Poštovani,

Od samih početaka rada Autotroleja, sve autobuse ovog riječkog javnog prijevoznika krasila je prepoznatljiva narančasta boja. Nedavno, postojanjem prilike za brzu i jednostavnu zaradu, vozila Autotroleja postala su mjesto oglašavanja, dok se istovremeno narušava vizualni identitet vozila i grada u kojem prometuju.

Primjerice, Grad Zagreb odlučio je stati na kraj oglašavanju na svojim vozilima, tako da od 1. siječnja ove godine u Zagrebu nema vozila koje nije prepoznatljive plave boje, dok u Rijeci nije takav slučaj.

Kroz godine prisutstva reklama na vozilima javnog prijevoza svjedočili smo raznim oblicima reklama, različitih boja, sadržaja i dizajna. Primjerice, jedini reklamni sadržaj koji je bio primjenjen gradu bila je reklama Europske prijestolnice kulture, koja se dizajnom i bojom uklapala sa autobusom. Sve ostale reklame, bez obzira na sadržaj i izgled, jednostavno nisu potrebne. Paradoksalno, dok skrivamo duhanske proizvode na benzinskim postajama, vozila riječkog javnog prijevoznika “lete” gradom sa reklamama kladionica, što nije primjereno javnom prikazivanju i spada u rubriku “vjerovali ili ne?”.

Uz sve navedno, postavlja se i pitanje kvalitete folija koje se postavljaju na vanjske površine. Zbog gustoće rupica na staklima, pojedina vozila putnicima onemogućuju ili drastično smanjuju mogućnost za gledanjem izvan autobusa, a zbog meteroloških uvjeta česta je pojava da se reklame odlijepe ili otkinu, pa na pojedinim mjestima gdje nedostaje folije “iskače” narančasta boja. Zbog raličitih natpisa i dizajna reklamne folije, broj autobusa na bočnoj ili stražnjoj strani je slabe vidljivosti.

Ovim putem molim Vas da dostavite podatke o firmama koje upravljaju reklamnim sadržajima na vozilima javnog prijevoza te ukupan prihod koju Grad Rijeka/Autotrolej dobiva oglašavanjem na vanjskim površinama autobusa.

Razmišlja li Grad Rijeka o ukidanju reklama na vanjskim površinama vozila javnog prijevoza? Vozila koja su nabaljena fondovima Europske Unije idalje nemaju reklame, no poznavajući potrebu za brzom zaradom, upitno je kada i hoće li i oni postati meta ružnih, neprimjerenih, nekvalitetnih i krajnje nepotrebnih reklama.

S poštovanjem

Marko111 / 02.05.2024.

Poštovani,
vozni park Komunalnog društva Autotrolej trenutačno ima 169 autobusa, dok je reklamama oblijepljeno samo 15 vozila, u skladu s važećim ugovorom o najmu oglasnih površina s tvrtkom Info media iz Zagreba.
Ugovorom s navedenom tvrtkom propisano je kako sadržaj oglasne poruke na autobusima ne smije biti u suprotnosti s pravilima, moralnim načelima i važećim propisima, kao i to da ne smije biti korišten u svrhu bilo koje političke stranke, kampanje ili izbora, niti usmjeren na poticanje bilo koje vrste diskriminacije.
Slijedom navedenog, a sukladno važećim propisima i zakonskim aktima Republike Hrvatske, oglašavanje kladionica i casina nije zabranjeno, ni na javnim površinama, ni u medijima, pa tako ni na vozilima javnog gradskog prijevoza. Od ukupno 15 vozila na kojima su reklame, igre na sreću, odnosno kladionicu, reklamiraju se na samo tri vozila. Ukoliko imate dodatna pitanja, slobodno izravno kontaktirajte KD Autotrolej putem e-maila prituzbe-reklamacije@autotrolej.hr.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Poštovani,

Zahvaljujem ja odgovoru. S obzirom da u KD Autotrolej nemaju naviku odgovarati na poruke poslane e-poštom, obraćam se Vama. Također, činjenica da je rubrika javna omogućuje da odgovore na pitanja mogu pročitati svi građani Rijeke.

Idalje niste dostavili informacije o prihodu koje KD Autotrolej ima na vanjskim površinama vozilima. Zašto tu informaciju niste dostavili?

Također, postavljeno je pitanje ukoliko Grad Rijeka i KD Autotrolej razmišljaju o ukidanju reklama na vanjskim površinama autobusa, kao Zagreb. Planira li Grad Rijeka ukloniti reklame sa autobusa, ili ne?

Nadam se da ćete iz drugog pokušaja uspješno odgovoriti na sva postavljena pitanja.

S poštovanjem

Poštovani,
u Komunalnom društvu Autotrolej d.o.o. navode kako je u prošloj godini oglašavanjem na autobusima ostvaren prihod od 20.534,28 eura.
S obzirom da je na snazi Ugovor o najmu oglasnih površina s tvrtkom Info media iz Zagreba, za vrijeme trajanja ugovora, ne namjerava se maknuti reklame.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Poštovani, kako komentirate činjenicu da su reklame kričavih boja, odvraćaju pažnju u vožnji sudionicima, a putnici od istih ne vide jasno stanicu na kojoj trebaju izaći. Nije li takva reklama koja ide preko cijelog autobusa u kričavim bojama pretjerana i utječe na sudionike u prometu?

Nadalje, upoznata s cijenom oglasnog prostora po m2 i činjenici da se iste protežu cijelom površinom autobusa, moram pitati i zašto navodite lažan podatak o činjenici da je s 15 autobusa i reklamnih prostora u čitavoj godini ostvareno tek 21 000 eura prihoda?

Obzirom da je Autotrolej u djelomičnom vlasništvu grada, nije li protuzakonito sklapanje Ugovora između Grada i Autotroleja?

Kako je dobila Ugovor firma iz Zagreba, te zbog čega Autotrolej sam ne vodi oglašavanje, kao što je to radio ranijih godina?

Hvala na odgovorima

Poštovani,
u Komunalnom društvu Autotrolej navode kako su reklame na njihovim autobusima postavljene tako da se dizajn prethodno dogovori s partnerima, nakon čega se postavljaju na autobuse. Postavljene reklame ni na koji način ne utječu na sigurnost prometovanja ostalih sudionika u prometu, o čemu svjedoči i činjenica da javni gradski prijevoznik na svojim vozilima već dugi niz godina prodaje oglasni prostor. U ovom konkretnom slučaju Autotrolej ne sklapa ugovor s Gradom Rijekom, već s odabranim ponuditeljem, temeljem natječaja javne nabave. Osnovna djelatnost Autotroleja je obavljanje usluge javnog prijevoza, a ne oglašavanje, zbog čega se u ovom slučaju i pokrenuo postupak javne nabave i u kojemu je, temeljem postavljenih uvjeta, izabran najpovoljniji ponuditelj s kojim je Autotrolej sklopio godišnji ugovor. Cijena oglašavanja definirana je u postupku natječaja i po tome se i naplaćujemo navedena usluga.
S poštovanjem, Gradska uprava

Odgovorite

Kalendar događanja

Izložba
  • 21.11. – 23.11.
  • (21:00)

11. STIFF: izložba “Nit za izlaz” u Galeriji SKC

Izložba obuhvaća radove devet umjetnica i umjetnika koji u različitim medijima, napose digitalnom, temu Bijega problematiziraju kroz pitanja identiteta i osobne slobode....

Detaljnije

Pub kviz
  • 22.11.
  • (20:00)

Pub kviz Filmska potjera s Moranom Zibar

Poznata lovkinja iz popularnog kvizaškog showa "Potjera" svima zainteresiranima pružit će jedinstvenu priliku za testiranje filmskog znanja uz sjajnu zabavu...

Detaljnije

Edukacija
  • 22.11. – 23.11.
  • (11:00)

Dvodnevni masterclass sa scenaristom i producentom Srđanom Anđelićem

Masterclass namijenjen mladim autorima koji žele razviti svoje scenarističke vještine i povezati se s iskusnim filmašima....

Detaljnije

Izložba
  • 25.11.
  • (19:00)

“Kapetan Yugoslavia” Vinka Barića u Galeriji O.K.

U ponedjeljak, 25. studenog u 19 sati, u Galeriji O.K. bit će otvorena izložba „Kapetan Yugoslavia“ splitskog akademskog slikara, crtača stripova i glazbenika Vinka Barića....

Detaljnije

Predstava
  • 30.11.
  • (19:00)

“Alter(n)acija” Ksenije Zec i Une Matije Štalcar Furač u Filodrammatici

Plesno gostovanje Umjetničke organizacije 21:21 koje progovara o zastrašujućoj i invazivnoj brzini kojom tehnologija i digitalizacija utječu na živote mladih...

Detaljnije

Festival
  • 13.12. – 14.12.
  • (20:00)

46. Ri Rock festival u Palachu

I ove godine festival donosi sjajnu kombinaciju mladih talentiranih bendova i afirmiranih izvođača, te dodjelu nagrade Ri Rock Kipić...

Detaljnije