U Tizianovoj ulici, u blizini kbr 30 mijenjao se asfalt u dužini od cca 50m i na tom dijelu mjesecima kasnije nema bijele boje na kolniku središnje crte.

Na raskršću Tizianova-Prvog maja u siječnju 2022. ste rekli da će te na jesen 2022. obnoviti boju na pješačkim otocima, no ona se nije pa se crveno-bijele oznake skoro u potpunosti izgubile.

Može li Rijeka Plus koristiti neke kvalitetnije i dugotrajnije boje (ili je način nanošenja pogrešan, previše tanak ili površina prethodno nije očišćena) jer je smiješno da svega nekoliko mjeseci nakon nanošenja boja u potpunosti nestane (plave boje naplatnog parkinga, bijeli pješački itd).
Zanimljivo da Hrvatske ceste označavaju susjedni pješački na raskršću Tizianova-Osječka (preko Osječke), gdje oni također svako ljeto jednom godišnje ofarbaju, ali njihova boja traje, boja nije izlizana.

Dok susjedne pješačke 5 m udaljene ne farba privatnik HC-a već gradska firma Rijeka plus, gdje nakon 3-4 mjeseca pola boje nestane i ostalih cca 6mj do sljedećeg farbanja boja je skoro u potpunosti nestala.

Meni je stvarno nejasno kako HC-u boja traje cijelu godinu, uz isto opterećenje auta, iste vremenske uvjete, a Rijeka Plusu svega par mjeseci.

U prilogu slike na kojima se vidi u potpunosti izlizani pješački prijelazi (gotovo neprimjetna bijela boja).

Može li Grad promijeniti i unaprijediti to farbanje cesta?

Sve više gradova se odlučuje na thermoplastic boje, koje su deblje, istaknutije, traju 3-5 godina uz manje održavanja a jednaku brzinu primjene.

Naturali / 04.04.2023.

Poštovani,

zahvaljujemo Vam na javljanju te Vas ovim putem obavještavamo kako je Tizianova ulica asfaltirana, upravo zbog skliskog i dotrajalog asfalta.
Razdjelna crta u navedenoj ulici iscrtana je početkom travnja, što je vidljivo i na prilaženoj fotografiji. U TD Rijeka plus d.o.o. ističu kako se iscrtavanje razdjelnih crta vrši u noćnim satima zbog manjeg prometnog opterećenja te ovisi o vremenskim prilikama i temperaturi. Zbog činjenice da je asfaltiranje izvršeno u prosincu 2022. godine, zimske temperature nisu dozvoljavale ranije iscrtavanje. Na području grada Rijeke kontinuirano se više od 20 godina održava prometna signalizacija od strane Rijeka prometa d.d., koji je od 11. siječnja 2022. godine, statusnom promjenom pri Trgovačkom sudu u Rijeci, pripojen TD Rijeka plus d.o.o. Ujedno, ističu i kako se materijal za izvođenje horizontalne signalizacije nabavlja temeljem procesa nabave, čiji su obveznici te ona mora zadovoljiti kriterije kvalitete. Drugim riječima, svaki ponuđač dužan je dostaviti potvrdu nadležnih tijela o kvaliteti i svojstvima boja za asfalt, a temeljem općih tehničkih uvjeta za radove na cestama, kao i ostale podatke za staklenu perlu i razrjeđivač. Sama tehnička specifikacija nadalje definira kako trajnost boje u idealnim uvjetima traje do godine dana, a ovisno o intenzitetu prometa, nagibima i slično. Posljedično, na kvalitetu i trajnost boja veliki utjecaj mogu imati i vremenske (ne) prilike. Ključna za trajnost boje je svakako i kvaliteta podloge, što znači da oštećena ili zamašćena podloga znatno može smanjiti njezinu trajnost i kvalitetu.

U TD Rijeka plus d.o.o. ističu kako kontinuirano prate trendove na tržištu, što dokazuju i tzv. crvene zebre, odnosno pješački prijelazi izvedeni u crvenoj termoplastici, a prema prioritetima mjesnih odbora. Zbog svojih izrazito dobrih karakteristika, postala je neizostavan dio i najčešće korišten materijal za označavanje oznaka na kolniku diljem Europe kroz protekla tri desetljeća, pa tako i u Rijeci. Njezina je trajnost do 5 godina. Takvi materijali su prilikom primjene, manje osjetljivi na vanjsku temperaturu i temperaturu kolnika, a oznake izrađene od ovog materijala karakterizira vrlo dobra uočljivost u svim vremenskim prilikama, kao i u noćnim i drugim uvjetima smanjene vidljivosti, što je posebno važno za sigurnost pješaka.

S poštovanjem,
Gradska uprava.

Poštovani,

u prethodnom odgovoru detaljno je opisana procedura nabave boja za iscrtavanje horizontalne prometne signalizacije, s naglaskom da je svaki ponuđač, prilikom postupka javne nabave, obvezan dostaviti potvrdu nadležnih tijela o kvaliteti i svojstvima boja za asfalt. U Trgovačkom društvu Rijeka plus d.o.o. navode da su rubnjaci, kao i pješački prijelazi na navedenoj lokaciji, u planu obnove do kraja ožujka ove godine, dakako ovisno o vremenskim prilikama. Važno je napomenuti kako se poslovi na ovakvim lokacijama gdje je velika gustoća prometa obavljaju isključivo u noćnim satima. U Rijeka plusu dodaju da je Ulica 1. maja u nadležnosti državne tvrtke Hrvatske ceste, koja je stoga obvezna obnoviti horizontalnu signalizaciju.

Kako je i prvotno već naglašeno, na trajnost boje horizontalne signalizacije veliki utjecaj imaju vremenske prilike i kvaliteta podloge. Horizontalna signalizacija obavlja se u sklopu redovnog održavanja te je Trgovačko društvo Rijeka plus d.o.o. samo u prosincu prošle godine obnovilo 17 pješačkih prijelaza u blizini škola, vrtića i na pješački frekventnijim lokacijama.

S poštovanjem,
Gradska uprava.

Odgovorite