Ravnatelj Opere Marin
Blažević je na konferenciji za novinare u riječkom HNK najavio snimanje
Koncerta za violinu i koncerta za klavir broj 3 Borisa Papandopula sa
solistima Oliverom Triendlom i Danom Zhuom za njemačku kuću CPO (Classic
Produktion Osnabrück) u prvoj polovici lipnja. Potom će orkestar i
zbor Opere sa solistima Ljubomirom Puškarićem, Marjukkom Tepponem,
Giorgiom Surinaom i drugima, pod ravnanjem Adriana Martinollija
D’Arcyj,a za CPO snimiti operu Franza von Suppea “Il ritorno
del marinaio”, preizvedenu prije tek nekoliko godina.
Za Universal Music će se u studenom snimati izvedba opere “Faust”
Charlesa Gounoda sa svjetskim opernim zvijezdama Carlom Colombarom
i Luciom Gallom i dirigentom Villeom Matvejeffom, a za tu diskografsku
kuću se u rujnu 2017. priprema i snimanje “Mefistofelea” Ariga Boita,
ponovno s Carlom Colombarom, ali ovoga puta i s Ramonom Vargasom u
solističkim ulogama.
Najpopularniju hrvatsku operu, Gotovčevu “Ero s onoga svijeta”,
snimat će za CPO u lipnju 2017. Solisti će biti Tomislav Mužek, Kristina
Kolar, Ljubomir Puškarić, Giorgio Surain i Ivana Srbljan a dirigirat će
Ville Matvejeff.
Orkestar riječke Opere 20. srpnja svirat će na Ljetnoj pozornici u
Opatiji u programu “The best of opera” neke od najpoznatijih opernih
arija (Verdija, Mozarta, Puccinija, Masseneta, Bellinija i Donizettija) u
izvedbi vodeće svjetske koloraturne sopranistice Sumi Jo i baritona
Lucia Galla, najavio je Blažević.
22. srpnja, na opatijskoj Ljetnoj pozornici, orkestar Opere nastupit
će na koncertu “Tribute to Frank Sinatra” kao pratnja baritona Lucia
Galla, a 23. srpnja u pulskoj Areni zajedno s čuvenim Joseom Carrerasom
na humanitarnom koncertu “A life in music” u sklopu pjevačeve oproštajne
turneje.
Koncertni majstor orkestra Opere Romeo Drucker istaknuo je da u
orkestru vlada radno, ali opušteno ozračje, jer, kako je naveo, lako je
raditi dobro, a jako je teško raditi loše. Kvalitetu orkestra i cijelog
ansambla, zahvaljujući odgovornosti i ambicioznosti članova, prepoznala
je riječka publika, a vrijeme je da se prepozna i međunarodno, dodao je.
Pročelnik Odjela za kulturu riječke Gradske uprave Ivan Šarar
ustvrdio je da je sve što se u riječkoj Operi dogodilo u protekle dvije
godine vrijedno divljenja. Bitno je shvatiti da riječki HNK nije monolit
i posve jedinstveno tijelo, nego da u njemu djeluju neovisni ansambli
koji se moraju zasebno emancipirati.
To je velik i skup projekt i može dati više nego dosad, dodao je,
ali i naglasio da će Grad Rijeka morati riještiti
prostorne probleme HNK te povećati izdvajanja. Pri tome će, kaže Šarar,
pomoći i projekt Rijeka – Europska prijestolnica kulture 2020.
Podijeli na društvenim mrežama