Zašto kada grad liči tj boja pješački, parkirališne oznake ili drugu cestovnu signalizaciju, ta boja za 6 mjeseci “se ispere”?

Dok kada Državne ceste bojaju (očito neki privanik koristi bolju boju) ta boja na kolniku je deblja, traje dulje i uvijek je prisutna na kolniku.

Drugi gradovi i mjesta koriste termo boje, puno bolja i dugotrajnija rješenja od Rijeke.

Ja sam bojao balkon i jeftina boja u Pevexu (60kn) već za par mjeseci mi je kiša počela ispirati tu boju, sumnjam da je bila čak i za vanjsku uporabu. Kasnije sam kupio dvostruko skuplju boju i već 3 godine izgleda kao nova.

Diljem grada, od Delte, Rive itd. sva naplatna mjesta su tako slabo označena plavom bojom. Kada se i boja, za 6 mj kao i da nije nikada bojano te ta plava boja nestane. Isto su pješački loše označeni, uglavnom katastrofa.

Kao da je nekome u intersu da se minimalno jednom godišnje svako mjesto mora min 1-2x ličiti.
Tako je u 6 mj 2021. Grad obojao pješačke otoke na raskršću Tizianova-Kresnikova.
Do 2021. su bili obojani u žuto-bijelo (obojani su kod rekonstrukcije 2010.) koje je i dalje bilo vidljivo, ali je boja lagano izblijedila.

Znači do onda je boja bila već 10 godina postojana i očito kvalitetna.

Onda 6.2021. grad boja u crveno bijelo.
Prođe 6 mj i već se polovina crveno-bijele boje oljuštila i otpala!?

Kako je moguće da je prethodna boja izdržala 10 godina (žuto-bijela) dok nova, crveno bijela ne izdrži ni 6 mj?

Gotovo polovina boje, samo od kiše je otpala i već se vide tragovi-žuto bijele boje odispod.

Koja je boja upotrijebljena, je li to uopće boja za vanjsku uporabu?
Tko je to bojao (koja firma) ima li garanciju na navedene radove i koliko je plaćena?

Zašto boje tako kratko traju?

Naturali / 18.01.2022.

Poštovani,

prema informacijama koje smo dobili iz Trgovačkog društva Rijeka plus d.o.o., materijal za izvođenje horizontalne signalizacije nabavlja se temeljem javne nabave, čiji je obveznik i ovo Društvo, a koja mora zadovoljiti kriterije kvalitete. Drugim riječima, svaki ponuđač dužan je dostaviti potvrdu nadležnih tijela o kvaliteti i svojstvima boja za asfalt, temeljem općih tehničkih uvjeta za radove na cestama, kao i ostale podatke za staklenu perlu i razrjeđivač. Boje koje zadovoljavaju traženu kvalitetu ulaze u izbor za odabir, a posljednjih se godina koriste boje proizvođača Helios Hrvatska. Sama tehnička specifikacija definira trajnost boje u idealnim uvjetima do godine dana, a ovisno o intenzitetu prometa, nagibima i slično. Za istaknuti je da, posljedično, na kvalitetu i trajnost boja veliki utjecaj mogu imati i vremenske prilike. Trajnost jednog sloja je do šest mjeseci, u slučajevima kada se prvi put boja nanosi na novi asfalt ili kada se mijenja boja, kao u slučaju koji navodite u Kresnikovoj ulici.

Kvaliteta podloge svakako je ključna za trajnost boje, što znači da oštećena ili zamašćena podloga znatno može smanjiti njezinu trajnost i kvalitetu.
Ujedno podsjećamo kako je prometnu signalizaciju području grada Rijeke kontinuirano, više od 20 godina, održavalo Trgovačko društvo Rijeka promet d.d. koje je od 11. siječnja 2022. godine, statusnom promjenom pri Trgovačkom sudu u Rijeci, pripojeno TD Rijeka plusu d.o.o.

S poštovanjem,
Gradska uprava.

kako je moguće da prethodna boja po fotografijama izdrži 10 godina a nova samo 6 mjeseci?

Da ne otvaram novu tužibabu, hoće li zbog ovoga od izvođača radova tražiti ponovno bojanje navedene lokacije bez naknade?

Tko je bio izvođač bojanja i je li površina prethodno očišćena?

Ovdje nitko ne prolazi, ni jedno vozilo ne prelazi gumama, pa je samo od kiše pola boje otpalo. Sramota.

Ili se boja razrjeđuje, ili ona uopće nije primjerenja za vanjsku uporabu. Ovo je nenormalno.

https://ibb.co/3N0nb8m

Poštovane,
prethodna žuta boja kojom su bili oličeni rubnjaci na razdjelnom otoku, navode u TD Rijeka plus d.o.o., u više navrata je obnavljana, a to će se ponoviti i s crvenom bojom. Kako je u prethodnom odgovoru istaknuto, trajnost prvog nanosa je puno kraća od svakog sljedećeg. Nakon iduće obnove koja je, sukladno planu održavanja, predviđena krajem ove godine, trajnost boje će se povećati.
Radove na horizontalnoj signalizaciji izvelo je Trgovačko društvo Rijeka promet d.d. koje je od 11. siječnja ove godine, statusnom promjenom pri Trgovačkom sudu u Rijeci, pripojeno TD Rijeka plus d.o.o. Javno-prometne površine čiste se sukladno programu čišćenja. Prilikom obnove horizontalne signalizacije ne obavlja se posebno čišćenje, osim u slučaju većeg incidenta, kao što je primjerice izlijevanje ulja i sl. Na ovoj lokaciji upotrijebljene su boje za vanjsku uporabu, a razrjeđuju se prema potrebi, sukladno uputama proizvođača, i to samo u zimskom razdoblju.
S poštovanjem, Gradska uprava.

Odgovorite