Već sam spomenuo u jednoj drugoj tužibabi, ali ovo je tema za sebe, pa molim odgovor nadležnih zašto ljudi koji su plaćeni NE rade svoj posao.
Strogi centar grada ulica Matije Gupca znana kao ulica taksista. Tko ne zna, to je ona slijepa što ide paralelno sa Ivana Zajca od gradske biblioteke, križa se sa Veslarskom (Jelačićev trg->Ivana Zajca) i onda se nastavlja dalje (konoba Feral) do Ribarske (mrtvi kanal/most branitelja).
Ulica je svaki dan zakrčena parkiranim autima, i to na sredini ceste! Time blokiraju legalno parkirana vozila na plavo označenim mjestima. Bude ih po 5-6, neki put i 7-8, svi uredno ostave papiriće sa brojevima mobitela na prednjem staklu, pa ako ste parkirali legalno i platili, da bi izašli samo morate “okrenuti” par mobitela, čekati da gospoda i gospođe izmigolje iz okolnih dućana, cvjetarni, mjenjačnica i kafića, onda se još malo strpiti da se svi maknu (dok po Veslarskoj prolazi sva sila prigradskih i gradskih autobusa) i eto vas konačno slobodni. Osjećaj je sjajan… upravo sam potrošio 15kn za parking i ne mogu otići kada ja želim, nego ovisim o tome dali će mi se netko javiti na mobitel i kako će brzo izaći van. Zadnji put sam na pozive izgubio 5 minuta, a dok su se svi uskladili i makli, još 10 minuta.
Auti su naravno uredno parkirani i na mjestima za taxi i dostavu, a o onima koji su parkirani na 2 CENTImetra od križanja ili bolje rečeno u križanju (M. Gupca/Veslarska/Ribarska) i koji zaklanjaju preglednost i vozačima (naročito pri izlasku unatrag M.Gupca->Veslarska) i pješacima, neću ni pričati…
Jednom prilikom vidim ja djelatnika rijeka prometa kako provjerava parkirne karte i pitam ga što je sa ovima nasred ceste? Mrtav hladan mi kaže “to nije naše, to je za redare”. Nastavlja “mi im javimo, ali oni ne regiraju baš odmah”. Jučer pak vidim kako dolazi crveni Audi A1, iz njega izlazi fino sređena “gospođa”, djelatnik Rijeka prometa tri metra dalje provjerava parkirne karte (onih legalno parkiranih, kojima će kasnije trebati 15 minuta da izađu), ona mu sa smješkom dobacuje “brzo ću ja”, i odlazi. Ovaj se nasmiješi i kimne glavom. Dotični Audi A1 je SVAKI DAN tamo, a to “brzo” se svodi na to da ga vidim kada ujutro dolazim na posao i kada popodne odlazim sa posla… kako stoji na istom mjestu. Tu su još i Mercedes A klase i još 4-5 redovnih “mušterija” besplatnog parkinga. Ako treba, mogu svaki dan fotografirati dotičnu ulicu, i vidjeti ćete da se svaki dan ponavlja isto, sa istim autima.
Da malo podsjetim one koji bi ovo trebali znati na pamet… Zakon o cestama NN 84/11/članak 84.:
Policijski službenik ili službenik jedinice lokalne samouprave, naredbom će odrediti da se vozilo premjesti na drugo mjesto ako je zaustavljeno ili parkirano na cesti na kojoj ugrožava sigurnost prometa ili ometa normalan tok prometa i kad je parkirano ili zaustavljeno:
.
.
.
5) na raskrižju i na udaljenosti manjoj od 5 m od najbližeg ruba poprečnog kolnika, ako smanjuje preglednost prometa
.
.
.
8) na mjestu na kojem bi parkirano vozilo onemogućilo pristup drugom vozilu radi parkiranja ili izlazak nekom već parkiranom vozilu i ispred kolnog ulaza u zgradu, garažu ili dvorište
.
.
.
Ovo gore bi redari trebali znati na pamet. Čak i kada ih se probudi u 3 ujutro, protrese i kaže “nabroji mi 12 situacija kada zoveš pauka/pišeš kaznu!”.
Da se onaj/ona koji misle, bolje rečeno trebaju, na ovo odgovoriti ne izgube u mojem opširnom tekstu, postaviti ću jasna pitanja na kraju:
1. Znaju li redari gore navedeni članak zakona i koliko često se provjerava njihovo znanje (obuka/testovi itd.)?
2. Zašto naplatničari ne upozoravaju na prekršaj (primjer odozgo), dali im je to dužnost (makar moralna) i koji je način komunikacije između naplatničara i redara? Ili ne postoji, nego svako brine za svoje?
3. Zašto redari ne pišu kazne, naročito u ulicama gdje su prekršaji svakodnevna i “normalna” pojava? Nema opravdanja da “nisu vidjeli”, posao im je da vide, prepoznaju problematične lokacije i regiraju.
4. Rade li se uopće ikakve analize gdje su u gradu najveći problemi pa da se kontrole/kazne fokusiraju na ta mjesta ili sve funkcionira po sistemu “šećem po gradu, pričam na mobitel i pišem kaznu gdje i kad mi se da”?
5. Koliko često uopće redari obilaze strogi centar/pojedine ulice? (jedni te isti auti u spomenutoj ulici znaju stajati cijeli dan)
6. Određeni redari kontroliraju samo određene ulice?
7. Ako je odgovor na 6. “da”, kome mogu prijaviti nerad konkretnog redara?
8. Ako je odgovor na 6. “ne”, nema veze, kome mogu prijaviti nerad?
9. Kada prijavim, koji je protokol i još bitnije sankcije? 1/2/3 put(a) i “letiš”? Ili se tolerira u nedogled jer se u gradskim službama ima status bolji od statusa zaštićenog Ličkog medvjeda?
10. Kada prijavim nerad, hoću li dobiti povratnu informaciju što je poduzeto (kao što sam dobio od policije kada sam prijavio jednog od njih) ili će sve nestati u crnoj rupi?
11. Kako se općenito kontrolira učinkovitost redara (rade li ili ne rade svoj posao) unutar službe redarstva?
12. Tko laže? (naplatničari da redari ne reagiraju ili naplatničar jer uopće ne obavještavaju redare)
13. Ovo je više retoričko pitanje… Nije li Vas sram što primate plaću, a u gradu vlada kaos i nered?
Kao građanin ovog grada tražim odgovor na svih 13 (ajde, neka bude 12) pitanja. Isto ovako jasno sistematizirano, od 1 do 12. A prije nego onaj/ona tko bi na ovo trebao odgovoriti pomisli “ah, još jedan lajavac, zaboraviti će sve za dva dana” neka se sjeti da mu, iznosom lijepu i mjesečno redovnu, plaću osiguravamo mi koji smo građani ovog grada i koji uredno svaki mjesec odvajaju za poreze i prireze iz kojih onda ide ta ista plaća. Ne zaboravite da radite u gradskoj/državnoj službi i da ste u službi stanovnika Rijeke. Naše pravo je da pitamo, a vaša dužnost i posao je da odgovorite, reagirate i educirate. Niti jedno pitanje nije pitanje poslovne tajne. Želimo odgovore. Imamo pravo znati kako je ustrojeno, kako funkcionira i kako i koliko radi komunalno redarstvo.