka, a u slučaju da se svjetlosnim znakovima upravlja prometom za svaki prometni trak zasebno. Tada je obveza da se na konzolnom stupu razdvoje svjetlosni signali za svaki prometni trak. Zapadnim nogostupom, na tom raskrižju u Osječkoj ulici, provučene su podzemne instalacije, pa je zbog toga nemoguće postavljanje konzolnog stupa na navedenoj lokaciji i to zbog dimenzija temelja. Novo semaforizirano raskrižje bit će opremljeno video detekcijskim senzorima na svim privozima i pješačkim tipkalima te će raditi u potpuno prometno ovisnom radu.

Tipkala na pješačkim prijelazima na raskrižju Osječka – Mihačeva Draga (kod Plodina), na zahtjev stanara koji žive u blizini tog raskrižja, stavljena su u fiksni rad kako bi se zvuk na njima mogao isključiti tijekom noći. Pješaci pak imaju stalnu najavu, bez obzira jesu li na tim pješačkim prijelazima ili ne. Zbog toga se glavni prometni pravac prekida u svakom ciklusu, neovisno o tome ima li na pješačkim prijelazima pješaka ili ne.

Prilog 1 – https://www.mojarijeka.hr/wp-content/uploads/2022/05/20220502_135143-scaled.jpg

Prilog 2 – https://www.mojarijeka.hr/wp-content/uploads/2022/05/20220502_135221-scaled.jpg

Prilog 3 – https://www.mojarijeka.hr/wp-content/uploads/2022/05/Semaforska_oprema-preg_sit.pdf

S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite