Gradonačelnik Grada Rijeke Vojko
Obersnel odmah je na početku najavio dobre vijesti i odlične ostvarene
turističke rezultate. Osmišljena politika i pravac koji su zajedno razvijali
Grad Rijeka, Turistička zajednica grada Rijeke, hoteli, hosteli, privatni
iznajmljivači, organizatori manifestacija, te razni drugi subjekti, doprinijeli
su da danas možemo reći da je po turističkim rezultatima predsezone Rijeka
apsolutni šampion u Primorsko-goranskoj županiji. Nakon povećanja turističkog
prometa od 19% u 2014. godini, pozitivni se trend nastavlja i u ovoj godini, a
raste i broj dana koliko gosti ostaju u Rijeci koja se više ne može nazvati
samo tranzitnim gradom, već posjetitelji sve više prepoznaju vrijednosti Rijeke
i okolice kojima treba posvetiti pažnju kroz više dana.
Obersnel se osvrnuo i na same početke
povećanja riječkih smještajnih kapaciteta, kada je 2006. godine Grad Rijeka
inicirao otvaranje prvog hostela, ustupivši zgradu Hrvatskom ferijalnom i
hostelskom savezu, do današnjih 13 riječkih hostela, koji će se uskoro povećati
za još jedan koji se uskoro otvara na Pećinama, a čemu je razlog sve veća
potražnja turista za takvom vrstom smještaja. Procvat doživljavaju i privatni
iznajmljivači kojih je do prije par godina bilo tek nekoliko, a danas ih je
više od 100 s popunjenosti u prosjeku od 80 pa do više od 200 dana na godinu, s
Apartmanima Luana kao rekorderima s čak 236 popunjenih dana u godini.
Turizam u Rijeci postaje jedna od važnijih
privrednih grana od koje, osim pružatelja smještaja, korist osjećaju
ugostitelji i trgovine, a u skladu s tim se provode i mnoge aktivnosti –
uređenje Riječke luke, oslobođenje površina uz more, uređenje Starog grada,
izgradnja sportskih objekata, što je razlog za zadovoljstvo i nastavljanje u
istom smjeru.
Direktor Turističke zajednica grada Rijeke Petar
Škarpa predstavio je turističke brojke ostvarene u 2014. i prva tri mjeseca
2015. godine. Kumulativni pokazatelji turističkog prometa pokazali su da je
riječki turizam u 2014. godini napredovao u gotovo svim segmentima u odnosu na
prethodnu godinu. Značajno je bio povećan ukupan broj dolazaka i noćenja
domaćih i stranih gostiju, što je rezultat višegodišnjih ulaganja u turističku
destinaciju svih turističkih djelatnika kroz proširene sadržaje i atraktivnu
turističku ponudu grada. Hoteli su i prošle godine bili dominantna kategorija
smještaja na području grada Rijeke, a nastavljen je i trend snažnog razvoja
privatnog smještaja i hostela. U 2014. godini povećani su smještajni kapaciteti
za 10% u odnosu na 2013. godinu, te je s raspoloživih 2.113 ležajeva narastao
na broj od 2.322 ležaja u 2014. godini.
Nakon rekordnog turističkog prometa
ostvarenog u 2014. godini od 173.549 noćenja te stopom rasta od 19% na razini
godine, trend rasta nastavio se i u prvom kvartalu 2015. godineNakon rekordnog turističkog prometa
ostvarenog u 2014. godini od 173.549 noćenja te stopom rasta od 19% na razini
godine, trend rasta nastavio se i u prvom kvartalu 2015. godine. Ostvareno je
12.476 dolazaka, što je 17% više u odnosu na isto razdoblje 2014. godine. U
porastu je je i prosječan boravak turista u gradu i to s prosječnim boravkom od
1,91 dan na 2,20 dana.
Ovaj pozitivni trend rezultat je
zajedničkih aktivnosti Grada Rijeke, Turističke zajednice grada Rijeke i svih
direktno i indirektno uključenih subjekata u turističkoj ponudi destinacije,
ali i novog projekta Hrvatske turističke zajednice – Hrvatska 365 – čiji dio je
i Rijeka, zajedno s Opatijom kao jedna PPS, odnosno Hrvatska 365 destinacija. S
obzirom na obećavajuće brojke na samom početku godine, očekuje se uspješno i
rekordno ljeto u Rijeci.
Luana Amura, privatna
iznajmljivačica s najvećim ostvarenim turistički prometom u 2014. godini s
1.275 dolazaka i 2.282 noćenja, a ujedno i Predsjednica Udruge privatnih
iznajmljivača Grada Rijeke, primila je čestitke Obersnela i Škarpe za ostvarene
rezultate. Kao razlog velikog broja ostvarenih noćenja navela je brojne
manifestacije kao što su Riječki karneval, izložba pasa CACIB, Hairstyle News…
koje popunjavaju kapacitete, plaže, a pogotovo plaže za pse koje puno znače
dijelu turista, ali i dobra suradnja s Turističkom zajednicom grada Rijeke,
brendom Kvarner Family putem kojeg se promoviraju iznajmljivači, ali i odličnu
suradnju među iznajmljivačima. Gosti se često vraćaju u Rijeku, a veliki dio
promocije odrađuju i osobne preporuke starih gostiju prijateljima i rodbini. U
Udruzi privatnih iznajmljivača Grada Rijeke vesele se povećanju broja
iznajmljivača, ali i hostela, što vjeruju da će donijeti korist svima.
Botel Marina u 2014. je godini ostvario
najveći turistički promet u kategoriji hostela s 10.424 dolazaka i 15.312
noćenja. Predstavnik Botela Andrej Kušeta izrazio je zadovoljstvo
uspjehom ovog relativno novog projekta i vjeruje da će se u 2015. godini
ostvariti još bolji rezultati. Povećanje broja dana boravka gostiju u Rijeci
osjetili su i u Botelu Marina, a Kušeta je naglasio da značajnu ulogu u tome imaju
i gosti koji dolaze zbog zdravstvenog turizma, konkretno dentalnog, što je
područje koje bi se trebalo i dalje razvijati.
Podijeli na društvenim mrežama