Može li se reprogramirati semafor Osječka->Lole Ribara koji svakodnevno radi kolonu vozilima koji iz smjera Grada skreću u Lole Ribara (Drenovu) odnosno napraviti korekcija?
Velika većina vozila iz smjera Osječke se kreće prema smjeru Drenova (desno skretanje), no svakodnevno se stvaraju gužve od 500 m i više, sve do rotora radi očajnog programiranja tog semafora.
Potrošili su se milijuni kuna a semafor radi loše.
Naime, desno skretanje ima jako dugo crveno.
Najprije crveno čekamo radi lijeve skretače iz smjera Peveca (Škurinjski put prema Ive Lole Ribara), a njima se pali strelica iako veliku većinu vremena nitko ne skreće lijevo i čekamo bespotrebno.
Tada čekamo i dalje na crvenom jer iz smjera Vrtnog centra se pali zeleno iako nema vozila, a ako i ima, svega 1 ili 2 auta ide ravno, tamo je čak i kamera.
Može li se podesiti, ako već radi pješaka ne želite maknuti semafor sa tog desnog skretanja, da uz crveno svjetlo bude konstatno zelena strelica prema desno uključena?
Sve dok se ne upali pješacima na tom malom prijelazu zeleno.
Odnosno da strelica bude uključena u paraleli sa crvenim za pješake?
Takva intervencija bi koštala skoro 0 kuna.
Zaštitno vrijeme za pješake je ionako sekundu, dvije kada je tako maleni prijelaz pa će nakon paljenja strelice sigurno dopustiti da napravi još 2 koraka. Na taj način bi vozila znala da mogu skrenuti desno sve dok nema drugih vozila (eventualno jedno iz smjera Peveca ili Vrtnog centra) jer im je crveno uz dopunsku strelicu (kao što recimo radi strelica na Potoku i još par mjesta, znači da moramo propustiti druga vozila), dok je zadovoljen uvjet i sigurnosti pješaka kojima se ionako pali samo ako stisnu.
Vidio sam prethodni upit na portalu grada, gdje je u siječnju 2020. isti problem napisan i RijekaPromet je bio svjestan problema.
Citat siječanj 2020:
Što se tiče raskrižja Osječka – Ive lole Ribara u Rijeka prometu ističu kako su Vaši prijedlozi dobri te da imaju smisla, jer su i stručnjaci reagirali na isti način kada je semaforizirano raskrižje stavljano u funkciju. No, za istaknuti je da Rijeka promet nije sudjelovao u projektiranju i semaforizaciji ovog raskrižja.
Točno je da se strelica za smjer lijevo, iz sjevernog privoza prema Ive Lole Ribara, pali svaki ciklus, jer tamo nema detektora i strelica je programirana da se pali svaki ciklus. Također je činjenica da bi se strelica desno iz smjera grada prema Ive Lole Ribara uglavnom mogla držati uključenom, jer iz smjera vrtnog centra dolazi slab promet vozila.
Kako je raskrižje sufinancirano i sredstvima EU, sudjelovao je i Grad u plaćanju, sada je u odgovornosti Grada, pa u čijoj je odgovornost za tu korekciju nego na Gradu i Rijeka prometu?
Na taj način bi se puno smanjile gužve, zadovoljila sigurnost svih, rasteretio rotor i olakšalo građanima svakodnevno čekanje u koloni.