“Tosca” je na popis najboljih na svijetu dospjela u konkurenciji s više od 600 glazbenih događaja! Naime, kritičari magazina Operaclick.com pratili su glazbena događanja, opere i koncerte, širom svijeta, od Melbourna do Pariza, od Beča i Salzburga sve do Omana. Zahvaljujući tome, riječka se “Tosca” našla u društvu s produkcijama doista najboljih i najglasovitijih na svijetu kao što su primjerice milanska La Scala ili newyorška Metropolitan Opera.
Jedna od najboljih prošlogodišnjih opernih produkcija, “Tosca” Giacoma Puccinija u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića, a pod ravnanjem maestra Kallea Kuusave, na pozornicu “”Zajca” vraća se uskoro, a izvedbe su na programu 27. i 29. siječnja 2020!
Predstava je oduševila kritičarku Operaclik-a Rossanu Paglia koja je u kritici, između ostalog, napisala:“ ‘Tosca iskustvo’ – to bi mogla biti definicija nove produkcije riječkog HNK Ivana pl. Zajca koje se nije zadovoljilo pukom inscenacijom opere, već publici radije nudi sintezu triju mogućih pristupa, jednog za svaki čin ovog Puccinijevog remek djela. Veliki klasici ne samo što omogućuju, već i potiču eksperimentiranje, koje redatelje spašava od referencijalnosti prevelikog broja već neugodno ikoničkih verzija. Redatelj Marin Blažević tako polazi od razmatranja povijesti produkcija, predlažući takoreći tri predstave u jednoj. Prvi je čin tradicionalan na granici stereotipa, sa stilskim kostimima i oslikanom pozadinom. Drugi čin upućuje na novije reference i već isprobanu povezanost Scarpijevog svijeta i vremena fašizma, ali izbjegava banalnost jednostavnog efekta dajući određen kontekst, naime, Zagreb 1941., onaj NDH vođen ultranacionalističkim ustašama te zamišljajući hipotetički susret njihovog vođe s divom Zinkom Milanov, postavljajući tako provokativno pitanje o tome kako je ubojstvo Ante Pavelića od ruke tad izuzetno cijenjene pjevačice moglo promijeniti tijek povijesti. Iz te povijesne fantastike prelazi se zatim u treći čin simboličnog, minimalističkog i univerzalnog opernog kazališta 21. stoljeća, kako ga to Blažević vidi, u skladu s novom publikom i novim senzibilitetom,(…) Povijesni i konceptualan pregled učinkovito modulira emocionalni učinak na publiku: prvi je čin naivno utješan, drugi duboko oštar, dok se treći raspliće, da bi uronio u egzistencijalnu i duhovnu dimenziju (…)Da bi se publici omogućilo uranjanje u ovaj artikulirani redateljski prijedlog i njegov precizan dramaturški i scenski mehanizam, potrebni su protagonisti velikog glazbenog i glumačkog integriteta, čija su su u ovom slučaju garancija magnetični Scarpia Giorgia Suriana i raskošni glas Kristine Kolar, uz dobar nastup Domagoja Dorotića u ulozi Cavaradossija.“
„Tosca“ je, podsjetimo, u sklopu Puccini trilogije, u riječkom „Zajcu“ premijerno izvedena 9. studenoga 2019. Glavni solistički trolist činili su, a činit će i u novim izvedbama koje slijede, dvoje nacionalnih prvaka riječke Opere, Kristina Kolar u naslovnoj ulozi i Giorgio Surian kao Scarpia, a u ulozi Cavaradossija pridružio im se Domagoj Dorotić.
Kostimografiju potpisuje Sandra Dekanić, a scenografiju s Alanom Vukelićem supotpisuje Marin Blažević kao i svjetlo s Daliborom Fugošićem.
A kada je riječ o međunarodnim uspjesima riječke Opere i riječkih opernih solista, svakako treba naglasiti kako su operni prvaci Anamarija Knego i Aljaž Farasin na Silvestrovo uspješno nastupili u glavnim ulogama na premijeri Puccinijeve opere “La Boheme” u finskoj Jyväskylän Operi, a svoje će uloge tumačiti i u repriznim izvedbama sve do 24. siječnja. Uspjeh je ostvarila i Kristina Kolar koja je nedavno pjevala naslovnu ulogu u Puccinijevoj operi “Turandot” na otvorenju operne sezone u Teatru “Giuseppe Verdi” u Trstu. I riječki bas Slavko Sekulić također uskoro kreće na gostovanja, a pjevat će ulogu Jacopa Fiesca u Verdijevoj operi “Simon Boccanegra” u opernim kućama Graza i Maribora.
Podijeli na društvenim mrežama