Poštovani,
Od samih početaka rada Autotroleja, sve autobuse ovog riječkog javnog prijevoznika krasila je prepoznatljiva narančasta boja. Nedavno, postojanjem prilike za brzu i jednostavnu zaradu, vozila Autotroleja postala su mjesto oglašavanja, dok se istovremeno narušava vizualni identitet vozila i grada u kojem prometuju.
Primjerice, Grad Zagreb odlučio je stati na kraj oglašavanju na svojim vozilima, tako da od 1. siječnja ove godine u Zagrebu nema vozila koje nije prepoznatljive plave boje, dok u Rijeci nije takav slučaj.
Kroz godine prisutstva reklama na vozilima javnog prijevoza svjedočili smo raznim oblicima reklama, različitih boja, sadržaja i dizajna. Primjerice, jedini reklamni sadržaj koji je bio primjenjen gradu bila je reklama Europske prijestolnice kulture, koja se dizajnom i bojom uklapala sa autobusom. Sve ostale reklame, bez obzira na sadržaj i izgled, jednostavno nisu potrebne. Paradoksalno, dok skrivamo duhanske proizvode na benzinskim postajama, vozila riječkog javnog prijevoznika “lete” gradom sa reklamama kladionica, što nije primjereno javnom prikazivanju i spada u rubriku “vjerovali ili ne?”.
Uz sve navedno, postavlja se i pitanje kvalitete folija koje se postavljaju na vanjske površine. Zbog gustoće rupica na staklima, pojedina vozila putnicima onemogućuju ili drastično smanjuju mogućnost za gledanjem izvan autobusa, a zbog meteroloških uvjeta česta je pojava da se reklame odlijepe ili otkinu, pa na pojedinim mjestima gdje nedostaje folije “iskače” narančasta boja. Zbog raličitih natpisa i dizajna reklamne folije, broj autobusa na bočnoj ili stražnjoj strani je slabe vidljivosti.
Ovim putem molim Vas da dostavite podatke o firmama koje upravljaju reklamnim sadržajima na vozilima javnog prijevoza te ukupan prihod koju Grad Rijeka/Autotrolej dobiva oglašavanjem na vanjskim površinama autobusa.
Razmišlja li Grad Rijeka o ukidanju reklama na vanjskim površinama vozila javnog prijevoza? Vozila koja su nabaljena fondovima Europske Unije idalje nemaju reklame, no poznavajući potrebu za brzom zaradom, upitno je kada i hoće li i oni postati meta ružnih, neprimjerenih, nekvalitetnih i krajnje nepotrebnih reklama.
S poštovanjem