Poštovani,

S obzirom da gradske vlasti nisu u stanju obilaziti lokacije u vrijeme najveće gužve u gradu, nakon više tjedana uočavanja problema molim Vas da se reprogramira ili preispita rad sljedećih semafora:

1. semafor na raskrižju Krešimirova/Manzonieva nije usklađen sa zelenim svjetlom semafora kod Indexa u smjeru Opatije. Prometni semafor i zeleno svjetlo kod skretanja za Manzonievu ulicu pali se 7-10 sekundi nakon paljenja zelenog svjetla semafora kod Indexa gdje poslijedično nastaje zastoj koji se spaja sa semaforom kod Žabice u smjeru Opatije
2. semafor kod Indexa ima nerealno kratko trajanje zelenog svjetla za prolaz pješaka preko ceste. Često se događa da su pješaci na sredini pješačkog prijelaza a vozilima se pali zeleno svjetlo. S obzirom na prisutnost dvije autobusne čekaonice i veliku opterećenost pješačkog prijelaza, starije osobe ili osobe sa kolicima nemaju dovoljno vremena da sigurno pređu preko pješačkog prijelaza u zato predviđeno vrlo kratko vrijeme
3. semafor Zvonimirova/Rikarda Benčića ima poteškoće sa:
– kada vozila iz smjera ulice Rikarda Benčića skreću lijevo u Zvonimirovu ulicu u smjeru centra grada, tek nekoliko sekundi nakon paljenja crvenog svjetla za kretanje u smjeru centra, vozilima u Krešimirovoj u smjeru Opatije pali se zeleno svjetlo. Poslijedično, vozila koja skreću u lijevo u smjeru centra nalaze se na sredini raskrižja, a vozila u smjeru Opatije započela su vožnju jer se zeleno svjetlo upalilo. Desetak puta izbjega se prometna nesreća, ali je pitanje kada će se ona dogoditi
– iz smjera Krešimirove prilikom skretanja lijevo za novu cestu D403/kontejnerski terminal ne pali se crveno svjetlo osim ako se vozila ne zaustave na senzoru te se stvaraju nepotrebne kolone prilikom skretanja za D403. Ako je potrebno, proslijedite problem HC-u ako je u njihovoj nadležnosti navedeni semafor

Također, semafor kod autobusnog kolodvora Žabica u smjeru Opatije također ima vrlo kratko trajanje svjetla za pješake. Postoji li šansa da se ukine rad semafora kod Žabice u smjeru Opatije? Protočnost prometa bila je puno bolja kada je semafor bio izvan funkcije zbog radova. S obzirom da dugo trajanje crvenog svjetla za vozila u smjeru Opatije, kolona vozila pred semaforom spaja se sa privremenim pješačkim prijelazom kod Jadrolinije, a zbog autobusne stanice kolona vozila od Jadrolinije spaja se sa privremenim kružnim tokom (s obzirom da pješački ne postoji ali se redovito koristi). Svima je u cilju da je protočnost prometa u vršnim satima između 15:00 i 16:30 veća jer za to postoje mogućnosti i rješenja kojih se gradska uprava “boji” jer smatra da nisu sigurne, a usitinu bi pomogle protočnosti prometa.

Molim Vas da se po ovom pitanju semaforski rad i interval preispita i da se semafori adekvatno usklade ili uklone, radi živaca svih jadnika koji na posao idu autobusom i autom, a plaćeni su puno manje nego ekipa iz gradske uprave koja ne radi ništa korisno jer grad ide u smjeru propasti koju do sada nismo vidjeli u tolikom razmjerima.

S poštovanjem

Marko111 / 06.06.2024.

Poštovani,

u nadležnoj službi Rijeka plusa d.o.o. navode da bi na lokaciji Krešimirova – Manzonijeva semafor trebao raditi na način da se zeleno svjetlo pali s 4 sekunde odmaka u odnosu na raskrižje Krešimirova – B. Polića. Trenutačno je izdan nalog ugovornom partneru da ispita je li i gdje došlo do poteškoća. Semafor na lokaciji Zvonimirova – Rikarda Benčića će biti preprogramiran te će se na taj način dodatno povećati zaštita. U Rijeka plusu ne slažu se s Vašom konstatacijom da semafor kod Autobusnog kolodvora Žabica, u smjeru Opatije, ima vrlo kratko trajanje svjetla za pješake. Tomu dodaju da duljina zelenog svjetla za pješake iznosi 8 sekundi, s dodatnih 8 sekundi zaštitnog vremena, što znači da je riječ o dovoljnom vremenu da se normalnim hodom može prijeći cijela širina kolnika, odnosno tri prometna traka. Nadalje, semafor je neko vrijeme bio izvan funkcije, jer su zbog građevinskih radova u Adamićevoj ulici nehotice prekinuti semaforski kabeli. Radi se o trotračnoj jednosmjernoj prometnici i vrlo često događa se da vozač u središnjoj traci, zbog vozila koja se kreću krajnjim prometnim trakovima, ne vidi pješaka. Budući da je na tom raskrižju vrlo intenzivan pješački i promet motornih vozila, s aspekta sigurnosti i struke, bilo bi vrlo opasno ovakvo raskrižje pustiti da funkcionira bez semafora.

Duljina zelenog svjetla za vozače na ovom semaforu iznosi 58 sekundi i ovo raskrižje sigurno nije glavni uzrok kolone koja se stvara za vrijeme špice. Uzrok gužvi u prometu je veliki broj vozila na prometnicama koje su trenutačno zbog velikih infrastrukturnih radova u privremenoj prometnoj regulaciji. S obzirom da je Adamićeva privremeno zatvorena te su privremenom prometnom regulacijom koja je izrađena od strane nositelja projekta Aglomeracije, što je i zakonska obveza, ukinute prometne trake, intenzitet prometa, motornog i pješačkog, nedvojbeno dovodi do gužvi, jer je riječ o najužem centru grada.

S poštovanjem,

Gradska uprava.

Odgovorite