Poštovani,
kao stanovnik Rastočina, veoma sam revoltiran činjenicom da se ide rekonstruirati potpuno nebitna cestica kod PIK-a da bi se dobilo dvije trake.

Već postoje brojne tužibabe na tu temu
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/brake/tuzibaba/pojasnjenje-investicije-otkupa-zemljista-uz-pik-i-izgradnje-ceste-uz-osjecka-mdraga/
http://www.mojarijeka.hr/korisnik/mdh/tuzibaba/zasto-se-rekonstruira-i-kome-raskrizje-plodine-osjecka/

U Detaljnom planu uređenja stambenog područja Rastočine, nakon provedene prethodne rasprave, još 2009. je donesen zaključak o potrebnim radovima citat:

Rekonstrukcija raskrižja „I“ – Osjeþka – Mihaþeva Draga – Bila
Rekonstrukcija ovog raskrižja izvedena je prije izgradnje kompleksa Bile dodavanjem treüe trake
na Osjeþkoj ulici i izgradnjom ugibališta. Rekonstrukcija privoza Ul. Mihaþeva Draga zahtjeva
proširenje širine kolnika na tri traka, što iznosi najmanje 9m, uz postojanje obostranog nogostupa
širine najmanje 1,6m. Ovo zahtjeva zadiranje u privatni prostor graÿevine na samom raskrižju –
prostor privatnog ugostiteljskog objekta. Ovo rješenje bilo bi vrlo povoljno, jer bi ostvarilo posebnu
traku za desne skretaþe i posebnu traku za ravne i lijeve lijeve te bi ukupno vrijeme prolaska bilo
znatno skraüeno i time protoþnost veüa.

Slika 1

Bilo bi potrebna puno manja investicija, prostor je u vlasništvu grada i malo napuštenog Brodokomerca uz zatvoreni kafić.
PUNO JEFTINIJE!

Ovo je puno bolje i pametnije rješenje.
Kao stanovnik Rastočina, sadašnji rad semafora kod Bille je dobar, dapače nama s Rastočina daje puno veće vrijeme nego prije par godina, gužvi NEMA.
SVE JE DOBRO.
Gužve su prisutne jedino kod Svih svetih kada tisuće ljudi ide na groblje što je očekivano.

S druge strane, ovdje se spominje i
https://www.rijeka.hr/wp-content/uploads/2017/01/Izvje%C5%A1%C4%87e-o-provedenoj-prethodnoj-raspravi-u-postupku-dono%C5%A1enja-Detaljnog-plana-ure%C4%91enja-stambenog-podru%C4%8Dja-Rasto%C4%8Dine.pdf

Prema prijedlogu novog režima prometa dio ulice A. Mihiüa do ulaza u PIK mijenja smjer toka
jednosmjernog prometa od današnjeg na suprotnu (zapadnu stranu). Ovaj režim je obvezan za
sva vozila manja od 5 t, a koja dolaze sjevernim privozom iz Mihaþeve Drage (vozila koja dolaze s
Drenove). Time se ulica A. Mihiüa na spoju s ulicom Rastoþine rastereüuje dijela prometa, kao i
raskrižje na Osjeþkoj ulici. Takoÿer nakon raskrižja dio ulice A. Mihiüa do ulaza u PIK je
jednosmjeran u smjeru prema Osjeþkoj ulici. Zahtjev za promjenom režima uslijedio je zbog
prevelikog broja vozila i u postojeüem stanju koji dolaze Mihaþevom Dragom s Drenove te
nastavljaju put kao lijevi skretaþi na raskrižju Osjeþke ulice i ulice C. Ilijasich. U ovom sluþaju bi
oni bili ravni te mogu direktno izlaziti na Osjeþku ulicu. Time bi se rasteretio i privoz Mihaþeva
Draga na raskrižju kod Bille. Ovo kretanje je obavezno za sva osobna vozila iz privoza Mihaþeva
Draga, dok se vozila veüeg optereüenja od 5 t mogu kretati i ravno.

___
Koje se nije realiziralo.

S druge strane, privoz Plodine kao i privoz BMW imaju izrazito loš nagib, iznimnu blizinu postojećem raskršću te vozila iz BMW-a neće moći prekidati 2 nove trake da bi npr skrenuli desno u Osječku, što sada mogu.

I što, treba očekivati od nas s Rastočina da bi išli dodatno uskom ulicom uz Školu, preko ležećih uspornika, ugrožavali živote djece, voziti okolo naokolo da bi došli do novog semafora koji ima VAU novu traku za skrenuti udesno?

Još bi učitelji koji parkiraju na pločniku te ceste sada trebali drugdje parkirati?

Ne, ništa ne dobivamo time.

Zbog svega navedenog, mislim da grad treba shvatiti da je potpuno nepotrebno trošiti MILIJUN KUNA da bi se proširila cesta uz PIK.
Ovo je po meni iznimno pogodovanje tvrtki Betil d.o.o. koji je novi vlasnik zemljišta PIK-a. Ako oni ovdje misle otvoriti auto salon, neka si sami uređuju bolju pristupnu cestu (sada imaju sasvim dovoljnu), kako je ZTC sam platio semafore, raskršće, kako je Spar platio kružni tok, neka si oni sami plate.

Zašto se ne radi po puno boljem planu iz 2009. i ne doda jedna traka uz bliže Osječka-Billa-Rastočine?

Grad je u velikom minusu a trošiti MILIJUN KUNA na ovo je sada potpuno nepotrebno. Nakon i ako se izradi kompleks Novi Belveder (sindikat Policije) može se razmotriti ovakvo ulaganje. A prije toga, treba se doista sagraditi Vrtić, na mjestu sadašnjeg izravnati teren i asfaltirati za parking. Milijun kuna u to potrošiti je puno potrebnije, bolje i građanima potrebno od vaše ideje.
Obećanja o vrtiću i parkingu gradonačelnik daje na kolegijima i vijećima godinama, neka se doista sagradi sljedeću godinu ali neka novac ako je i osiguran ode na asfaltiranje parkinga (kao kod nebodera smrti), neka novac ode u školstvo da ne moramo nositi A4 papir od doma ili WC papir djeci. Da škole dobiju koševe za košarku, da im se oboji ograda, a ne očito pogodovanje nekomu (ovdje očito auto kući koja planira otvoriti salon).

gost-2 / 05.05.2018.

Poštovani,
prije svega zahvaljujemo Vam na konstruktivnim kritikama i komentarima koje će nadležne službe Grada Rijeke svakako razmotriti.
Prema informacijama koje smo dobili iz Odjela gradske uprave za komunalni sustav potrebe za rekonstrukcijom raskrižja u Osječkoj ulici, privoz Plodine, iskazane su kroz prometne studije i ocjene sigurnosti odvijanja prometa na tom dijelu Osječke, što je ovaj Odjel već obrazlagao, kao što i sami navodite u Vašim komentarima.
Naime, Prometnom studijom spoja stambeno – poslovnog kompleksa Novi Belveder na mrežu prometnica i analizu prometa u kontaktnoj zoni koju je izradio IGH-a d.d., Rijeka iz 2009. godine, obavljene su brojne analize te je zaključeno da je za normalno funkcioniranje prometa na tom području neophodno provesti određene građevinske zahvate, kao i određene promjene režima prometa. Vrlo je opterećeno raskrižje ulice Rastočine i Mihačeva Draga, a posebice raskrižje ulica Mihačeva Draga i Osječka ulica, odnosno raskrižje kod nekadašnje Bille, kao što i sami navodite. Važno je napomenuti da raskrižje kod ex Bille zahtijeva izgradnju posebne prometne trake te proširenje desnog nogostupa, radi malog radijusa skretanja, uvjetovanog pravokutnim rasterom ulica. To nije moguće bez rušenja dijela zgrade Brodokomerca, čiji je dio i ugostiteljski objekt. Grad od ove opcije nije ni u kom slučaju odustao.
U Odjelu gradske uprave za komunalni sustav navode kako se ne mogu složiti s vama da je rekonstrukcija ovog raskrižja jeftinija varijanta, budući da bi Grad Rijeka u ovom slučaju trebao otkupiti, u najpovoljnijem slučaju dio zgrade, odnosno ugostiteljski objekt, a možda i dio ili cijeli objekt Brodokomerca, budući su vlasnici nepoznati. Također, ne radi se samo o otkupu dijela zgrade, nego o činjenici da bi se narušila nečija egzistencija.
Cilj jest rasteretiti raskrižje, privoz Billa, i smanjiti opterećenje koje se dnevno pojavljuje na ulici Rastočine i Mihačeva Draga osobito u najopterećenijim satima. Stoga je nužna rekonstrukcija postojećeg raskrižja u Osječkoj ulici, privoz Plodine. U postojećem stanju ovo raskrižje ima izuzetno nepovoljne tehničke elemente i neophodno je otvaranje preglednosti izmicanjem postojećeg potpornog zida te povećanjem radijusa desnih skretača izvedbom rekonstrukcije.
Za 2018. godinu kapitalni projekt Rekonstrukcija raskrižja u Osječkoj ulici– privoz Plodine uvršten je u Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture te je sukladno tomu Odjel gradske uprave za komunalni sustav po provedenom javnom natječaju ugovorio izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju ovog raskrižja. U tijeku je izrada projekata, nakon čega slijedi ishođenje potrebnih dozvola za gradnju. Važno je napomenuti da zahvati koji će se poduzeti na ovom raskrižju ne isključuju mogućnost rekonstrukcije raskružja kod ex Bille u dogledno vrijeme. Dapače, prema navedenoj studiji Rekonstrukcija raskrižja u Osječkoj ulici– privoz Plodine je samo prva faza realizacije rješenja navedenoga problema.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Problem ? Pa zasto je onaj uski spojni cestuljak jednosmjeran prema gore? A da obrnete to i možda još neš pa malo videt trebaju li tamo msemafori uopće … i gore i dole

Odgovorite

Kalendar događanja