Poštovani,
još 26. srpnja 2020. sam se obratio prometnom odjelu Rijekaprometa s fotografijama i objašnjenjem problema koji se pojavio.

Naime, semaforizirano raskrižje Osječka-Tizianova je do srpnja 2020. radilo u odličnom stanju, opremljeno je velikim brojem senzora za svaki smjer i svaki krug je bio drugačiji od prethodnog sa realnim opterećenjem.

Kratko ću objasniti rad tog semafora, postoji glavni pravac Osječka-Prvog maja i bočni smjerovi Tizianova lijevo, Tizianova desno i Kresnikova.

Ovo je odlično funkcioniralo, znači program je ovako funkcionirao, drži zeleno glavnom, ako ima vozila za
->desne skretače Tizianova ili lijevi skretači strelica Osječka, uključi zeleno taj smjer i crveno Prvog maja, trajanje ->dok ima vozila
nakon toga:
->ako ima: lijevi skretači Tizianova ili Kresnikova, drži zeleno za to, glavni crveno, trajanje dok ima vozila
nakon toga:
opet uključi glavni smjer
-> ako pješak stisne, uključi mu zeleno i produži crveno glavnom smjeru

I stvarno sve je funkcioniralo savršeno, ako je recimo bilo 5-6 vozila iz bočnog smjera on bi držao zeleno 5 s, sljedeći krug je bilo više vozila pa je držao bočni smjer ne 5 s već 15 s, ako iz nekog smjera nije ni bilo vozila, ne bi ni uključio, ako uopće nema vozila iz bočnih smjerova onda bi stalno bilo zeleno glavnom, stvarno je sve funkcioniralo jako moderno i ispravno, nisu se stvarale kolone.

Pješaci su bili zaštićeni na Osječkoj jer im je bio i treptač i palilo se samo kada prelaze, vozila iz Tizianove kada su vidjeli treptajuće svjetlo znali su da će naići na pješaka.

Onda je (u prilogu) u srpnju 2020. nakon nekoliko dana jakih kiša otišao jedan od dva senzora za Osječka- lijevi skretač Tizianova.
To se primjetilo tako što iako cijeli krug nema vozila on uključuje to lijevo skretanje i blokira suprotni pravac cca 10 s.
No i dalje su svi ostali senzori radili ispravno, palili bočne u trajanju smjerova nije velika stvar, ali očtio po radu programa jest da semafor stalno ima najavu za to.
Uz to asfalt je izrazito popucao uz taj senzor, gurnuo sam odvijač i neki tanak kabel je unutra u komadićima.

Sve sam objasnio i slikao, poslao još u sprnju za Rijekapromet, dobio 4.8. ovaj odgovor:

> Datum: 04.08.2020 12:47
> Naslov: FW: Raskršće Osječka-Tizianova (razno)
>
Poštovani,
Hvala na dojavi; proslijedili smo odjavu o kvaru i isti će biti otklonjen u primjerenom roku.
S poštovanjem,
Danijel Frka, dipl. inž. prometa
Rukovoditelj Službe prometa

Prošlo je 90 dana a niti je senzor ugrađen, niti popravljen, rupa kraj semaforskog stupa je i dalje, prije 2 tjedna opet šaljem mail g. Frci i pitam što je sa tim senzorom, mislim nije velika stvar ali Rijeka Promet godišnje plaća 50.618 kn tvrtci SANDI za “održavanje detektorskih petlji” a ovdje 90 dana nisu u stanju popraviti jedan senzor i nije mi odgovorio.

A zašto sada pišem tužibabu?
Jer je od danas su svi senzori izvan funkcije na navedenom semaforu, sve je usporeno jer je svaki krug fiksiran, ako ima ili nema vozila sve je isto, sve se uključuje, pa i pješacima, iz Tizianove lijevi skretači sada imaju non-stop zeleno pa jako velikom brzinom dođu na pješački, treptač je stalno uključen pa ako se ovako nastavi iz Tizianove će se naviknuti da tamo nema vozila kada im trepće, uglavnom da ne dužim sve se jako pokvarilo. Uz to, jedno tipkalo, baš na Osječkoj (koje ima treptač) uopće ne svijetli i neispravno je.

Prijavljujem i za treptače koji ne rade kod 3. maja, prošlo je 14 dana a nisu popravljeni.

Uglavnom, zanima me što je sa svim ovim i može li se iz fiksnog vratiti u rad sa senzorima i popraviti neispravni senzor i tipkalo?

Zanima me i za semafor Osječka-Plodine i Osječka-Spar, prvih par godina od postavljanja je radilo na isti pametan način, na senzore pa su prešli u fixan rad. Mogu li se vratiti na prometno-senzorski rad, pogotovo onaj kod Plodina jer tamo rijetko ima bočnih i pješaka a ujutro dosta vozila na glavnom iz Drenove skreće desno u Corrada Ilij. a moraju čekati crveno radi nepostojećih pješaka i bočnih skretača jer semafor radi u fixnom režimu.

Je li se i kada će se popraviti sinkronizacija semafora na “zelenom valu” na Kantridi?

Zašto ne možemo vidjeti nove kamere na semaforima na webu RP na Kantridi i Diračju iako već 2 mjeseca su tamo i okreću se (pa su i u funkciji)?

D-K / 05.11.2020.

DOBRE VIJESTI!
Ovako je semafor radio prije tužibabe:

https://www.youtube.com/watch?v=LJY0YdazQNE

Senzori i tipkala su bili neispravni i isključeni. Zbog stalno uključenog treptača i zelenog pješacima vozila iz Tizianove su dolazila velikom brzinom na pješački jer nisu očekivali pješake. Iako nema nikoga, oko 45s se držalo crveno glavnom smjeru iako nema vozila.

Nakon tužibabe potpuno drugačije, mjeseci upozoravanja na problem e-mailom, a u 5 dana nakon tužibabe popravljeni i kalibrirani su senzori i tipkala!

Evo, kako slika govori tisući riječi:

https://www.youtube.com/watch?v=r4JXdHDuNX0

Puno brže odvijanje, manje gužve. Zeleno traje koliko ima vozila jer su senzori popravljeni. Svaki krug je prema opterećenju vozila, zeleno pješacima se upali kada se najave. Zelena strelica iz Osječke se napokon više ne pali svaki krug.
Popravljen je i senzor sa slike.
Puno, puno kraće zadržavanje glavnog smjera.
Sada kada nema vozila iz bočnih smjerova je stalno zeleno glavnom pravcu. Ako se pojave vozila iz samo jednog bočnog smjera, tada propusti samo taj smjer, i tada to traje 7-8s a prije popravka senzora svaki krug je glavni smjer bio zaustavljen 45s!?

Djelomičan odgovor na e-mail sam dobio tek nakon tužibabe!
Građani im ukazuju na probleme a rješenje dolazi tek nakon ovakve demonstracije…
Sramota da ne postoji redovno održavanje, čišćenje grada, itd već rad gradskih službi proradi tek kada ih se stavi na tužibabu ovdje ili kod Ferlina.

Još očekujem odgovor za ostale upite.

Poštovani,

u Rijeka prometu d.d. navode da se popravci na pojedinim semaforiziranim raskrižjima obavljaju po utvrđenim prioritetima, pa tako i na raskrižju Osječka – Tizianova – 1.maja-Kresnikova, gdje su se odvijali, neovisno o Vašoj prijavi. U sklopu radova uklonjeni su oštećeni te su provučeni novi detektorski kabeli od uređaja do detektora, a kako je problem bio i sa detektorskim pločicama, one su zamijenjene novima i raskrižje radi u punom prometno ovisnom radu. Iako je sustavnim praćenjem utvrđeno da ono uglavnom dobro funkcionira, radi poboljšanja, još su naknadno izvedene neke modifikacije detektorskih pločica.

Na semaforiziranim raskrižjima Osječka-Mihačeva draga i Osječka Corrado Illiassich semafori rade u vremenski programiranom radu, ali i uz stalnu najavu pješaka. Namjera je da se najava pješaka programski regulira, ali to se planira izvesti naredne godine jer su sredstva za tekuću godinu ograničena na najnužnije intervencije na svjetlosnoj signalizaciji.

Na pitanje kada će se sinkronizirati semafori na “zelenom valu” na Kantridi u Rijeka prometu nisu mogli odgovoriti s obzirom da je nejasno na koje se raskrižja to odnosi.

Vezano za upit o novim kamerama na semaforima na webu RP na Kantridi i Diračju za istaknuti je da radovi na realizaciji projekta modernizacije šest raskrižja na zapadnom dijelu grada nisu dovršeni. Nove kamere javnosti će biti dostupne čim dopunjeni video sustav službeno bude pušten u funkciju.

S poštovanjem, Gradska uprava.

Da pojasnim, zeleni val od Novog Lista, Zvonimirova, Liburnijska?
Ako vam nije jasno, novi video sam vam pripremio.
Krenulo se na zelenom kod Novog Lista, je li ovo vama dobro:

https://www.youtube.com/watch?v=SDGjNzr3FEI

Možete li objaviti detaljan troškovnik, što je to koštalo više od 2.918.977kn za modernizaciju 6 raskrižja i zašto je “zeleni val” ovako izveden?
Totalno mi je nejasno kako je u prosjeku 8 vozačkih lanterni 6 pješačkih i zamjena kabela koštala 460.000kn po raskrižju?
To znači da jedna semaforska lanterna košta 20.000kn a zamjena 20-ak metara kabela 100.000kn?

Zašto je isključeno zeleno treperenje prije gašenja kod Liburnijske-Bratonje i Liburnijska-Pionirska i zašto ta 2 semafora nisu sinkronizirana sa Liburnijska-Stadion i kada se i iz pravca Zvonimirove na Zvonimirova-Liburnijska krene u pravcu Kantride, dođe uvijek na crveno kod Bratonje/Pionirske?

Jeste zadovoljni s radovima Peek prometa?

Poštovani,

u Rijeka prometu d.d. navode kako je dionica koju navodite, odnosno potez Novi list- Zvonimirova- Liburnijska uspostavljena sa fiksnim vremenima rada.

Troškovnik, točnije procjenu vrijednosti radova u iznosu od 2.960.000,00 kn, kao i cjelokupnu projektnu dokumentaciju izradila je tvrtka Rijeka promet d.d.. koja za to ima stručni kadar prometne struke s višegodišnjim iskustvom u poslovima projektiranja te održavanja i postave semaforske opreme na području Grada Rijeke. Grad Rijeka je putem Odjela Gradske uprave za javnu nabavu proveo otvoreni postupak javne nabave velike vrijednosti, uz prethodno obavljeno savjetovanje o objavljenoj dokumentaciji u trajanju od deset dana, pri čemu su se gospodarski subjekti koji su bili zainteresirali za posao mogli interesirati o predmetu nabave i detaljima. Zaprimljena je samo jedna ponuda i to tvrtke Peek promet d.o.o. i s njom je sklopljen ugovor.

Vezano za isključenje zelenog treperenja prije gašenja kod raskrižja Liburnijske-Bratonje i Liburnijska-Pionirska te sinkronizaciju semafora, u Rijeka prometu ističu da je to učinjeno zbog činjenice što treptanje zelenog svjetla dokazano potiče vozače da „stisnu gas“ i da projure kroz raskrižje u fazi žutog ili čak početkom faze crvenog svjetla. Stoga je s investitorom zaključeno da se treptanje zelenog neće primjenjivati.

Na upit o radovima Peek prometa u Rijeka prometu odgovaraju da, ako to podrazumijeva modernizacija šest raskrižja, na izvedene radove do sada nije bilo značajnijih primjedaba.

S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite