Iako se često spominje kao air show, odnosno zabavni program u zraku, ovaj
događaj je u biti sportska utrka s konkretnim pravilima igre. Prenosimo vam u
potpunosti službena pravila i način bodovanja s Red Bull internetske stranice.

„U
subotu
 12. travnja na rasporedu su kvalifikacije u kojima nema nikakvih kalkulacija.
Dvanaest pilota bori se protiv štoperice za što bolji poredak na osnovu kojeg
se formira tzv. runda TOP 12. TOP 12 otvara natjecanje u
nedjelju 13. travnja
. Šestorica najbržih iz subotnjih
kvalifikacija bore se protiv šestorice najsporijih. Formirat će se parovi po
principu prvi protiv dvanaestog, drugi protiv jedanaestog, treći protiv desetog
itd. Šestorici pobjednika ovih dvoboja pridružit će se i dvojica
gubitnika s najboljim vremenom
 i oni će formirati sljedeću rundu
(SUPER 8) dok za četvoricu najsporijih iz TOP 12 utrka ovdje završava. Osmorica
pilota koji su se plasirali u SUPER 8 ponovno se utrkuju protiv štoperice,
četvorica najbržih ulaze u veliko finale (FINAL 4), a za preostalu četvoricu
ovo je kraj utrke.FINAL 4 donosi završni obračun najboljih, a
najbrži među njima odnosi pobjedu i maksimalnih 12 bodova u poretku Svjetskog
prvenstva. Bodove na utrci osvaja
najboljih osam pilota,
 odnosno
svi koji su se plasirali u rundu SUPER 8. Drugo mjesto nosi 9 bodova, treće 7,
četvrto 5, peto 4 boda, šesto 3, sedmo 2 i osmo mjesto 1 bod. Stroga pravila Red Bull Air Racea neke pogreške ne
praštaju i donose diskvalifikaciju, dok za neke druge odnose dragocjeno
vrijeme, odnosno dodjeljuju kaznene sekunde.

Dakle, cilj je preletjeti stazu na kojoj se nalaze zrakom punjeni
piloni, poznati još kao i zračna vrata, u najbržem mogućem vremenu i pri tom napraviti što
je moguće manje pogrešaka
.

Ukupna dužina staze iznosi otprilike 5 kilometara.

ISPRAVAN LET: Za sva vrata, start/cilj, šikanu,
dvostruka vrata i vrata s jednim pilonom vrijedi pravilo zabrane poniranja u
vrata. Piloti moraju letjeti u gornjih 40% zračnih vrata, čije se područje
definira donjim i gornjim obojanim oznakama pilona. Isto vrijedi i za pilone
šikane koji se smatraju jednostrukim vratima.

DISKVALIFIKACIJA: Nekontrolirani pokreti upravljanja i
letenja, izvlačenje iz prevučenog leta, prelazak sigurnosne linije, izvođenje
negativnog G okreta oko pilona, let ispod 15 metara visine između pilona,
letenje u oblake, ulazak na stazu pod kutom oštrijim od 45 stupnjeva ili iznad
dogovorene holding visine za dotičnu lokaciju, ignoriranje naredbe direktora
utrke.

Osim
diskvalifikacije postoji i kategorija tzv. DNF (DID NOT FINISH). DNF se bilježi
u sljedećim slučajevima:

  • Udarac u pilon. Kad
    god avion dotakne pilon, za dotičnog pilota utrka je gotova. (U prvoj utrci u
    Abu Dhabiju to se dogodilo Australcu Mattu Hallu u završnoj FINAL 4 rundi)
  • Odstupanje od smjera. Kada letna putanja odstupa od staze utrke, letni ciklus se prekida.
  • Prekoračenje ograničenja startne brzine. Ako avion prekorači ulaznu brzinu od 370
    km/h kroz startna vrata let se prekida.
  • Kazna za težinu. Nakon utrke mjeri se težina aviona i pilota. U slučaju da pilot i
    avion nemaju minimalnu težinu, letni ciklus se proglašava nevažećim, odnosno
    DNF.
  • Prekoračenje faktora maksimalnog opterećenja. Ako telemetrijska analiza ili analiza
    nakon leta pokaže da je pilot prekoračio maksimalni dopušteni faktor
    opterećenja od 10 G.

Tu su također i kazenene sekunde koje se
dodjeljuju za neispravan let:

  • Let na prevelikoj visini (2 kaznene sekunde) – let iznad vrha pilona – no još uvijek prateći
    stazu utrke.
  • Neispravan nagib leta kroz dvostruka vrata ( 2 kaznene sekunde) – let s bočnim
    oštrim kutom prilikom prolaska kroz dvostruka vrata
  • Dimni prekršaj
    (1 kaznena sekunda) – dodjeljuje se ako avion ne ispušta dim tijekom utrke (od
    poziva “Smoke on” do prolaska kroz cilj). Ova kazna dodjeljuje se
    neovisno o tomu je li utvrđen tehnički problem.“

Ulaznice za ovaj
događaj kreću se od 139 kuna pa sve do nekoliko tisuća, ovisno o
zoni i uvjetima u kojima se utrka prati (VIP, stajaće, sjedeće i sl.).