Poštovani,
najljepše Vas molim za odgovor na pitanje radi li se nešto u vezi reguliranja prometnih gužvi u zoni Mažuraniževog trga, Gajeve ulice i Švalbine ulice. Naime ove dvije ulice već dugi niz godina iako su dvosmjerne zapravo, usljed obostranog parkiranja, postaju svojom širinom dostatne samo za jednosmjerni promet. Na nekim mjestima čak širina postaje upitna za eventualni prolaz vatrogasnih vozila. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru!

MALI-VU / 22.08.2017.

Poštovani,
prometne gužve na Mažuranićevom trgu, kao i u Gajevoj i Švalbinoj ulici, uglavnom su posljedica nepropisnog parkiranja, koje je osobito prisutno u toj zoni. Naime, veliki broj vozača koji svakodnevno dolaze u grad nastoji parkirati izvan područja pod naplatom parkiranja, pri čemu su osobito ugrožene javno-prometne površine neposredno uz rub te zone. Prethodnih godina je s Mjesnim odborom
u nekoliko navrata razmatrana mogućnost da se na području Mažuranićevog trga, Gajeve i Švalbine ulice uvede naplata parkiranja, čime bi se zasigurno smanjio pritisak vozila iz prigrada a stanarima olakšalo nalaženje slobodnog parkirnog mjesta. Iako se takva mjera uvođenja reda u prometu u nekim drugim dijelovima grada pokazala uspješnom, ta je mogućnost ipak bila odbijena od strane Mjesnog odbora koji je zaključio da je većina stanara protiv takvog rješenja.

U cilju suzbijanja nepropisnog parkiranja koje je glavni uzrok otežanog odvijanja prometa, osobito onog dvosmjernog, s ovim je problemom upoznata Direkcija prometnog redarstva Grada Rijeke, sa zamolbom da u sklopu svojih redovitih aktivnosti povremeno obilaze ovo područje te protiv prekršitelja djeluju raspoloživim mjerama. Svjesni smo da se radi o mjeri koja će polučiti samo djelomične rezultate, jer prometni redari imaju područje nadležnosti nad cijelim gradom, pa ne mogu stalno obilaziti ovo područje, već samo povremeno, a istovremeno su prekršitelji vrlo uporni u namjeri nepropisnog parkiranja. Upravo zato smo mišljenja da je potrebno primijeniti rješenja koja će trajno riješiti problem, kao što je uvođenje reda kroz naplatu parkiranja.

S poštovanjem,
Gradska uprava.

Poštovani,
zahvaljujem na Vašem odgovoru ali iz njega ne vidim na koji način će problem biti riješen. Također ponavljam problem o kojem govorimo u slučaju izvanrednih situacija onemogućava prolaz interventih vatrogasnih vozila, te me zanima da li oni koji, kako navodite, onemogućavaju rješavanje ovog problema, na sebe preuzimaju i odgovornost u slučaju bilo kakvih neželjenih posljedica usljed nekog nemilog događaja. Također, prostor Mažuranićevog trga u čijem okruženju se nalaze Rektorat, Sušačka gimnazija, dječji vrtić, prekrasne vile, stambeni prostori i razni drugi sadržaji zaista svojim prostornim vrijednostima ne zaslužuje da bude parkiralište.
Zahvaljujem unaprijed na odgovoru!

Poštovani, najljepše Vas molim za informaciju u kojem roku mogu očekivati Vaš odgovor s obzirom da ga još nismo dobili.
Srdačnan pozdrav!

Poštovani,
raspored i osnovne karakteristike ulica naslijeđene su iz ranijih vremena nastanka grada, kada se pratila konfiguracija terena, zahtjevi i zakonitosti koji su tada vladali. Vozila u vrijeme gradnje ulica nije bilo. Postojeće karakteristike ulica ne zadovoljavaju današnje zakonitosti, kao niti potrebe.
Danas je situacija obrnuta, vozila i automobili su nas preplavili, u jednom domaćinstvu su najmanje dva vozila, a često je situacija da svaki član obitelji posjeduje vozilo, bez obzira na parkirno mjesto koje je potrebno za osigurati za svako pojedino vozilo. Riječ je, dakle, o privatnim vozilima i stacioniranim na javnom prostoru, bez obzira što jedno domaćinstvo ima više vozila. Javni prostor održava se na teret svih građana. Zakonska regulativa oko smještaja privatnih vozila nije donesena te gradovi na razne načine rješavaju taj problem. Poznato Vam je da u stranim zemljama ne možete bilo gdje parkirati svoje privatno vozilo, jer su kazne vrlo velike. U nekim gradovima za kupovinu automobila treba dostaviti dokaz da imate parkirno mjesto za vozilo, jer ga u suprotnom ne možete kupiti; negdje se uz vozilo mora kupiti i licenca,… stoga pojedini blokovi zgrada sami grade garažne/parkirne prostore. Garažni prostori su vrlo skupi, u privatnom su vlasništvu i vlasnicima donose dobit temeljem iznajmljenog prostora.
Grad Rijeka upravljanje prometom provodi temeljem važećih zakona i Odluke o uređenju prometa, u najvećoj mjeri u dogovoru s mjesnim odborima kao direktnom vezom i osnovnom jedinicom odlučivanja mjesnog stanovništva. Zakonom o cestama nerazvrstane ceste su vlasništvu jedinice lokalne samouprave i javno su dobro koje svi mogu koristiti pod jednakim uvjetima. Stoga neke prometnice nije moguće koristiti na drugačiji način.
Izrađeno je rješenje o naplati parkiranja, koje bi uvelo reda na područje Mažuranićevog trga, Švalbine i Gajeve ulice, ali je odbijeno, s opaskom da stanovnici ovog područja žele besplatno parkiranje. Nadležni odjel će sa mjesnim odborom organizirati sastanak s ciljem uvođenja naplate parkiranja i uvođenja reda bar djelimice. Naime, riječ je o lokaciji neposredno iznad centra grada, pa su vozila građanima u principu potrebna samo za daljinska putovanja, a za sve ostalo moguće je koristiti javni gradski prijevoz.
Prema GUP-u grada Rijeke, na prostoru Mažuranićevog trga predviđena je izgradnja podzemne garaže. Izgradnja garaže je vrlo skupa, kao i njeno održavanje, a posebice podzemne. Posve je jasno da bi i parkiranje u garaži trebalo biti adekvatne cijene koja bi opravdala izgradnju. Ukoliko se ne može uvesti naplata na vanjskom prostoru, vrlo je vjerojatno da neće biti moguće tada ni sagraditi garažu, jer građani žele parkirati besplatno.
Također građani ne žele niti urediti svoje okućnice i dijelove terena uz zgrade za svoja vozila. Takve odluke za sada nisu donesene.
Vrlo je teško na terenu provoditi sankcije kažnjavanja nedozvoljenog parkiranja na prostoru na kojem nije uvedena naplata parkiranja.
Stoga apeliramo da se obratite nadležnom mjesnom odboru s ciljem uvođenja reda. Ukoliko imate neki drugi konkretan prijedlog, Rijeka promet Vam stoji na raspolaganju za njegovo razmatranje. Ovaj odgovor upućen je i nadležnom mjesnom odboru na znanje.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Poštovani,
najprije Vas moram zamoliti da uzmete u obzir da postoje i građani koji nisu vlasnici automobila, a imaju pravo na osiguravanje uvjeta za pristup interventni vozila. Nadalje, primjeri koje navodite, a odnose se na povjesne matrice, već dugi niz godina rješavaju se na zadovoljavajući način diljem svijeta. Za početak moj je prijedlog da jedno od ponuđenih rješenja koje kažete postoji, a zasigurno su tema nadležnih stručnih službi, a ne mjesnog odbora, pokušate implementirati najprije projektno, provjeriti njegovu izvodljivost i tako sve do trenutka do kada se ne postigne najoptimalnije rješenje za potrebe pristupa interventnih vozila. Također sve potreben odluke koje navodite možda bi bilo potrebno izraditi, građanima ih u demokratskom dijalogu prenijeti, te ih na obostrano zadovoljstvo usvojiti i primjeniti u cilju podizanja kvalitete života. S obzirom na činjenicu da su mjesni odbori dio gradske uprave sigurna sam da ćete im to proslijediti po službenoj dužnosti.
Srdačno!

Odgovorite