Suradnjom Odjela za poduzetništvo i Odjela za kulturu Grada Rijeke prostor RiHuba ostaje prostor namijenjen kulturnim programima i sadržajima, civilnim inicijativama i aktivističkim programima bliskim kulturi. Ulaskom Startup inkubatora Rijeka u RiHub, prostor se stavlja i u funkciju razvoja malog i srednjeg poduzetništva te ponovnom uspostavom coworkinga za zainteresirane pojedince iz područja kulturnih i kreativnih industrija.
Podsjetimo, RiHub u Grohovčevoj ulici u Rijeci, od svog je otvaranja u rujnu 2018. postao centralno mjesto okupljanja sudioničkih programa Rijeke – Europske prijestolnice kulture u koje su uključeni građani, kao mjesto održavanja brojnih javnih događanja, edukacija, radionica, predavanja i tribina, kao press centar EPK projekta, te coworking prostor u kojem je prosječno mjesečno boravilo 35 korisnika.
RiHub je tako postao rasadnik kreativnih i kulturnih industrija i popularno mjesto okupljanja građana, no epidemiološka situacija je u ožujku 2020. ograničila mogućnosti korištenja prostora i dovela do prestanka s radom velikog open-space Coworking prostora, namijenjenog profesionalcima iz kreativnih i kulturnih industrija.
Nova funkcionalnost RiHuba
U veljači ove, 2021. redefiniran je način funkcioniranja prostora RiHuba i programa koji bi se u njemu provodili. Tako je prostor RiHuba predan na korištenje Odjelu za poduzetništvo Grada Rijeke, koji će u suradnji s Odjelom za kulturu u RiHubu provoditi programe razvoja poduzetništva s naglaskom na jačanje kreativnih kulturnih industrija i njihovog povezivanja s ostalim gospodarskim sektorom.
Kako je naglasio zamjenik gradonačelnik Rijeke Marko Filipović, time se nasljeđe Rijeke Europske prijestolnice kulture, koje RiHub predstavlja, stavlja u funkciju razvoja malog i srednjeg poduzetništva.
Izvrstan infrastrukturni potencijal za Startup inkubator
Trend velikog porasta interesa za uslugama riječkog Startup inkubatora, koji je posebno vidljiv u protekle dvije godine, pred ovaj je inkubator postavio izazov nedostatnosti dosadašnjeg prostora u Ružićevoj ulici 14 za organizaciju i provedbu aktivnosti i pružanja podrške korisnicima.
“Stoga je Startup inkubator već tijekom 2020. organizirao nekoliko događaja u prostoru RiHuba: završnicu 11. generacije Demo Day 20/11, ulazak nove 12. generacije te nekoliko radionica i susreta. Aktivacijom prostora RiHuba za aktivnosti Startup inkubatora pokazalo se da on odgovara postojećim potrebama, ali i pruža izvrstan infrastrukturni potencijal za kreiranje novih sadržaja Startupa”, rekla je pročelnica Odjela za poduzetništvo Grada Rijeke Jana Sertić.
Galerija centra RiHub raspolaže s uredskim kapacitetima u kojima će biti smještene koordinatorice aktivnosti Startup inkubatora iz Odjela za poduzetništvo, te djelatnik Odjela za kulturu zadužen za programe i aktivnosti iz područja kulture.
Otvoreni dio galerije s oko 12 sjedećih mjesta namijenjen je aktualnim korisnicima Startup inkubatora, a u planu je iskorištavanje i podrumskog prostora, koji će se prenamijeniti u radionicu za pripremu i testiranje poduzetničkih projekata timova aktualne generacije polaznika Startup inkubatora.
Multifunkcionalna dvorana sa 66 sjedećih mjesta omogućava prisutnost svih članova korisničkih timova na edukacijama, a uz redovna predavanja i radionice u planu je organizacija prezentacija, gostujućih predavanja, meet-upova, tematskih događaja, tribina i natjecanja, koji će biti namijenjeni i široj publici, te popularizirati RiHub i Startup inkubator, kao i sve imanentne sadržaje, a prije svega postojeći Coworking prostor.
Coworking prostor u funkciji kulture
Veliki open-space Coworking prostor, namijenjen profesionalcima iz područja kreativnih i kulturnih industrija (KKI), koji je pokrenut u RiHubu u okviru programa EPK 2020, a koji je prestaos radom tijekom zatvaranja u ožujku 2020., sada će ponovo biti u funkciji.
Zadatak Startup inkubatora je oživjeti Coworking kao samostalnu ili komplementarnu uslugu koja se aktualnim korisnicima pruža besplatno. Usluga će, također, biti na raspolaganju i bivšim korisnicima, mentorima, suradnicima Startupa i drugim zainteresiranim pojedincima i timovima koji će tu uslugu moći koristiti po povoljnim cjenovnim paketima. Ti će aranžmani uključiti i dodatne pogodnosti u okviru cijene kao što su sudjelovanje na edukacijama, gostujućim predavanjima i dodatnim sadržajima. Integracijom Coworking prostora u postojeću poduzetničku infrastrukturu obogaćuje se podrška poduzetnicima i potencijalnim poduzetnicima te omogućava cjelovitost inkubacijskog procesa po principu one-stop-shop. Coworking prostor čini 25 mjesta, uz mogućnost da svako od njih, po potrebi i u regularnim uvjetima, može dijeliti i više osoba. Zbog epidemioloških mjera korištenje Coworking prostora u 2021. godini bit će besplatno.
“Coworking prostor bit će i dalje na raspolaganju svim zainteresiranim pojedincima s područja kulturnih i kreativnih industrija, civilnim inicijativama, aktivističkim programima bliskim kulturi i isto tako ostaje na raspolaganju kao prostor za izložbene i radioničke projekte. Sve potencijalne kulturne programe koordinira Odjel za kulturu u suradnji s Odjelom za poduzetništvo koji upravlja RiHubom”, istaknuo je pročelnik Odjela za kulturu Grada Rijeke Ivan Šarar.
Odjel za poduzetništvo Grada Rijeke trenutno osmišljava pilot projekte namijenjene jačanju i razvoju kreativnih kulturnih industrija kao novog generatora razvoja poduzetništva.
Startup inkubator Rijeka
Startup inkubator Rijeka, kao integralni dio Odjela gradske uprave za poduzetništvo, od 2013. godine pruža besplatnu podršku fizičkim osobama u razvoju vlastitih poduzetničkih ideja. Do danas je usluge inkubatora koristilo 478 korisnika okupljenih u 195 timova. Uz pružanje edukacija iz svih relevantnih područja te mentorskih savjetovanja u specifičnim izazovima, Startup inkubator na raspolaganje svojim korisnicima stavlja i druge usluge poput pomoći u kreiranju poslovnog plana, radnog prostora s pratećom infrastrukturom, te povezivanja s investitorima i međunarodnom startup scenom. Sve su usluge za korisnike u potpunosti besplatne.
(Foto: Ivica Nikolac)
Podijeli na društvenim mrežama