Sa jeseni u Rijeci se ponovno manifestirali višegodišnji problemi uzrokovani povećanim oborinama i neadekvatno projektiranom odvodnjom oborinskih voda – priča je klasična razvijamo bez planiranja, naplaćujemo ali ne trošimo namjensi rezultat je također klasik – štete i troškovi za građane.

Nekoliko slika u prilogu prikazuje sustavno neodržavanje odvodnje, projektiranje odvodnje i kapaciteta istih na razini referata u srednoj školi ali zato investicije u projekte za rješavanje navedenih problema – bez limita.

Pitanje je kada i da li uopće planirate utrošiti prikupljene razne vodne naknade za financiranje gradnje građevina urbane oborinske odvodnje tako da ih projektira netko tko pozna materiju i trajno riješi problem, a kapacitete planira i za budućnost?

Šaljem u prilogu nekoliko slika rezultata projekata ViK i ostalih javnih investitora nakon genijalnih investicija u upojne bunare (nekoliko pokušaja izrade bunara, sa zadnjom verzijom i dalje problemi – Zamet raskršće kod dvorane), retencije obujma višekatnih stambenih zgrada (rotor Martinkovac) i “vrhunsko” održavanje postojećih kanala (Marčeljeva Draga, okretište 1A). U prijašnjim tužibabama slični problemi su prijavljeni i u drugim dijelovima grada – npr Krnjevo.

Ulica Bože Vidasa je za svakog većeg pljuska, nakon više intervencija, i dalje pod vodom, poslovni prostori plivaju u par desetaka cm vode, a štete se samo zbrajaju.

Netko bi trebao uputiti vodeće ljude da cilj postojanja komunalnih društava nije redistribucija prikupljenih poreza i naknada građevinskim tvrtkama nego rješavanje komunalnih problema, poboljšavanje i održavanje komunalne infrastrukture, te općenito da su to servisi za građane a ne putničko turističke, telekom, rent-a-car i catering servisi za vodeće ljude tih društava.

jego / 18.11.2019.

Poštovani,
jedinica lokalne samouprave nadležna je za gradnju te održavanje građevina oborinske odvodnje s javnih površina. Ovisno o proračunskim sredstvima, održavanje se provodi putem gradskih komunalnih i trgovačkih društava. Tako je KD Vodovod i kanalizacija d.o.o. zadužen za redovito i interventno čišćenje slivnika, što i čini sukladno programu čišćenja te izvanrednim nalozima, a TD Rijeka promet, sukladno Planu održavanja, poduzima potrebne aktivnosti izvođenjem upojnih bunara i kolektora otvorenim sustavom odvodnje, na način da se lokalno poboljša stanje odvodnje te uklanja moguće plavljenje kolnika i javno-prometnih površina.
Za ulicu Bože Vidasa oborinska odvodnja je rješavana upojnim bunarom.
Odjel gradske uprave za razvoj, urbanizam i gospodarenje zemljištem strateškim je dokumentima prostornog uređenja, kao što su Prostorni plan uređenja grada Rijeke i Generalni urbanistički plan grada Rijeke te urbanističkim planovima uređenja užih područja, analizirao oborinsku odvodnju i predložio položaj trase oborinske odvodnje. Naime, prostornim planovima užeg područja planiran je razdjelni sustav odvodnje, pri čemu se planira oborinsku odvodnju s javnih i prometnih površina, putem posebnog sustava oborinske odvodnje nakon pročišćavanje odvesti u upojne bunare, odnosno ispustiti u tlo. Ovaj Odjel je također 2010. godine proveo izradu Studije oborinske odvodnje Trsata, zajedno s istočnim dijelom grada, pri čemu je Studija korištena pri izradi dokumenata za apliciranje projekta vodoopskrbe i odvodnje za komunalno društvo Vodovod i kanalizacija.
Između ostalog, u dogledno vrijeme trebala bi se izraditi i Studija oborinske odvodnje, kao temelj za daljnje projektiranje i rješavanje ovog gorućeg problema.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite