Pozdrav, zanimalo bi me zasto semafori koji su postavljeni na skurinjama na novom raskrizju imaju neki recimo glup raspored desne strelice, kada se ide desno za drenovu ili sa drenove desno za viskovo zelena strelica se upali i auti krenu, prode jedan-dva auta i strelica se gasi te se nakon 2-3 sekunde pali zeleno svjetlo za sve… zasto ima taj razmak izmedu gasenja zelene strelice i paljenja zelenog svjetla, sta ne moze ta strelica gorit dok se semafor ne prebaci na zeleno? Hvala

Gost49 / 10.07.2017.

Da ne otvaram posebnu tužibabu, mene zanima zašto se nikada ne uključuje iz smjera Osječke strelica desno prema Drenovi i zašto nema iz istog smjera strelice prema Vrtnom centru.

Poštovani,

zahvaljujemo na Vašem pitanju i uočenim nelogičnostima.

Ovo je raskrižje u probnom radu te će u naredna tri mjeseca Rijeka promet pratiti njegovo funkcioniranje u cjelini, sa aspekta odvijanja prometa, kao i funkcioniranja semaforske opreme. Operativno ispitivanje rada opreme obuhvaća i korigiranje uočenih nedostataka na signalnim planovima rada semafora.

U semaforskoj opremi programirana su tri signalna programa duljina ciklusa 60, 75 i 90 sekundi. U noćnom programu (60 sekundi) nikada se ne pale desne strelice; u programu od 75 sekundi zelena strelica iz smjera grada za Drenovu traje 7 sekundi, a iz smjera Drenove za Viškovo 8 sekundi; u programu od 90 sekundi desna strelica iz smjera Grada za Drenovu traje 7 sekundi, a iz smjera Drenove za Viškovo 11 sekundi. Desne zelene strelice ne ostvaruju kontinuitet s glavnom fazom (puno zeleno svijetlo) zbog sigurnosti pješačkog prometa iz sljedećih razloga:
a) skretanje za Drenovu – nepovoljan kut preglednosti i zaustavni put za vozila te prekidom zelene strelice omogućava se pješacima stupanje na pješački prijelaz,
b) skretanje iz Drenove za Viškovo – dobra preglednost, ali dugačak put kretanja vozila te se prekidom zelene strelice prekida tok vozila i smanjuje brzina sljedećeg toka za sigurno stupanje pješaka na prijelaz.

Iz navedenih razloga te uvažavajući trenutačnu prometnu situaciju na ovome raskrižju, Rijeka promet smatra da su semaforski programi i način njihovog funkcioniranja optimalni, uzimajući u obzir gustoću prometa i smjerove prometovanja.

Zelene lijeve strelice nema jer bi to na tako malom raskrižju značilo formalno uvođenje četvrte faze semaforskog ciklusa i smanjivanje zelenog svjetla iz smjera Viškova (glavni i prometno najopterećeniji prometni pravac) za minimalno 9 sekundi za vozila. Prema sadašnjem opterećenju prometa, više ima lijevih skretača iz smjera Viškova nego iz smjera grada. Ukoliko i kada bude bilo puno više lijevih skretača iz smjera grada, onda će se razmišljati o uvođenju posebne faze semaforskog ciklusa za lijeve skretače na glavnom prometnom pravcu.

No, kako smo već istaknuli, semaforski sustav je u probnome radu, u kojem se prati i analizira njegovo funkcioniranje i protočnost prometa, a to znači da će se korigirati uočeni nedostaci te će se raskrižje bolje prilagoditi prometnim tokovima.

Za sva dodatna pitanja i pojašnjenja na raspolaganju su djelatnici Rijeka prometa.

S poštovanjem,
Gradska uprava

Odgovorite