Poštovani,
imam tužibabu na Rijeka promet, tvrtku koja iako se i po medijima vuče da uopće ne odgovara na upite građana,

Riječani lakše do Svetog Grala nego do parkirne karte

Čak je očito da mjesecima ni ne odgovaraju na javne tužibabe unutar ovoga portala.

A ja ću podijeliti svoje iskustvo, svojem mjesnom odboru poslao sam vrlo konkretno pitanje u svibnju (5. mjesec), vrlo brzo dobio sam kopiju poslane poruke Rijeka prometu, tj. Danijelu Frci, u kojem je zadnja rečenica da “kada će se obnoviti i ostala signalizacija… Više građana postavilo je slično pitanje, zahvaljujem.”
Moje pitanje stvarno nije zahtjevalo nekakve elaborate, studija i slično.
No odgovor još uvije čekam a pomaka na terenu nema.

Najsmješnije je, napokon u 8. lipnja dobivam tj. proslijeđen mi je odgovor direktorice Spomenke Mičetić o nekakvim stupićima i da se kontaktira Čistoća za premještanje baja.
Što apsolutno nema veze s vezom.
Nakon jedno sat i pol od poslanog maila, opet prolsijeđen mail od tajnice “da je došlo do zabune” a ovakav mail direktorice;

Poštovani,
molimo Vas da ZANEMARITE ovaj mail koji je greškom dostavljen na vaše adrese.

Ured direktora
RIJEKA PROMET d.d.
Fiumara 13
Tel: + 385 51 352 502
Fax: + 385 51 352 550
www.rijekapromet.hr

Smiješno mi je da im je trebalo samo sat vremena da uoče da to nema nikakve veze s upitima, no što je najgore ja još od 5. mjeseca čekam odgovor i nekakvu reakciju na terenu.
Moj upit nije toliko važan i ne želim ga pisati ovdje već imam konkretno pitanje:

Iz kojeg razloga, Rijeka promet ne odgovara na upite građana mjesecima, ne odgovara na tužibabe mjesecima unutar ovoga portala?
Hoće li tko snositi odgovornost radi ignoriranja?
Iz kojeg razloga, grad koji je u vlasništvu tvrtke, dozvoljava da ovakav način posluje?

labud / 18.07.2011.

Rekli ste svojim pitanjem ono sto i nas u redakciji zanima. Pitanje je upuceno. Jedino bih Vas ispravio… Nije grad u vlasnistvu tvrtke vec obrnuto. 🙂

Posljednja dva pitanja su ono što i mene (a vjerujem da i mnoge druge građane) zanima.
Nadam se da ćete/ćemo dobiti konkretne odgovore.

Poštovani,
Vašu tužibabu proslijedili smo u Rijeka promet. Odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo.

Poštovani/a „Labud“,

prije svega, želimo Vama, ali i svim ostalim korisnicima portala Tužibaba napomenuti i iznova ponoviti da je Rijeka promet d.d. ustrojen po ISO sustavu sa certifikatom Bureau Veritasa te da smo u svibnju 2011. godine prošli redovitu procjenu sustava kvalitete na kojoj smo pohvaljeni za izuzetno kvalitetan rad, a osobito u području primanja i odgovaranja na razne upite građana koje dobivamo poštom, faksom, e-mailom, telefonom, putem raznih portala i slično. U tom smislu Rijeka promet d.d. sigurno može biti istaknut kao pozitivan primjer, što možemo i argumentirano dokazati navedenim certifikatom. Također, svakodnevno, iz dana u dan, pismeno, putem telefona ili u osobnom kontaktu, i kroz našu službu reklamacija u Sektoru parkirališta odgovaramo na desetke upita korisnika naših parkirališta.

Uzimamo si za pravo da ponovno Vama i svim ostalim korisnicima portala Tužibaba koji nas izravno optužuju za razne neargumentirane „objede“ damo na znanje kontakt broj i ime osobe kojoj se možete izravno obratiti u svako doba dana, 24 sata na dan i koja je dovoljno educirana i stručna da Vam u razumnom roku pruži sve ili većinu informacija iz domene rada i djelovanja Rijeka prometa d.d. Ta osoba je Glasnogovornik Rijeka prometa d.d., Robert Maršanić (051 352–521, 099 579 01 83 ili e-mail: marsanic@rijekapromet.hr). Ukoliko ne budete zadovoljni sa njegovim odgovorima i/ili vremenskom roku odgovaranja na Vaše upite, uvijek vam ostaju na raspolaganju svi trenutačno raspoloživi portali, forumi i slično. Ukoliko niste sigurni da li je to pitanje za Rijeka promet d.d. svejedno ga kontaktirajte, uputit će Vas kome da se obratite jer se često dešavaju situacije da pojedini korisnici portala Tužibaba prozivaju Rijeka promet d.d., a da niti ne znaju da taj upit ne spada u domenu djelatnosti Rijeka prometa d.d.

Također, iako to nije bilo Vaše osnovno pitanje (no, ipak ste ga spomenuli), dozvolite nam da Vam i na njega odgovorimo. Doista je istina da smo Vam zabunom poslali tekst odgovora koji se nije odnosio na Vaš upit i zbog toga Vam se najiskrenije još jednom izvinjavamo. No, s druge strane nije nam jasna Vaša reakcija, a koju spominjete i naglašavate u tekstu Tužibabe. Greške se dešavaju i one su sastavni dio našeg svakodnevnog života. Griješe svi, u većoj ili manjoj mjeri, od političara, liječnika, sportaša, direktora, menadžera, frizera, postolara, dakle griješe ljudi. Smatrali bi našom velikom greškom i odrazom neposlovnosti kada Vam nakon utvrđene greške ne bi poslali niti jednu riječ kojom priznajemo svoju grešku, što se u Vašem slučaju nije dogodilo. Dakle, postavljamo Vama, ali i svim korisnicima portala Tužibaba javno pitanje: Zar su razlog javnog prozivanja tvrtke Rijeka promet d.d. riječi: „MOLIMO VAS DA ZANEMARITE OVAJ MAIL KOJI JE GREŠKOM DOSTAVLJEN NA VAŠE ADRESE“. Shvatili bi da ste nakon ovog e-maila i ovih riječi dobili još nekoliko takvih e-maila, ali Vi ste dobili samo jedan jedini.

Nadalje, moramo Vas upoznati jer je više nego očito da sa time niste upoznati, kako više nego uspješno, dugi niz godina funkcionira sustav komuniciranja između građana Grada Rijeke (kao stanovnika pojedinog mjesnog odbora), mjesnih odbora (kao jedinog, temeljem zakonskih odredbi izabranog predstavnika svih stanara pojedinog mjesnog odbora) i Grada Rijeke, odnosno u ovom slučaju Rijeka prometa d.d. (kao tvrtke koja je u 100%-tnom vlasništvu Grada Rijeke). Dakle, prema uobičajenoj praksi kada se radi o problematici građana iz domene rješavanja preko mjesnih odbora, a primjerice lokalni prometni problemi (postava stupića, usporivača prometa, tzv. ležećih policajaca, preregulacije prometa, postava prometnih znakova, ogledala i slično) to svakako jesu, svaki građanin s nekim svojim problemom mora se najprije javiti svom mjesnom odboru. Obveza je svakog mjesnog odbora, odnosno njihovih predstavnika da takav problem razmotre na Vijeću mjesnog odbora, upoznaju sa problemom članove vijeća i ukoliko je doista rješenje problema u interesu svih građana nekog mjesnog odbora, zahtjev za rješavanjem upućuju Rijeka prometu d.d.. Mjesni odbori moraju biti informirani o bilo kojem zahtjevu iz razloga što: 1) mjesni odbori moraju znati što se na području njihovog mjesnog odbora događa, 2) moraju preuzeti određenu odgovornost za podneseni zahtjev i 3) moraju biti upoznati sa time da rješenje problema „nešto košta“ i da će rješenje problema netko morati platiti, a plaćanje se obavlja, ili iz sredstava mjesnih odbora, ili Grada Rijeke, ili Rijeka prometa d.d. U Rijeka prometu d.d. se zahtjev obrađuje i ako s prometnog i tehničkog aspekta ispravan dostavlja se na suglasnost Odjelu gradske uprave za komunalni sustav. Ukoliko je riječ o nekoj značajnijoj investiciji ili o rješavanju problema iz domene sigurnosti prometa ili pješaka, sredstva se moraju planirati i osigurati za iduću godinu. Postupak možda izgleda birokratiziran, ali time se u cijelosti štite interesi podnositelja zahtjeva, interesi većine građana, ali i interesi nadležnih ustanova i tvrtki koje će riješiti problem.

Posebno ističemo da problem pojedinca ne mora predstavljati problem većine stanovnika pojedinog mjesnog odbora, pa rješavanje takvog problema mora biti u interesu većine. Iskustva Rijeka prometa d.d. pokazuju da pojedinci određenim zahtjevima žele riješiti samo svoj problem, pri čemu se rješavanjem takvog problema, problem multiplicira i postaje znatno veći problem i to većeg broja stanovnika nekog mjesnog odbora.

Rijeka promet d.d. pokušava biti tvrtka koja je na usluzi svim građanima Grada Rijeke, no svjesni smo da Rijeka promet d.d. čine i ljudi sa svojim manama i vrlinama. Ukoliko smo u nečem pogriješili, slažemo se da nas javno prozivate jer na to imate potpuno pravo, no nećemo dozvoljavati da nas se neopravdano i neargumentirano proziva. Prije javnog prozivanja, doista Vas molimo da nas kontaktirate kako bi mogli problem riješiti na samom začetku.

Stoga, sve Vaše pritužbe na rad Rijeka promet d.d. u potpunosti odbacujemo kao neprimjerene i krajnje uvredljive. Rješenje Vašeg problema nalazi se u Vašem mjesnom odboru i njihovoj odluci da li su prihvatili Vaš zahtjev kao opravdan ili ne. Ukoliko doista želite riješiti Vaš problem ili, primjerice dobiti informaciju o statusu Vašeg zahtjeva slobodno se možete obratiti i Glasnogovorniku Rijeka prometa d.d., čije smo Vam kontakt podatke u tekstu naveli. Smatramo da je to jedino pravo rješenje, no rješenje je i ponovno kritiziranje Rijeka promet d.d. preko portala Tužibaba? Doista nas interesira što ćete izabrati?

S poštovanjem,
Rijeka promet d.d.

Poštovani,
i ja smatram da nije u redu da vas javno prozivam bez razloga, ili da itko proziva bilo koga bez argumenata i ne znam kakve veze je moj upit imao sa sektorom parkirališta no drago mi je da taj odjel prema vašim riječima odgovara na upite.

Ponavljam, mjesni odbor sam kontaktirao u 5. mjesecu. Krivi odgovor sam dobio u 6. mjesecu. U potpunosti se slažem da griješe ljudi “od političara, liječnika, sportaša, direktora, menadžera, frizera, postolara, dakle griješe ljudi”.
Ali je li stvarno čudno, da nakon 8.6.”MOLIMO VAS DA ZANEMARITE OVAJ MAIL KOJI JE GREŠKOM DOSTAVLJEN NA VAŠE ADRESE”.

Nisam dobio onaj pravi, tj. od 4.5.. čekam onaj odgovor koji je moj mjesni odbor uputio vama.
Čak ni nakon što sam postavio tužibabu ovdje nisam dobio odgovor.

Moj upit je tajnica poslala pazite, 4.5. 2011. u 11:58, krivi odgovor je stigao 8.6.2011. i tvrtka ne vidi ništa sporno što se od 4.5.2011.
ignorira.

Nije samo da nisu mene obavijestili, već i moj odbor.
A, evo citata;

…. kao u mailu koji prosljeđujem: Također vas molim da Mjesni odbor obavijestite kada će se obnavljati i ostala horizontalna signalizacija po terenu. Više građana postavilo je slično pitanje, zahvaljujem,
….

I ja se slažem da mjesni odbori moraju biti informirani.
Duboko se ispričavam ukoliko sam vas na i jedan način uvrijedio, neopravdano i neargumentirano prozivao.

I ovaj članak u Novom listu je djelo uvrede;

“Ubijte zmaja, oslobodite lijepu djevu iz začarane kule, pronađite Sveti gral, pri tom ne zaboravite ponijeti osobnu, dokaz o prebivalištu, potvrdu o nekažnjavanju, odrezak od zadnje plaće, uzorak DNK onog zmaja i kopiju djevine putovnice, ovjerenu kod javnog bilježnika, pa možda, ako ste stvarno dobri, jednom dobijete dragocjeni papir po koji ste došli na neki od domaćih »šaltera«. Gotovo bilo koji. Recimo, po povlaštenu parkirnu kartu na šalter »Rijeka prometa«, u što se uvjerio Željko Anić iz Rijeke.”

“S obzirom da je to bio već peti put u tjedan dana da u Rijeka promet dolazim radi jedne te iste stvari, zatražio sam od djelatnika šaltera razgovor s njihovim nadređenim.

Sve ovo o čemu govorim događalo se oko podne, ali sam dobio odgovor da je šef na sastanku koji će trajati – do kraja radnog vremena! U ovoj komediji… ”

“Na moje pitanje u čemu je problem, odgovoreno mi je da ”neznaju baš”…”

“Na službenu web-adresu Rijeka prometa uputio je i pisanu pritužbu na takav stav i pravilnik, no ni nakon tjedan dana nije dobio odgovor.”

Želim da pokušate razmisliti, imate novine u kojima se ljudi žale, sam autor i novinari sve pretvaraju u komedije, ljudi zovu Radio rijeku da se potuže na vas, pa čak i invalidi, sam urednik portala isto komentira
“Rekli ste svojim pitanjem ono sto i nas u redakciji zanima. Pitanje je upuceno. Jedino bih Vas ispravio… Nije grad u vlasnistvu tvrtke vec obrnuto. :)”
Opet slijedi još jedan član ovog foruma, koji kaže da bi isto htio dobiti konkretan odgovor.

Ovo meni sliči na onaj vic kada preko radija dolazi poruka “Vozači oprez autocestom prolazi vozač u krivom smjeru”, a na to Mujo, “Ma što jedan, na stotine njih”.

Želim reći, ljudi se žale, daju primjere, zovu tužibabe, radio, medije, upitajte se zar možda ipak nismo mi krivi za to?

I što na kraju dobijem, ogroman tekst pun reklame Rijeka prometa, a moj sandučuć i dalje čeka odgovor od 4.5.

Ja nisam izabrao ništa od toga što ste ponudili, odustajem od odgovora, a vjerujem da nisam jedini s lošim iskustvom ove tvrtke.

Ponovno očitovanje Rijeka prometa d.d. na Tužibabu s portala Moja Rijeka vezano uz neodgovaranje Rijeka prometa d.d. na upite postavljene preko Tužibabe:

Poštovani/a „Labud“,

budući da se niste javili Glasnogovorniku Rijeka prometa d.d., Robertu Maršaniću u svezi razjašnjenja Vašeg upita na kojeg nikada niste dobili odgovor, nastojali smo sami pretražujući po našim e-mail-ovima i arhivi pronaći gdje je nastao problem. Sa punom odgovornošću tvrdimo da smo oduvijek do sada, a tako će biti i ubuduće, na sva pitanja, neovisno gdje i kako su pitanja postavljena odgovarali u najkraćem mogućem roku. No, također istina je da se na neka pitanja odgovor može dati odmah, na neka u roku od tri dana, ali isto tako davanje odgovora na neka složenija pitanja traži potrebu za detaljnijom analizom.

Pretpostavljamo da se Vaš upit odnosio na slijedeće:

„Poštovani, vidim da je kod Jelićeve po mojem mišljenju nepotrebno dodan pješački, dok postojeći preko Osječke i Mihačeve nije obojan iako je linija na cesti nova (stara par dana). Hoće li se i oni obojati? Također, stup kod Osječke 22 i dalje stoji nagnut“ odnosno na pitanje Mjesnog odbora iz svibnja kada će biti obnovljena horizontalna signalizacija na ulicama na njegovom području.

A naš odgovor koji je u svibnju proslijeđen mjesnom odboru bio je:

Pješački prijelaz u Jelićevoj ulici (na spoju sa Osječkom) je označen na traženje MO Škurnijska draga (izrađen je projekt od strane Rijeka prometa d.d. te su za isti ishodovane suglasnosti od svih nadležnih službi). Fizički je predmetni pješački prijelaz izveden prošli tjedan u jutarnjim satima (zbog malog intenziteta prometa bilo je moguće radove izvesti u jutarnjim satima). Kako smo Vam i prethodno bili odgovorili pješački prijelaz u ulici Mihačeva draga nije moguće obnavljati u tijekom dana, već je moguće samo u noćnim satima te će isti biti obnovljen tijekom ovog mjeseca (postoje i druge prioritetne lokacije koje se također moraju obnoviti u najkraćem razdoblju). Osječka ulica je u nadležnosti Hrvatskih cesta, te održavanje iste nije u našoj nadležnosti te nemamo podatke kada će se horizontalna signalizacija obnavljati u predmetnoj ulici. Za znak koji spominjete u Osječkoj, Rijeka promet d.d. je poduzeo sve što je u njegovoj moći, odnosno obavijestio je nadležna tijela (HC).

Napominjemo da su predmetni radovi obnove horizontalne signalizacije izvedeni na svim važnijim pozicijama, budući da je istovremeno krenula obnova horizontalne signalizacije u užem središtu grada. I kao zaključno, Vaše pitanje smo pokušali „rekonstruirati“ iz raspoložive dokumentacije i ne tvrdimo da ste baš taj upit doista i postavili, ali to pokazuje našu želju da korektno odgovorimo na sva pitanja. Ako niste zadovoljni, molimo Vas da nam (ukoliko se ne želite javiti Glasnogovorniku putem e-maila) preko navedenog portala ponovno postavite pitanje kako bi Vam na njega mogli i odgovoriti. Mišljenja smo da je u ovoj komunikaciji, odnosno prilikom slanja odgovora u trokutu između Vas, mjesnog odbora Škurinjska draga i Rijeka prometa d.d. došlo do određenih nesporazuma i zato ne krivimo niti prozivamo nikoga, samo želimo da se problem razriješi na zadovoljstvo svih triju strana.

S poštovanjem,
Rijeka promet

Nemam druge riječi osim da je Rijeka promet nesposoban pronaći mail koji im je ponavljam po 100x upućen “Moj upit je tajnica poslala pazite, 4.5. 2011. u 11:58, krivi odgovor je stigao 8.6.2011. i tvrtka ne vidi ništa sporno što se od 4.5.2011. ”
I najsmješnije od svega, oni sada su pronašli neki mail koji nema veze s upitom. Osobno ne znam kakvi ljudi rade u ovom poduzeću no sudeći po mojem lošem iskustvu, to je jako loše i nemarno.

Sada dobivam odgovor uz pješačke, prestrašno.
Ovako je izgledao upit iz 4.5 http://www.mojarijeka.hr/korisnik/labud/slike/rp/16458/

Stvarno ne znam kako ljudi u Rijeka prometu “pretpostavljaju” upite te su samo trebali pogledati datum.

Više nikada ne želim imati iskustva s ovim poduzećem!

Odgovorite

Kalendar događanja

Promocija
  • 27.11.
  • (18:00)

Predstavljanje knjige “U potrazi za Titovim punkerima” Barryja Phillipsa

“U potrazi za Titovim punkerima” donosi priču o neobičnom putovanju punk pjesme od Engleske do Jugoslavije, kao i uvid u vrijeme i mjesto koje više ne postoje....

Detaljnije

Izložba
  • 28.11. – 16.12.
  • (19:00)

Izložba “Ovo je moje tijelo” Ivice Nikolca

Samostalna izložba fotografija renomiranog riječkog fotografa Ivice Nikolca u Galeriji Pasaž...

Detaljnije

Izložba
  • 29.11. – 07.01.
  • (20:00)

“Soba užitaka”: izložba iz zbirke u MMSU-u Rijeka po izboru studentica Kulturalnih studija

U fokusu je izložbe ženski užitak, koji je unutar feminističke teorije izazovan i uključuje širok raspon tema – od osobnih, političkih, tjelesnih do intelektualnih...

Detaljnije

Predstava
  • 30.11.
  • (19:00)

“Alter(n)acija” Ksenije Zec i Une Matije Štalcar Furač u Filodrammatici

Plesno gostovanje Umjetničke organizacije 21:21 koje progovara o zastrašujućoj i invazivnoj brzini kojom tehnologija i digitalizacija utječu na živote mladih...

Detaljnije

Kviz
  • 03.12.
  • (18:00)

“Kviz znanja” povodom Međunarodnog dana osoba s invaliditetom

Organizator je Savjet mladih Grada Rijeke, uz podršku Savjetovališta za akademsku prilagodbu Sveučilišnog savjetovališnog centra....

Detaljnije

Festival
  • 13.12. – 14.12.
  • (20:00)

46. Ri Rock festival u Palachu

I ove godine festival donosi sjajnu kombinaciju mladih talentiranih bendova i afirmiranih izvođača, te dodjelu nagrade Ri Rock Kipić...

Detaljnije