Zašto na semaforu kraj Tuša u Vukovarskoj ulici je svaki krug zeleno za lijevo a crveno za desno?
Što nema nikakve logike, nema pješaka, nema nikoga, a desno je crveno?
Može li se to promijeniti?

Zašto su montirani novi semafori u Liburnijskoj ulici, a nema nikoga od pješaka ni iz sporednih smjerova a oni stalno pale crveno.
Ne bi li to to trebali biti novi pametni semafori, potrošilo se brdo para a rade kao stari od 40 godina bez senzora.

Naturali / 06.08.2021.

Poštovani,

kao što i sami znate, semaforskim sustavom u Rijeci upravlja gradska tvrtka Rijeka promet d.d. te nad njim ujedno provodi i nadzor. Veći dio semaforskog sustava je zamijenjen i u sustavu je automatskog upravljanja prometa, što znači da su nadzor i upravljanje mogući iz prometnog centra. To pak, nažalost, nije moguće kada je u pitanju stari sustav. Naime, nadzor i upravljanje starog sustava provode se neposrednim obilaskom određenih lokacija i raskrižja, zbog čega su dojave građana o ovakvim i sličnim situacijama iznimno dragocjene, s obzirom da nadležna služba Rijeka prometa tada može reagirati u najkraćem mogućem roku i otkloniti kvar ili bilo koju drugu nelogičnost.

Prometni stručnjaci i prethodnih su se godina bavili raspravom na temu raskrižja Vukovarske i A. Barca upravo iz razloga koje i Vi navodite, a to je desna strelica kada se dolazi iz Vukovarske ulice. U suradnji s Prometnom policijom, Odjelom gradske uprave za komunalni sustav te Mjesnim odborom, unazad dvije godine obavljeno je preprogramiranje semafora na način koji ste i Vi predložili, odnosno uključivala se desna strelica, što nije ništa neobično i u skladu je sa svim pozitivnim propisima. Dakle, istodobno je bilo upaljeno zeleno svijetlo pješacima za prijelaz preko Ulice A. Barca i desna strelica vozačima iz Vukovarske ulice. Rijeka promet dodatno je postavio žuto treptajuće svijetlo kao upozorenje vozačima na takvu regulaciju prometa. K tomu, Prometna policija provodila je stalni nadzor kako bi se provjerilo funkcionira li, ali, nažalost, nije. Zbog izuzetno velikog uzdužnog nagiba prometnice, pozicije pješačkog prijelaza zbog koje se ne vidi pješak na sjevernom nogostupu, kao i činjenice da tom Ulicom prometuje veliki broj teretnih vozila, učestalo su se događali naleti vozila na pješake i to na pješačkom prijelazu. Zbog toga je opet obavljena preregulacija koja je i danas na snazi. U Rijeka prometu navode kako razumiju da je iz pozicije vozača apsurdno čekati na semaforu kada nema nikoga na pješačkom prijelazu, ali ističu kako ćete se sigurno složiti da je sigurnost pješaka, a posebice djece, ipak najvažnija.

Na raskrižju Liburnijska – V. Bratonje zamijenjeni su upravljački uređaji i lanterne, ali nažalost, još nisu postavljeni detektori nailaska vozila, niti pješaka, tako da se to raskrižje još ne može svrstati pod ”pametno”. Kada se i tu ugradi potrebna semaforska oprema to će zasigurno povećati protok vozila, a pritom se neće smanjiti sigurnost svih sudionika u prometu.
U Rijeka prometu zahvaljuju Vam na javljanju i svim prijedlozima te Vas ljubazno mole za razumijevanje.

S poštovanjem,
Gradska uprava.

Odgovorite