Danas sam se iznenadila kada sam vidjela što rade djelatnici Rijekaprometa na parkingu jednog trgovačkog lanca. Kupovala sam te sam stvari stavljala u bunker kada sam primjetila da se skoro jedan automobil zabio u vozilo pauk uz naglo kočenje. Rijeka promet je iskrcavao lijepog BMW-a. Dva djelatnika su pričala sa jednim čovjekom i smijala se te su napravili veliku gužvu budući da nitko nije mogao proći. Čudi me da subotom rade i što ne da kupe auto nekih koji su parkirani na invalidnim mjestima, nego stavljaju BMW s kamiona na parking.

Nakon što sam uspjela doći do njih, čovjek je starijem djelatniku Rijeka prometa htio dati novčanicu od 100kn na što je djelatnik prvo odbio no nakon još jedne molbe čovjeka djelatnik je uzeo navedeni novac što je tipčan primjer korumptivne radnje na javnom mjestu uz čuđenje okolnih građana.

Očito djelatnici RIjeka prometa mogu koristiti vozilo pauk za svoje potrebe, za prijatelje i ostale prigode rugajući se ostalim građanima.

Najlogičnije viđenje ovog događaja da je auto u kvaru i da su ga odvezli na prvi veliki parking. No ja sam za to morala platiti 500kn HAK-u da ga odveze do servisa a ne 100kn pauku.

Uz to, pauk je ove godine imao milijune kuna manje od očekivanog, prema teksu Novog lista, skoro pa uopće nemaju posla tj. samo nekoliko vozila dnevno/tjedno pokupe. Samo 2 pauka i imamo dok je prije desetak godina njihov broj bio nekoliko puta veći.
S jedne strane se invalidi žale i na Radio Rijeci kako im osobe parkiraju, svugdje po centru vidimo nepropisno parkirane aute po kolniku, imamo gubitke i loš rad. No eto, može se i hoće se nešto privatno.
Hoće li navedeni djelatnici Rijeka prometa d.o.o. biti sankcionirani i zašto pauk loše obavlja svoj posao?
29. prosinca u 11:25h
Vozilo: RI 349 PS
Fotografije:
http://img12.imageshack.us/img12/9084/99bda658b9de47a8b9a9b84.png

dorina / 29.12.2012.

Kako za neke čaša nije naplola prazna već napola puna tako za mene ovaj događaj ima drugačije logično objašnjenje. ” Pauk je došao ukloniti auto koje je bilo parkirano na mjestu za invalide i kada je već ukrcao auto i krenuo dolazi vlasnik i moli da mu se iskrca auto sa pauka, kaže da će platiti kaznu i troškove pauka ali samo da mu iskrcaju auto ispričava se i žao mu je što je pogrješio, djelatnici na pauku iskrcavaju auto jer će ionako pravda biti zadovoljena ( plaćena kazna i troškovi ) . Vlasnik odlazi i sam sebi kaže da je za taj novac mogao napuniti dvoje kolica u tom trgovačkom centru i da mu je to pouka za ubuduće. Djelatnici pauka odlaze i komentiraju kako je čovjek priznao da je pogrješio i uopće nije bio neugodan već sasvim pristojan i samo kada bi bili svi takvi kojima odvezu auto.
P.S “onih” sto kuna ne komentiram jer je to ipak preozbiljna stvar za anonimno komentiranje

Danas sam navečer opet između ostalog svratila i u ovu trgovinu te je auto na istom mjestu, dok je bila otvorena hauba i nešto se pokušalo popraviti.
Vidjela sam 100kn dobro i oni su ušli na parking sa autom, nisu ga pokupili.
http://img855.imageshack.us/img855/4508/347417ad705c4ee2bf74b01.png

Smijeh i prijateljski odnos pri iskrcavanju mi ne sliči na vašu priču.
No svakako to se ovako nešto ne smije raditi.
Usput da prigovorim kako ljudi svakako parkiraju, npr. kod Mercatora ispred ulaza, pa i ostalih trgovina a ja ni jednom nisam vidjela da pauk ikoga diže, pa ni s invalidnih mjesta.
Ne bih rekla da smo mi postali kulturni narod niti da ne činimo prekršaje nego netko ne radi posao kako bi trebao.

Procedura je prema pisanju NL-a takva da prometni redar nazove pauka i dok on stigne treba dosta vremena. No, nelogično je da i kada građanin nazove redarstvo oni dođu za npr. 20min na tu lokaciju i onda on zove pauka kojemu treba još 20min da dođe. Zašto ne bi na neke česte lokacije prekršaja dolazili prometni redar i pauk zajedno? Zašto ne postoje akcije u kojima npr. kod Kazališta dižu aute, na mjestima invalida, kod trg. centara i slično. Zašto bi radili logično kada ne moramo.

Danas mi baš tako priča prijatelj koji živi blizu parkinga od pauka na Brajdici gdje se čuvaju automobili da je to vječno prazno, eventualno nekoliko automobila tu bude po tjednu a i da samo odlagalište ima sramotno max oko 10 mjesta od kojih je jedan auto tamo godinama.
Baš me zanima koliko automobila je pauk podignuo u prosincu…

Poštovani,

u nastavku donosimo očitovanje Rijeka prometa koje u cijelosti prenosimo:

Poštovani(a),

Zahvaljujemo na Vašoj informaciji na „Tužibabi“. S obzirom da je Vaša pritužba anonimna, morali smo se osloniti na ispitivanje činjenica unutar naše službe, te smo do sada utvrdili sljedeće:
Navedenog dana nedvojbeno je utvrđeno da su djelatnici pauk posade samovoljno izvršili uslugu premještanja vozila marke BMW godišta cca 1990. iz Ulice Mihaćeva Draga na parkiralište trgovačkog centra ”Billa” s prijeđenih cca stotinjak metara. Za takvu radnju nisu imali nalog dispečera kojeg su obavijestili tek po izvršenoj radnji. Temeljem ovih činjenica Rijeka promet će sukladno internim pravilnicima tvrtke poduzeti prema djelatnicima odgovarajuće mjere.
Što se tiče naplate usluge bez izdavanja računa i pologa novca na račun Rijeka prometa d.d. želimo konstatirati da, prema izjavama direktno prozvanih djelatnika, nikakve naplate usluge nije bilo.
U cilju da utvrdimo da li se nedopušteno djelo zaista dogodilo potrebno je da Vašu anonimnu pritužbu potkrijepite svim relevantnim podacima prijavitelja i svjedoka te da se kao takva u vidu prijave proslijedi nadležnim institucijama države na daljnu obradu. Naš je interes da se radnje koje nisu u skladu s pravilima i propisima utvrde sa svim dokazivim činjenicama, te da se u začetku spriječe ona ponašanja koja štete ugledu Rijeka prometa d.d.
Za sva dodatna pojašnjenja, kao i uvijek, slobodni smo staviti na raspolaganje svoje vrijeme i osoblje koje će sa Vama kao prijaviteljem rado osobno raspraviti spomenuta djela i utvrditi činjenično stanje, pa Vam predlažemo da nam se što prije javite kako bismo utvrdili sve činjenice ove, za nas vrlo neugodne situacije. Izvolite nam se slobodno obratiti telefonom na brojeve 320 170 (centrala) ili 320 177 (rukovoditelj Čedomir Borčić), ili na e-mail parking.borcic@rijekapromet.hr

S poštovanjem,
Direktorica:
Spomenka Mičetić, dipl. oecc.

ako sam ja dobro shvatila, nisu naplatili uslugu? nisu imali radni nalog i nisu naplatili uslugu? tko placa te zaposlenike nego mi anonimusi, draga gospodjo micetic, isto kao i vas. nismo zadovoljni s odgovorom i poduzetim radnjama.

Zagreb ima desetak pauka, čak i Opatija ima jednog gradovi s manje stanovnika od nas imaju više pauka koji rade oko 15x učinkovitije.
Problem je loše organizacije Rijeka prometa i prometnog redarstva.

Neka od pitanja koja sam postavila a nisu odgovorena:
Citat:
No, nelogično je da i kada građanin nazove redarstvo oni dođu za npr. 20min na tu lokaciju i onda on zove pauka kojemu treba još 20min da dođe. Zašto ne bi na neke česte lokacije prekršaja dolazili prometni redar i pauk zajedno? Zašto ne postoje akcije u kojima npr. kod Kazališta dižu aute, na mjestima invalida, kod trg. centara i slično. Zašto bi radili logično kada ne moramo.

Danas mi baš tako priča prijatelj koji živi blizu parkinga od pauka na Brajdici gdje se čuvaju automobili da je to vječno prazno, eventualno nekoliko automobila tu bude po tjednu a i da samo odlagalište ima sramotno max oko 10 mjesta od kojih je jedan auto tamo godinama.
Kako ovo komentira Rijeka promet?
Baš me zanima koliko automobila je pauk podignuo u prosincu…

Zagreb parking je NAPLATIO 4000 dizanja auta u prosincu, tj oko 3500 uklanjanja i 1500 pokušaja dizanja.
http://www.vecernji.hr/zagreb/vozaci-zaradili-oko-100-tisuca-kazni-parkiranje-clanak-492927
Koliki broj je u prosincu Rijeka promet podignuo vozila?

Iako je pauk bio na parkingu Bille, čisto informativno me zanima, koliko vozila je podignuto s invalidnih mjesta tog trgovačkog centra u zadnjih 6 mjeseci?

Molim od urednika da ovo pošalje ponovno, nisam nimalo zadovoljna odgovorom. Iako sam priložila fotografije, oni su me optužili da lažem i citat “da li se nedopušteno djelo zaista dogodilo potrebno je …” gdje oni od mene traže da nađem nekoliko svjedoka koji su vidjeli pauka na parkingu, direktorica Mičetić ovime očito nas građane samo pokušava diskreditirati i pokušava da se u tišini kod njih to samo stavi ispod tepiha.

dorina mislim da niste razumjeli odgovor koji Vam je upućen. Koliko vidim iz odgovora je jasno kako je tragom Vaše pritužbe Rijeka promet utvrdio da su djelatnici pauk posade samovoljno izvršili premještanje vozila i zbog toga će tvrtka prema svojim djelatnicima poduzeti odgovarajuće mjere.
Što se tiče Vašeg navoda o naplati usluge bez izdavanja računa, ne vidim da Vas itko proziva za laž već Vas se čak ohrabruje da se obratite nadležnim institucijama u svrhu dokazivanja istine i što više, zaštite ugleda Rijeka prometa.

Što se tiče ostaloga, dodatna pitanja su poslana.

lijepo bez naloga u FUŠ, gradani ionako plate gorivo a i amortizaciju jer svojim radom oni to ne zarade,place su im malene pa se decki snalaze,tako se nekad radilo i u socijalizmu u radno vrijeme fusalo,nazalost takvih primjera ima i u ostalim komunalnim drustvima jer nema kontrole briga ih placa ce stic redovno .U privatnom sektoru bi svaku minutiu objasnjavali tamo ih treba poslat nek rade

Poštovani,
iz očitovanja Rijeka prometa izdvajamo:

Poštovani,
Služba pauka u Rijeka prometu je organizirana i djeluje zajedno s Prometnim redarstvom Grada Rijeke kako je to važećim odlukama Grada Rijeke i predviđeno. Stoga je u jednom od pauk vozila konstantno prisutan i prometni redar, upravo iz razloga da se smanje situacije kada vozilo ne stigne na mjesto prekršaja prije nego što prekršitelj napusti mjesto događaja. Trenutan broj raspoloživog osoblja u Prometnom redarstvu Grada Rijeke zaista ne omogućuje istovjetno postupanje s oba pauk vozila, pa drugo vozilo djeluje samo na poziv prometnih redara.

Prioritet zajedničkog djelovanja Prometnog redarstva i Rijeka prometa je uspostavljanje reda i održavanja protočnosti prometa na glavnim prometnim koridorima kroz grad Rijeku, ali se povremeno vrše koordinirane akcije na pojedinim lokacijama na kojima je ocijenjeno da je velik broj nepropisno parkiranih vozila. Naravno, velik broj građana putem besplatnog telefona (broj je 08005101) koristi tu mogućnost i direktno prijavljuje takve slučajeve Prometnom redarstvu koje onda prema ovlastima provodi mjere premještanja vozila i kažnjavanja prekršitelja.

Kapacitet odlagališta premještenih vozila na Brajdici je 18 mjesta, a ne 10. Vozilo koje je mjesecima deponirano na odlagalištu na Brajdici tu se nalazi po nalogu policije od koje čekamo daljnje upute s obzirom na spornu identifikaciju vlasnika. Vozila pauk Rijeka prometa su u prosincu izvršila 158 dizanja auta po nalozima Prometnog redarstva. Usporedba s brojem operacija takvih vozila u Zagrebu naprosto nije moguća, budući da Zagrebparking raspolaže s deset puta većim voznim parkom, a djeluju na neusporedivo većem gradskom području nego što je to područje grada Rijeke. Pojedinačne podatke drugih tvrtki koje se u Hrvatskoj bave ovim poslom nismo ovlašteni komentirati, ali ističemo da je evidentan drastičan pad broja premještanja nepropisno parkiranih vozila u odnosu na prethodne godine.

Prema podacima Prometnog redarstva u proteklih 6 mjeseci na mikrolokaciji oko trgovačkog centra Billa prometni redari su izdali 32 obavijesti – kazne i 6 upozorenja o počinjenom prekršaju te 9 naloga za podizanje nepropisno parkiranih vozila. Od toga je na mjestima za invalide zatečeno sveukupno 8 vozila.

Vezano uz ponašanje djelatnika Rijeka prometa, ni u kojem slučaju ne želimo zanemariti niti ignorirati bilo kakvo ponašanje i aktivnosti koje su suprotne nadležnostima i odgovornosti Rijeka prometa. Stoga smo, kao što je to i naglašeno u prvom odgovoru, detaljno ispitali sve što ste naveli u svojoj prvoj tužibabi. Međutim, prema važećim propisima takva vrsta prijave ne može biti anonimnoga karaktera i stoga Vas ponovno pozivamo da, osobno podnesete prijavu u Rijeka promet i/ili nadležnim institucijama. Zaista je i u našem, a vjerujemo i u Vašem interesu da takva ponašanja naših zaposlenika sankcioniramo i spriječimo.
Nadamo se da smo ovom dopunom u cijelosti odgovorili na sva Vaša pitanja.

S poštovanjem,
Spomenka Mičetić, direktorica Rijeka prometa d.d.

“evidentan drastičan pad broja premještanja nepropisno parkiranih vozila u odnosu na prethodne godine.”

Ali nije smanjen broj nepropisno parkiranih vozila. Što nam to onda govori?

Danas gledam stoji pauk na pruzi,čuvaju ga 3 prometna redara dok vozač kupuje namirnice!Nakon 20-ak minuta stiže vozač,gura u ruku prometnom redaru nekoliko onih njihovih uplatnica za kazne i srećom odlaze prije vlaka!

Planira li Rijeka promet proširiti svoje parkiralište s tako malim brojem mjesta za odlaganje vozila i hoće li se što učiniti kako bi se povećao broj podizanja paukom?

Ja sam također dobila informaciju da pauk NE SMIJE ulaziti na privatne parkinge npr. Plodina, Bille i slično te da se ovdje ne dižu automobili.
Tako da ni ne posotji mogućnost da pauk uđe u parking Bille.
Mogu li na ovo dobiti odgovor?

Poštovani,
u nastavku prenosimo odgovor Rijeka prometa:

Poštovana,

Rijeka promet i Direkcija prometnog redarstva čine sve što je u okviru njihovih ovlasti za održivo odvijanje prometa na javno prometnim površinama Grada Rijeke, pa se u tu svrhu provode i povremene akcije na različitim dijelovima grada upravo sa ciljem destimuliranja nepropisnog parkiranja, što smo Vam već ranije i odgovorili.

Parkirališne površine kod trgovačkih centara, bez obzira na vlasništvo, ako služe za javnu namjenu te su dostupna svima, spadaju pod nadležnost propisa koji reguliraju prometnu tematiku (Zakon o sigurnosti prometa na cestama i drugi). Stoga je pogrešna informacija da na njima Prometna policija i Prometno redarstvo ne mogu intervenirati.

S poštovanjem,

Direktorica:
Spomenka Mičetić, dipl. oecc.

Odgovorite