Poštovani,
tko je nadležan za tako grozan, očajan, katastrofalan rad semafora u Osječkoj kod skretanja za zaobilaznicu?
Naime stanujem na Drenovi i svaki dan se vozim ovom dionicom.

Najveći problem jest što kada se vraćam iz smjera Rujevice/Kastva i dolazim do prvog semafora dočeka crveno.
Na sljedećem semaforu baš sa spojem Osječke je također crveno.
Slika 1.
Problem jest što se traka na koju nailazimo već puna automobila koji su došli iz smjera Splita.
Znači nama se pali zeleno ali je na sljedećem semaforu crveno.
Red se pomakne za 2 auta, tek se za 5-6s pali zeleno nama da se uključimo u Osječku.
Red se počinje pomalo micati, ali kraj (onaj prvi semafor) prođe još jedan auto te se njima vrati crveno.
Znači svaki ciklus prođe 2-3 auta!
Mislim, koji pametnjaković je programirao taj semafor!
Tako cijeli dan, ogromna kolona je nama, svakih 60s se pomakne za oko 4 auta u prosjeku.
Prvo bi se trebalo uključiti zeleno na semaforu sa spojem Osječke, pa onda nama.
Nadalje, tamo su senzori za ukras, jer je svaki krug jednako. Ogromna kolona iz Kastva, a on nam odmah gasi crveno.

Drugi problem imaju oni koji iz Kastva žele desno u Osječku (prema gradu), njima često blokiraju put ovi koji su ostali na sredini raskršća pa ne mogu nastaviti ravno i nastaje čep.
A njima iz Splita najčešće nitko ili 1 vozilo čeka, zeleno njima je stalno odlično.

Mislim da nije rješenje da se iz desne također može lijevo jer bi onda na kraju kada se pali desna strelica, ako prvi auto želi lijevo svi iza njega ne bi mogli desno.

Napominjem da semafor prije cca 6-7 godina nije ovako katastrofalno radio. Jedno vrijeme je bio pametan, ovo se nije događalo i onda je neki pametnjaković odlučio promijeniti program, prije je bila posebno crveno za lijevo, posebno za desno za Osječku, kada je to bilo, semafor je radio puno PUNO bolje i na senzore.
Na slici broj 2 se vidi snimak Googla iz 2011. gdje je baš više vozila skretalo lijevo pa je semafor držao lijevo duže.
Prije mjesec dana jedan građanin je vidim baš ovdje napisao tužibabu i stavio video zapis ovog raskrižja te semafor ima jednake cikluse bez ikakve promjene tijekom cijelog dana, senzori uopće nisu u funkciji.

Može li se poboljšati rad ovog semafora, da se prije pali zeleno za Osječku, vratiti na staro prije par godina, popraviti senzore (preko nekih se i kopalo, stavljalo cijevi kanalizacije, mijenjao asfalt) te posebne strelice lijevo i desno?

I drugo, novi semafor Osječka/Ribarska.
Kada iz Osječke skrećemo desno prema Ribarskoj/Drenovi, tamo zelena strelica bi trebala raditi non stop.
Kada se upali iz Ribarske zeleno, nikoga ne ometamo.
Iz Vrtnog centra uopće nema vozila, njima bi se na senzor trebalo paliti ali im je svejedno upaljeno zeleno pa pretpostavljam zato nemamo strelicu.
Isto tako, svaki krug se iz smjera Getroa prema Drenovi pali strelica lijevo a nitko ne skreće pa je tada prema Getrou crveno a “duhovi” skreću prema Drenovi i “duhovi” iz Vrtnog centra.

Može li se to korigirati?

Nisam prometni stručnjak, ali moje dijete iz osnovne škole u prvom razredu također kuži problem. Onaj koji je programirao ova dva semafora kao da se nikada nije vozio u stvarnosti ovom trasom i programirao ga za stvarne potrebe te svakodnevno tisuće Riječana stoji u koloni radi katastrofalnog programiranja semafora.

robert / 02.01.2020.

Odgovor je zapravo toliko jednostavan da ga ova gradska uprava nemoze dat pa cu ti ga dati ja. Cijeli promet u ovom gradu je organiziran tako da se potroši što više goriva kako bi se namirila ova Gradska uprava i Drzava .

Jedino pravo rjesenje ovoga i svih ostalih navedenih raskrizja je njihovo pretvaranje u raskrużja ali to nije u interesu ovih naših uhljeba … vidi tag rotori skurinja

Poštovani,
u Rijeka prometu d.d. navode da se opisana situacija događa prvenstveno u vršnim satima kada su vozilima jako opterećeni svi privozi raskrižjima, s velikim brojem tzv. „lijevih skretača“ koji blokiraju sve ostale pravce. U takvim situacijama nikakva semaforska regulacija ne može zadovoljiti potrebe protočnosti prometa. Semaforski programi imaju jasno definiran slijed izmjena faza crvenog i zelenog svjetla, uzimajući u obzir prosječna prometna opterećenja, međutim i to ima svoje granice te kada prometno opterećenje preraste iznad određene granice, iscrpljene su sve mogućnosti semaforske regulacije te se na svim pravcima stvaraju kolone i zastoji.
Osnova načina rada predmetnog semafora je da se definira duljina trajanja zelenog svjetla za vozila koja se na ovom raskrižju isključuju sa obilaznice, odnosno iz Osječke ulice uključuju na obilaznicu. Kako se radi o tri vrlo visoko opterećena prometna privoza, tako je i preraspodijeljena duljina trajanja zelenog svjetla za svaki privoz, podjednako za svaki smjer. Sva ostala zelena svjetla uklapana su, prema mogućnosti istovremenog trajanja zelenog svjetla, ovisno o tome da li se radi o konfliktnim grupama ili ne, u prethodno definiran uvjet. Djelatnici nadležne službe Rijeka prometa ističu da je navedenim upitom zanemarena činjenica da duljina trajanja zelenog smjera, od smjera Rujevice, odnosno Kastva ne može trajati dulje zato što je to konfliktna grupa sa smjerom koji se iz Osječke ulice uključuje ulijevo na obilaznicu. Taj smjer jednostavno mora imati prednost u odnosu na navedeni privoz, jer bi se u protivnom čitavo raskrižje zablokiralo. Sva vozila koja na predmetno raskrižje dolaze s obilaznice iz smjera Splita imaju dulju fazu zelenog svjetla, jer oni nisu konfliktna grupa sa smjerom lijevog uključivanja na obilaznicu. Daljnje uključivanje s obilaznice na Osječku ulicu definirano je odnosom zelenog svjetla s Osječkom ulicom, a ne sa privozom kojeg vi navodite, iz smjera Rujevice i Kastva. Taj smjer je sporedni pravac kretanja na ovom raskrižju i duljina trajanja zelenog svjetla definirana je uklapanjem u duljinu trajanja zelenog svjetla glavnih prometni pravaca.
Nadalje, sva oprema, pa i detektori prometa u punoj su funkciji. Način rada ovog semafora uopće nije mijenjan već dulje vrijeme, nego je samo mijenjana optika iz smjera obilaznice, kako bi bila manje zbunjujuća. Naime, u početku, 2007.godine, bila je postavljena direkciona optika za smjer lijevo i smjer desno, sa dodatnim strelicama za lijevo i desno. Međutim, u jednom trenutku signalnog programa događalo se da trostruka direkciona lanterna za smjer lijevo pokazuje crveno svjetlo, a dodatna strelica za smjer lijevo pokazuje zelenu strelicu…što je bilo zbunjujuće za vozače. Zbog toga su direkcione optike zamijenjene punom optikom, ali se u duljini trajanja zelenog svjetla za svaki pojedini pravac kretanja apsolutno ništa nije promijenilo.
Duljina trajanja zelenog svjetla u svakom semaforskom programu je gotovo identična zato što na svim glavnim privozima uvijek ima vozila, pa upravljački uređaj duljinu zelenog svjetla drži do maksimuma.
U Rijeka prometu navode da je jedino pravo rješenje za povećanje protočnosti prometa na ovom vrlo opterećenom prometnom pravcu demontaža semaforske opreme te da je nužno na tom mjestu izgraditi dva kružna raskrižja koja bi funkcionirala u paru; jedno na spoju s Osječkom ulicom, a drugo na raskrižju gdje se sijeku prilazi prema obilaznici. Idejno rješenje tog para kružnih raskrižja koje je izradio Rijeka promet predstavljeno je Hrvatskim cestama još prije više od tri godine, s prijedlogom da se ona što prije izgrade, no do danas od strane nadležnih nije donesena nikakva odluka u tom smislu. Kružna raskrižja bila bi prikladnih dimenzija i unatoč činjenici da smanjuju sigurnost, bitno povećavaju protočnost prometa, posebice u slučaju gustih prometnih tokova.
Što se tiče raskrižja Osječka – Ive lole Ribara u Rijeka prometu ističu kako su Vaši prijedlozi dobri te da imaju smisla, jer su i stručnjaci reagirali na isti način kada je semaforizirano raskrižje stavljano u funkciju. No, za istaknuti je da Rijeka promet nije sudjelovao u projektiranju i semaforizaciji ovog raskrižja.
Činjenica je da semafori na tom raskrižju rade u „poluovisnom prometnom radu“, tj. video detekcija je postavljena samo na sporednim prometnim pravcima te ovi detektori „ruše“ glavni prometni pravac, na kojemu je inače stalno zeleno svjetlo. Točno je da se strelica za smjer lijevo, iz sjevernog privoza prema Ive Lole Ribara, pali svaki ciklus, jer tamo nema detektora i strelica je programirana da se pali svaki ciklus. Također je činjenica da bi se strelica desno iz smjera grada prema Ive Lole Ribara uglavnom mogla držati uključenom, jer iz smjera vrtnog centra dolazi slab promet vozila. Kako to nije definirano signalnim programom, bilo bi potrebno ovo raskrižje opremiti dodatnim video detektorima te dodatnim pješačkim tipkalima. Na taj način bi se raskrižje stavilo u potpuno prometno ovisan rad, pri čemu bi trebalo definirati, odnosno programirati nove signalne programe.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Naravno da treba napraviti raskruzja ali zasto dva oako moze jedno poput onoga gornjega

OD KADA JE TO ROTOR MANJE SIGURAN OD SEMAFORA ?! NEMAM VISE RIJECI ZA OVA VASA TRKELJANJA

STO SE TICE OSJECKE I IVE LOLE RIBARA , NEMA OPRAVDANJA . PROSIRENO RASKRIZJE STE TREBALI ROTORIZIRAT

Odgovorite