Foto: http://www.hkd-teatar.com

Predstava Aleksandra Zec autorski projekt Olivera Frljića u produkciji HKD Teatra Rijeka na 10. je mjestu na toj opširnoj rang-listi nakon što je gostovala na međunarodnom festivalu Otvoreni svijet u Ludwigshafenu sa svega dvjema izvedbama.

Usporedbe radi, na toj se listi nalaze teatri poput Schaubühne Berlin s Richardom III. W. Shakespearea u režiji Thomasa Ostermeiera, vodeća kazališta iz Berlina, Hamburga, Frankfurta, Beča, Münchena i autori poput Osbornea, Dostojevskoga, Goethea, Heinricha Kleist.

Hrvatski
kazališni stvaratelj Oliver Frljić, čiji je kazališni projekt o umorstvu
srpskoga premijera Zoran Đinđića prošle godine izazvao veliku pozornost na
Biennaleu u Wiesbadenu „Novi komadi iz
Europe
“, ne boji se progovarati o mučnoj temi smrti obitelji Zec ni poslije
24 godine buke i dima. Naprotiv. Glasne su njegove optužbe i malo toga
prikrivaju i zastiru, a ne čine to tek zato da bi poricale osobnu potresenost.
Oliver Frljić inscenira svoj komad „s emocionalnim nabojem, što je u suvremenom
njemačkom kazalištu neobično“, piše Hans-Ulrich Fechler u Die Rheinpfalz.

Ovogodišnji program festivala pod nazivom Otvoreni svijet prizivao je na otvorenu i mirnu koegzistenciju različitih kultura imajući u vidu činjenicu da u ovoj jugozapadnoj njemačkoj pokrajini živi više od 140 narodnosti. Brojni gostujući i domaći autori, redatelji kazališnih i filmskih programa progovarali su o svom viđenju multikulturalnosti predstavama na temu stranaca, migracije, iseljeništva.

U festivalskome programu sudjelovala su i brojna ugledna njemačka kazališta iz Frankfurta, Ludwigshafena i Münchena, kazališni ansambli iz Austrije, Hrvatske, Kube, Rumunjske, Srbije, Tajlanda i Turske, te brojni međunarodni glazbeni sastavi.

Festival je organiziran uz potporu Europskog regionalnog razvojnog fonda, grada Ludwigshafena, državne rajnske oblasti te Goethe instituta.