Zašto Rijekapromet je ugradio i koliko je plaćeno jedno pješačko tipkalo na raskrižjima u Liburnijskoj i na Rujevici koje iako nitko ne stisne se pali iste sekunde čim dođe crveno, usporava promet stalno puštajući zeleno od koga je i koliko je koštalo? Zašto je ugrađeno i postavljeno tipkalo kada je automatska najava?

Jeste li napokon u ugovoru definirali da sami možete mijenjati programe, vremena pojedinih pravaca, podešavati senzore, vremena pješacima itd ili svaku promjenu morate skupo platiti PEEK-u?

Je li ikada PEEK ili ljudi iz PEEK-a plaćali gradonačelniku i nadležnim ljudima Rijekaprometa kakve večere, ručkove ili domjenke (kao u slučaju Kluba i Janafa) za tako “dobro” napisane ugovore koji njima pogoduju i na kojima dobivaju puno novaca?

Prije ste govorili da je loše napravljen ugovor prije pa niste mogli, kod ugovora i natječaja za Baštijanovu/Tizijanovu Kozala je jasno u ugovoru na poslovnim-sustavima pisalo da sami možete mijenjati programe, vremena pojedinih pravaca, u neograničenom vremenu, zašto tamo nije montiran nova jedinica?

Je li u ugovoru za Liburnijsku/Rujevicu napokon u ugovoru da sami možete raditi izmjene programa semafora u svim oblicima bez naknade od strane Rijekaprometa (da vam se pruži softver za izmjene) i ako nije, zašto to niste tražili?

I kako komentirate video koji sam snimio, za čvor Osječka-obilaznica i tog višegodišnjeg problema, zašto makar ne dopustite lijevo skretanje iz desne trake, što košta 1L boje jer Osječka ionako ima dvije trake i što “razmatrate” već godinama?

Zašto Osječka-Drenova je montiran semafor za desno skretanje, koji često ima crveno bez strelice, iako iz Škurinjskog puta nitko ne skreće i nema pješaka.

Može li se tamo demontiranti semafor za desno skretanje kao i recimo na Rujevici za desno skretanje?

robert / 05.10.2020.

Poštovani,
nositelj ugovora za projekt modernizacije semaforiziranih raskrižja u Liburnijskoj ulici je Odjel gradske uprave za komunalni sustav Grada Rijeke. Radovi su u tijeku te okončani obračun nije još izvršen. Raskrižje Rujevica je kružno raskrižje i nema semafora. Na semaforiziranim raskrižjima u Liburnijskoj ulici pješačka tipkala imaju samo funkciju davanja zvučnog signala, jer ta nisu opremljena, niti programirana, na način da rade u potpuno prometno ovisnom radu.

Programiranje uređaja Baštijanova – Laginjina je u tijeku, i po završetku radova na zamjeni i modernizaciji semaforske opreme na šest raskrižja na području grada Rijeke, predviđenog 26. listopada ove godine, ovaj semaforski uređaj zamijenit će se novim te će tako i ovo raskrižje biti istoga standarda kao sva ostala u sustavu automatskog upravljanja prometom (AUP-a).
Semaforsko programiranje je usko specijalizirana djelatnost kojom se bave samo tvrtke koje su licencirane i registrirane za takvu vrstu poslova. Rijeka promet kao korisnik takvog licenciranog programa imat će na predmetnim raskrižjima mogućnost produljivanja ili skraćivanja duljine zelenog svjetla pojedinih grupa, te raditi sve izmjene do razine nezadiranja u zaštitnu matricu, a sve ovisno o stupnju složenosti raskrižja (broju privoza, prometnih traka, odnosno signalnih grupa).
Programiranje semafora je usko specijaliziran posao iza kojeg se tvrtka koja obavlja programiranje potpisuje na izvedbenu dokumentaciju i jamči da je određeni semaforski program napravljen prema zadanom projektu na koji su dobivene sve potrebne suglasnosti. Ova je tvrtka i zakonski odgovorna za instalirani program. Semaforski programi ne mogu se mijenjati bez izrađenog projekta, potrebnih suglasnosti i sličnih dokumenata. Rijeka promet nema osobe licencirane za semaforsko programiranje, jer to za sada nije u djelokrugu njihovog posla. Međutim, pozivaju Vas da im se izravno obratite, ukoliko ste te struke i imate licencu, radi ispitivanja takve mogućnosti.

Što se tiče čvora Osječka-obilaznica, to se raskrižje ne može razmatrati kao zasebno, već je sastavni dio raskrižja s Osječkom ulicom. Upravo to raskrižje i opterećenje na njemu definira sve ostale faze i duljine zelenih svjetala na svakom ostalom privozu, pa tako i na smjeru prikazanom na Vašoj snimci. Duljina zelenog svjetla na tom pravcu ograničena je duljinom zelenog svjetla za vozila koja se isključuju iz smjera zaobilaznice Rijeka – Istok i vozila koja se uključuju na zaobilaznicu u smjeru Rijeka – Zapad. Sva ta vozila dolaze na raskrižje Osječka–Zaobilaznica, a duljina zelenog svjetla tog privoza ograničena je duljinom zelenog svjetla na Osječkoj ulici, koja je isto tako visoko prometno opterećena.
Desna traka je ostavljena samo za desne skretače upravo radi toga da se što više vozila koja se kreću u tom pravcu, isprazni za vrijeme trajanja jednog ciklusa. Desni skretači na ovaj način mogu dobiti puno više zelenog svijetla, jer mogu skretati uvjetno, kada zeleno svijetlo imaju vozila koja dolaze po Osječkoj ulici iz smjera grada, nego u slučaju prenamjene tog prometnog traka u za lijevo i desno skretanje.

Vezano za pitanje zašto je na potezu Osječka-Drenova montiran semafor za desno skretanje, koji često ima crveno bez strelice, iako iz Škurinjskog puta nitko ne skreće i nema pješaka, u Rijeka prometu navode kako zbog geometrije raskrižja nije moguće dopustiti desno skretanje bez regulacije semaforom, jer bi time dio pješačkog prijelaza bio nereguliran, odnosno nezaštićen te bi postojala opasnost naleta vozila na pješaka koji ima zeleno svjetlo za prelazak ulice.

Pojedina pitanja kojima se insinuiraju kriminalne radnje, sasvim su neprimjerena te potpuno neutemeljena i uvredljiva.

S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite