Nakon što smo dugo raspravljali vezano za rotor kod Towera i pobacane kocke iz rotora koje su predstavljale opasnost, na kraju se to asfaltiralo, dobro, to je riješeno.

Ako se pokazalo da kocke nisu dobro rješenje jer je rotor preuzak za vozila pogotovo kad svi krenu iz Towera, tko je odobrio da se glavni projekt preinači?

Druga i sad najvažnija stvar, mjesecima sam upozoravao da rotor je nestručno izveden, da je preuzak za aute, kamione itd. i da je totalna glupost da dvije trake iz Towera vode u rotor koji može primiti jedno vozilo, sad je taj prilaz rotoru prepravljen u jednu traku a gužve su nesnosne (dugo je nekome trebalo da shvati) te tko je to zatražio takvu regulaciju prometa, da li je netko izvršio neka ispitivanja ili izračun i tko je te radove odobrio?

Molim suvišan i argumentiran odgovor.

Rijecanin / 22.07.2014.

Kružno raskrižje izgrađeno je u sklopu projekta kompleksa Tower Centar Rijeka. Tehnički dimenzionirano tako da zadovoljava dnevne razine količine prometa koji prolazi tim raskrižjem. U odgovoru Rijeka prometa naglašeno je kako je teško predvidjeti opterećenja koja nastaju, primjerice, prilikom otvorenja novih dućana, popusta, akcija i sl. Rijeka promet nije sudjelovao u fazi projektiranja prometnih rješenja vezanih za kompleks. To je bilo u domeni privatnog investitora, pa možemo pretpostaviti da su granice područja zahvata odredile i maksimalne dimenzije, odnosno promjer samog kružnog raskrižja. Upravo promjer kružnog raskrižja ujedno određuje i njegov kapacitet, odnosno razinu protočnosti prometa kroz raskrižje, jer su kod raskrižja manjeg promjera pojedini cestovni spojevi međusobno bliži, što otežava prestrojavanje i zahtijeva niže brzine kretanja raskrižjem kako bi se vozači na vrijeme pripremili za izlaz na željenom priključku. Dakle, manji promjer raskrižja zahtijeva manje brizne, što pak dovodi do veće gužve na cestovnim spojevima i u samom raskrižju. Oko kompleksa vodi jednosmjerna prometnica sa dva prometna traka, koji se neposredno prije samog kružnog raskrižja svode na jedan trak. Ova regulacija prometa bila je potrebna zbog toga što se ranije (kod originalnog rješenja) događalo da vozila iz dva paralelna traka istovremeno ulaze u raskrižje i tako izazivaju konfliktne situacije koje mogu rezultirati sudarom. Nakon brojnih primjedbi građana i prometnih stručnjaka zaključeno je da će jedan prometni trak riješiti problem konflikta u samom raskrižju. Rijeka promet je izradio projekt preregulacije prometa za koji je dobivena suglasnost Grada Rijeke i prethodna suglasnost MUP-a, nakon čega je projekt realiziran. Kad se dva prometna traka svedu na jedan, to u određenim situacijama stvara repove na točki spajanja, što je osjetno kod pojačanog prometa zbog raznih prigodna događanja u Tower centru. Drugim riječima, ukupno prometno rješenje u zoni Tower Centra Rijeka dimenzionirano je za prosječna dnevna opterećenja prometa i u tim situacijama promet se odvija bez zastoja.

Hvala na odgovoru. I dalje sam mišljenja da je rotor premali tj. nedovoljan za kako vi kažete dnevni promet, ali nije ni to najgore, ako je sad napravljena nova regulacija, sa dvije trake se sužava u jednu, zašto to odmah na početku prilikom projektiranja nije napravljeno? Za takvu stvar ne može se reći “nismo mogli znati ili nismo vidoviti” Kad se gradio shopping centar “pucalo” se na mnogo vozila i ma mnogo ljudi i moralo se znati da sa dvije trake ne mogu ući dva automobila zajedno, a oni koji su tako i radili prelazili su preko kocaka koje su se zamjenile i tako ih oštetili i zato se je rotor alsfaltirao. Ja se još nikada nisam parkirao u podzemnoj garaži baš zbog toga jer je vrlo opasno bilo ući u rotor sa dvije trake, a ni sad neću jer je velika gužva-kolona vozila koja se pokušavaju ubaciti u rotor. Sve u svemu, hvala na odgovoru, ali takav rotor nije dobro rješenje, što god drugi mislili. Zdravax – tvoje rješenje je puno bolje nego ovo da se sa desne trake ubacuje u lijevu, pa to nema veze sa pameću i saobraćajnim propisima.

Radim u Zg i kad vidim onaj rotor na ulazu u Zg pa to je prestrašno, na tom rotoru se svakodnevno događaju nezgoda. Već je godinama na prvom mjestu po broju obavljenih očevida zbog gustoće prometa rotor u Remetincu. Naši rotori su koma, služe svshi uz veliku cijenu…što se tiče rotora kod nas u Ri i okolici, možda mi je najbolji ili najlakše za uključit se i isključit se onaj na Škurinjama, ali to je moje mišljenje što ne znači da je dobar.

Nije moguće ostaviti poruku.